Редполітика форуму

Зміст

- Хто наша аудиторія
- Типи публікацій авторського контенту
- Вимоги до Блогів та Техстатей
- Які статті ми не публікуємо
- Процес публікації
- FAQ

Хто наша аудиторія

DOU — найбільша ІТ-спільнота в Україні. На DOU зареєстровано 700 тис. користувачів, більш як 14 тис. компаній, а щомісяця статті й топіки збирають понад 3 млн переглядів (а весь сайт — 9 млн). І саме наша спільнота створює більшу частину цього контенту. Нам підходять матеріали, написані безпосередньо ІТ-спеціалістами на теми, що стосуються ІТ-сфери. Наш головний фокус – спільноти Front-end, DevOps, QA, Mobile, AI, Product, Junior, Defence tech, Java, Python, .NET, Design та HR. Матеріал повинен містити ваш власний досвід, практичні приклади. Адже від загальних і неунікальних статей користі буде небагато.

Типи публікацій авторського контенту

У нас є два типи статей, які можуть надсилати користувачі: Блоги і Технічні статті. Для публікацій, які не підходять в жодну з цих категорій, але не порушують правил Форуму, існують Топіки. Про них — наприкінці сторінки.

Якщо ви хочете опублікувати:
— блог чи техстаттю — надсилайте матеріал на [email protected]
— топік — пишіть на [email protected] або [email protected].
— прес-релізи та новини — відправляйте команді новин на [email protected].

Приклади Блогів:
  1. Як навчити дитину програмувати, якщо ви не програміст
  2. Українська DIY-консоль Лілка. Повний гайд
  3. Фронтенд 2024-го: JavaScript втомився, Angular втрачає позиції та нова ера зрілості
Приклади Технічних статей:
  1. PHP чи Go: яку мову програмування обрати
  2. «Буде боляче». Мій шлях з мануального тестування до автоматизації
  3. GIL у Python. Ключ до стабільності чи ворог продуктивності

Вимоги до Блогів та Техстатей

  1. Мова статті — українська.
  2. Матеріал має бути унікальним, тобто до цього ще ніде неопублікованим (виняток - публікація в авторських блогах).
  3. Обсяг статті — мінімум 8 000 знаків. Краще — більше, але не менше. 
  4. Стаття має бути написана від першої особи. Статті від автора про його колег не публікуємо (винятки — згадки про роботу з командою, з якою працювали над проєктом, про який автор розповідає).
  5. Стаття не має мати піарного, рекламного характеру.
  6. Стаття не має бути написана за допомогою ШІ. Генерувати ідеї, редагувати за допомогою ШІ - можна, генерувати безпосередньо текст — ні.
  7. Профіль автора на DOU повинен бути заповнений. З фото на аватарці, вказаною компанією та посадою.
  8. Текст автора проходить літературну редакцію перед публікацією. Необхідно зважати на правки редактора.
  9. Редакція залишає за собою право обирати заголовок та ілюстрації.
  10. Опісля публікації статті в коментарі приходитимуть учасники спільноти. Важливо відповідати на їхні питання та брати активну участь в обговоренні.
  11. Якщо плануєте надіслати Техстаттю з фрагментами коду, потрібно додати його текстом, а не картинками (окрім деяких виключень, їх обговорюємо окремо). Корисно ознайомитись з топіком «Підсвітка коду у технічних статтях на DOU».
  12. Якщо у статті мають бути зображення, автор готує їх самостійно. На зображеннях не повинно бути логотипів компанії/продукту/проєкту.
Приклад заповненого профілю

У кожній статті обов’язково треба додати короткий вступ про себе та про те, кому буде цікавою ваша стаття.

✅ Вітаю, спільното! Мене звати Дмитро, я працюю DevOps Security та AWS Specialist у DevSecOps, Inc . Це моя перша стаття на DOU (сподіваюся, не остання — якщо сподобається нашій шановній українській айті-спільноті). Оригінал допису англійською ви можете переглянути у мене в LinkedIn.
 ✅ Мене звати Олена Гаврилюк, і це моя історія — айтівиці, яка наважилася на дауншифтинг та пішла в сільську школу викладати інформатику й математику.
 ✅ Мене звати Олександр Єременко, я співпрацюю з ЕРАМ Україна як провідний .NET-інженер. Мій професійний шлях стартував на початку нульових і за цей час я працював з різними технологіями, на різних платформах, в різних доменах і пройшов загалом близько 20 проєктів. Це дозволяє мені проаналізувати зміни в технологіях і підходах до розробки софта за 25 років. Зауважу, що в матеріалі відображено мій суб’єктивний погляд, який базується суто на особистому досвіді.

Які статті ми НЕ публікуємо

  1. Статті до 6000 символів.
  2. Статті, опубліковані раніше в інших медіа.
  3. Статті про криптовалюту, гемблінг та подібне.
  4. Статті від російських і білоруських авторів.
  5. Статті англійською чи російською (боже збав), іншими мовами, окрім як українською.
  6. Статті, написані ШІ. Редагувати з ШІ - можна, генерувати ідеї - можна, генерувати текст - ні.
  7. Теоретичні та рефератні матеріали без опису власного досвіду, кейсів чи практичних прикладів.
  8. Рекламний та піарний контент (зокрема, прихований 🙃). Наприклад, якщо у статті здебільшого йдеться лише про один платний  ІТ-курс. Або якщо компанія розповідає про свою корпоративну культуру, але це не дає практичної користі читачам. Краще розкажіть про процеси, складнощі, еволюцію підходів компанії до організації роботи.

Також не додаємо у статті посилання на платні події, курси чи компанії.

Процес публікації

  1. Можна обговорити тему з редактором ([email protected]), щоб переконатися, що вона релевантна. Також можете подивитися список тем, які пропонує редакція.
  2. Для публікації потрібно мати профіль на DOU. Профіль повинен бути заповнений: необхідно вказати свою посаду, компанію, додати фото на аватар (у виняткових випадках — картинку).
  3. Автор готує статтю, після завершення — пише про це редактору. За потреби автор може надсилати план статті, чорнетку тощо — ми налаштовані давати поради та відкриті до питань.
  4. Редактор (у деяких випадках і рецензент) за потреби лишає коментарі, уточнення. Автор допрацьовує. Таких ітерацій може бути кілька. На правки редактора потрібно зважати — якщо автор відмовляється їх опрацьовувати, матеріал не може бути опублікованим. Якщо після допрацювання матеріал, на думку редакції, не відповідає формату статті, ми залишаємо за собою право опублікувати його як топік.
  5. Редактор готує статтю до випуску, інформує про приблизну дату публікації (дата може змінюватись).
  6. Опісля публікації учасники спільноти коментуватимуть статтю. Важливо відповідати на їхні запитання і брати активну участь в обговоренні.
  7. Стаття потрапляє у Facebook, Twitter, LinkedIn, Telegram-канали та e-mail розсилку DOU. Для соцмереж редакція самостійно створює віжуал, однак для Блогів потрібне ваше фото в гарній якості.
  8. Усі статті публікуємо на безоплатній основі.
  9. Редакція залишає за собою право змінювати заголовок, а також ілюстративний матеріал (наприклад, ми не публікуємо «стокові» зображення, що не несуть змістового навантаження).
  10. Перед публікацією текст проходить літературну редактуру. Редакція DOU послуговується правописом 2019 року. Правки редактора є обовʼязковими.
  11. Зазвичай від отримання статті редактором до публікації проходить приблизно місяць. На DOU є черга з матеріалів, і ми прагнемо, щоб кожна стаття отримала максимальну кількість уваги читачів, тому публікувати забагато текстів в один день — не має сенсу. Тож доведеться зачекати :) Якщо з якоїсь причини вам потрібно опублікувати матеріал до конкретної дати — повідомте про це відразу.
  12. Редакція має право відмовити у публікації матеріалу.

Увага! Ми не видаляємо вже опубліковані статті з сайту.
Будь ласка, зверніть на це увагу перед тим, як подавати запит на публікацію.

FAQ

Чому мій матеріал опублікували як топік, а не як статтю?
Короткі замітки до 6000 символів, новини, роздуми без практичних кейсів, публікації без глибинного розкриття теми, у форматі списку тощо будуть опубліковані у топіках на форумі. Якщо тема не підходить для публікації у блогах та техстаттях, але все ще може бути цікавою аудиторії, такий текст теж можемо опублікувати як топік.
Чи можу я поділитись своїм опитуванням у вигляді топіка або статті?
Ми не просуваємо чужі опитування, оскільки маємо власні та тримаємо фокус на них. Але якщо тема дослідження стосується IT, ви можете поділитись його результатами у форматі топіка.
Чи можна додати посилання на компанію/курс/застосунок у тексті статті?
Ні, такі посилання ми не додаємо — це виглядає рекламно. Натомість автор може вказати компанію у себе в профілі. Якщо вона зареєстрована на DOU, клікабельний лінк відображатиметься на сторінці статті поруч з ім’ям та прізвищем автора.