Редполітика форуму
DOU — найбільша ІТ-спільнота в Україні. На DOU зареєстровано 700 тис. користувачів, більш як 14 тис. компаній, а щомісяця статті й топіки збирають понад 2,5 млн переглядів (а весь сайт — 9 млн). І саме наша спільнота створює більшу частину цього контенту.
Ми з 2005 року допомагаємо розвивати спільноту українського ІТ. Саме «допомагаємо», адже безпосередньо формуєте її ви. У нас є два типи статей, які можуть надсилати користувачі: Блоги і Технічні статті.
Приклади Блогів:
- Як ми переклали українською одну з найкращих у світі книжок про алгоритми
- 250+ питань для підготовки до співбесіди початківцю в аналітиці даних
- 20 способів оптимізації витрат на AWS, які легко допоможуть заощадити 80+ % бюджету
Приклади Технічних статей:
- Алгоритм шифрування RSA, види атак на нього. Реалізація мовою Python
- Чи може PostgreSQL з його JSONB замінити MongoDB
- Порівнюємо код pet-проєктів, що перевіряють наявність світла
Якщо ви публікуєтесь на DOU — обов’язково отримаєте фідбек: ІТ-спільнота і ваш досвід оцінить, і про продукт все по-чесному напише в коментарях, і пораду корисну дасть.
Тож для чого публікуватися на DOU — розібрались, перейдімо до того як.
Які статті ми публікуємо
- Написані безпосередньо ІТ-спеціалістами на теми, що стосуються ІТ-сфери. Наш головний фокус – від айтівців і для айтівців. Матеріал повинен містити ваш власний досвід, практичні приклади. Адже аудиторія DOU — це технічні спеціалісти, а від загальних і неунікальних статей користі буде небагато.
- Не менше як 8 000 символів, оскільки менший обсяг не дозволяє повністю розкрити тему. Звісно, бувають винятки: якщо тема дуже вузька або це конкретний технічний кейс, про який багато не напишеш тощо.
- Написані українською мовою.
- Раніше ніде не опубліковані (винятками можуть бути публікації в авторських блогах).
- Стаття публікується від імені одного автора. Вона не може бути написана від імені компанії (випадки, коли стаття має кількох авторів, узгоджуємо додатково).
Які статті ми НЕ публікуємо
- Рекламний та піарний контент (зокрема, прихований 🙃).
Наприклад, якщо у статті йдеться про один чи кілька платних ІТ-курсів, а стаття подається як досвід джуніора. Або якщо компанія розповідає про свою корпоративну культуру, але це не дає практичної користі читачам. Краще розкажіть про процеси, складнощі, еволюцію підходів компанії до організації роботи.
- Пресрелізи компаній (щодо їх публікації пишіть Асі, Lead Editor DOU — [email protected]).
- Статті, опубліковані раніше на інших ресурсах.
- Короткі замітки до 6000 символів, опитування, новини — їх краще опублікувати на Форумі або через редакцію новин [email protected].
- Теоретичні та рефератні матеріали без опису власного досвіду, кейсів чи практичних прикладів.
- Статті, написані ChatGPT.
- Статті, що містять образи та лайку.
- Також не додаємо у статті посилання на платні події, курси чи компанії.
- Статті платно чи у співпраці з біржами обміну контентом.
- Статті про криптовалюту, гемблінг та подібне.
- Статті від російських і білоруських авторів.
Процес публікації
- Можна (і навіть варто) обговорити тему з редакторами ([email protected]), щоб переконатися, що вона релевантна. Також можете подивитися список тем, які пропонує редакція.
- Якщо плануєте надіслати Техстаттю з фрагментами коду, корисно ознайомитись з топіком «Підсвітка коду у технічних статтях на DOU».
- Для публікації потрібно мати профіль на DOU. Профіль повинен бути заповнений: необхідно вказати свою посаду, компанію, додати фото на аватар (у виняткових випадках — картинку).
- Автор готує статтю, після завершення — пише про це редактору. За потреби автор може надсилати план статті, чорнетку тощо — ми налаштовані давати поради та відкриті до питань.
- Редактор (у деяких випадках і рецензент) лишає коментарі, уточнення. Автор допрацьовує. Таких ітерацій може бути кілька. На правки редактора потрібно зважати — якщо автор відмовляється їх опрацьовувати, матеріал не може бути опублікованим.
- Редактор готує статтю до випуску, інформує про приблизну дату публікації (дата може змінюватись).
- Опісля публікації учасники спільноти коментуватимуть статтю. Важливо відповідати на їхні запитання і брати активну участь в обговоренні.
- Стаття потрапляє у Facebook, Twitter, LinkedIn, Telegram-канали та e-mail розсилку DOU. Для соцмереж редакція самостійно створює віжуал, однак для Блогів потрібне ваше фото в гарній якості.
- Усі статті публікуємо на безоплатній основі.
- Опубліковані статті не видаляємо.
- Редакція залишає за собою право змінювати заголовок, а також ілюстративний матеріал (наприклад, ми не публікуємо «стокові» зображення, що не несуть змістового навантаження).
- Перед публікацією текст проходить літературну редактуру. Редакція DOU послуговується правописом 2019 року. Правки редактора є обовʼязковими.
- Зазвичай від отримання статті редактором до публікації проходить приблизно місяць. На DOU є черга з матеріалів, і ми прагнемо, щоб кожна стаття отримала максимальну кількість уваги читачів, тому публікувати забагато текстів в один день — не має сенсу. Тож доведеться зачекати :) Якщо з якоїсь причини вам потрібно опублікувати матеріал до конкретної дати — повідомте про це відразу.
- Редакція має право відмовити у публікації матеріалу.
Прочитали, але залишились питання? Тримайте ще таку шпаргалку, а також сміливо пишіть на [email protected]