Зміст
-
Хто наша аудиторія
-
Типи публікацій авторського контенту
-
Вимоги до Блогів та Техстатей
-
Які статті ми не публікуємо
-
Процес публікації
-
FAQ
Хто наша аудиторія
DOU — найбільша ІТ-спільнота в Україні. На DOU зареєстровано 700 тис. користувачів, більш як 14 тис. компаній, а щомісяця статті й топіки збирають понад 3 млн переглядів (а весь сайт — 9 млн). І саме наша спільнота створює більшу частину цього контенту.
Нам підходять матеріали, написані безпосередньо ІТ-спеціалістами на теми, що стосуються ІТ-сфери. Наш головний фокус – спільноти
Front-end, DevOps, QA, Mobile, AI, Product, Junior, Defence tech, Java, Python, .NET, Design та HR. Матеріал повинен містити ваш власний досвід, практичні приклади. Адже від загальних і неунікальних статей користі буде небагато.
Типи публікацій авторського контенту
У нас є два типи статей, які можуть надсилати користувачі:
Блоги і
Технічні статті. Для публікацій, які не підходять в жодну з цих категорій, але не порушують правил Форуму, існують
Топіки. Про них — наприкінці сторінки.
Якщо ви хочете опублікувати:
— блог чи техстаттю — надсилайте матеріал на [email protected]
— топік — пишіть на [email protected] або [email protected].
— прес-релізи та новини — відправляйте команді новин на [email protected].
Приклади Блогів:
- Як навчити дитину програмувати, якщо ви не програміст
- Українська DIY-консоль Лілка. Повний гайд
- Фронтенд 2024-го: JavaScript втомився, Angular втрачає позиції та нова ера зрілості
Приклади Технічних статей:
- PHP чи Go: яку мову програмування обрати
- «Буде боляче». Мій шлях з мануального тестування до автоматизації
- GIL у Python. Ключ до стабільності чи ворог продуктивності
Вимоги до Блогів та Техстатей
- Мова статті — українська.
- Матеріал має бути унікальним, тобто до цього ще ніде неопублікованим (виняток - публікація в авторських блогах).
- Обсяг статті — мінімум 8 000 знаків. Краще — більше, але не менше.
- Стаття має бути написана від першої особи. Статті від автора про його колег не публікуємо (винятки — згадки про роботу з командою, з якою працювали над проєктом, про який автор розповідає).
- Стаття не має мати піарного, рекламного характеру.
- Стаття не має бути написана за допомогою ШІ. Генерувати ідеї, редагувати за допомогою ШІ - можна, генерувати безпосередньо текст — ні.
- Профіль автора на DOU повинен бути заповнений. З фото на аватарці, вказаною компанією та посадою.
- Текст автора проходить літературну редакцію перед публікацією. Необхідно зважати на правки редактора.
- Редакція залишає за собою право обирати заголовок та ілюстрації.
- Опісля публікації статті в коментарі приходитимуть учасники спільноти. Важливо відповідати на їхні питання та брати активну участь в обговоренні.
- Якщо плануєте надіслати Техстаттю з фрагментами коду, потрібно додати його текстом, а не картинками (окрім деяких виключень, їх обговорюємо окремо). Корисно ознайомитись з топіком «Підсвітка коду у технічних статтях на DOU».
- Якщо у статті мають бути зображення, автор готує їх самостійно. На зображеннях не повинно бути логотипів компанії/продукту/проєкту.
Приклад заповненого профілю
У кожній статті обов’язково треба додати короткий вступ про себе та про те, кому буде цікавою ваша стаття.
✅ Вітаю, спільното! Мене звати Дмитро, я працюю DevOps Security та AWS Specialist у DevSecOps, Inc . Це моя перша стаття на DOU (сподіваюся, не остання — якщо сподобається нашій шановній українській айті-спільноті). Оригінал допису англійською ви можете переглянути у мене в LinkedIn.
✅ Мене звати Олена Гаврилюк, і це моя історія — айтівиці, яка наважилася на дауншифтинг та пішла в сільську школу викладати інформатику й математику.
✅ Мене звати Олександр Єременко, я співпрацюю з ЕРАМ Україна як провідний .NET-інженер. Мій професійний шлях стартував на початку нульових і за цей час я працював з різними технологіями, на різних платформах, в різних доменах і пройшов загалом близько 20 проєктів. Це дозволяє мені проаналізувати зміни в технологіях і підходах до розробки софта за 25 років. Зауважу, що в матеріалі відображено мій суб’єктивний погляд, який базується суто на особистому досвіді.
Які статті ми НЕ публікуємо
- Статті до 6000 символів.
- Статті, опубліковані раніше в інших медіа.
- Статті про криптовалюту, гемблінг та подібне.
- Статті від російських і білоруських авторів.
- Статті англійською чи російською (боже збав), іншими мовами, окрім як українською.
- Статті, написані ШІ.
Редагувати з ШІ - можна, генерувати ідеї - можна, генерувати текст - ні.
- Теоретичні та рефератні матеріали без опису власного досвіду, кейсів чи практичних прикладів.
- Рекламний та піарний контент (зокрема, прихований 🙃).
Наприклад, якщо у статті здебільшого йдеться лише про один платний ІТ-курс. Або якщо компанія розповідає про свою корпоративну культуру, але це не дає практичної користі читачам. Краще розкажіть про процеси, складнощі, еволюцію підходів компанії до організації роботи.
Також не додаємо у статті посилання на платні події, курси чи компанії.
Процес публікації
- Можна обговорити тему з редактором ([email protected]), щоб переконатися, що вона релевантна. Також можете подивитися список тем, які пропонує редакція.
- Для публікації потрібно мати профіль на DOU. Профіль повинен бути заповнений: необхідно вказати свою посаду, компанію, додати фото на аватар (у виняткових випадках — картинку).
- Автор готує статтю, після завершення — пише про це редактору. За потреби автор може надсилати план статті, чорнетку тощо — ми налаштовані давати поради та відкриті до питань.
- Редактор (у деяких випадках і рецензент) за потреби лишає коментарі, уточнення. Автор допрацьовує. Таких ітерацій може бути кілька. На правки редактора потрібно зважати — якщо автор відмовляється їх опрацьовувати, матеріал не може бути опублікованим. Якщо після допрацювання матеріал, на думку редакції, не відповідає формату статті, ми залишаємо за собою право опублікувати його як топік.
- Редактор готує статтю до випуску, інформує про приблизну дату публікації (дата може змінюватись).
- Опісля публікації учасники спільноти коментуватимуть статтю. Важливо відповідати на їхні запитання і брати активну участь в обговоренні.
- Стаття потрапляє у Facebook, Twitter, LinkedIn, Telegram-канали та e-mail розсилку DOU. Для соцмереж редакція самостійно створює віжуал, однак для Блогів потрібне ваше фото в гарній якості.
- Усі статті публікуємо на безоплатній основі.
- Редакція залишає за собою право змінювати заголовок, а також ілюстративний матеріал (наприклад, ми не публікуємо «стокові» зображення, що не несуть змістового навантаження).
- Перед публікацією текст проходить літературну редактуру. Редакція DOU послуговується правописом 2019 року. Правки редактора є обовʼязковими.
- Зазвичай від отримання статті редактором до публікації проходить приблизно місяць. На DOU є черга з матеріалів, і ми прагнемо, щоб кожна стаття отримала максимальну кількість уваги читачів, тому публікувати забагато текстів в один день — не має сенсу. Тож доведеться зачекати :) Якщо з якоїсь причини вам потрібно опублікувати матеріал до конкретної дати — повідомте про це відразу.
- Редакція має право відмовити у публікації матеріалу.
Увага! Ми не видаляємо вже опубліковані статті з сайту.
Будь ласка, зверніть на це увагу перед тим, як подавати запит на публікацію.
FAQ
Чому мій матеріал опублікували як топік, а не як статтю?
Короткі замітки до 6000 символів, новини, роздуми без практичних кейсів, публікації без глибинного розкриття теми, у форматі списку тощо будуть опубліковані у топіках на форумі. Якщо тема не підходить для публікації у блогах та техстаттях, але все ще може бути цікавою аудиторії, такий текст теж можемо опублікувати як топік.
Чи можу я поділитись своїм опитуванням у вигляді топіка або статті?
Ми не просуваємо чужі опитування, оскільки маємо власні та тримаємо фокус на них. Але якщо тема дослідження стосується IT, ви можете поділитись його результатами у форматі топіка.
Чи можна додати посилання на компанію/курс/застосунок у тексті статті?
Ні, такі посилання ми не додаємо — це виглядає рекламно. Натомість автор може вказати компанію у себе в профілі. Якщо вона зареєстрована на DOU, клікабельний лінк відображатиметься на сторінці статті поруч з ім’ям та прізвищем автора.