×

Выпускники техникумов и колледжей теперь будут проходить ВНО и поступать на первый курс

by osvita.ua/vnz/consultations/43144

Собственно, сабж. По сути это означает, что 3-4 курсы в колледжах нужны... а не нужны они, даже вредны.

ВНО — не представляю, как к нему можно подготовиться, когда за 2 года забыл школьные предметы (кто не в курсе, 1-2 курс — это школьные предметы с примесями, 3-4 — чистые университетские), когда тебе нужно писать и сдавать диплом.

Поступление на первый курс — т.е. отучился я 2 года по университетским предметам, а теперь давай-ка, паренек/девчонка, все по новой. Ладно бы там на 2 курс (как до текущего момента было, и при некоторых условиях можно было на третий попасть), но по сути время потеряно.

Куда идти митинговать?

P.S. Да, я знаю что это форум для общения среди программистов, но и в ВУЗах тоже программистов делают.

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Помню, как в 2008 сдавал..)
Вот что хотел бы сказать ученикам сейчас — помимо самой подготовки, привыкайте к формату тестов. В интернете сейчас полно онлайн-тестов ЗНО(например, zno.ua/online-testi-zno.html, тренируйтесь на них. Тогда на самом экзамене будете хоть чуточку увереннее

О, и могу ещё ссылкой на платформу для онлайн подготовки к ЗНО поделиться — online.zno.ua

Детальніше про нові правила www.kmu.gov.ua/...at_id=244274130

Вот к слову 2015-й, как поступали на третий курс после техникума да без ЗНО, так и поступаем ;)

новому законі написано

9. Прийом на основі ступеня молодшого бакалавра під час вступу на споріднену або іншу спеціальність для здобуття ступеня бакалавра здійснюється за результатами вступних випробувань.

ТОбто вступ для молодших бакалаврів(молодших спеціалістів) по екзаменам а не ЗНО.

В новому законі про вищу освіту чітко прописано що:
9. Прийом на основі ступеня молодшого бакалавра під час вступу на споріднену або іншу спеціальність для здобуття ступеня бакалавра здійснюється за результатами вступних випробувань.
нагадаю що

2. Здобуття вищої освіти на кожному рівні вищої освіти передбачає успішне виконання особою відповідної освітньої (освітньо-професійної чи освітньо-наукової) або наукової програми, що є підставою для присудження відповідного ступеня вищої освіти:
1) молодший бакалавр;
2) бакалавр;
3) магістр;
4) доктор філософії;
5) доктор наук.
,
тобто після закінчення коледжу абітурієнт отримує рівень саме молодшого бакалавру, а не молодшого спеціаліста
тобто після закінчення коледжу абітурієнт отримує рівень саме молодшого бакалавру, а не молодшого спеціаліста
ну по факту тільки назву змінили на більш логічну

так (що до спеціаліста). Але він ніде не визнавався закордоном, та не був узгоджений з західною системою рівнів. Прикольно що всіх спеціалістів за попередні роки прирівняли до Магістрів. Цікаво чи потрібно буде міняти старий диплом спеціаліста на магістерський,

Особисто ні я ні дружина (різні коледжі) не отримали диплом бакалавра. Видавали лише молодшого спціаліста

Вони тепер зрівняні. Молодший спеціаліст = молодший бакалавр. Спеціаліст = магістр Коли ви випускались закон ще не було прийнято.

Тоді виходить, що можна після 9-го класу здати ЗНО, і йти одразу в універ (оминаючи коледж)???
Це ж яка економія!!

У коледжі проходять програму за 10 та 11 класи, тому Ваш коментар неумісний :)

як правило по скороченій та прискореній програмі за 1 рік. 1 семестр програма 10 класу, 2-й програма за 11 .

Честно говоря не знаю как в остальных, но у меня знакомый перешел в КПИ на первый курс как раз таки после окончания второго курса. Потому предполагаю, что полное среднее выдается как раз таки после второго курса колледжа

Иди на первый курс и параллельно работай, а там на 3-м курсе с ЗП в 2-3к $ решишь что дальше делать. Если знаешь большую часть предметов первых лет университетской программы — сдашь на ура и без посещений пар. Удачи!

Да, серьезно. Со старта спустя 2 года опыта работы программист может получать 2к $ +.

Это зависит и от программиста, и от того, что и где он программирует. Особенно, если речь идет о part-time, ибо еще и учиться как-то надо.

Я говорил о full-time. С гибким графиком (договориться с руководством) можно и при таких условиях иногда бывать в университете...

Иногда бывать != учиться, особенно если речь идет о ранних курсах.

Благородный муж все знает от рождения, нужно лишь помочь ему вспомнить.

#5копеек =)
По моему норм затея. У нас кто с коледжей техникумов приходил сразу и отсеивались. Другое у них ожидание было. Считали себя умнее так как больше владели профильными знаниями, когда бекграунд школы нужен был позарез сразу отваливались. Тут такое. Либо ВО либо СО акому то и БО достаточно.

Куда идти митинговать?
Домой за учебники, повторять ... если у тебя знания есть то ВНО напишешь. Больше того скажу. Если у тебя есть знания то
но по сути время потеряно
НЕ ПОТЕРЯНО. Если покажешь эти знания на практике то выше головы тебя прыгать никто заставлять не будет. Пришел сдал сесию и ушел в чем проблема? При том у тебя еще останется бонус — продлишь «счастливые студенческие годы» со всеми вытекающими последствиями и плюшками.
продлишь “счастливые студенческие годы” со всеми вытекающими последствиями и плюшками.
Коли вони вже восьмий рік... не так вже й весело вони проходять...

дело не в веселье, а в социальном обеспечении студентов...
оно хоть и далеко от идеального но имеет некие плюсы в виде скидок на проезд, товары и услуги, «официальная отсрочка» от армии, медицинские услуги.
Можно и дальше перечислять но в общем выгоды есть.

Типичное скотство присущее нашему (и соседнему) государству. Наверху принимаются и отменяются решения на основе каких-то бзиков без малейшего сочувствия к тем, кого они будут касаться.
Фактически это решение — ликвидация технарей, колледжей, ПТУ т. к. они теперь просто опасны, как можно нормально сдать ВНО через два года после окончания изучения школьных предметов?
Ну, допустим, решили их уничтожить. Хорошо. Но зачем же это делать так быстро заставив нынешних студентов выкинуть два-три года своей жизни, а частным колледжам сразу же сворачивать весь бизнес? По-хорошему должен быть переходной срок, не менее 4 лет, чтоб все успели адаптироваться.

В світлі нового закону про освіту закиди повністю безмістовні.
Закон Чітко прописав вимоги та правила вступу. Щоб не було рішалова та приводів для корупції. Саме любителі перевестись чи перекваліфікуватись на ходу найчастіше «домовляються». Тепер для всіх абітурієнтів однакові правила вступу.

Вот если б тебе просто так на ровном месте рассказали, что просто так с кандычка выкинули два года твоей жизни, я б посмотрел, как бы ты такую ерунду писали бы:

В світлі нового закону про освіту закиди повністю безмістовні
Более того, ты абсолютно безосновательно оскорбляешь и обвиняешь тысячи человек в коррупции.
Люди когда поступали в колледжи расчитывали на вполне определенный результат. И вполне законный. И это не просто какой-то хак или “финт ушами”, технари и зачисление в вуз с технарским дипломо существуют уже десятилетия. Более того, во времена совка это было еще более распространено.
А теперь, потому что кто-то так решил, люди теряют два года жизни, а бизнес, сделавший большую глупость — инвестиции в нашу страну — теряет деньги.

Я констактував факт чим більш незрозумілі й запутанні правила тим більше зловживань. Ваш К. О
в законі написано


9. Прийом на основі ступеня молодшого бакалавра під час вступу на споріднену або іншу спеціальність для здобуття ступеня бакалавра здійснюється за результатами вступних випробувань.

Тобто ви зарастрахові від того що вам потрібно буде здавати іспити, а племіннику декана ні.
Питання щодо визнання дипломів та зарахунку акедемічних дисциплін тепер повінстю віддано університетам. Вони визначають самі які дипломи яких вузів вони визнають, вони визначають які дисципліни вони можуть зарахувати на основі диплому й визначають самі академічну різницю
яку треба доздати.
Якщо вуз не визнає свої фактично ж курси дисцилін, які читаються в його структурному підрозділі (коледжі) й студенти вимушені заново з 1 курсу здобувати дисципліну то це сугубо його проблеми. Вибирайте другий більш адекватний вуз. Конкуренція)

Я констактував факт чим більш незрозумілі й запутанні правила тим більше зловживань
Питання щодо визнання дипломів та зарахунку акедемічних дисциплін тепер повінстю віддано університетам. Вони визначають самі які дипломи яких вузів вони визнають, вони визначають які дисципліни вони можуть зарахувати на основі диплому й визначають самі академічну різницю
Ну т. е. опять куча мест для зловживань и коррупции, только на другом уровне.
Вибирайте другий більш адекватний вуз. Конкуренція)
Я уже свой вуз давно выбрал, однако тысячам студентов вычеркнули два года жизни. Просто так.

По-перше в законі чітко написано що з дипломом молодшого спеціаліста вступ йде за результатами вступних випробувань а не ЗНО, тобто вступати будуть за екзаменами.
По-друге ніде в законі не написано що абітурієнт має заново проходити всі дисципліни. За рахунок того що тепер вузи самі собі вирішують що саме входить в ту чи іншу програму, вирішують в якій формі проходить навчальний процес ( обов’язкову кредитно-модульну відмінили), поклали питання визнання дипломів інших вузів , а також те що є багато споріднених спеціальностей список зарахованих предметів буде різний для різних дипломів. Задача дуже нетривіальна. тобто хтось хтось зможе вступити одразу на 2 а хтось на 3, а хтось можливо навіть на 4.

Ну т. е. опять куча мест для зловживань и коррупции, только на другом уровне.

Ну тут злив зарахований. Якщо система простіша й усюди однакова, то менше точок для корупції, шо тут непонятного?
Де буде менше корупції, там де на 5 етапах вступу можна розводити корупційні діяння чи там де тільки на 1?

Образование должно быть ступенчатым. Младший специалист -> бакалавр -> магистр. Если так, то никто не должен тебе запрещать поступать в другие уч.заведения после прохождения какой-то из ступеней. А всякие схемы, типа «2 курса отучился, на 3-й поступил после расчета часов» — какая-то махинация.

Не сказал бы что махинация. Приблизительная схема:

Школа -> Университет = 9, 10, 11 -> 1, 2, 3, 4, 5

В прошлом
Школа -> Колледж -> Университет = 9 -> 1, 2, 3, 4 -> 2 (or 3), 3, 4, 5

Сейчас
Школа -> Колледж -> Университет = 9 -> 1, 2, 3, 4 -> 1, 2, 3, 4, 5

Зачем мне теперь в последнем пункте заканчивать 3-4 курс (1-2 — программа 10-11 класса), если путь такой же, как и в «Школа -> Университет»?

Не. Вот смотри... Есть система образования, в которой есть определенное количество ступеней, о которых я говорил. «1,2,3» можешь забыть. Твой технарь какой диплом дает? Какую специальность ты там получаешь? Эта специальность имеет «шифр» в перечне специальностей системы ВО? Узнай это, т.к. для тебя возможны два варианта.
Вариант 1:
Технарь дает диплом младшего спеца, в дипломе написана специальность, которая предполагает (!) дальнейшее обучение на бакалавра. Все, поступаешь на бакалаврат и доучиваешься. Если в технаре нет бакалаврата — после окончания поступаешь на бакалаврат колледжа (1 год). После получения диплома бакалавра — хоть в Сорбонну (гипотетически, конечно).
Вариант 2:
Твой техникум — это не техникум, а «не ПТУ, а лицей», и ты получаешь диплом «слесарь-сантехник ЭВМ» или что-то похожее. Специальность не дает возможности продолжать учебу. Раньше было, что твой диплом могли проанализировать, посмотреть предметы, количество часов, если все было нормально — тебе разрешали поступить на 2-3 курс универа из соображений «ну, ладно, берем». Сейчас, видимо, это нельзя.
Так что раньше времени не переживай, а собери инфу по своему технарю и определи свое положение. Вполне возможно, что ты зря нервничаешь.
П.С. Что касается ЗНО — эта дрянь нахрен не нужна стране, ИМХО. Слизали у Раши их ЕГЭ, и типа «пакращили».

Ну перший експеримент тестування в Україні робили в 1993р, а в Росії в 2001р, тож ще питання, хто в кого «злизав».Заради справедливості слід відмітити, що стабільно тестування почали в Росії раніше проводити, а в Україні тільки після указу Ющенка.
А щодо не потрібності — це ви занадто. Саме ЗНО я завдячую можливість вчитися в тому ВНЗ, в якому хотів і не турбуватися, що хтось може з мене хабар вимагати чи ще якісь палиці в колеса вставляти.
Я взагалі не розумію, як ЗНО може бути не потрібне? Всі знаходяться в однакових умовах, і все залежить від твоїх знань і удачі.
До речі в 2009 р результати ЗНО впливали на отримання медалей, і як результат — показово низький відсоток медалістів з поміж претендентів на медаль. Особисто пам’ятаю, як в мажорних школах було більше половини класу претендентів на золоті медалі, а в результаті золоту отримали лише одиниці з більше як сотні претендентів. Зрозуміло, що тоді золота медаль вже нічого не грала, але до ЗНО при наявності медалей замість вступних іспитів була усна співбесіда(ну а там практично завжди можна було домовитися).Тож тепер підкуп вчителів і оцінок в школі не грають великої ролі для вступу в ВНЗ(тепер враховують бал атестату і є ще 60 додаткових балів, раніше не було).
Та й ЗНО бояться тільки не впевнені в своїх знаннях. Я 5 тестів свого часу здавав, до де-яких майже не готувався і маю золоту медаль(зрозуміло, що в 2009). Навіть українську мову і літературу, яку принципово не вчив в школі здав на 183 бали(10б), тож нічого страшного в цих тестах не має+ЗНО дозволяє відсіяти тупих дебілів,які навіть на 124 здати не можуть(адже тоді в ВНЗ не можна вступити), але раніше ці тупі могли б спокійно вчитися десь на лікаря чи ще куди батьки запихнуть. Хоча був спосіб обійти ЗНО, йти в ПТУ,коледж і т.д., а потім співбесіда і 2 чи 3 курс ВНЗ, а так як зарплата викладачів залежить від кількості студентів, то беруть майже всіх. Тепер же такого не буде. Що напрацював — те й матимеш.

Саме ЗНО я завдячую можливість вчитися в тому ВНЗ, в якому хотів і не турбуватися, що хтось може з мене хабар вимагати чи ще якісь палиці в колеса вставляти.
А причому тут ЗНО до хабара чи палиць?

При тому, що абітурієнтів зараховували за результатами тестів ЗНО, а не за результатами співбесід чи вступних екзаменів, де можна було заплатити хабар,щоб пройти, або ж якщо ти відмовляєшся, то тобі всіляко заважають вступити(палиці в колеса).
я не мав на увазі хабарі під час навчання, лише при вступі.

де-яких
ага, 5 тестів
не впевнені в своїх знаннях
угу, не впевнені))

Я ніколи не складав ЗНО, школу закінчив у 2005, тому своє ставлення до нього сформував через відгуки знайомих, новини тощо. Тому суперечити не можу. Але вперше зустрічаю позитивне ставлення до ЗНО :)

цікаво, а які результати мали знайомі? Зазвичай звинувачують когось крім себе, наприклад «тупе ЗНО»,а не свої слабкі знання, особливо якщо в школі оцінки були високі, а результати ЗНО — не дуже:)

ПІдтримую,
Я коли здавав ЗНО в 2007, заніс документи на 2 факультети й пройшов на 4 спеціальності. В той рік ще по ЗНО ставили оцінку за випускний екзамен по результатам ЗНО. Як результат з 6 випускних та 4 вступних я здав лише 1 випускний екзамен.
АЛЕ тести треба пам’ятати,що тести це тільки форма проведення ЗНО. Завдання можуть бути й не тестові, а наприклад комбіновані, чи навіть зовсім не містити завдань у формі тестів.

Правильнее: Базовое образование-> бакалавр -> магистр. Младший спец. = бакалавр.
И хоть я в техникуме не учился, но схема нормальная для умных людей, которых знаю. А глупые проучатся на третьем и спустятся до первого доучиваться.

Правильнее: Базовое образование-> бакалавр -> магистр. Младший спец. = бакалавр.
Ну, если прямо по правилам, то вроде вот так:
Начальное высшее — младший специалист. По сути, это средне-специальное (техникум, училище), но называется «начальное высшее» на том основании, что дает возможность повышать уровень, доучиваясь дальше. Вот дипломы «техник-программист» и «бухгалтер» — это начальное высшее, потому что после этого можно поступать дальше без проблем. И не на «N-ый курс», а на след.ступень. А дипломы «оператор экскаватора», «оператор ПК», «маляр-штукатур» — средне-специальное, хоть и то, и другое — диплом уровня техникума со степенью «младший специалист».
Базовое высшее — бакалавр. Колледж, универ. Это уже однозначно высшее.
Полное высшее — специалист (все еще живы), магистр. Для трактора :)

Аккредитации:
1 — техникум, который обучает не-ПТУшным специальностям.
2 — колледж с бакалавратом.
3 — институт (сейчас институтами у нас часто называют частные вузы, как я заметил)
4 — университет с немалой структурой, наукой, аспирантурой и т.д.

Зараз за новим законом є такі рівні

1) молодший бакалавр;
2) бакалавр;
3) магістр;
4) доктор філософії;
5) доктор наук.
Младший спец. = бакалавр.
Нет. Младший спец. это неполное высшее образование, которое можно получить в техникуме.
Бакалавр это базовое высшеее образование, которое дается в институте.
zakon4.rada.gov.ua/...ws/show/2984-14
Нормативний термін навчання за освітньо-професійною програмою
підготовки бакалавра для осіб, які мають освітньо-кваліфікаційний
рівень молодшого спеціаліста за відповідною до напряму підготовки
бакалавра спеціальністю, може зменшуватися до двох років.
Бакалавр это базовое высшеее образование, которое дается в институте.
Некоторые колледжи имеют бакалаврат тоже.

молодшого спеціаліста спростили у новому законі про вищу освіту, ті хто має старий диплом спеціаліста прирівняли до магрістра.

неправда, дивись новий закон про вищу освіту від 1.07.2014
zakon4.rada.gov.ua/...ws/show/1556-18
1. Підготовка фахівців з вищою освітою здійснюється за відповідними освітньо-професійними, освітньо-науковими, науковими програмами на таких рівнях вищої освіти:

початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти;

перший (бакалаврський) рівень;

другий (магістерський) рівень;

третій (освітньо-науковий) рівень;

науковий рівень

2. Здобуття вищої освіти на кожному рівні вищої освіти передбачає успішне виконання особою відповідної освітньої (освітньо-професійної чи освітньо-наукової) або наукової програми, що є підставою для присудження відповідного ступеня вищої освіти:

1) молодший бакалавр;

2) бакалавр;

3) магістр;

4) доктор філософії;

5) доктор наук.

Из-за этих нововведений большая буча недовольства в том числе и моего. Ликарчук коммуняка есть главный идеолог этого всего. Издевательство, а не изменения.

НЕ знаю як у вас, але в нашій групі всі хто приєнався на 3 курсі з коледжу всі потрапили на контракт, бо держвані місця були всі вже зайняті. Й така ситуація в більшості тих хто приходить в універ з коледжу. Так що все їм все-одно приходилось платити за 3-4 курси. Хочеш вчитись в універі вчись 10-11 клас в школі, та здавай зно. До речі, ЗНО здати може любий охочий.

Загалом підхід дуже правильний, правила мають бути для всіх однакові. До речі Міністерство освіти дало велику автономію університетам й у випадку коли коледж є структурним підрозділом універу, універ зможе перехід значно спростити, звісно якщо захоче.

Ну нарешті... Мене ось бісило, що усілякі, вибачаюсь, соски від коледжу при моєму університеті по якійсь хитрій схемі поступивши в коледж після 9-го класу разом зі мною, закінчували вже університет, і також разом зі мною. Потім дивишся, воно в свої 23 вже з п’ятьма дипломами та на позиції сеніора-сирожера, а за менталілетом — а-ля 13-річні дівчатка в період менархе.

P.S. Заздрість? Так, можливо. Але, якщо серйозно, то вища освіта: а) не повинна бути настільки массовим явищем; б) як передумова до п. «А» не має бути настільки легко доступною; Хочеш клятий папірець про вищу, найвищу, або, боронь б-же, над-найвищу освіту (натяк на дебільність наших освітньо-кваліфікаційних рівнів)? А ось спочутку помучся з десяток років, або ж бери ПТУшний диплом та не клюй людям мізки )))

Перед тем, как делать вышку не массовым явлением, нужно улучшить ее качество на несколько порядков, после которой берут сразу на позицию стронг миддла (перебор, но мысль думаю ясна), иначе — студентам мало того, что выклевывают мозги, дак еще и заставляют просиживать штаны.

Тссс, дай тоже поразжигать. :)

Ну так вважайте сабж першим кроком до «пакращення» системи освіти в цілому :)

1. Не с бодуна же делать, всё должно планироваться заранее
2. Сначала улучшение, потом усложнение. Поскольку многие очень любят говорить А не говоря Б.

после которой берут сразу на позицию стронг миддла
а лучше сразу синиора...
вища освіта: не повинна бути настільки массовим явищем
На 100% підтримую.

Але про «5 дипломів» — це вже ви перегинаєте палицю...

Сдача академ. разницы по химии теперь кажется цветочками. Шара ушла. Вот это реальное скотство. Да е#ись оно конём та вышка...... Сотрясение воздуха, аналогично переименованию улиц в Киеве. Вместо «способствовать», они добивают остатки и желание. Идиоты.

Если в ВУЗе сидят не идиоты — они сами найдут способ принять себе нужных людей и отсеять левых. А если идиоты — вас это тем более волновать не должно, из ВУЗа с идиотами надо драть когти!

Кстати, ты лишний раз признал что образование ПРОВЕРЯЕМОЕ в тестировании — людям не нужно, оно забывается, это фактически растранжиривание бюджетных средств. Так что не митинговать надо, а требовать у партий наконец-то продавить модернизацию школьной программы, которая отстала от потребностей жизни на 70 лет!

По правде говоря, меня больше волнует, что я 2 года проторчал вхолостую, не имея абсолютно никаких привилегий при поступлении в универ на выходе.

Аааа, вот это да! Многие кто рассчитывали так влезть — теперь жестоко обломаются. Как по мне, то от ЛЮБЫХ неожиданностей проигрывают все — и колледж, и ВУЗ. То есть для ВУЗов нужно было дать 2 года отсрочки, чтобы те кто УЖЕ запланировал могли перейти.

Мой совет — тролить именно своё руководство и руководство ВУЗов. Возможно перейти в индивидуальном порядке со второго полугодия, умных людей забирают легко, особенно если есть недобор или есть кого отчислить из своих лентяев (а такие зачастую есть).

Никит, слово на букву «Н». :D

меня больше волнует, что я 2 года проторчал вхолостую
Не переживайте, вам еще в универе торчать вхолостую 4-6 лет

Новий закон дав широку автономію вузам, так що в них зараз всі руки розв’язані спростити процедури переходу, звісно якщо у вузі не ідіоти, як ти примітив.

Й да про ЗНО. ЗНО це зовнішнє незалежне оцінювання, а не тести. Тести це лише одна з форм такого оцінювання. Й до речі не єдина. Просто в народі це все охрестили й назвали «тестами». Я здавав ЗНО з математики в 2007 році. Там тестовою була лише 1-2 друга частна, з найпростішими питаннями. третя -четверта частини складась з різноманітних прикладів які вже треба було розв’язати а відповідь записати, варіантів відповідей уже не було. П’ята частина це була задача зі стереометрії з побудовою. Побудова була непроста й нестандартна. Й її треба було пояснити й потім увесь розв’язок з посиланням на теореми записати.
Остання шоста частина це був приклад з параметром, Фактично олімпіадного рівня. Розв’язок теж треба було записати з поясненнями. 5-6 частини перевірялись вручну.
Тобто завдання було комбінованим та основна частина приходилась не на тестову складову а на «приклади».

З мови все трохи по іншому там тестів було 80%, а 20% твір. Тобто теж комбінований.

Так що не тестами єдиними.
Вся проблема просто в підготовці якісних завдань, це нетрівіально й непросто. Форма завдань може бути різною. Просто тестова форма більш зручна для для деяких гуманітарних наук, таких як мови, історія та література.

test — Wiktionary:
2. (academia) An examination, given often during the academic term.

Я мав на увазі розуміння тесту, як завдання яке містить варіанти відповідей з яких треба вибрати правильну відповідь. Саме таке розуміння в більшості нашого населення. Як результат є величезний потік критики ЗНО.

Підписатись на коментарі