Цінність IT-сертифікації в Україні
Цінність IT-сертифікації в Україні
У вільному доступі є багато досліджень про цінність, переваги та недоліки сертифікаційних програм в ІТ. Без жодних труднощів можна знайти інформацію про вплив сертифікації на бізнес-показники великих і малих фірм, продуктивність середньостатистичного тіму чи окремого працівника в сфері. Дані, без сумніву, цінні та багатообіцяючі. Ми ж задалися метою визначити ставлення до ІТ сертифікації в Україні та порівняти результати із світовим досвідом. Заради цього, у Сертифікаційному Центрі SoftServe Університету протягом місяця було проведене анонімне опитування, яке стартувало у червні 2014 року та охопило аудиторію всіх сертифікованих нами у 2013 році кандидатів.
За даними майже півтори сотні анкет виявилося, що 40% сертифікованих кандидатів працюють в ІТ сфері до трьох років, ще 27% —
Наступним важливим запитанням було чи здобули кандидати нові прикладні знання в процесі підготовки до сертифікації, на яке 92% нами опитаних ввідповіли «ТАК». Це ж запитання у дослідженні Prometric отримало 81% схвальних відповідей. 85% наших респондентів підтвердили, що сертифікація посприяла їх кар’єрному зростанню чи прибавці до зарплати на поточному місці роботи. Таку ж високу оцінку отримала здатність сертифікації покращувати ринкові показники кандидата. Більше половини опитаних погодилися, що проходження сертифікації допомагає «триматися на плаву» в оновленнях технології та підвищувати власний професіоналізм. 76% вважають, що наявність сертифікації повинна бути критерієм для просування по службі.
Для порівняння, 2013 IT Skills & Salary Report наводить дані, що 80% опитаних визнали підготовку до сертифікації гарною інвестицією у кар’єрний розвиток та компанію; 90% набули нові навички, які можуть бути використані на поточному місці праці; 70% підтвердили покращення своєї ефективності. 80% Oracle сертифікованих прозвітували кар’єрне зростання, підвищення заробітної плати/бонусів чи інші покращення як результат проходження тестування. В порівняльній таблиці бачимо, що глобально заробітна плата ІТ-сертифікованих є в середньому на 12% вищою.
Що ж до позитиву від сертифікації окремого спеціаліста для тіму загалом, то в нашому опитуванні 42% учасників вірять, що продуктивність команди зростає з кожним новим сертифікованим. Згідно дослідження IDC, 66% менеджерів вважають, що сертифікація покращує загальний рівень сервісів та підтримки, наданої клієнтам. Окрім цього, 75% стверджують, що сертифікація є важливою для продуктивності команди. Дослідження IDC показало, що при достатній кількості сертифікованих членів команди, продуктивність може зрости в середньому на 11 відсотків. Тобто, організації з
В межах опитування SoftServe Сертифікаційного Центру, 53,6% респондентів вважають, що бізнес їх компанії міг би зрости, якби клієнти володіли інформацією про сертифікованих працівників; 42,3% не впевнені у цьому і лише 4,1% заперечили таку перспективу. Цікаво, що 71% опитаних відчувають важливість сертифікації для клієнта, майже 25% — ні, решта — не визначилися.
Запитання про те, чи ІТ-спільнота в Україні усвідомлює цінність сертифікації, розділило думки майже порівну: 54% «ТАК» проти 46% «НІ». На це ж запитання, але щодо ставлення до IT-сертифікації HR-ів, 59% респондентів відповіли схвально, дещо ж більше 40% вважає, що досвід проходження сертифікації в Україні є недооціненим.
86% нами опитаних виявилися задоволеними своєю поточною роботою та 88% відповіли, що рекомендуватимуть сертифікацію своїм колегам. Що ж до лояльності працівників, то з твердженням: «Коли твій роботодавець оплачує сертифікацію та підготовку до неї, то це дає сильний стимул залишитися в компанії», ми отримали наступні результати:
Для порівняння, Microsoft стверджує, що сертифікація покращує стабільність працівників, оскільки 65% опитаних MCP (Microsoft Certified Professionals) обіймали свою посаду 24 місяці і довше, а 77% — мінімум один рік. Дослідження Kotler Marketing Group, опубліковане CompTIA також вказує, що сертифікація дозволяє організації скоротити показник плинності кадрів разом із зменшенням витрат, ідентифікації прогалин в знаннях та збільшенням продуктивності. Prometric підсумовує, що сертифікація веде до підвищення рівня задоволеності роботою поміж ІТ-професіоналів і більшої впевненості в своїх можливостях у порівнянні з несертифікованими колегами. IBM поміж переваг сертифікації виділяє кращу продуктивність команди, більш високу задоволеність роботою та економію у довгостроковому періоді. RedHat відзначає, що організації, які включають сертифікацію в програму розвитку ІТ персоналу, отримають переваги, починаючи від зниження ризиків до більшої ефективності працівників в результаті набуття нових навичок. IDC рекомендує IT-менеджерам використовувати сертифікацію та процес підготовки до неї як ефективний метод збільшення продуктивності компанії та вказує, що для більшості компаній економія від зростання ефективності покриває витрати на сертифікацію менш ніж за 9 місяців.
Таким чином, ми провели аналіз цінності ІТ-сертифікації в Україні та світі і хочемо виокремити кілька, на нашу думку, важливих пунктів:
1. IT-сертифіковані спеціалісти зазвичай задоволені роботою і доходом, впевнені у власних силах працівники з високим рівнем лояльності до своєї компанії;
2. цінність тестування полягає не лише у кінцевому сертифікаті, але і у самому процесі підготовки до іспиту;
3. сертифікація працівників має позитивний вплив на розвиток бізнесу працедавця;
4. 76% респондентів вважають сертифікацію критерієм для кар’єрного росту;
5. незважаючи на те, що високий відсоток опитаних (71%) впевнені у важливості сертифікації для замовника, майже половина респондентів вважає, що досвід проходження IT-сертифікації в Україні на даний час є недооціненим.
15 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів