Як поступити на PhD ч.2
В першій частині dou.ua/forums/topic/14021 я описав PhD в США/Європі
В цій частині я напишу про процес підготовки документів та пошуку вузів.
Основні Документи, які необхідні для вступу на PhD (це в більшості випадків підходить до Європи і на 100% США) всі вони повинні бути на англійській мові
1) Диплом Бакалавра (для деяких вузів США цього достатньо) і диплом Магістра. Їх не потрібно апостилізувати, просто необхідно звернутися в бюро перекладів — перекласти їх на англійську мову і нотаріально завірити переклад. Далі необхідно відсканувати цей перекладTip: перед подача документів на переклад, я б порадив самому підготувати базовий переклад предметів, а так як перекладачі можуть дуже схибити і назвати ваш предмет не правильно.
В Києві є купа цих бюро вони роблять переклад і завіряють одразу його нотаріально. Єдине, що вам може знадобитися — не один комплект цього перекладу (деякі вузи вимагають, щоб ви прислали їм по почті завірену копію). Tip: Я б радив спочатку написати електронного листа у вуз, відповідальному за вступ і написав, чи необхідно посилати по почті чи для початку буде достатньо електронної версії
P.S. За кордоном не знають який у нас «супер кращі вузи» типу Шеви і КПІ, тому якщо ви не закінчували цих вузів це не проблема головне бажання поступити, правильно оформленні документи і мотивація
2) Англійська мова — сертифікат.
Тут є два базових сертифікати TOEFL i IELTS. Вони відрізняються по методиці тестування. TOEFL підходить для вузів як у США так і Європі, за винятком Англії.
Мінімальний бал необхідний для подачі документів TOEFL iBT 75-80(120) IELTS — 6.5(9) . Tip: Варто зауважити, що чим більший цей бал тим краще. Адже ваші основні конкуренти це Індуси, Китайці, Південно-Східна Азія, Європа, а у них в багатьох вузах викладають на англійській мові.
Я здавав TOEFL iBT, процес підготовки зайняв ~2 місяці. Результат 103 бала. Сам цей тест складається з 4х частин: Reading, Listening, Speaking and Writing. Максимум 30 балів за кожну частину. Займає він декілька годин.
На TOEFL iBT необхідно реєструватися онлайн на сайті -> www.ets.org/toefl/ibt/register вартість 180$ для України
НА цьому ж сайті можна знайти загальну інформацію щодо тесту -> www.ets.org/toefl/ibt/prepare
Зі свого досвіду можу сказати, що підручники тут не є дуже ефективними,
набагато краще «набити» руку практикою -> завантажити інтерактивні тести (Cambridge Toefl Ibt, Kaplan TOEFL iBT, Barron’s TOEFL iBT, Longman Toefl iBT — вони є на rutracker, можливо і на ex.ua)
Чим більше ви їх пройдете, проаналізуєте неправильні відповіді тим буде легше на самому екзамені
Структура тесту — www.ets.org/toefl/ibt/about/content
Reading: відносно сама легка частина тесту. Ваша задача прочитати декілька (4) текстів за обмежений час і відповісти на питання до кожного тесту. Складність тут у тому, що тексти на не стандартні теми типу льодовиковий період і його вплив на сьогодення, опис розділу із зоології і т.п. Самі питання на перший погляд не здаються складними, але тут основна помилка полягає у неправильному трактуванні самого запитання. Тобто ви можете відповісти правильно, але не на та запитання яке вам задали, тут важливо вчитуватися в контекст запитання і відповідати саме на те, що у вас запитували.
Listening: теж не важкий тест, ви слухаєте різні типу тестів: діалоги, лекції, дискусії, наукові тести (про археологію, історію і т.п.) і після кожного аудіо необхідно відповісти на певні типи запитань. Складність у запам’ятовуванні ключової інформації і відповідь конкретно на поставлене запитання.
Speaking: розмовна секція. Що тут може бути складного — у вас є обмежений час на підготовку
Writing: відносно складна частина тесту. Складається з 2х частин — в першій ви слухаєте лекцію, потім читаєте текст, ваша задача полягає у спів-ставленні фактів із тексту і лекції, друга частина у вас є задана тема ваша задача підтримати це твердження чи спростувати його. Складності тут можуть виникнути у самих темах текстів, лекцій і написанні лаконічного, аргументованого тексту.
Знову ж таки, краща допомога це практика.
Цей сертифікат доступний в електронному вигляді для подачі заяв + один паперовий оригінал у вас (його необхідно буде показати вже в самому вузі коли ви туди приїдете).
3) GRE (цей тест треба в основному для США/Канади. В Європі, якщо ви не з Індії то в більшості випадків, за винятком Англії, цей тест не потрібен) Це кваліфікаційний тест на «ерудицію», аналітичне письмо, і академічна лексика. Підготовка до нього повинна бути серйозніша чим до TOEFL, так як розділ лексики вимагає запам’ятовування великої кількості нових слів і оборотів. Математична частина відносно легка (програма
Гарний бал GRE — (Quantitative~155-160(170), verbal reasoning ~155(170), Analytical writing ~4.0(6.0)), звичайно чим більше тим краще.
До цього тесті я готувався всього 2 тижні, через брак часу, тому здав на 157, 155, 3.0 чого в принципі вистачило для вступу.
Цей сертифікат доступний в електронному вигляді для подачі заяв + один паперовий оригінал у вас (його необхідно буде показати вже в самому вузі коли ви туди приїдете).
4) CV.
Можна використовувати робоче резюме, єдине, що в нього необхідно добавити короткий опис вашої бакалаврської/магістерської дипломних робіт, розділ Publications, Research Expirience (перелічити наукові проекти над якими ви працювали — курсові, реферати лабораторні дослідження, якщо працювали в наукових інститутах то коротко написати назву і, що робили etc.). Якщо є то педагогічний досвід.
Об’єм —
Наприклад я його структурував так:
EDUCATION (включаючи High School)
MASTER THESIS
Bachelor THESIS
RESEARCH INTERESTS
RESEARCH EXPERIENCE (incl. Personal Research, Course Projects)
Non-Degree courses (coursera + certificates)
(Teaching Expirience)
Publications
WORK EXPERIENCE
AWARDS
SKILLS(Languages,Computer Software Programming etc. )
5) Motivation Letter
Це один із самих основних документів.
Об’єм його в середньому
Мотиваційний лист повинен складатися з короткого опису вашого навчання, дипломного проекту, наукових здобутків, опис наукової теми, яка вас цікавить (типу robotics swarm, robotics control etc.) Чому ви обрали саме цей вуз, професора (конкретно ), ким ви себе бачите після закінчення PhD.
В більшості вузів (за винятком деяких окремих вузів Європи), вам не потрібно писати конкретний PhD research propoasal (ви його будете писати після 6 −12 місяців на програмі), але тут дуже важливо вказати над якою конкретно темою ви хочете працювати, який у вас уже є досвід по цій темі, як ви бачите своє майбутнє дослідження по цій темі.
Структура мого листа приблизно така:
1 абзац — вступу тут я описував в цілому тему над якою я хочу працювати, які існують проблеми в ній, що можна покращити.
2 абзаци — короткий опис навчання в бакаларатурі та магістратурі (які основні предмети були — які близькі до теми, над якою я хочу працювати. Наприклад якщо це Robotics — предмети: Robotics controll, Artificial intelligence systems, Electronics etc.). Потім які додаткові предмети я прослухав (на coursera + edX), які є сертифікати.
1 абзац — опис публікацій (релеватних до теми наукових досліджень) з указанням, де вони опубліковані,якщо є то кількість унікальних посилань, перегляду, наукова новизна, що саме ви дослідили, які результати отримали.
1 абзац про досвід роботи, викладання, з описом обов’язків, проектів
3 абзаци — 1й опис теми(декількох основних) якою ви хочете займатися. 2й — більш коректно, який зараз існують проблеми в цій області, що треба дослідити, що можна покращити. 3й- як ви думаєте вирішити існуючі проблеми (не обов’язково дуже конкретно).
1 абазац — чому ви обрали саме цей університет, вказати потенційних (конкретного) наукових керівників. Тут треба вказати дуже конкретні переваги цього вузу, фрази типу «ви кращі» їм не підходять. Краще щось типу «У Вузі 1 є гарна робото-технічна лабораторія, яка підходить для моєї наукової роботи». Теж саме про наукового керівника, чому саме він(одне направлення дослідження, він признаний науковець у своїй області, з ним ви напишете гарну дисертацію)
останній абзац — ким ви себе бачите після закінчення аспірантури (бажано в науці)
Tip: Американці дуже полюбляють конкретику, не абстрактно написані листи.
6) References
Рекомендаційні листи від професорів, доцентів університету де ви навчалися, якщо ви останні декілька років працювали і не маєте контактів з університетом то можна рекомендації від працедавця. Які тут основні критерії при відборі — статус персони, що рекомендує (професор краще доцента краще простого викладача краще роботодавця). Рекомендаційний лист не повинен бути абстрактним (типу це кращий студент, гарна людина і т.п.),не більше однієї сторінки, в ньому повинні висвітлюватися ваші конкретні здобутки в навчанні, науці, написанні дипломної роботи. Професор повинен конкретно указати звідки він вас знає — чи в його студент, дипломник, ваш ранг, здібності в порівнянні з одногрупниками, іншими студентами (конкретні цифри чи проценти). Також повинен описати ваш науковий потенціал, позитивні навички, риси характеру, роботу в команді, ваш потенціал для майбутньої наукової роботи. Він повинен перерахувати в яких наукових, практичних проектах ви брали участь, ваша роль в них, як він оцінює ваш вклад в цю роботу.
Таких листів необхідно отримати від 2(Європа, Канада)-3(США) різних професорів
Для кращого результату варто Google «what good reference letter for CS PhD should have»
Особливо варто подивитися рекомендації топ вузів США.
І звичайно чим Унікальніші і Конкретніші такі листи тим краще для вступу.
7) Publiations + misc documents
Необхідно оформити свої бакалаврські, магістерські дипломи на англійському (звичайно не всі сторінки, а виділити
Загальна рекомендація всі документи оформляти дуже конкретно, з конкретною метою вступу на PhD.
Дуже гарна книжка про життя студента PhD CS in Stanford всім раджу прочитати pgbovine.net/...memoir/pguo-PhD-grind.pdf
Забув вказати в попередній статті, також модна подавати в 2 Швецарських університети — EPFL (вступ аналогічний до США) і ETH Zurich (тут вступ по вакансіям) В ці два вуза поступити дуже складно, як і в топ вузи США, але зарплата тут звичайно набагато вища.
P.S. Кому цікаво можу дати посилання на своє CV, motivation letter, reference і т.д.
Про TOEFL і GRE, мотиваційного листа більш детально в коментах напишу
В наступній статі напишу детально про процес подачі цих документів до вузу.
частина 1 dou.ua/forums/topic/14021
7 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів