Як поступити на PhD ч.2

В першій частині dou.ua/forums/topic/14021 я описав PhD в США/Європі

В цій частині я напишу про процес підготовки документів та пошуку вузів.

Основні Документи, які необхідні для вступу на PhD (це в більшості випадків підходить до Європи і на 100% США) всі вони повинні бути на англійській мові

1) Диплом Бакалавра (для деяких вузів США цього достатньо) і диплом Магістра. Їх не потрібно апостилізувати, просто необхідно звернутися в бюро перекладів — перекласти їх на англійську мову і нотаріально завірити переклад. Далі необхідно відсканувати цей перекладTip: перед подача документів на переклад, я б порадив самому підготувати базовий переклад предметів, а так як перекладачі можуть дуже схибити і назвати ваш предмет не правильно.
В Києві є купа цих бюро вони роблять переклад і завіряють одразу його нотаріально. Єдине, що вам може знадобитися — не один комплект цього перекладу (деякі вузи вимагають, щоб ви прислали їм по почті завірену копію). Tip: Я б радив спочатку написати електронного листа у вуз, відповідальному за вступ і написав, чи необхідно посилати по почті чи для початку буде достатньо електронної версії
P.S. За кордоном не знають який у нас «супер кращі вузи» типу Шеви і КПІ, тому якщо ви не закінчували цих вузів це не проблема головне бажання поступити, правильно оформленні документи і мотивація

2) Англійська мова — сертифікат.
Тут є два базових сертифікати TOEFL i IELTS. Вони відрізняються по методиці тестування. TOEFL підходить для вузів як у США так і Європі, за винятком Англії.
Мінімальний бал необхідний для подачі документів TOEFL iBT 75-80(120) IELTS — 6.5(9) . Tip: Варто зауважити, що чим більший цей бал тим краще. Адже ваші основні конкуренти це Індуси, Китайці, Південно-Східна Азія, Європа, а у них в багатьох вузах викладають на англійській мові.
Я здавав TOEFL iBT, процес підготовки зайняв ~2 місяці. Результат 103 бала. Сам цей тест складається з 4х частин: Reading, Listening, Speaking and Writing. Максимум 30 балів за кожну частину. Займає він декілька годин.

На TOEFL iBT необхідно реєструватися онлайн на сайті -> www.ets.org/toefl/ibt/register вартість 180$ для України
НА цьому ж сайті можна знайти загальну інформацію щодо тесту -> www.ets.org/toefl/ibt/prepare
Зі свого досвіду можу сказати, що підручники тут не є дуже ефективними,
набагато краще «набити» руку практикою -> завантажити інтерактивні тести (Cambridge Toefl Ibt, Kaplan TOEFL iBT, Barron’s TOEFL iBT, Longman Toefl iBT — вони є на rutracker, можливо і на ex.ua)
Чим більше ви їх пройдете, проаналізуєте неправильні відповіді тим буде легше на самому екзамені

Структура тесту — www.ets.org/toefl/ibt/about/content

Reading: відносно сама легка частина тесту. Ваша задача прочитати декілька (4) текстів за обмежений час і відповісти на питання до кожного тесту. Складність тут у тому, що тексти на не стандартні теми типу льодовиковий період і його вплив на сьогодення, опис розділу із зоології і т.п. Самі питання на перший погляд не здаються складними, але тут основна помилка полягає у неправильному трактуванні самого запитання. Тобто ви можете відповісти правильно, але не на та запитання яке вам задали, тут важливо вчитуватися в контекст запитання і відповідати саме на те, що у вас запитували.

Listening: теж не важкий тест, ви слухаєте різні типу тестів: діалоги, лекції, дискусії, наукові тести (про археологію, історію і т.п.) і після кожного аудіо необхідно відповісти на певні типи запитань. Складність у запам’ятовуванні ключової інформації і відповідь конкретно на поставлене запитання.

Speaking: розмовна секція. Що тут може бути складного — у вас є обмежений час на підготовку (15-20 секунд) і 45-60 секунд на відповідь. Самі теми розмов не дуже складні, головне спокійно і розмірено відповісти, щоб людина, яка потім буде слухати ваш монолог могла чітко розпізнати ваші слова, і щоб ваші слова були прив’язані до заданої теми

Writing: відносно складна частина тесту. Складається з 2х частин — в першій ви слухаєте лекцію, потім читаєте текст, ваша задача полягає у спів-ставленні фактів із тексту і лекції, друга частина у вас є задана тема ваша задача підтримати це твердження чи спростувати його. Складності тут можуть виникнути у самих темах текстів, лекцій і написанні лаконічного, аргументованого тексту.

Знову ж таки, краща допомога це практика.

Цей сертифікат доступний в електронному вигляді для подачі заяв + один паперовий оригінал у вас (його необхідно буде показати вже в самому вузі коли ви туди приїдете).

3) GRE (цей тест треба в основному для США/Канади. В Європі, якщо ви не з Індії то в більшості випадків, за винятком Англії, цей тест не потрібен) Це кваліфікаційний тест на «ерудицію», аналітичне письмо, і академічна лексика. Підготовка до нього повинна бути серйозніша чим до TOEFL, так як розділ лексики вимагає запам’ятовування великої кількості нових слів і оборотів. Математична частина відносно легка (програма 9-11 класів школи по алгебрі і трохи геометрії), але питання задаються дуже туманно, тобто ви знаєте що у вас є, скажемо 3 числа, і треба з ними провести певну операцію, але з контексту не так легко зрозуміти яку. Аналітичне письмо напевно найбільш важка частина тесту, вона складається з 2 завдань, які представляють собою словену дискусію на задані теми, тобто переконати читача вашої роботи в певній думці, підкріпленій фактами.
Гарний бал GRE — (Quantitative~155-160(170), verbal reasoning ~155(170), Analytical writing ~4.0(6.0)), звичайно чим більше тим краще.
До цього тесті я готувався всього 2 тижні, через брак часу, тому здав на 157, 155, 3.0 чого в принципі вистачило для вступу.

Цей сертифікат доступний в електронному вигляді для подачі заяв + один паперовий оригінал у вас (його необхідно буде показати вже в самому вузі коли ви туди приїдете).

4) CV.
Можна використовувати робоче резюме, єдине, що в нього необхідно добавити короткий опис вашої бакалаврської/магістерської дипломних робіт, розділ Publications, Research Expirience (перелічити наукові проекти над якими ви працювали — курсові, реферати лабораторні дослідження, якщо працювали в наукових інститутах то коротко написати назву і, що робили etc.). Якщо є то педагогічний досвід.
Об’єм — 3-4 сторінки
Наприклад я його структурував так:
EDUCATION (включаючи High School)
MASTER THESIS
Bachelor THESIS
RESEARCH INTERESTS
RESEARCH EXPERIENCE (incl. Personal Research, Course Projects)
Non-Degree courses (coursera + certificates)
(Teaching Expirience)
Publications
WORK EXPERIENCE
AWARDS
SKILLS(Languages,Computer Software Programming etc. )

5) Motivation Letter
Це один із самих основних документів.
Об’єм його в середньому 3-4 сторінки.
Мотиваційний лист повинен складатися з короткого опису вашого навчання, дипломного проекту, наукових здобутків, опис наукової теми, яка вас цікавить (типу robotics swarm, robotics control etc.) Чому ви обрали саме цей вуз, професора (конкретно ), ким ви себе бачите після закінчення PhD.

В більшості вузів (за винятком деяких окремих вузів Європи), вам не потрібно писати конкретний PhD research propoasal (ви його будете писати після 6 −12 місяців на програмі), але тут дуже важливо вказати над якою конкретно темою ви хочете працювати, який у вас уже є досвід по цій темі, як ви бачите своє майбутнє дослідження по цій темі.

Структура мого листа приблизно така:

1 абзац — вступу тут я описував в цілому тему над якою я хочу працювати, які існують проблеми в ній, що можна покращити.
2 абзаци — короткий опис навчання в бакаларатурі та магістратурі (які основні предмети були — які близькі до теми, над якою я хочу працювати. Наприклад якщо це Robotics — предмети: Robotics controll, Artificial intelligence systems, Electronics etc.). Потім які додаткові предмети я прослухав (на coursera + edX), які є сертифікати.

2-3 абзаци — опис курсових проектів, магістерської роботи, з конкретним указанням, що я робив над цим чи іншим проектом, чого досягнув. Якщо я робив його не один то згадати, що працював у команді і які в ній функції виконував.

1 абзац — опис публікацій (релеватних до теми наукових досліджень) з указанням, де вони опубліковані,якщо є то кількість унікальних посилань, перегляду, наукова новизна, що саме ви дослідили, які результати отримали.

1 абзац про досвід роботи, викладання, з описом обов’язків, проектів

3 абзаци — 1й опис теми(декількох основних) якою ви хочете займатися. 2й — більш коректно, який зараз існують проблеми в цій області, що треба дослідити, що можна покращити. 3й- як ви думаєте вирішити існуючі проблеми (не обов’язково дуже конкретно).

1 абазац — чому ви обрали саме цей університет, вказати потенційних (конкретного) наукових керівників. Тут треба вказати дуже конкретні переваги цього вузу, фрази типу «ви кращі» їм не підходять. Краще щось типу «У Вузі 1 є гарна робото-технічна лабораторія, яка підходить для моєї наукової роботи». Теж саме про наукового керівника, чому саме він(одне направлення дослідження, він признаний науковець у своїй області, з ним ви напишете гарну дисертацію)

останній абзац — ким ви себе бачите після закінчення аспірантури (бажано в науці)

Tip: Американці дуже полюбляють конкретику, не абстрактно написані листи.

6) References
Рекомендаційні листи від професорів, доцентів університету де ви навчалися, якщо ви останні декілька років працювали і не маєте контактів з університетом то можна рекомендації від працедавця. Які тут основні критерії при відборі — статус персони, що рекомендує (професор краще доцента краще простого викладача краще роботодавця). Рекомендаційний лист не повинен бути абстрактним (типу це кращий студент, гарна людина і т.п.),не більше однієї сторінки, в ньому повинні висвітлюватися ваші конкретні здобутки в навчанні, науці, написанні дипломної роботи. Професор повинен конкретно указати звідки він вас знає — чи в його студент, дипломник, ваш ранг, здібності в порівнянні з одногрупниками, іншими студентами (конкретні цифри чи проценти). Також повинен описати ваш науковий потенціал, позитивні навички, риси характеру, роботу в команді, ваш потенціал для майбутньої наукової роботи. Він повинен перерахувати в яких наукових, практичних проектах ви брали участь, ваша роль в них, як він оцінює ваш вклад в цю роботу.
Таких листів необхідно отримати від 2(Європа, Канада)-3(США) різних професорів
Для кращого результату варто Google «what good reference letter for CS PhD should have»
Особливо варто подивитися рекомендації топ вузів США.
І звичайно чим Унікальніші і Конкретніші такі листи тим краще для вступу.

7) Publiations + misc documents
Необхідно оформити свої бакалаврські, магістерські дипломи на англійському (звичайно не всі сторінки, а виділити 10-20 сторінок основної робот, наукової частини), коротку презентацію по бакалаврській і магістерським роботам (до 20 сторінок) на англійському. Також якщо у вас є публікації які дійсно представляють якусь наукову цінність то варто їх перекласти, якщо вони не на англійській . Чим вище статус журналу, ресурсу чи конференції, де ви публікувалися тим краще. Варто включати не більше 2-3 публікацій.

Загальна рекомендація всі документи оформляти дуже конкретно, з конкретною метою вступу на PhD.

Дуже гарна книжка про життя студента PhD CS in Stanford всім раджу прочитати pgbovine.net/...​memoir/pguo-PhD-grind.pdf

Забув вказати в попередній статті, також модна подавати в 2 Швецарських університети — EPFL (вступ аналогічний до США) і ETH Zurich (тут вступ по вакансіям) В ці два вуза поступити дуже складно, як і в топ вузи США, але зарплата тут звичайно набагато вища.

P.S. Кому цікаво можу дати посилання на своє CV, motivation letter, reference і т.д.
Про TOEFL і GRE, мотиваційного листа більш детально в коментах напишу
В наступній статі напишу детально про процес подачі цих документів до вузу.
частина 1 dou.ua/forums/topic/14021

👍НравитсяПонравилось0
В избранноеВ избранном0
LinkedIn
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

А можна запитання по TOEFL?

Звідки ціна в 139 у.о? Якщо реєструватися без купівлі всяких там «преміумних» примочок — 180 у.о. для України, чи я щось пропустив?

Не могли б ви поділитися більш докладно про вашу підготовку до екзамену? Стратегію, матеріали, інтенсивність, ваш рівень англійської і т.д?

Дякую виправив, то не для України була ціна.
Англійську я досить інтенсивно вчив додатково з 9 класу ліцею (але останній рік перед здачею TOEFL взагалі не займався)

Стратегія — практика, я постійно практикувався.

Матеріали — це просто ті тести TOEFL (Сambridge Toefl Ibt, Kaplan TOEFL iBT, Barron’s TOEFL iBT, Longman Toefl iBT + з них можна взяти тільки програмні частини з тестами)+ www.youtube.com/user/TOEFLtv + www.youtube.com/user/NoteFulldotcom + www.notefull.com/content.php?pgID=291
Якщо брати просто англійську (яку я вчив до цього) то тут було багато підручників від шкільного рівня до граматики Московського Ін’язу.

Інтенсивність я готувався 1.5-2 місяці по 1-2 годин вдень/5 днів

Reading: (www.englishbaby.com/...essons/toefl_reading_tips) Якщо ви скачаєте електронні тести, що я написав вище, то при проходженні тесту вони будуть не тільки вказувати на помилки, але і давати підказку, який підвох був у певному питанні. Тексти, що ви будете читати в більшості випадків на дуже абстрактні, не зрозумілі теми. Тому вчитуватися і запам’ятовувати всю суть не потрібно. Я швидко читав текст, запам’ятовував, про що розповідається в конкретному параграфі і одразу переходив до запитання. Питання завжди мають , як вам буде здаватися декілька правильних відповідей, але треба УВАЖНО читати, що від вас питають.

Listening: (www.youtube.com/.../UCik6F3WgEZxEYEAV4sTgFmw) Тут знову є таки необхідно пройти всі тести, можна і не один раз. Головне записувати не весь текст, який ви слухаєте я основні слова з речення + коротку фразу про що була ця частина аудіо. Знову ж таки через 1-2 тижні працювати з таймером, але розмірено, якщо зразу не вкладаєтеся,то не проблема, головне перевести кількість в якість. Якщо я не помиляюся, то електронні тести дають вам підказки при перевірці результатів. Тут теж саме, що і в Reading — треба УВАЖНО читати, що від вас питають, це дуже важливо, я знаючи це все одно іноді попадався на цих помилках.

Speaking: Я просто почав 2 місяці кожен день розмовляти з іншими людьми по 20-30 хвилин на день на англійській мові. За теми брав побут, навчання в університеті, діалоги на теми з TOEFL (теми є матеріалах вище). А також якщо вам повезе було б непогано знайти в якомусь чаті американця для спілкування. + Так як у вас буде обмежений час на розмову при тесті (45-60 секунд), то я б радив після 1-2 тижнів підготовки почати засікати час і старатися вкластися в нього. Також буде корисним при підготовці записувати на папері ключові слова і послідовність, що ви будете казати за чим.

Writing: (testmagic.com/...se/TOEFL/Writing/samples) Тут знову ж таки необхідно спочатку почати просто писати короткі (300 слів) розповіді на теми,які є в матеріалах TOEFL. + Google «best toefl ibt writing essays» почитати кращі тексти і коментарі до них, також прочитати самі гірші тексти і коментарі чому вони є гіршими. + Виробити шаблон структури есе (скільки частин, що в цих частинах буде, які думки). + Через 1-2 тижні почати засікати час на написання і постаратися вправитися вчасно.
Який я помітив «-» за собою я часто пишу дуже довгі речення. А на англійській мові, а так не дуже прийнято + та людина яка перевіряє може заплутатися в ході ваших думок. Але речення не повинні бути типу Привіт мене звати Вова. Я думаю ~15 −20 слів на речення це нормально. + писати дуже конкретно по темі, яку вам задали, бо як я помітив ми любимо почати дуже здалеку типу «спочатку був великий вибух...250 слів» і тільки 50 останніх по темі. Американці дуже люблять конкретику і лаконічне викладення думок.

Якщо будуть іще інші питання з радістю відповім.

А была уже статья «Зачем поступать на PhD»?

Так PhD це наука + велике навантаження, варто поступати, якщо ви саме наукою хочете займатися, якщо працювати в компанії, то тут не багато плюсів отримання PhD. Але якщо ви серйозно займаєтеся стартапом то там не менші навантаження, в мене знайомі, хто є успішними вони працюють по 12 годин на день 7 днів на тиждень без перерв та відпусток.

Пару поправок от себя:

За кордоном не знають який у нас “супер кращі вузи”
Знают прекрасно.
Диплом Бакалавра (для деяких вузів США цього достатньо)
Почти для всех.
TOEFL iBT 75-80(120)
Очень много ВУЗов с минималкой — 90.
GRE
Есть еще GRE Subject. Где-то обязателен, где-то нет. Нужно уточнять.
отримати від 2-3 різних професорів
В США почти везде минимум 3. И вообще эти рекомендации очень сложная вещь. Так как приходится писать самому в трех разных стилях :-)
Необхідно оформити свої бакалаврські, магістерські дипломи на англійському
В США такого не встречал. Публикации тоже не просили переводить.
Варто включати не більше 2-3 публікацій.
А это почему?

1) Я це писав не для того, щоб «образити » певний вуз. Після мого досвіду навчання і спілкування закордоном про наші вузи хіба, що знають може в Польщі, Росії. Нажаль в нас якість освіти, особливо практичної наближається до 0. У нас студенти хто, хоче чогось досягти самі навчаються.
Ось приклад міжнародна карта науки (України в розділі CS взагалі немає) tinyurl.com/pkb7bpr
По друге, наприклад у топ вузи США подають заяви 3000 чоловік на CS,з них може бути 1-2 з України (1000 з Індії, 1000 з Китаю і ці країни набагато більше вкладають в науку на багато порядків ).
Я зустрічав багато людей з Черкаського Нац. Університету, Одеської морської академії, Харківського Нац. Універу і інших вузів

А так взагалі в США, не дуже сприймають іноземні дипломи, окрім канадських.

2) Багато вузів пропонують після бакалавра, але в більшості випадків якщо ти не закінчив престижний американський, чи хоча б європейський вуз, немає сенсу подавати.
+ Для PhD треба вже мати гарну наукову базу — публікації, роботи, а за звичай на Бакаларві чим ніхто не займається
3) для MIT EECS 100 for the Internet-based test,
Stanford Q: What is the TOEFL recommendation? A: We expect applicants to have «good» english skills.
Cal Tech : What is the minimum TOEFL score? There is no minimum requirement for the English proficiency exams.
А так університети 1ї категорії (Brown Uni, Princetion, Harvard, NorthWestern Uni, Rice etc.) вимагють в середньому від 85-90
2Ї 70-90
А так я писав чим більше тим краще.

4) В більшості топ і середніх вузів, що я дивився/подавав Subject, або не має взагалі, або кажуть, що можна подавати, але це як додатковий бал. В Канаді взагалі Subject не потрібен.
Це звичайно якщо казати про CS + Engineering
www.quora.com/...sions-at-top-universities

Щодо публікацій, перекладу диплому: всі публікації звичайно треба указати в CV, але прикріпляти як файли необхідно тільки 2-3 основні публікації (більше їх ніхто читати не буде, так як в приймальний комісії обробляють від 300 до 3000 заяв, + якщо ви списуєтеся з професором він теж зайнятий, і ніхто звичайно ж не буде самостійно перекладати ваші публікації з української/російської на англійську. Міжнародна мова науки по CS це англійська), якими ви пишається, які є релевантними до наукової теми на, яку ви подаєте (networking, security, robotics etc.). Наукові роботи відіграють одну з провідних ролей при вступі на PhD. Так як дипломна робота(Bachelor/Master Thesis) є науковою роботою, то для збільшення шансів при вступі необхідно перекласти частину (<=20-30 сторінок), щоб у приймальної комісії/професора склалося краще враження про вас. Наприклад в Швеції після проходження попереднього відбору (по анкетам), коли вас запрошують на співбесіду, то необхідно представити своЇ дипломні роботи
А так вас ніхто не буде нічого просити, вам необхідно самому старатися, що б поступити)

Подписаться на комментарии