Програма EPAM E-kids: доступна ІТ освіта для дітей

Ні для кого не секрет, що EPAM чимало зусиль вкладає у розвиток молодого покоління. Раніше це здебільшого були курси для студентів вузів, які й до сьогодні успішно функціонують. Останнім же часом молоде покоління, яким опікується наша компанія, «помолодшало»: наприкінці лютого програма E-kids для дітей від 8 до 16 років стартувала в усіх п’яти українських локаціях EPAM.

EPAM E-kids — 10-тижнева програма для навчання дітей програмуванню на мові Scratch. Scratch розроблено спеціально для дітей від 8 до 14 років в лабораторії Массачусетського технологічного інституту. З нею можна придумувати і програмувати власні інтерактивні історії, ігри і анімацію. Програма розвиває творче та логічне мислення у дітей, навчає їх працювати в команді — прищеплює навички, важливі для життя в 21-му столітті. Однак в українському EPAM тренери пішли далі та запропонували деяким учасникам E-kids спробувати себе в «дорослих» мовах програмування — Java і JavaScript.

На створення ініціативи E-kids EPAM надихнула програма глобального розвитку до 2030 року Генеральної Асамблеї ООН. Одна з цілей цієї програми ООН — гарантувати інклюзивну освіту для всіх. EPAM підтримала цю мету саме ініціативою E-kids — освітньою програмою для дітей. Її місія — зробити IT-освіту доступною для дітей і сформувати молоде покоління програмістів.
Пілотна хвиля українського E-kids стартувала в Києві у жовтні 2015 року. Її випускниками стали 46 діточок EPAMівців. Другий набір, який одночасно запустився у Києві, Харкові, Львові, Вінниці і Дніпропетровську, зібрав утричі більше — понад 150 дітей.

На думку координатора програми E-kids в Україні Ірини, HR Specialist, EPAM, запорука успішного функціонування 17 груп — це тренери програми: «Дивовижно, як 52 тренери-волонтери, окрім роботи та особистого життя, знаходять в собі натхнення та сили вкладати безцінні знання та жагу до навчання в наших дітей — в майбутнє нашої країни, — говорить Іра. — Нашим тренерам вдається бачити та розкривати нові юні таланти».

Іра також зазначає чималий внесок локальних координаторів E-kids; батьків, які всіляко підтримують інтерес діток до програмування; та самих учнів, які прагнуть пізнавати нові доволі складні речі. Свою вдячність за ці знання учасники першої хвилі E-kids красномовно висловили через «Thank you!» Cards.

Певно, саме така віддача мотивувала деяких тренерів першої хвилі продовжити навчання дітей і в другій. Серед них — Павло, Lead Software Engineer, EPAM. Павло зізнається, що заняття в E-kids нагадали йому його власні перші кроки в програмуванні на примітивних пристроях: «У сучасних дітей набагато більше можливостей, і вони не завжди знають, як ними скористатися, — зазначає Павло. — Часто діти просто „залипають“ у комп’ютері, а за його допомогою можна створювати, придумувати щось нове, щось своє. Можна створити власну гру, мультик, листівку, малюнок або запрограмувати робота-машинку. Це надихає.
Особисто мені хочеться захопити, „заразити“ дітей програмуванням. Показати дітям, що програмування — це не щось складне, незрозуміле і недоступне; що почати програмувати — це приголомшливо».

Що цікаво, тренерами E-kids можуть бути не тільки EPAMівці з production. Це на своєму прикладі довела Альона, Human Resource Manager, EPAM, яка вже другу хвилю поспіль займається з учасниками програми. Сама Альона зізнається, що для неї E-kids — це унікальна можливість краще пізнати покоління Z, що народилося в епоху інтернет: «70% дітей з нашої наймолодшої групи прийшли на другу хвилю, — розповідає Альона. — Ми намагалися і намагаємося розвивати командну роботу і взаємовиручку серед дітей, а також уміння досягати результату як у короткі терміни (на уроці), так і робити довгострокові проекти. Результатом першої хвилі навчання для кожної дитини став власний проект. І цього разу ми маємо намір посилити навички роботи над проектом, ускладнюючи функціонал».

Легко подумати, що E-kids переобтяжує дітей, додаючи до шкільних і позашкільних занять ще й програмування. Однак координатор проекту Ірина запевняє, що це зовсім не так: «Програма E-kids легко захоплює дітей, вони створюють власні алгоритми та будують програми, втілюючи свої творчі задуми, — розповідає Іра про значення програми. — При цьому формуються найважливіші навички та особистісні якості дитини, які необхідні для тих, хто живе у цифрову епоху. Це спрямовує вивільнений творчий потенціал в конструктивне русло формування досконалішої людини, а отже і досконалішої цивілізації».

Наразі друга хвиля E-kids в українському EPAM триває. Паралельно ця програма успішно функціонує на базі EPAM по всьому світу: у Білорусі, Китаї, Казахстані, Польщі, Сполучених Штатах і Угорщині. Одна з довгострокових цілей компанії — розширити програму EPAM e-kids таким чином, щоб вона була доступна не тільки дітям співробітників, але і в цілому дітям з місцевих громад, у яких менше можливостей вивчати програмування.

👍НравитсяПонравилось0
В избранноеВ избранном0
LinkedIn
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Доброго вечора. Ми б хотіли пройти курс у Вас. Син — 10 років. Як можна з Вами зв’язатись?

Здраствуйте как можно записаться на онлайн .Нам 11 лет прошли программу Scratch .
oksisalko@gmai.com

А не планируете расширять подобные инициативы на детей «не сотрудников»? Или это еще и один из способов привлечь к себе сотрудников? ;)

Слава, одна из долгосрочных целей компании — расширить E-kids программу так, чтобы она была доступна не только детям EPAMовцев. На сегодня в Украине есть замечательная инициатива Code Club UA, партнером которой является EPAM. Больше деталей можно найти по ссылке: www.facebook.com/...ne/posts/1042920189108841

Мда. Обидно, что только для детей работников.

В Минске ПВТ что-то уже организует при финансовой помощи контор, что в него входят (того же ЕПАМа). Вон ребенок съездил на соревнования по контруированию на 3д принтерах в Екатеринбург и ПВТ всё оплатил.
В некоторых школах сейчас ведут кружки по робототехники, профинансированные частично конторой, что EV3 в Минск возит. Кружки платные, но не безумно дорогие.
У вас вон Иван Сахият-Шаркисов (он на ДОУ периодически бывает) целую программу замутил по этому поводу и даже на ДОУ собирают деньги и запускают кружки в школах.
Так что при желании у вас всё есть и свет клином на ЕПАМе не сошелся.

Дык не в Епаме счастье конечно. Но меня больше не Минск, а Харьков волнует :)
Про упомянутого Ивана не слышал ничего. Гуголь навскидку тоже ничего определенного не выдал.
Ну да мне еще рановато — детенку только-только 3 стукнет :) Но на будущее надо помнить :)

тут темы о том что он и другие ребята делают чуть-ли не каждую неделю на ДОУ.
Но, разжевывать и в рот тебе класть мне в облом. Захочешь, найдешь.
Могу сказать, что подобных кружков и секций у вас в Харькове есть и более того, даже летние лагеря они делают для детей. Но вот что впечатляет, я из Минска в курсе, что у вас в Харькове происходит, а житель Харькова не в курсе.

Может просто я чуть меньше провожу времени на ДОУ? :) Безусловно, нужно будет — найду. Просто на данный момент это нужно исключительно в плане пониманий перспектив на будущее.

Может просто я чуть меньше провожу времени на ДОУ? :)
Это сугубо твои проблемы.
Безусловно, нужно будет — найду.
Ну вот видишь.

Уважаемый, я не пойму, к чему ты начинаешь напрягаться? Я тебя чем-то задел?

Где ты это вычитал? Может просто проецируешь свои желания на меня?

Ок, удачи. Все будет хорошо.

Особисто мені хочеться захопити, “заразити” дітей програмуванням. Показати дітям, що програмування — це не щось складне, незрозуміле і недоступне; що почати програмувати — це приголомшливо“.
А вот это бред. Мой уже познал, что разработка — это не просто, на примере EV3. Сначала провести кучу экспериментов с тем, как сконструировать робота, оценить возможности сконструированого, запрограммировать, потестить и пофиксить баги и понять, что времени и сил на это надо много и гораздо сложнее чем выпилить из фанерки хрень любой сложности.
А вот когда предлагаю ему мне помочь и поднять $10-20 в час, грит “папа иди лесом”. Типа деньги для него хорошие, но он осознает сколько сил потребует их зарабатывание.

У него есть лучшая альтернатива? Если нет, скорее всего это пока папа кормит, одевает и дает деньги на сходить с девочкой/друзьями в кафе/кино.

Девочки еще не интересны ему, а так да папа одевает, кормит и деньги дает.
Конечно есть лучшая альтернатива.
Но пост мой был к тому, что может хватит нести пургу «про программирование — это просто».

Вероятно у него просто еще нет необходимости зарабатывать. ;)

где записываться-то?

Зачем записываться? Это тут для пиара, а не для записываний всяких.

Сергей, пока программа E-kids не вышла за рамки EPAM, можно принять участие в подобной инициативе — Code Club UA, партнером которой является наша компания. Больше деталей Вы найдете по ссылке: www.facebook.com/...ne/posts/1042920189108841

на фотке — трое уже носят очки. Ну об искривлении позвоночника — наверно у половины есть. У родителей совсем мозгов нет.

Че, и это тоже ЕПАМ сделал?
Ты лучше министров от образования насилуй, что в школах дурдом во всех областях, от преподавания до парт.

Возможно, в искривлении позвоночника стоит все же винить неправильную посадку за партой, а не Епам?
А как можно за тем уродством, что называется партой в школе, сформировать правильную посадку?
А еще учти что рост детей очень разный. Кроме того в этом возрасте скелет еще формируется. Так что за близорукость и сколиоз можете сказать большое спасибо школе.

А вот детсадовский возраст и зрение ни о чем не говорит. В том возрасте глаз еще формируется и вполне может к 7 годам плохое зрение стать хорошим и наоборот.

З.Ы. Кстати, пробовал дома работать за плохим стулом, типа нафига покупать. До тех пор пока плечевой пояс болеть не стал. Купил удобное кресло за $250 — всё как рукой сняло.

Но школа это всё старательно усугубляет и со зрением и со сколиозом.

Подписаться на комментарии