Тіньовий бюджет освіти
«Прозора фінансова звітність, по-перше, допоможе нам оцінити, скільки реально коштів зараз українське суспільство вкладає у шкільну освіту і яку частку складає цей тіньовий бюджет освіти, а, по-друге, нарешті дати нашим батькам прозору картину того, на що витрачаються їхні кошти».Лілія Гриневич
Я перечитаю цю фразу десять раз і мозги постійно перебувають в стані true or false. МОН хоче дізнатися скільки бабла батьки дають на цю школу і при цьому розказати куди їхні гроші йдуть, але при цьому ігноруємо питання чи взагалі батьки повинні давати на школу гроші? Окей. Може я неправильно зрозумів сенс слів «українське суспільство вкладає у шкільну освіту», де мова йшла про платників податку, а не про добровільні примусові батьківські внески.
Далі трішки обурення, можна пропускати.
Є школи, які для «деяких осіб» стало місцем збагачення, а то і взагалі бізнесом.
Але чому МОН не прозвітує (чітко аж по кожнісінькій школі) скільки грошей виділяють на освіту і який дефіцит при цьому присутній та як його «покривають», за чиї кошти? Чому не веде статистику (реальну) по розподіленню цих коштів на всій території України? Вже достатньо міфічного великого прориву підвищення з/п вчителів де молодий спеціаліст отримує практично так само як прибиральниця
Супер-пупер інклюзивне навчання з цього навчального року запустили в дію, дали «25% доплати від вартості години уроку», щоб при цьому закрити писки роти «зажерливим педагогам». Цю систему просунули для того, щоб мати причину ліквідувати інтернатну систему. Але попробуйте на уроці одночасно навчити дитину з норм розвитком, розумово відсталу і глуху. Це за 45 хвилин. І від цього веселого комфорту захоплюються як вчителі, так і самі діти. Чому МОН не говорить про те, як паскудно чудово складають навчальні програми і забезпечують до 1 вересня всіх і вся підручниками, але в реальності їх отримують навесні (в кращому випадку)? Як дітям очі лізуть захопливо читають і їхні голови деградують розумнішають від тої писанини науки від псевдорозумної людини, що родила зробила ту книгу. Доречі, там теж присутні круті схеми по відмиванню коштів. Хоча боротьба з книгами і програмами почалася, майбутнє покаже наскільки успішно.
А що вже казати за легендарну прогресивну вступну кампанію 2017? А про скандал з мовними меншинами? А про тьму-тьмущу різних заходів які зривають навчальний процес? А про платні конкурси? І цей список А іще довго продовжувати...
Про ВО вже промовчимо...
Да, говорити можна багато і довго про суцільні недоліки роботи МОН, можна аж книгу про це написати. Але винні всі: вчителі, що це все терплять, бояться відкрито заявляти про явні негаразди в освіті і батьки, котрі не всі до кінця задумуються про майбутнє своїх дітей, а не просто відводять дітей в школу як валізу для зберігання
Висновок?
Да, потроху зрушились з мертвої точки, але кидає від цього по сторонам не слабо і складається враження «нічого не варто робити/змінювати, бо стає тільки гірше». Якщо робити нашу освіту кращою то не з точки зору «гроші зекономити», а реально вчити дітей так як треба, забезпечувати школу всім необхідним, просувати ефективні навчальні методики і незамилювати людям очі одними проблемами, щоб прикрити інші.
Найкращі коментарі пропустити