Конференция DSE Fest — технично и понятно про data science для разработчиков. Смотри детали на сайте
×Закрыть

Перевірка відгуків про курси: кейс харківського освітнього порталу СуХаРі

СуХаРі sukhari.com.ua — новий портал про освіту у Харкові, який збирає та влаштовує перевірку відгуків про курси. Адже за даними Business.Time, близько 10-30% онлайн-відгуків про продукти або послуги на американських сайтах є фейками. При цьому 90% респондентів вважають перегляд відгуків важливою частиною шопінгу. Водночас такий же відсоток опитаних впевнений, що в інтернет-відгуках іноді є маніпуляція.

Щоб визначати правдивість фідбеку, науковці з Cornell University навіть створили сайт Review Skeptic, де можна вставити текст відгуку про готель та дізнатися, чи можна йому довіряти.

Така тенденція — шукати шляхи перевірки відгуків про послуги — стосується і освітнього бізнесу. Чим більше відгуків про курси чи тренінги рясніє на їх сторінках або на сайтах зі списком закладів, тим більше виникає запитань: «наскільки цим відгукам можна довіряти?», «чи була ця людина на курсах?» або «чи не написав їх один smm-щик з десяти аккаунтів?».

Команда харківського освітнього порталу поставила за мету сконцентрувати у себе інформацію про освіту, якій можна довіряти.

«У Харкові близько 200 тисяч людей постійно шукають інформацію про курси, тренінги чи інші можливості вчитися та розвиватися. Вони звертають увагу на відгуки на форумах, сайтах шкіл, проте здебільшого не дуже довіряють їм. Чому? Тому що не бачать доказів, що користувач навчався на курсі. Якщо підстава вірити з’явиться — відгуки знову стануть цінними», — розповідає головна редакторка порталу СуХаРі Світлана Охович.

Вона зазначає, що на сайті діє обов’язкова перевірка відгуків, суть якої — переконатися у тому, що реальна людина справді відвідувала навчання. Для верифікації кожного фідбеку команда СуХаРів проситиме надати додаткову інформацію. Користувач має обрати один з трьох способів підтвердження:
1. Надіслати своє фото (або колективне фото) з офіційної сторінки курсів у соціальних мережах.
2. Сфотографувати чек про сплату чи перерахунок коштів.
3. Надати лінк або фото сертифікату про закінчення.

«Фото або факт оплати доводитимуть те, що реальна людина була причетна до певного навчального процесу. „Боти“ відсікатимуться одразу. А щоб виконати одну з цих умов, в ідеалі не треба більше часу, ніж почекати SMS та ввести код. А складніші процедури верифікації можуть відлякувати юзерів», — пояснює обрані способи редакторка.

Як розповідає Світлана Охович, фото чи лінки не оприлюднюються на сайті.
«До того ж на основі лише верифікованих відгуків формуватиметься рейтинг курсу», — додає вона.

Зараз на порталі близько трьох десятків відгуків про ІТ курси, навчання з масажу та комунікацій.

На кожній сторінці курсу (не школи, чи організації, а саме певного курсу) можна буде лишати фідбеки без зазначення прізвища (відвідувачі побачать тільки ім’я) або авторизуватися через соціальні мережі.

Способи «СуХаРів» пересвідчитися у правдивості відгуку, звісно, «не панацея». Якщо заморочитися, то систему можна буде «обійти». Але з іншого боку, писати враження від послуг тільки у себе в соцмережах — марне клацання по клавіатурі. «Один у полі» не стимулюватиме школи поліпшувати роботу й змінюватись.

Натомість викласти власноруч або пропустити й не помітити багато відгуків на одному майданчику організатори не зможуть. А тим, хто шукає курси, така «палітра» з фідбеків допоможе визначитися та дізнатися більше про ефективність занять.

Питання тільки у кращому способі підтвердження вражень випускників. При тому, що система перевірки має лишатись для юзера максимально простою, а для інших читачів — надійною. Якщо бачили хороші варіанти, чи є думки про інші способи верифікації онлайн-відгуків про послуги — велкам в коменти!

LinkedIn
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Если у вас есть ситема идентификации, то можно добавить возможность по желанию, после вашей идентификации оставлять анонимные отзывы. Тогда возможно настоящей критики будет больше, т.к. не будет стокгольмского синдрома и не желания сорится с этими прекрасными людьми, которым заплатили деньги за знания, а вместо этого они с вами просто подружились :) Но я так понимаю вы планируете монетезироваться за счет самих курсов ?

"У Харкові близько 200 тисяч людей постійно шукають інформацію про курси, тренінги чи інші можливості вчитися та розвиватися.

ага, вот прям седьмая часть. зачем так врать? или, как обычно, дописали нолик вконце, дабы приукрасить?

Щомісяця по Харкову запитів про курси та тренінги набігає > 120 тисяч. Я перевіряла за Keyword Planner — безкоштовним гуглівським інструментом. Плюс аудиторія тих, хто фоловить хаби з тренінгами і лекціями це більше 50 тис людей (дивлячись що вважати такими місцями).
Ті, хто гуглять, це не зовсім ті, хто йдуть вчитись, нахвилинку

>120 тисяч запитів != 200 тисяч людей ?

тоже интересно откуда взялась цифра 200 000 _уникальных_ людей?

а ви окрім штампів про унікальних_всіх_підряд здатні побачити картину? наприклад про те, що інтерес до курсів є і він більший ніж навіть до вузів.
ви які метрики запропонуєте?

я просто задал вопрос — откуда цифра в 200к получена? это каждый 6-й житель Харькова! Если цифра просто от балды, такой ответ меня тоже устроит.

я розписала, що не від балди. люди цікавляться. а потім повертаються дивитись відоси в ютьюбі.
або питають у знайомих, де ті вчилися і йдуть на ті самі ̶г̶р̶а̶б̶л̶і̶ курси
або інший свідоміший варіант ті, хто шукає експертних думок і порад і (так, чому ні?) відгуків багатьох людей
до слова, якщо охочих йти на курси було б 1-2 тисячі щороку, я би не напрягалась, щоб відкрити портал. А детальнішого і глибокого дослідження цієї аудиторії дуже хочеться, і я не перестаю думати і шукати як і з ким це зробити.

Ті, хто гуглять, це не зовсім ті, хто йдуть вчитись, нахвилинку

это понятно. по факту мы получаем, что каждый из 50к погуглил 2,5 раза в месяц. т.к. вот эти 50к не плюсовать надо к 120к+ запросов,именно и создают эти запросы. даже не они, а всего лишь некоторая часть из них (вот этих 50к).
З.Ы. хотя признаю, если посчитать каждого, кто спросил у гугла что-то а-ля:
«ок гугл, а где бы мне срубить бабла? где вайти в айти? с каких курсов „за 2 недели“?» хотя бы раз в месяц-два, то можно получить и 500к+ человек желающих развиваться)

на своем примере вы уже продемонстрировали кейс с падением доверия ))

тщательнее нужно быть © кто -то

под «вы» понимать — ваша компания, речь ведь о бизнес кейсе.

Так может и начнет расти качество курсов как таковых. Да и шлак отсеется...
Главное чтобы эти отзывы люди таки писали

Проверка отзывов про курсы дело нужное, вопросов нет.
Но мне кажется, гораздо полезней был бы ресурс, который проверяет вообще нужность курсов.
В ситуации, когда на 5-10 вакансий Junior Java Developer в Киеве претендуют выпускники 20-30 курсов по Java (несколько тыс. человек). Нет особой разницы, какие курсы учат статистически лучше — работу найдут все равно максимум 10 человек.

а якшо після курсів планують чи попадають у фріланс? хоча згодна, проблема на поверхні, от хіба щастяздоровля хочеться побажати випусникам

а якшо після курсів планують чи попадають у фріланс?

Лол. Прямо бачу, як %вставити професію% закинув те, чим займався пів життя, пройшов курси, дізнався що таке тестування і його види (або основи java) і як тестувати чайник (писати калькулятор), влаштувався на фріланс.

У каждой школы/курсов есть свои отзывы на ФБ, сайте и т.д. Проблема в следующем: не всегда знаешь где искать, и не всегда хочешь им доверять.
Отлично, что в одном месте и с верификацией. Особенно, если она прозрачна и понятна.

Так. Я сам проходив верифікацію в них на сайті. Раджу не тільки підчитувати а й залишати їх там.

Подписаться на комментарии