Перевірка відгуків про курси: кейс харківського освітнього порталу СуХаРі
СуХаРі sukhari.com.ua — новий портал про освіту у Харкові, який збирає та влаштовує перевірку відгуків про курси. Адже за даними Business.Time, близько
Щоб визначати правдивість фідбеку, науковці з Cornell University навіть створили сайт Review Skeptic, де можна вставити текст відгуку про готель та дізнатися, чи можна йому довіряти.
Така тенденція — шукати шляхи перевірки відгуків про послуги — стосується і освітнього бізнесу. Чим більше відгуків про курси чи тренінги рясніє на їх сторінках або на сайтах зі списком закладів, тим більше виникає запитань: «наскільки цим відгукам можна довіряти?», «чи була ця людина на курсах?» або «чи не написав їх один smm-щик з десяти аккаунтів?».
Команда харківського освітнього порталу поставила за мету сконцентрувати у себе інформацію про освіту, якій можна довіряти.
«У Харкові близько 200 тисяч людей постійно шукають інформацію про курси, тренінги чи інші можливості вчитися та розвиватися. Вони звертають увагу на відгуки на форумах, сайтах шкіл, проте здебільшого не дуже довіряють їм. Чому? Тому що не бачать доказів, що користувач навчався на курсі. Якщо підстава вірити з’явиться — відгуки знову стануть цінними», — розповідає головна редакторка порталу СуХаРі Світлана Охович.
Вона зазначає, що на сайті діє обов’язкова перевірка відгуків, суть якої — переконатися у тому, що реальна людина справді відвідувала навчання. Для верифікації кожного фідбеку команда СуХаРів проситиме надати додаткову інформацію. Користувач має обрати один з трьох способів підтвердження:
1. Надіслати своє фото (або колективне фото) з офіційної сторінки курсів у соціальних мережах.
2. Сфотографувати чек про сплату чи перерахунок коштів.
3. Надати лінк або фото сертифікату про закінчення.
«Фото або факт оплати доводитимуть те, що реальна людина була причетна до певного навчального процесу. „Боти“ відсікатимуться одразу. А щоб виконати одну з цих умов, в ідеалі не треба більше часу, ніж почекати SMS та ввести код. А складніші процедури верифікації можуть відлякувати юзерів», — пояснює обрані способи редакторка.
Як розповідає Світлана Охович, фото чи лінки не оприлюднюються на сайті.
«До того ж на основі лише верифікованих відгуків формуватиметься рейтинг курсу», — додає вона.
Зараз на порталі близько трьох десятків відгуків про ІТ курси, навчання з масажу та комунікацій.
На кожній сторінці курсу (не школи, чи організації, а саме певного курсу) можна буде лишати фідбеки без зазначення прізвища (відвідувачі побачать тільки ім’я) або авторизуватися через соціальні мережі.
Способи «СуХаРів» пересвідчитися у правдивості відгуку, звісно, «не панацея». Якщо заморочитися, то систему можна буде «обійти». Але з іншого боку, писати враження від послуг тільки у себе в соцмережах — марне клацання по клавіатурі. «Один у полі» не стимулюватиме школи поліпшувати роботу й змінюватись.
Натомість викласти власноруч або пропустити й не помітити багато відгуків на одному майданчику організатори не зможуть. А тим, хто шукає курси, така «палітра» з фідбеків допоможе визначитися та дізнатися більше про ефективність занять.
Питання тільки у кращому способі підтвердження вражень випускників. При тому, що система перевірки має лишатись для юзера максимально простою, а для інших читачів — надійною. Якщо бачили хороші варіанти, чи є думки про інші способи верифікації онлайн-відгуків про послуги — велкам в коменти!
20 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів