Вибір: великий аутсорсер/маленька продуктова компанія з точки зору ефективності
Ось що подумалось:).
Останнім часом в комьюніті айтішників з’явилася думка, що працювати на галерах не круто, круто знайти невеличку продуктову конторку і сидіти там. Всі сміються з корпоративної культури, плейстейшенів і настільного тенісу, і кажуть, що ці компанії — нікому не потрібні посередники. Одна з основних переваг невеликих компаній — ЗП. Звичайному розробнику в лідерах аутсорсингу досить важко отримати більше 4к. Тімліди, архітектори і менеджери мають і більше, а от типові мідло-сініори впираються в ці 4к як у скляну стелю.
Менші компанії легко дають 4,5-5к, чим зманюють до себе девелоперів і тестерів.
Але якщо спробувати порівняти варіант галера/продуктова конторка з точку зору співвідношення витрат і прибутку, то все може виявитися зовсім не так однозначно.
Прибуток айтішника — гроші, витрати — час. Причому треба брати до уваги кілька варіантів витраченого часу:
1. Формальний час на роботу. Саме його декларують компанії. Зазвичай це 40 годин на тиждень роботи мінус: 20 робочих днів відпустки, до 20 робочих днів оплачуваного лікарняного і
2. Реальний час, який не повністю належить співробітнику. Сюди додається час на дорогу і час на обід, якщо обідня перерва не входить в оплачувані 8 годин. Для Києва можна взяти 1 година на обід + 1 година на дорогу кожний робочий день.
3. Час, який витрачається на саму роботу. Очевидно, що не всі 8 годин люди працюють, кілька годин на день витрачаються на теніс, ютуб, якісь особисті справи (вибрати і замовити щось додому, і т.д.)
Так от, як я бачу, незважаючи на формально однакові параметри роботи в різних компаніях (час 1), фактичні витрати часу на працю в лідерах ринку виявляються значно меншими, часто з’їдаючи грошову перевагу маленьких шлюпок. В аутсорсері, якщо захворів, спокійно береш тиждень лікарняного в будь-якій момент. Так само ніяких проблем не виникає з кежуал лівом і періодичною «роботою» з дому.
В маленьких же компаніях хоча і не забороняють формально брати лікарняний, але питають, чи не можеш ти попрацювати з дому (тут вже справді працювати, на жаль:)), глянути щось, телефонують, адже людей мало і замінити співробітника часто нема кому. В такій атмосфері морально важче брати вихідні.
Ще гіршою у продуктових компаній виявляється ситуація з часом 3: в ентерпрайзі всю роботу можна закінчити за
Прикинувши різницю у тому, наскільки більше люди змушені працювати за надбавку в 0,5-1к, виявляється, що не так вже і погано працювати в гігантській компанії на енретпрайзному проекті, адже життя за гроші не купиш:).
Any thoughts?
60 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів