Як ви ведете блог компанії?

Всім привіт!

Кожна поважаюча себе компанія має блог на сайті і заповнений він не фоточками з корпоративів, (хоча і таке бува, але лише для розбавки) а досить таки цікавою, тематичною і технічною інформацією, звісно ж по тематиці роботи компанії. Поскільки більшість компаній працюють з англомовними клієнтами, то і блог часто англійською. Ось на цьому етапі й виникає питання:

Хто пише статті для блогу, та ще й англійською?

Девелопери хочуть займатися безпосередньою своєю діяльністю і не бажають витрачати час на писанину, до якої ще окремий хист має бути і досить хороше знання англійської. Райтери мають хист, але не мають відповідних технічних знань. Якщо задачу аутсорсити — то може вийти хороший текст, але далекий від внутрішніх процесів компанії і дорогий по ціні. Як власне в такій ситуації си організовуєте цей процес? Може девелопер робить текстовий скетч, а райтери перекладають і доводять до потрібного антуражу чи райтер виступає в ролі журналіста і консультується із командою. Якщо в кого є такий досвід — буду радий, якщо поділитесь.

👍НравитсяПонравилось0
В избранноеВ избранном0
LinkedIn
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Базовий текст українською/російською від спеца + його дошліфовка редактором + хороший перекладач + пруфрідер/вичитка нейтівом. Звучить страшно, але на практиці все швидко вибудовується в злагоджену систему. Ну і лайтові теми можна відразу віддавати райтерам-нейтівам, щоб спростити собі життя.

Те що більшість персонажів не розуміє для чого потрібен блог (а не єресь від сейлзів і т.п. некомпетентних, але з «обовязками»), вам і тим хто вже активно працює в цьому напрямі тільки на руку. Відрив стане ще більшим, і менше людей буде ділити пиріг.

Особливо умиляє порівняння блогу з фейсбуками і тому подібними-соціалочками. Це дуже оригінально, проміняти практично безплатний і конверсій органічний трафік з пошуку на органічне охоплення сторінок в Facebook, якже вже однією ногою в могилі. Особливо з врахуванням логіки роботи соцмереж, коли через місяць навіть ти сам свій же пост знайти не можеш ))

Дякую, нарешті хоч хтось зрозумів про що я запитую і подав хорошу відповідь.

Базовий текст українською/російською від спеца + його дошліфовка редактором + хороший перекладач + пруфрідер/вичитка нейтівом.

— я десь так і уявлялв цей процес, але хотілося б почути думки тих хто в темі і впевнетися в цьому. Соц. мережі потрібні лише для публікацій новин та інформації про події в компанії. Блог — це все ж місце для грунтовних публікацій технічного характеру та тест кейсів. Якщо відкрити Ahrefs чи подібний інструмент — можна побачити що статті в блогах компаній займають топові позиції в Google по досить частотних запитах вузьких тематик, а відтак ловлять неслабий цільовий трафік з пошуку і це того варто. Органіка цінніше будь якої реклами і за неї варто боротися. Це той самий inbound marketing, його краща форма.

Блог — це все ж місце для грунтовних публікацій технічного характеру та тест кейсів.

Не тільки, формати контенту можуть бути найрізноманітніші, включаючи особисті думки і просто гумор, це тільки в плюс. Контент хороший коли транслюється думка і погляди різних авторів, а не корпоративного «чогось», якоїсь абстрактної сірої маси.

Плюс потім ці ж статті використовуються для промо по цих же соціалках (групи і таргетинг в FB), переупаковки (напр, у вигляді слайду для Slideshare), та й в цілому бавитись можна багато чим, основне щоб були ресурси часу і вільні руки.

Найбільш проблема тут — старт. Ібо проблем вистачає:
— керівництво компанії може не дати достатнього бюджету і повноважень, і просто не бути особливо зацікавленим, а без цього далеко не підеш;
— девелопери не розуміють чого від них хочуть, та й більшість реально двох рядків звязати не можуть. Тим не менш, декілька активних знайдуться завжди, з ними і варто працювати.

Ну а далі по схемі з першого коментаря + нарощення обємів. В цілому дуже обширна тема, але конкуренція тут не настільки велика як здається з першого погляду. Бо навіть з агентств інтернет-маркетингу, лише одиниці мають хороші блоги, що вже тут говорити про інші ніші.

Facebook, якже вже однією ногою в могилі

ні тобі блек-джеку, ні легалізації шлюшок. Хоча шлюхи звісно є.

Ваш рецепт — це як зробити блог із самолюбування. А всі інші ніхєра не розуміють високу ідею.

Лайтові теми? Серйозно? Давай ще банерів накидай як вилікувати геморой сіллю.

А якщо в тебе сейлзи некомпетентні — то хто ж тобі дохтор? Найми ще стажерів, «і менше людей буде ділити пиріг».

А що заважає просто звільнити «спеца»-бюрократа, який займається виключно тим що краде собі долю «пирога», замість того щоб його збільшувати, і розповідає на DOU про єресь сэйлзів. При тому що сам ніхєра клієнтів не набув, лише пилить те що вони заробили.

Перед тим як «тикати» і писати «сам ніхєра клієнтів не набув», треба добре подумати, або проспатись з бодуна. Я з тобою корів на одному полі не пас, клоун, щоб ти мені тикав. І набуваю клієнтів ще з 2009 року, як по своїм так і по клієнтським сайтам, прикинь. Про високі ідеї тобі тим більше ніхто нічого не говорив.

Тому ще раз. якщо забув початок — іди проспись клоун. Сподіваюсь в тебе просто похмілля, таке проходить. Бо якщо вроджений чи набутий ідіотизм — це не лікується.

Например, я пишу: копирайтер+выпускница ДонНТУ по специальности АСУ :)
Инженерная база и техническая любознательность по жизни помогают разбираться в темах, которые у копирайтеров-филологов идут со скрипом.
Сейчас работаю с несколькими сервисными IT-компаниями и одним интернет-провайдером. С удовольствием бы поработала с продуктовой IT-компанией, но пока никто не зовет (кстати, позовите, а?). Пишу на русском и украинском. Английский, к сожалению, не на том уровне, чтобы стройно излагать свои мысли.

Поки цікавить англомовний сегмент. Вам варто монітрити оцю гілку:
jobs.dou.ua/...​arch=технический писатель

Але якщо у вас є хороші знання в тематиці акваріумістики — можемо обговорити і російськомовне написання.

Дякую за посилання!
На жаль, акваріумістика — точно не моє(

специфика продукта требует это. Плюс, еще наш форум и соц сети. Все на ангельском, за исключением ВК

То хто в такому випадку у вас займається цим?

Взагалі-то це міф із розряду «настоящій мужщіна должен». Блог компанія може не вести, але робити апдейти по своєму статусу — бажано.

Для повноти розуміння — це зв′язок із існуючими клієнтами. Тобто, пасивний продаж. Це є одним із етапів рекламної кампанії, то ж займатися цим мають виключно сейлзи. Вони не мають розбиратися у технічних дрібницях вашого проекта. Але мають досконально вивчити потреби потенційного клієнта — і саме про це писати і в блозі, і в соц-мережах, і на паркані де дозволять за скромну оплату.

А що мені взагалі дивно — те що в профілі на DOU я прочитав, що саме це і є вашою експертизою. То може спробуєте вивчити мат.частину детальніше — онлайн курси пройдете, книги прочитаєте? Бо інакше ви нагадуєте стриптизерку, яка не знає чим пілон полірувати.

З приводу «повинен» — ніхто й справді не повинен щось робити, окрім як виконувати обіцяний функціонал якісно, і блог на сайті не є обов’язковою опцією, але я його зустрічаю на сайті більшості компаній.

Бо інакше ви нагадуєте стриптизерку, яка не знає чим пілон полірувати.

Я свої обов’язки знаю, а Ваше бачення ситуації з приводу організації блогу — це логічне припущення чи аналогічний досвід вашої компанії? В першу чергу хотілося б почути практичний досвід.

Практичний досвід: клієнти тої хєрні взагалі не читатимуть. Але якщо шукаєте інвестицій — інвестори туди подивляться.

Клієнт почитає виключно якщо ви запостите йому це в мило, рідше у соц.мережах. То ж дивіться на блог як на звичайний спам. Цікаво пишете — вас читатимуть. Нема що написати — не пишіть нічого. Для клієнта нема різниці, пишете ви раз на тиждень, чи раз на два місяці. Цому важливо щоб те що ви написали тут і зараз — було цікаво прочитати тут і зараз.

До речі, суттєва помилка — це надіслати в мило лише заголовок чи огризок, із посиланням «читати далі». Втрата лояльної аудиторії гарантована, і кого втратили вже не повернуться. Матеріал повинен бути повністю в тілі листа, із лінками на сайт вже всередині.

Досвід я свій вам не доводитиму, бо таку роботу виконую не публічно, та виключно для проектів які я підтримую з ідейних міркувань. Англійською досить рідко, мені ще далеко до рівня копірайтера із англійської.

цікаво, як ведення блогу впало на плечі сейлзів, з якого переляку це стало їх обов’язком? 0.0

Не переймайся, це лише в тих компаніях які хочуть більше продавати. Там де мета лише самолюбування — й кухарка згодиться.

чи то Ви відірваний від життя Джава девелопер, який без поняття, що твориться в компанії поза рядками коду, чи то Ви просто троль

Я б не розцінював блог як спам. За допомогою спеціальних інструментів можна оцінити приблизну відвідуваність з пошуку і я часто спостерігав, що вона часто досить не слаба. Так що хороші статті не потрібно нав’язувати, користувачі самі їх знаходять.

.... у власній поштовій скрині. Чи тебе хвилює де вони прочитають те що хочеш донести?

Статті з пошуку будуть потрапляти в пошту тільки тоді, коли респондент налаштує Alerts. Ми зараз не про це. І мене в першу чергу хвилює де вони прочитають статтю: бо різниця між тим, коли користувач шукає інформацію і потрапляє на статтю з органічного пошуку і коли йому ця стаття нав’язана через спам — діаметрально протилежна.

На блог? Через органічний пошук? Ти сам як часто через пошук попадав саме на блог компанії? Я не беру SEOшний спам — то не блог.

Хороший контракт делается исключительно на личных связях, заключается где-то в задней комнате неброского ресторана и посторонним знать о нем совершенно не обязательно.
А когда компания активно пиарится это говорит о том, что твердых контрактов у нее нет и она живет со случайных пассажиров.

Блог є і у великих компаній.
www.redhat.com/en/blog

PR — природній елемент розвитку більшості компаній і блог один з кращих способів. Він грає багато ролей: це і обличчя компанії, і можливість зрозуміти специфіку і щось для себе почерпнути. Для компанії це також додатковий трафік з пошуку. Чому від нього відмовлятися?

PR — природній елемент розвитку більшості компаній

это другое, это маркер того, что они так хорошо стоят на ногах, что могут потратить кучу денег на любую чушь
продукты у них кстати редкое гуано.

продукты у них кстати редкое гуано

Ви за Red Hat?

Ну давайте візьмемо щось спільне для багатьох:
www.atlassian.com/blog

И? На промышленных выставках какие-нибудь ГазМясХолдинги выставляют на своих стендах не образцы продукции, а ногастых девиц. Только вот продажи нихрена не зависят от ровности их ног, длинны юбок и даже размера груди. Их делают другие люди и в другом месте.

От вам всім тут не вгодиш із прикладами)) Якою б не була ціль та відношення до продукту (в даному випадку Джира має львину долю свого ринку..все ж), питання організації блогу лишається актуальним.

Вот сильно зависит от рода деятельность компании. Если это шоу-бизнес, то здесь паблик-релэйшен рулит. То же самое с очень дешёвыми товарами и услугами, например секс по телефону.

Вам нужно понимать, каких целей хотите добиться с помощью блога и к какой аудитории достучаться.

До кастомерів. Спілкувався із представниками кількох компаній: великих і не дуже і вони тицяли пальцями в своїх конкурентів і казали: «Он вони розвивають тематичний блог, отримують трафік на нього і досить вдало конвертують його в клієнтський потік, ми це знаємо і хочемо собі так само, але не дуже знаємо як це організувати» Провівши дослідження, я сам впевнився в тому, що сайти більшості компаній отримають інформаційний трафік (трафік на статті по технічним питанням) і досить непоганий. Раз так роблять — значить знають чому. І я хотів би дізнатися як в них цей процес налаштований.

на каждом проекте разная тематика

Мастадонти бізнесу мають широкий спектр тематик і технологій, але в них теж є дещо спільне: вони працюють на ентерпрайз рівні. Чому б не писати про розроблені та імплементовані проекти? Менші компанії в своїй більшості мають чіткий напрямок: Rails, Magento development, Mobile, Game Dev і так далі. З тематикою проблем нема.

Ну от Ви займаєтесь розробкою на Рельсах. Це для прикладу. Заходжу на Clutch, обираю потрібну категорію, натискаю на першу ж компанію, переходжу на її сайт та блог і бачу наступне:
blog.mojotech.com
Навіть без моїх пояснень — наглядний приклад у вашій сфері. І такий принцип в інших технологіях.

Без питань. Теж чудовий приклад, може навіть і кращий. Тут взагалі тематика хорошо підібрана на цільову аудиторію потенційних кастомерів, які мають бізнес ідею і хочуть її втілити в життя онлайн. Враховуючи що Мадженто для інтернет магазинів — маємо хороший логічний звязок. Вдалий ви приклад знайшли, який ще більше підтверджує мою думку :)

І я хотів би дізнатися як в них цей процес налаштований.

Працював я разок в одній дуже лінивій компанії. І прийшла до нас разнорядка згори накидати пару рекламних речень про наш проект, про то чим займаємось і який з того толк. Ми з тімлідом вдвох накидали за пів-дня. Думали то потім хтось то причеше-прилиже. Минув якийсь час — побачили то на сайті компанії в успішних кейсах. Може хтось вирішив що одного імені клієнта достатньо і інший текст вже не має значення...

О! Сходил посмотрел, 2 предложения из нашей писанины до сих пор там, смердженны кем-то с описанием ещё пары проектов для того же кунсткамера — в результате выходит какое-то странноватое попури.

Хз, внизу добавили одно очень некислое видео с представитилем кастумера... и с немного вранья от нашего CEO.

ну от і питання як

пару рекламних речень про наш проект

перетворюються в хороший матеріал. Такі приклади є. Хоча багато хто дійсно — тільки список клієнтів ставлять і все.

Ну конкретно в данному випадку — ніяк. То що ми написали — то вони і поклали на сайт. Тепер, коли вже пройшли роки, і співпраця вже позаду — вони просто злили докупи описи двох проектів.

Подписаться на комментарии