Є ідея гри чи геймінг-сервісу? Реєструйся на онлайн-хакатон 7.08! Призовий фонд — $3000
×Закрыть

Як ви ведете блог компанії?

Всім привіт!

Кожна поважаюча себе компанія має блог на сайті і заповнений він не фоточками з корпоративів, (хоча і таке бува, але лише для розбавки) а досить таки цікавою, тематичною і технічною інформацією, звісно ж по тематиці роботи компанії. Поскільки більшість компаній працюють з англомовними клієнтами, то і блог часто англійською. Ось на цьому етапі й виникає питання:

Хто пише статті для блогу, та ще й англійською?

Девелопери хочуть займатися безпосередньою своєю діяльністю і не бажають витрачати час на писанину, до якої ще окремий хист має бути і досить хороше знання англійської. Райтери мають хист, але не мають відповідних технічних знань. Якщо задачу аутсорсити — то може вийти хороший текст, але далекий від внутрішніх процесів компанії і дорогий по ціні. Як власне в такій ситуації си організовуєте цей процес? Може девелопер робить текстовий скетч, а райтери перекладають і доводять до потрібного антуражу чи райтер виступає в ролі журналіста і консультується із командою. Якщо в кого є такий досвід — буду радий, якщо поділитесь.

LinkedIn
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Базовий текст українською/російською від спеца + його дошліфовка редактором + хороший перекладач + пруфрідер/вичитка нейтівом. Звучить страшно, але на практиці все швидко вибудовується в злагоджену систему. Ну і лайтові теми можна відразу віддавати райтерам-нейтівам, щоб спростити собі життя.

Те що більшість персонажів не розуміє для чого потрібен блог (а не єресь від сейлзів і т.п. некомпетентних, але з «обовязками»), вам і тим хто вже активно працює в цьому напрямі тільки на руку. Відрив стане ще більшим, і менше людей буде ділити пиріг.

Особливо умиляє порівняння блогу з фейсбуками і тому подібними-соціалочками. Це дуже оригінально, проміняти практично безплатний і конверсій органічний трафік з пошуку на органічне охоплення сторінок в Facebook, якже вже однією ногою в могилі. Особливо з врахуванням логіки роботи соцмереж, коли через місяць навіть ти сам свій же пост знайти не можеш ))

Дякую, нарешті хоч хтось зрозумів про що я запитую і подав хорошу відповідь.

Базовий текст українською/російською від спеца + його дошліфовка редактором + хороший перекладач + пруфрідер/вичитка нейтівом.

— я десь так і уявлялв цей процес, але хотілося б почути думки тих хто в темі і впевнетися в цьому. Соц. мережі потрібні лише для публікацій новин та інформації про події в компанії. Блог — це все ж місце для грунтовних публікацій технічного характеру та тест кейсів. Якщо відкрити Ahrefs чи подібний інструмент — можна побачити що статті в блогах компаній займають топові позиції в Google по досить частотних запитах вузьких тематик, а відтак ловлять неслабий цільовий трафік з пошуку і це того варто. Органіка цінніше будь якої реклами і за неї варто боротися. Це той самий inbound marketing, його краща форма.

Блог — це все ж місце для грунтовних публікацій технічного характеру та тест кейсів.

Не тільки, формати контенту можуть бути найрізноманітніші, включаючи особисті думки і просто гумор, це тільки в плюс. Контент хороший коли транслюється думка і погляди різних авторів, а не корпоративного «чогось», якоїсь абстрактної сірої маси.

Плюс потім ці ж статті використовуються для промо по цих же соціалках (групи і таргетинг в FB), переупаковки (напр, у вигляді слайду для Slideshare), та й в цілому бавитись можна багато чим, основне щоб були ресурси часу і вільні руки.

Найбільш проблема тут — старт. Ібо проблем вистачає:
— керівництво компанії може не дати достатнього бюджету і повноважень, і просто не бути особливо зацікавленим, а без цього далеко не підеш;
— девелопери не розуміють чого від них хочуть, та й більшість реально двох рядків звязати не можуть. Тим не менш, декілька активних знайдуться завжди, з ними і варто працювати.

Ну а далі по схемі з першого коментаря + нарощення обємів. В цілому дуже обширна тема, але конкуренція тут не настільки велика як здається з першого погляду. Бо навіть з агентств інтернет-маркетингу, лише одиниці мають хороші блоги, що вже тут говорити про інші ніші.

Facebook, якже вже однією ногою в могилі

ні тобі блек-джеку, ні легалізації шлюшок. Хоча шлюхи звісно є.

Ваш рецепт — це як зробити блог із самолюбування. А всі інші ніхєра не розуміють високу ідею.

Лайтові теми? Серйозно? Давай ще банерів накидай як вилікувати геморой сіллю.

А якщо в тебе сейлзи некомпетентні — то хто ж тобі дохтор? Найми ще стажерів, «і менше людей буде ділити пиріг».

А що заважає просто звільнити «спеца»-бюрократа, який займається виключно тим що краде собі долю «пирога», замість того щоб його збільшувати, і розповідає на DOU про єресь сэйлзів. При тому що сам ніхєра клієнтів не набув, лише пилить те що вони заробили.

Перед тим як «тикати» і писати «сам ніхєра клієнтів не набув», треба добре подумати, або проспатись з бодуна. Я з тобою корів на одному полі не пас, клоун, щоб ти мені тикав. І набуваю клієнтів ще з 2009 року, як по своїм так і по клієнтським сайтам, прикинь. Про високі ідеї тобі тим більше ніхто нічого не говорив.

Тому ще раз. якщо забув початок — іди проспись клоун. Сподіваюсь в тебе просто похмілля, таке проходить. Бо якщо вроджений чи набутий ідіотизм — це не лікується.

Например, я пишу: копирайтер+выпускница ДонНТУ по специальности АСУ :)
Инженерная база и техническая любознательность по жизни помогают разбираться в темах, которые у копирайтеров-филологов идут со скрипом.
Сейчас работаю с несколькими сервисными IT-компаниями и одним интернет-провайдером. С удовольствием бы поработала с продуктовой IT-компанией, но пока никто не зовет (кстати, позовите, а?). Пишу на русском и украинском. Английский, к сожалению, не на том уровне, чтобы стройно излагать свои мысли.

Поки цікавить англомовний сегмент. Вам варто монітрити оцю гілку:
jobs.dou.ua/...​arch=технический писатель

Але якщо у вас є хороші знання в тематиці акваріумістики — можемо обговорити і російськомовне написання.

Дякую за посилання!
На жаль, акваріумістика — точно не моє(

специфика продукта требует это. Плюс, еще наш форум и соц сети. Все на ангельском, за исключением ВК

То хто в такому випадку у вас займається цим?

Взагалі-то це міф із розряду «настоящій мужщіна должен». Блог компанія може не вести, але робити апдейти по своєму статусу — бажано.

Для повноти розуміння — це зв′язок із існуючими клієнтами. Тобто, пасивний продаж. Це є одним із етапів рекламної кампанії, то ж займатися цим мають виключно сейлзи. Вони не мають розбиратися у технічних дрібницях вашого проекта. Але мають досконально вивчити потреби потенційного клієнта — і саме про це писати і в блозі, і в соц-мережах, і на паркані де дозволять за скромну оплату.

А що мені взагалі дивно — те що в профілі на DOU я прочитав, що саме це і є вашою експертизою. То може спробуєте вивчити мат.частину детальніше — онлайн курси пройдете, книги прочитаєте? Бо інакше ви нагадуєте стриптизерку, яка не знає чим пілон полірувати.

З приводу «повинен» — ніхто й справді не повинен щось робити, окрім як виконувати обіцяний функціонал якісно, і блог на сайті не є обов’язковою опцією, але я його зустрічаю на сайті більшості компаній.

Бо інакше ви нагадуєте стриптизерку, яка не знає чим пілон полірувати.

Я свої обов’язки знаю, а Ваше бачення ситуації з приводу організації блогу — це логічне припущення чи аналогічний досвід вашої компанії? В першу чергу хотілося б почути практичний досвід.

Практичний досвід: клієнти тої хєрні взагалі не читатимуть. Але якщо шукаєте інвестицій — інвестори туди подивляться.

Клієнт почитає виключно якщо ви запостите йому це в мило, рідше у соц.мережах. То ж дивіться на блог як на звичайний спам. Цікаво пишете — вас читатимуть. Нема що написати — не пишіть нічого. Для клієнта нема різниці, пишете ви раз на тиждень, чи раз на два місяці. Цому важливо щоб те що ви написали тут і зараз — було цікаво прочитати тут і зараз.

До речі, суттєва помилка — це надіслати в мило лише заголовок чи огризок, із посиланням «читати далі». Втрата лояльної аудиторії гарантована, і кого втратили вже не повернуться. Матеріал повинен бути повністю в тілі листа, із лінками на сайт вже всередині.

Досвід я свій вам не доводитиму, бо таку роботу виконую не публічно, та виключно для проектів які я підтримую з ідейних міркувань. Англійською досить рідко, мені ще далеко до рівня копірайтера із англійської.

цікаво, як ведення блогу впало на плечі сейлзів, з якого переляку це стало їх обов’язком? 0.0

Не переймайся, це лише в тих компаніях які хочуть більше продавати. Там де мета лише самолюбування — й кухарка згодиться.

чи то Ви відірваний від життя Джава девелопер, який без поняття, що твориться в компанії поза рядками коду, чи то Ви просто троль

Я б не розцінював блог як спам. За допомогою спеціальних інструментів можна оцінити приблизну відвідуваність з пошуку і я часто спостерігав, що вона часто досить не слаба. Так що хороші статті не потрібно нав’язувати, користувачі самі їх знаходять.

.... у власній поштовій скрині. Чи тебе хвилює де вони прочитають те що хочеш донести?

Статті з пошуку будуть потрапляти в пошту тільки тоді, коли респондент налаштує Alerts. Ми зараз не про це. І мене в першу чергу хвилює де вони прочитають статтю: бо різниця між тим, коли користувач шукає інформацію і потрапляє на статтю з органічного пошуку і коли йому ця стаття нав’язана через спам — діаметрально протилежна.

На блог? Через органічний пошук? Ти сам як часто через пошук попадав саме на блог компанії? Я не беру SEOшний спам — то не блог.

Хороший контракт делается исключительно на личных связях, заключается где-то в задней комнате неброского ресторана и посторонним знать о нем совершенно не обязательно.
А когда компания активно пиарится это говорит о том, что твердых контрактов у нее нет и она живет со случайных пассажиров.

Блог є і у великих компаній.
www.redhat.com/en/blog

PR — природній елемент розвитку більшості компаній і блог один з кращих способів. Він грає багато ролей: це і обличчя компанії, і можливість зрозуміти специфіку і щось для себе почерпнути. Для компанії це також додатковий трафік з пошуку. Чому від нього відмовлятися?

PR — природній елемент розвитку більшості компаній

это другое, это маркер того, что они так хорошо стоят на ногах, что могут потратить кучу денег на любую чушь
продукты у них кстати редкое гуано.

продукты у них кстати редкое гуано

Ви за Red Hat?

Ну давайте візьмемо щось спільне для багатьох:
www.atlassian.com/blog

И? На промышленных выставках какие-нибудь ГазМясХолдинги выставляют на своих стендах не образцы продукции, а ногастых девиц. Только вот продажи нихрена не зависят от ровности их ног, длинны юбок и даже размера груди. Их делают другие люди и в другом месте.

Ну давайте візьмемо щось спільне для багатьох:
www.atlassian.com/blog

Честно говоря, многие их продукты — тоже

редкое гуано.

))

От вам всім тут не вгодиш із прикладами)) Якою б не була ціль та відношення до продукту (в даному випадку Джира має львину долю свого ринку..все ж), питання організації блогу лишається актуальним.

Почитайте на эту тему книгу Disrupted: My Misadventure in the Start-Up Bubble
Она конечно о другом и вообще юморная, но там подробно описан процесс генерации лидов через блог. Если коротко — они придумали, кто является ЦА их блога (в их случае — июнь маркетолог) и писали статьи типа «10 способов сделать гугл хром вашим основным браузером», которыми они могли достучаться до этого самого июня. KPI у отдела напейсания блога была, естессно, конверсия. И это, внезапно, работало и генерило продажи.

В противоположность этому автор книги вел блог с фундаментальными статьями о маркетинге. Эти статьи нагоняли дофига трафика, но конверсия с них была минимальная, и лавочку пришлось прикрыть.

Более того — у них это получилось, так что способ рабочий! :D Тем более ТС не обязательно ведь строить генерацию лидов с ориентацией на пользователя-дебила. Основной смысл остается тем же — выбери таргет и для этого таргета колбась текст.
Вообще книгу советую, там очень много подобной феерической херни, прочитала на одном дыхании :D

Вот сильно зависит от рода деятельность компании. Если это шоу-бизнес, то здесь паблик-релэйшен рулит. То же самое с очень дешёвыми товарами и услугами, например секс по телефону.

Кожна поважаюча себе компанія має блог на сайті

Это далеко не так, многим конторам блог не всрался. Фейсбук/твиттер для чего?

Поскільки більшість компаній працюють з англомовними клієнтами, то і блог часто англійською.

Тут как раз палка о двух концах.
Вам нужно понимать, каких целей хотите добиться с помощью блога и к какой аудитории достучаться. К кандидатам или к кастомерам.
Если вам, например, надо хантить 23х-летних смузихлебов, то

фоточками з корпоративів

будут очень ок.

Если у вас бодишоп и вы хотите 33х-летних смузихлебов, то

тематиці роботи компанії

— мимо, т.к. на каждом проекте разная тематика. Грубо говоря, если взять ГлобалЛоджик и писать технический блог про какой-нить Harmonic, или взять Люксофт и писать то же про ДойчеБанк — это еще не значит, что хантят именно на тот проект. Соответственно, это все не релевантно для конкретного кандидата.

Если вам надо достучаться до клиентов — то блог на техническую тему вам вообще не нужен. Вам нужно писать о том, как ваши солюшены оптимизируют бизнес-процессы наших дорогих кастомеров. И как раз этот вопрос можно поручить райтерам.

В общем, вы главное решите, для кого вы пишете блог и с какой целью, а не потратить $ и время, потому что у всех уважающих себя галер блог есть и это какой-то дохера атрибут успеха.

По опыту, если сильно ннада показать технологический пинус компании — знаю человека (AQA), у которого компания выплачивает бонус за статьи на профильных ресурсах. Писать она любит и умеет, соответственно, поднимает денег себе и ЧСВ конторе.

Вам нужно понимать, каких целей хотите добиться с помощью блога и к какой аудитории достучаться.

До кастомерів. Спілкувався із представниками кількох компаній: великих і не дуже і вони тицяли пальцями в своїх конкурентів і казали: «Он вони розвивають тематичний блог, отримують трафік на нього і досить вдало конвертують його в клієнтський потік, ми це знаємо і хочемо собі так само, але не дуже знаємо як це організувати» Провівши дослідження, я сам впевнився в тому, що сайти більшості компаній отримають інформаційний трафік (трафік на статті по технічним питанням) і досить непоганий. Раз так роблять — значить знають чому. І я хотів би дізнатися як в них цей процес налаштований.

на каждом проекте разная тематика

Мастадонти бізнесу мають широкий спектр тематик і технологій, але в них теж є дещо спільне: вони працюють на ентерпрайз рівні. Чому б не писати про розроблені та імплементовані проекти? Менші компанії в своїй більшості мають чіткий напрямок: Rails, Magento development, Mobile, Game Dev і так далі. З тематикою проблем нема.

вони тицяли пальцями в своїх конкурентів

А о чем пишут эти самые конкуренты, если не секрет? Дали почитать?

Ну от Ви займаєтесь розробкою на Рельсах. Це для прикладу. Заходжу на Clutch, обираю потрібну категорію, натискаю на першу ж компанію, переходжу на її сайт та блог і бачу наступне:
blog.mojotech.com
Навіть без моїх пояснень — наглядний приклад у вашій сфері. І такий принцип в інших технологіях.

Не, это не чуть то. Вам предоставили примеры блогов, которые, по словам представителей, имеют хорошую конверсию заказчиков? А то если на Clutch зайти в категорию Magento и выбрать 1й же сайт, там будет вот что:
www.dotcomweavers.com/blog
То есть блог на тему трендов в е-коммерс, и ни слова о программировании.

Без питань. Теж чудовий приклад, може навіть і кращий. Тут взагалі тематика хорошо підібрана на цільову аудиторію потенційних кастомерів, які мають бізнес ідею і хочуть її втілити в життя онлайн. Враховуючи що Мадженто для інтернет магазинів — маємо хороший логічний звязок. Вдалий ви приклад знайшли, який ще більше підтверджує мою думку :)

І я хотів би дізнатися як в них цей процес налаштований.

Працював я разок в одній дуже лінивій компанії. І прийшла до нас разнорядка згори накидати пару рекламних речень про наш проект, про то чим займаємось і який з того толк. Ми з тімлідом вдвох накидали за пів-дня. Думали то потім хтось то причеше-прилиже. Минув якийсь час — побачили то на сайті компанії в успішних кейсах. Може хтось вирішив що одного імені клієнта достатньо і інший текст вже не має значення...

О! Сходил посмотрел, 2 предложения из нашей писанины до сих пор там, смердженны кем-то с описанием ещё пары проектов для того же кунсткамера — в результате выходит какое-то странноватое попури.

в результате выходит какое-то странноватое попури.

Search Engine Optimization же))

Хз, внизу добавили одно очень некислое видео с представитилем кастумера... и с немного вранья от нашего CEO.

ну от і питання як

пару рекламних речень про наш проект

перетворюються в хороший матеріал. Такі приклади є. Хоча багато хто дійсно — тільки список клієнтів ставлять і все.

Ну конкретно в данному випадку — ніяк. То що ми написали — то вони і поклали на сайт. Тепер, коли вже пройшли роки, і співпраця вже позаду — вони просто злили докупи описи двох проектів.

Подписаться на комментарии