How do you track and manage mobile devices at your company?
Hello guys,
Faced such situation when we need to track mobile devices (phones, tablets) in a company.
Every company uses it’s own method or even it’s own developed tool for it.
I know about 2 methods:
1) when we have a Project (at bug tracking system) ’Devices’ and each ticket is a device. Person just change assignment when take the device
2) Sheet of paper when people write their name and device, they took.
So, 1st method is time consuming and requires some access rights to do it.
2nd is very limited and can be used only as temporary solution.
Usually devs, qas, managers, products and etc. share the same devices and then start looking for ’lost’ ones.
Please, share how do you manage and track devices at your company, what methods do you use to find ’lost’ device (for i.e. if dev put it at his drawer and forgot completely).
Mb, exists software as a solution for this (preferable freeware ;)).
Sorry for english (do not have rus/ukr letters at keyboard).
Google translate for those who do not understand:
Привет ребята,
Столкнулся с такой ситуацией, когда нам нужно отслеживать устройства в компании.
Каждая компания использует свой собственный метод или даже собственный инструмент для этого.
Я знаю около двух методов:
1) когда у нас есть проект (в системе отслеживания ошибок), «Устройства» и каждый билет — это устройство. Лицо просто меняет назначение, когда берет устройство
2) Лист бумаги, когда люди пишут свое имя и устройство, они взяли.
Таким образом,
Обычно разработчики, qas, менеджеры, продукты и т. Д. Используют одни и те же устройства, а затем начинают искать «потерянные».
Расскажите, как вы управляете и отслеживаете устройства в своей компании, какие методы вы используете для поиска «потерянного» устройства (например, если dev положил его в свой ящик и полностью забыл).
Mb, существует программное обеспечение в качестве решения для этого (предпочтительное бесплатное;)).
Извините за английский (у вас нет букв rus / ukr на клавиатуре).
14 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів