Засіб упорядкування досвіду
Вітаю, шановно спільното. Оскільки IT володіє найбільш передовими інструментами роботи з інформацією і творчими колективами, звертаюсь до вас, як до фахівців цієї галузі, щоб почути поради щодо вирішення наступної проблеми.
Існує організація, що займається проектуванням енергетичних установок. Проекти здебільшого типові, але майже кожний зі своїми особливостями, тому постійно доводиться шукати додаткову інформацію, створювати якісь нові дрібні розробки. Все відбувається нормально до тієї миті, коли потрібно повторно використати щось нетипове з проекта двох-трьохрічної давнини. Навіть якщо всю документацію збережено, дуже важко пригадати, на яких саме засадах ґрунтувалось те чи інше рішення. Наприклад, звідки взятий коефіцієнт, звідки з’явилось рівняння, для чого у схему введені додаткові прилади, і чому обрана саме ця марка обладнання, а не якась інша. Крім того, під час проектування, монтування і експлуатації виникають різноманітні помилки, які варто враховувати у майбутньому.
Типовий приклад з практики. На трубопровід, що транспортує небезпечну рідину з великою швидкістю, має бути встановлено електричний запираючий клапан, який повинен періодично спрацьовувати. У типовому проекті закладено клапан виробника, який виробляє усі клапани даного типу з пілотом. Ці клапани не спрацьовують миттєво, тому що їм потрібен деякий час на перехід пілота з одного стану до іншого. У новому проекті, що був аналогічний типовому, замовник зажадав використати клапани іншого виробника, що і було зроблено. Але у цього нового виробника усі клапани мають безпосередню дію, через що спрацьовують на порядок швидше за пілотні. Цю відмінність не врахували (стикались з подібною проблемою колись, але для іншої галузі), і через деякий час від постійних гідравлічних ударів зруйнувалось сильфонне ущільнення на реле тиску, незначна кількість рідини потрапила у приміщення, спрацював газоаналізатор системи раннього виявлення і оповіщення про надзвичайні події, сигнал якого дублювався на диспетчерському пульті міського управління МНС.
Виходячи з наявного досвіду, головна складність не у тому, щоб описати якусь проблему, а у тому, щоб потім швидко знайти усі попередні записи, що стосуються подібних проблем.
Наразі ці записи робляться у звичайному документі Microsoft Word, який складається з багаторівневого переліку підрозділів. Це рішення має ряд недоліків:
— один і той самий запис можна з однаковим успіхом віднести одразу до декількох підрозділів, а дублювання тягне за собою щонайменше два негативних наслідки, тому обирається найближчий за тематикою розділ;
— структура підрозділів розростається, тому що з часом уточнюється тематична класифікація проблем;
— пошук потрібного запису ускладнений через відсутність усталеної і однозначної класифікації.
Якщо сформулювати вимоги до бажаного програмного забезпечення, то вони будуть наступні:
— має надавати інструментарій для побудування гнучкої класифікації понять (такої, що дозволяє вносити багато змін), у якій кожне поняття може бути присутнє багато разів у різних місцях;
— має надавати можливість пов’язувати окремий запис одразу з декількома поняттями, що знаходяться у різних місцях класифікації;
— має надавати можливість виконувати пошук окремого поняття у класифікації, і виводити усі пов’язані з ним записи, а також записи, що розташовані нижче за класифікацією.
Чи стикався хто-небудь з вас з подібною методикою або програмою?
19 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів