Перейми досвід найсильніших NLP команд світу: HuggingFace, Stanford, YouScan, Grammarly
×Закрыть

Відтінки Delivery менеджменту: інсайти

На питання «чому ви пішли в Delivery Management?», часто можна отримати відповідь: «Гроші, влада, слава!». Іронії тут мало. І в цій статті ми розповімо про нюанси роботи на посаді DM, і скіли, які потрібні, щоб її отримати.

Стаття базується на виступі 3-ох Delivery менеджерів на заході від компанії Skyworker, що займається кар’єрною підтримкою спеціалістів в IT: Максим Вишнівецький (Консультант у Skyworker, Head of Delivery, Monitoring and Support в Luxoft), Максим Бардега (Site manager в Sisense, ex-Delivery в SoftServe) та Василь Сливка (Консультант в Skyworker, ex-Delivery в Ciklum).

До чого бути готовим під час співбесіди на посаду DM?

Максим Бардега:

Теорію у вас не будуть запитувати. Це будуть кейси, які визначать, як ви мислите. Одне моє інтерв’ю тривало 4 години, і там був весь ТОП-менеджмент компанії.

Приклад кейсу: «Ось до тебе приходить спеціаліст, і каже: Або +500 $, або я йду. — Твої дії»

Зазвичай, PM почне розповідати, що подивиться, наскільки людина нам важлива. Але це не та відповідь, яку хочуть почути. Тому що одна людина і 500$ це не рівень прийняття рішень Delivery менеджера. Перед вами вже стоїть питання: Що ви будете робити з людиною через 3 місяці. Заключати з ним і з командою Salary Deal, чи звільнити його до того часу, абощо. На всі питання варто відповідати стратегічно.

Ще один кейс: «Клієнт просить передати роботу іншому підряднику, і це остаточне рішення, що ви будете робити?»

Ваша задача тут представити варіанти рішення, і розповісти до чого вони призведуть. А менеджер, який стоїть над вами, буде обирати варіант і приймати рішення.

Максим Вишнівецький:

Одразу згадав кейс, який має розкрити спеціаліста, як стратега: «Вимоги вашої компанії підвищились, вам треба збільшити маржу на 4%. Ваші дії?»

4% маржі — це колосальні зусилля. Люди б’ються за 0.3-0.5%. І ви маєте запропонувати варіанти, як можна досягти цього результату: починаючи від того, що ви будете обмежувати бонуси і закінчуючи тим, що буде релокація людей в іншу країну. Неважливо, що ви ніколи з таким не стикалися. У вас хочуть побачити вміння орієнтуватись, відчувати закономірності, стратегічно мислити і масштабувати паттерни, які ви вже використовували, або знаєте.

Які необхідні скіли, щоб отримати посаду Delivery?

Максим Вишнівецький:

Як би різко це не звучало, але одна з важливих рис — це цинізм, і стосується вона питання звільнень співробітників та вміння абстрагуватися від конкетних особистостей, і керувати ресурсами та обмеженнями.
На позиції DM-а ви маєте розуміти що, ви вже командир великого підрозділу. Є такий жорстокий вислів, що «смерть однієї людини — це трагедія, а смерть мільйонів — це статистика». Тут ви вже оперуєте бізнесом, і отримуєте бонуси за успішну роботу. Це ваш проект, і доводиться жертвувати якимись особистими речами. Особливо це болісно, якщо ви виросли в одній компанії, і вчора «гралися в одній пісочниці», писали код, пили пиво, обговорювали начальників, а тепер начальник це ви.

Василь Сливка:

Не менш важливим ніж вміння звільняти, є навичка підбирати свою команду. Ви не будете брати участь в усіх наймах, просто тому що у вас на це не буде часу. Але вашу основну leadership команду підбираєте тільки ви. Особливо це актуально для спеціалістів без технічного бекграунду, тому що ви будете обирати архітекторів, QA лідів, Tech лідів і так далі.

Максим Бардега:

Ви повинні мислити категоріями бізнеса і фінансів, а не категоріями проектів. Коли я був PM-ом, і від розробників приходила ідея перейти з Java 5 на Java 6, я говорив «окей», зараз же я кажу «навіщо?».
Тут ви одразу маєте шукати відповіді на питання: а що це дасть клієнту? що це дасть нам як бізнесу? де ми виграємо і де зекономимо? Робити щось заради того, щоб робити, вже стає шкідливим.
Окрім цього, важливі комунікаційні скіли в широкому сенсі. Більшість часу на цій позиції ви спілкуєтесь з начальством, з командою та замовниками. І тут важливо не тільки public speaking, але і прокачана англійська. Більшість замовників у вас будуть іноземці і вам треба бути готовим до передбачуваних і непередбачуваних поїздок за кордон. В моїй історії з індійським замовником питання кросс-культурних комунікацій могло вартувати контракту.
Ситуація наступна: коли мені треба владнати ексалацію з більш високим менеджментом в Індії, я йшов до менеджера на якого я йду скаржитись. Казав «слухай, я піду до твого начальника, і буду на тебе скаржитись по таким-то причинам». Він погоджувався, казав, що розуміє, і я звертався до його шефа. Ця схема працює всюди в Індії«.
Щодо цього питання раджу перечитати The Culture Map. Эрін Мейер.

Ви прийшли в компанію на позицію DM, що перше порадите робити?

Максим Вишнівецький:

По-перше, дуже допоможе неформальна бесіда з людиною, яка була до вас. Необхідно вивідати все про підводну частину айсберга, і знати, як процеси йдуть в команді. Потім поспілкуватися з вашим прямим начальником і зрозумійте, що від вас очікують. Не слід забувати і про замовника: його очікування є важливим елементом вашої нової екосистеми.
Пам’ятайте, що коли ви приходите в команду, де є 3-5-10 project менеджерів, серед них буде мінімум один, який буде вас «динамити». Коли йшов ваш попередник, цей PM вже уявляв себе на його — тепер вашому — місці. Переробити менеджера вкрай складно, і вірогідність що вам доведеться припинити співпрацю дуже висока.

Який типовий день Delivery Менеджера?

Максим Вишнівецький:

Delivery Manager — це не та людина, яка сідає на коня, дістає шашку і летить рятувати світ. Він-то може так робити, але кінь швидко здохне. На цій посаді є маса рутинної роботи: звітність, документи, внутрішня бюрократія. На це йде відсотків 30-40 часу Delivery менеджера з командою в 100-150 людей.

Максим Бардега:

Тут немає поняття «робочий день», тут є розуміння того, на що ти витрачаєш час. Ситуація сильно залежність від сезонності. Окрім бюрократії, 15-20% — це ваші business trips до замовника. Навіть, якщо він не в Україні, ви все одно катаєтесь часто, і всі ексалації з замовником теж на вас. Мені доводилось кілька разів на місяць мотатись до замовника в Індію. Плюс, в моєму випадку, близько 10 % часу йшло на покращення процесів в компанії: процесів оцінки проектів, впровадження нової HR системи і так далі.

Оскільки вам завжди потрібно розуміти, що відбувається з проектом, то і половина вашого часу буде йти на це питання. Ви постійно спілкуватиметесь з PM-ами: що відбулось, чому відбулось, що хочуть клієнти, що ми з цим робитимемо? І не забувати про спілкування з командою і турбота про неї. Дуже багато сил йде на те, щоб владнати питання з проблемами саме сіньйорних спеціалістів. Здавалось би, дорослі люди, самі можуть все владнати, а ні :-)

Василь Сливка:

Це питання викликає в мене один спогад — це дзвінки о четвертій ночі, коли щось пішло не так. Ти маєш зрозуміти хто ти, де ти, що сталось і вирішити цю проблему. При цьому це норма. В принципі ви можете одразу відводити 10 % свого часу на непередбачувані ситуації

Які є ознаки того, що DM може потерпіти невдачу?

Максим Вишнівецький:

Перша ознака — це дистанціонування від команди. Якщо DM хоче окремий кабінет. Одна справа, це якщо у вас команда більше 200 людей, і на вас фінансові питання про які не всім треба знати — це нормально. Але якщо ви хочете свій кабінет, як елемент DM-ства, то тут точно буде невдача. Не можна відгороджуватись від команди як фізично так і психологічно.
І ще одна ознака, це якщо DM не їздить у відрядження, і не бачить замовника. Не зважаючи на всі можливості комунікацій, зараз Face-to-Face залишається супер важливим.

Які у Delivery KPI?:

Максим Бардега:

В більшості компаній вони прості та вимірюванні:
Revenue — скільки заплатив замовник;
Margin — скільки ми заробили, відповідно, наша ефективність.
Employee satisfaction
Customer satisfaction

Максим Вишневецький:

В цьому плані, KPI і складні і прості одночасно. Наприклад, в армії дають медаль за те, що ти пожертвував собою. А на позиції DM за те, що ти пожертвував іншими. Ти міг спалити команду, але проект був в строки та бюджет, і ти отримуєш свої бонуси.

Спеціалісти говорять, що стати крутим Delivery менеджером можна тільки на практиці. У кожного з нас наступає такий момент, коли ми відчуваємо що, вже є достатньо скілів, щоб рухатись далі, але сумніваємось куди саме. В таких випадках, шукайте собі консультанта, або шукайте спеціалістів, які вам його здобудуть. Так ви швидше зорієнтуєтесь в новому напрямку і триматимете кар’єру під контролем.

LinkedIn
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Спасибо за статью. Но хотелось бы больше «мяса».))) пишите 2ю часть)))

Подписаться на комментарии