3D друк

Хочу роздрукувати поверхню земної ділянки 10×10 см з середньою висотою 1 см на PLA або ABS.

Хто де друкує по адекватній ціні, цікавлять онлайн контори як в Україні так і в ЄС, які можуть прислати виріб?

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Здесь, например. Не знаю точно насчет разрешения, но по идее мощности компании позволяют все за ваши деньги =)

Моя модель поверхні в STL вийшла занадто велика, близько 200 МБ.
Потрібно зменшити роздільну здатність, яка відстань повинна бути між вершинами сітки?
Наприклад, я хочу роздрукувати з роздільною здатністю 0,1 мм.
У файлі STL відстань між вершинами повинна бути також 0,1 мм, чи більшою, чи меншою і на скільки?

А откуда у вас такая большая модель? Есть возможность переделать ее?

Звідси jthatch.com/Terrain2STL
Можливість зменшити кількість вершин є, але я не розумію наскільки сильно зменшувати по відношенню до роздільної здатності принтеру.

У них написано, что разрешение карты около 90 метров на экваторе. Берем квадрат с минимальным размером в 120 единиц (видимо, это количество элементарных отрезков вдоль стороны квадрата), получаем 10800 метров. Соизмеряю на Google Maps с их масштабной линейкой — похоже на правду.
Так что если печатать такую модельку со стороной размером в 12 см (для простоты), то будет 1 отрезок STL на 1 мм макета. И этого достаточно, при FDM печати нет особого смысла в размерах меньше 1 мм. Размер файла при этом составил 19 Мб.
Если вы хотите сделать наглядный макет, то не помешает преувеличить вертикальный масштаб и печатать макет высотой более 1 см, а то получится неинтересная почти плоская плиточка.
После печати макет можно сгладить и раскрасить.

Якщо розтягувати масштаб по z, гори стають голочками і принтери не може якісто друкувати в ABS/PСA на 100 мкм. Так мені сказали в майстерні де друкують.

Не должно быть так плохо, если вы растянете в 2 раза, а не 10. Поделитесь, для чего именно вы хотите печатать модель, тогда будет более понятно как поступить.

Хочу роздрукувати Апенінський півострів з Альпами. Нехай масштаб 1300 км на 130 мм. Найвища гора Монблан висотою 4.8 км, буде мати 0.48 мм над рівнем моря. Якщо я хочу хоча би 5 мм, потрібно збільшувати масштаб по z в 10 разів. Всі гори роблять голочками.
Як поступити?

Ты эти карты высот брал? www.eea.europa.eu/...​data-and-maps/data/eu-dem ? Если да, то на масштабе 1300 км на 130 мм тебе делать нечего — Европа будет практически плоская. Даже фрагментарные Альпы распечатанные в финальном размере 1 метр на 1 метр с очень мелким масштабом ничего выдающегося по высоте не представляли. Тебе важен размер 130мм на 130мм? Если нет, то бей на 16 квадратиков, потом будешь склеивать почти пол метра на пол метра модель. По другому никак. Если ты будешь увеличивать масштаб по вертикали, будут иголочки однозначно.

Мені якраз потрібна компактність, розмір до 20-40 см. Природньо будуть голочки. Нажаль принтери мають обмеження на друк голочок, але чомусь про це ніхто не згадує. На скільки довгу і гостру голку може надрукувати певний принтер, де взяти цю інф?

Так само, хочу друкувати моделі населених пунктів, де бдинки є паралелепіпедами. Наскільки малим може бути надрукований ізольований кубик?

На скільки довгу і гостру голку може надрукувати певний принтер, де взяти цю інф?

Это очень зависит от материала, настроек печати и даже наличия сквозняка в комнате где печатают.

Вряд ли будете печатать такой STL в лоб. Придется оптимизировать сетку сначала. Можно будет и сгладить «иголочки», правда достоверность модели может снизиться.

Звичайно, можна згладити зменшенням детальності по xy, але не хотілося б цього робити.

Щоб знати наскільки сильно згладжувати потрібна інформація, про критичні розміри і кути для конуса, який може бути роздрукованим на даному принтері з даними налаштуваннями. Де це взяти?

Можете ответить себе и нам на вопрос, для чего вам сверхвысокая точность в макете?
И для чего печатать домики на грани возможностей принтера? Такой макет не будет радовать глаз, а только заставит людей щуриться и лезть в карман за очками.

Децимируйте сетку автоматически, оценивая результат на глаз, затем попробуйте распечатать маленький кусочек с разнообразным рельефом и посмотрите как он выглядит, можно даже покрасить.

Мені потрібна не надвисока точність, а оптимальна для даних умов. Як я зрозумів тільки методом друку зразків.

Если принтер достаточно дорогой и с ним работает спец, то все его параметры заранее известны.

Та запитав я в одній канторі, саме на це питання не відповіли :)

Нагуглил методичку на эту тему, может быть вам будет интересно: edutechwiki.unige.ch/...​_digital_elevation_models

А я тут тоже тогда поспрашиваю.
Какой принтер на «поиграться» стоит купить?

В Харькове пользовался услугами фирм 3Dreams и 3Dua, печатал мелкие макеты. Может быть в других городах у них тоже есть филиалы. Услуги моделирования такие фирмы обычно также предоставляют.

Ще таке питання. Як добавити на поверхню витисненні мітки? Наприклад, хочу позначити і підписати міста. Тобто букви і крапки мають бути трішки втиснутими чи піднесеними над поверхнею. Як це зробити?

Ну в моделлеровском софте надо делать руками. Для тех, кто ниразу не моделлер (типа меня) я пользуюсь вот такой онлайн тулзой от Autodesk — www.tinkercad.com — там можно делать эмбоссинг для текста — выпуклый или впуклый :). Затем эту модельку с текстом импортируешь в Autodesk Meshmixer — www.meshmixer.com (тоже бесплатная). И соединяешь обе модели — мешмиксер может импортировать и экспортировать STL. Ну это всё равно нужно иметь руки, растущие не из чресел, да и модель очень сильно усложнит.

Я думаю це в Python зробити.
1. Конвернути stl в xyz MeshLab-ом,
2. В Python написати в масиві xyz все що що треба,
3. xyz конвертнути в stl, згенерувати там нормалі і поверхню.
Правда такі конвертації зменшують візуально якість коли переглядаю в MeshLab.

3. xyz конвертнути в stl, згенерувати там нормалі і поверхню.

Нормали не нужны в STL, их всё равно пересчитывают при печати по правилу правой руки.

А у тебя STL не текстовый случайно с таким размером?

А у тебя STL не текстовый случайно с таким размером?

Ні, бінарник.

А можна просто .xyz файл віддававти майстру замість STL?

xyz — это же воксельный формат, там нет поверхностей. На сколько я знаю, такое печатать никто не будет — это фактически конечный продукт, очень похожий на gcode для принтера. Тебе надо будет триангулировать точки, например с помощью marching cubes алгоритма. Теперь понятно откуда такой размер. И да, качество будет ужасное, потому что такой продукт потом ещё нужно тесселировать для детализации.

Тебе надо будет триангулировать точки, например с помощью marching cubes алгоритма.

Так це і є алгоритм створення полігональної сітки, яка описується 6-ма числами: вектором нормалі і координатами точки, це і є STL файл.

можна хоч так хоч так. Але якісніше буде якщо написи виступають. Товщина над поверхнею від 0,3мм. Враховуйте, що стандартне сопло 0,4мм дає десь 0,5-0,6мм лінію, товщина одного шару стандартно 0,15мм, можна друкувати тонше, але час збільшується майже в геометричній прогресії

www.3dhubs.com накладає обмеження на stl файл 128 МВ. Обов’язково зменшувати деталізацію до цього рівня?

це щось нереально велике. Враховуйте, що деталізація не може бути нескінченною. Нормальний файл мав би бути кілька МБ

Ого моделька. Попробуй прогнать через оптимизатор, ссылку я давал ниже. Вполне возможно, что модель просто сильно тесселирована треугольнакми без нужды. Например, ровная поверхность, состоящая из 10 тысяч треугольников и т.п.

Можно еще рассмотреть вариант фрезерования на станке с ЧПУ. Это можно поискать у людей которые занимаются деревообработкой, например www.youtube.com/watch?v=k8ErEPKytik или такое www.youtube.com/watch?v=3i0Fhr0XvLk
Возможно это будет проще и быстрее.

Вам скільки штук? Маю прінтер, можу роздрукувати, якщо не йдеться про серійне виробництво.

3-4 таких пластинки, яка ціна у вас за грам ABS? Чи поліруєте вироби?

Та немає ніякої ціни, це не мій бізнес. Пропонував «за ковбасу» зробити :=) Краще з PLA, якщо влаштовує, з ним менше возитися. З ABS частіше підриває кути, треба оптимально підбирати температуру підігріву та потім дивитися щоб не було протягів, але можна спробувати. Деталь товста, тому всередині вона буде не суцільна.
Кольори маю не будь-які, та я так розумію що це під фарбування?
Не полірую. Взагалі, воно не дуже полірується, це ж пластик. В процесі полірування він локально нагрівається та починає «скочуватись» дрібними брудними «катишками». Якщо потрібна блискуча поверхня, то голий ABS не найкращий вибір. Замість полірування можна спробувати лакувати, якщо колір не має значення, або все ж фарбувати.
Для особливо важливих речей існує PETG, але він відносно дорогий.

Деталь товста, тому всередині вона буде не суцільна

Якщо пориста всередині, то на чому буде триматися верхній шар? Це ж суцільна поверхня.

По типу строительных лесов для здания %) Я обычно переплачиваю за печать и печатаю солид модель без пустотелости. Потому что те, кто экономят на печати, могут выбрать толщину внешних стенок 1мм и потом модель расползётся.

Тобто можна друкувати і провисаючі деталі, без опори? Інакше риштовання не надрукувати.

Без опор — это врядли. Я когда-то чайник печатал вот этот — www.cgtrader.com/...​-teapot-with-separate-lid — там автор сделал для ручки опору сам в последней редакции, ибо она тяжёлая и даже софт, который делает финальную обработку модели перед печатью не смог расчитать количество опор правильно и ручка сильно провисала, в носике дохрена опор тоже, ибо это труба, а вот сам чайник (а ля шар) печатался без опор, но с толстыми стенками.

Зрозуміло, невеликий від’ємний нахил допускається.

Воно як стільники приблизно. Міцність регулюється вибором товщини стінок, товщини поверхонь, а також типом і щільністю внутрішнього заповнення. Якщо це якийсь декораційний елемент, а не деталь, яка буде тримати механічні навантаження, немає ніякого сенсу робити її суцільною. Тим більше при таких досить великих розмірах — 100×100×10мм, вона буде важка (більше 100г), друкуватись буде ледь не добу, а який в тому сенс не зрозуміло. Тестовий кубік 40×40×40мм з внутрішнім заповненням 20% спокійно витримує 60кг ваги на стискання

А на якому кроці робиться стільникове заповнення? Я його повинен в stl файлі добавити?

Ні, .stl має бути суцільним. Соти робить той софт, яким я «нарізатиму» Ваш .stl для того, щоб створити g-code, який вже розуміє прінтер. Це робиться з урахуванням також типу матеріалу та технологічних особливостей прінтера, тому часто готовий чужий (для інших умов: інший матеріал та/або прінтер) g-code не підходить для друку. Саме тому у вільний доступ викладають .stl

У кубика нагрузка идёт не на горизонтальные грани, а на вертикальные стенки, а вот если у кубика будет вот такая поверхность: forum.unity.com/...​ts/screenshot1-png.32462 то не выдержит и килограмма.

Але навіть таку форму можна роздрукувати без додаткових опор порожнистою всередині?

Такую может и можно, если будут достаточно толстые стенки. А чем мешают опоры внутри? Их софт сам добавит при печати, они будут не видны никак.

Попробуй с помощью этого тула оптимизировать свою модель makeprintable.com — там по-моему 5 бесплатных моделей в месяц, там сможешь отрегулировать толщину стенок и количество опор для своей модели — оно делает на порядок лучше, чем софт для принтера.

Кубік не пустий всередині, він заповнений дрібними комірками квадратної або іншої форми. Зазвичай використовую квадратну, бо хоч шестикутники теоретично повинні дати більшу міцність, на практиці вона більшою не виходить, бо в квадратних нитка пряма і при навантаженні одні нитки розтягуються, інші стискаються, але ті що працюють на розтягнення беруть на себе основне навантаження (як арматура в залізобетоні), а в шестикутних всі нитки криві, і значне навантаження докладається на відрив ниток одна від одної, а міцність на відрив набагато гірша (десь на пару порядків), ніж на розрив нитки. До того ж стільникове заповнення довше друкується.

Витримае десятки кг, тільки докласти їх треба рівномірно, не затиснувши двома дошками, бо тоді почнуть руйнуватись окремі виступи. Взагалі, Ви зараз виходите з логічних міркувань і загальних знань, а я з практики користування прінтером. Така куля, хоч і «колюча», є досить міцною конструкцією. Стосовно друку в неї інший недолік: мала площа контакту з основою і дуже велика площа стінок зі значним від’ємним нахилом, практично вся нижня півкуля. Від’ємний нахил хоч і робиться, але при певному куті нитка починає провисати. Можна звичайно погратися швидкістю друку і ретраком, але то треба мати поважні причини. Людина ж хоче дещо простіше, наскільки я зрозумів, без зазначених негативних факторів

Взагалі, Ви зараз виходите з логічних міркувань і загальних знань, а я з практики користування прінтером.

Откуда такая уверенность? Я много чего печатаю для домашних нужд, только печатаю бесплатно в библиотеке, там же бесплатно пользуюсь 3D сканером, чтобы оцифровать поломаную деталь. Финальную печать уже заказываю из нормальных материалов с повышенной точностью на 3D хабе.

Підписатись на коментарі