Підсумки опитування про вартість громадського транспорту в Києві
Всім доброго дня :)
Не так давно, наприкінці липня я створював тут тему про вартість громадського транспорту в Києві та Варшаві, про те, що в Києві не такий і дешевший транспорт. Якщо хтось не бачив або забувся dou.ua/forums/topic/24638
Так от, ділюсь з вами даними які зібрав і напишу тут висновки і відповіді на деякі коментарі до опитування.
В опитуванні взяли участь 336 осіб. З низ 48,8% виявились щасливчиками — вони пересуваються містом без пересадок та витрачають менше від інших. Наступна ж половина витрачає більше 16 гривень на день. Кількість осіб які витрачають 16 грн в день 103 чоловіка, а друга група по витратам це 32 грн — 45 осіб. При цьому звісно багато людей витрачають суми схожі в +/-
В цілому всі, хто змушений мати пересадки автоматом витрачає в 2 рази більше грошей.
Середня денна витрата осіб які взяли участь це 22,21 грн, а медіана 16 грн.
Якщо говорити про місячні витрати, то середня витрата осіб які взяли участь це 567,34 грн, а медіана 500 грн.
Варто звернути увагу, що опитування відбулися в липні 2018 року, на початку змін ціни, відповідно ще не всі маршрутки підкорегували ціну (про це навіть писали в коментарях).
Якщо дуже коротко — проїзний на весь транспорт Варшави на 90 днів коштує в гривнях 2044 грн, якщо поділити на 90 днів то виходить що один день це 22,70 грн, а один робочий день (поділити на 66) в районі 31 грн — ці суми не такі й далекі від середніх витрат по Києву, а враховуючи що половина з опитаних витрачає так само і більше то все стає ясно. Я написав статтю на своєму блогу і якщо комусь цікаво прочитати більше інформації, то можна перейти poland.pruchay.com/...kyy-transport-kyiv-warsaw
А для тих кому лінь, короткий підсумок.
Якщо ви рідко користуєтесь громадським транспортом, то громадський транспорт дешевший в Києві, адже якщо ви раз в місяць проїдете на метро за 8 грн це буде менше ніж проїхатись раз в громадському транспорті Варшави за 32 грн. Але якщо громадський транспорт являється основним вашим транспортом і ви користуєтесь ним кожного дня, виконуючи кілька пересадок, то скоріш за все він дешевший саме в Варшаві. Якщо Ваші місячні витрати більше 685 гривень то для Вас громадський транспорт Києва дорожчий ніж в Варшаві та ще й гірший по якості транспорту. І чим більше ви витрачаєте на громадський транспорт, тим більше він не вигідний для Вас в порівнянні з Варшавою.
Якщо ще звернути увагу на такий цікавий момент, як мінімальна зарплата і порівняти її з цінами на проїзд.
Безлімітний проїзний на 30 днів в Варшаві коштує 110 злотих (803 гривень) (А ті хто живуть постійно у Варшві і сплачують податки там — 98 злотих або 715 гривень) — мінімальна зарплата в 2018 брутто 2100 злотих (15330 гривень)
Безлімітний (але не на весь транспорт Києва) проїзний на 30 днів коштує 1300 гривень — мінімальна зарплата брутто 3723 гривень.
Вам не здається що щось тут не зовсім правильно? Звісно ніхто не отримує мінімальну заробітну плату (на то вона і мінімальна). Адже в Варшаві медіана зарплати в 2017 році це 5645 злотих брутто (41208 грн), а в Києві середня зарплата на кінець 2017 року 14035 грн брутто (з середньою зарплатою цікаво виходить, протягом року на рівні
Але що ще не менш цікаве, це коментарі які можна було написати проходячи опитування. Я процитую деякі і напишу на них свою відповідь.
Дядя, ты чем-то не тем занялся. У меня по проездному 1 поездка получается 6,3 грн, что в2-3 раза ниже, чем у ближайших соседей — белорусов и россиян (Минск, Москва, Питер) — там около0,5-0,75 евро за поездку. Про Европу речь вести вообще смысла нет, там чётко более 1 евроса за поездку цена, а то и2-3. От моей сырной синьерской зп в 135к грн по межбанку 290 получается 0,21%! Менее процента.
Тут можно смело еще в 2 раза проезд поднимать, предварительно набрав кредитов у ЕБРР на новых чешских метровагонов или еще каких европейских с кондёрами, тихих и низкопольных. И всё равно проезд будет ниже Минска/Москвы/Питера, а зп киевская уже почти вровень с минском! $564 в Киеве против $660 в Минске...
Сеньйори сироїди з своїми 135к грн звісно круто, але в Києві не тільки такі люди проживають. Якщо хтось прочитав статтю, то зрозумів, що в Європі не можна порівнювати поїздку до поїздки, через те, що люди для яких громадський транспорт основний користуються проїзними. Відповідно можна ввести таке поняття як денна поїздка, для Варшави це 31 грн (ціна проїзного поділена на кількість робочих днів), якщо зранку їдемо на двох транспортах (у мене електричка і метро, можна ще й на трамваї додатково але в теплу пору року віддаю перевагу пройтись), це 4 поїздки — 31 ділимо на 4 і виходить одна поїздка 7,75 грн. А якщо в день ви зробите більше поїздок то відповідно вартість одної поїздки буде ще меньше, тому шах і мат Київський сеньйор сироїду.
Замовляю студентський проїздний через друга. Поїздка в метро виходить по ціні 3.26 грн, що в принципі гірше ніж раніше (2 грн) , але теж сильно по карману не б’є. З маршрутками ситуація складніша, але теж можна купити проїздний на автобус+метро+тролейбус і непогано економити.
Проїзний на автобус+метро+тролейбус хороша річ, тільки не забувайте, що його ціна 750 грн і більше, і це лише на деякий транспорт, а я у Вашаві куплю на всі різновиди транспорту за 685 грн. А студент купить за 341 грн.
Вважаю 8 грн за метро більш ніж адекватною ціною. Їздиш багато — купуєш проїзний чи поповнюєш картку — виходить дешевше. Менталітет у нас такий залишився, на жаль, що хочеться всім всього побільше і безкоштовно.
А я вважаю, що це зрада, бо проїзний з безлімітом на весь транспорт Варшави коштує дешевше ніж «псевдо» проїзний на весь трансопрт Києва майже в 2 рази (1300 грн в Києві і 685 грн в Варшаві).
Менталітет тут нідочого.
некорректные вопросы, если я пользуюсь проездным то как мне считать дневные вытраты
В цілому можна взяти вартість проїзного і поділити на кількість днів.
263 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів