Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 30
×

Моніторинг руху коштів платників податків

Усім відомо, що при відкритті поточного рахунку платником податків, банківська установа надає контролюючим органам інформацію, що до відкриття цього рахунку. Виникають такі питання:
-яку саме інформацію отримують фіскали?
-яку додаткову інформацію та які документи вони мають право вимагати і в яких саме випадках?
-чи бачать фіскали наявність та рух коштів на рахунках платника податків?

Згідно із статтею 69 Податкового кодексу України банки зобов’язані надіслати повідомлення про відкриття або закриття рахунка платника податків — юридичної особи, фізичної особи підприємця чи самозайнятої фізичної особи до контролюючого органу, в якому обліковується платник податків, у день відкриття/закриття рахунка. Але ні якої інформації окрім того, що рахунок відкрито, контролюючи органи не отримують.

Тільки у разі перевірки представники ДФС мають право вимагати від платника податків банківськи виписки, які є підтвердженням виконаних фінансових операцій за певний період, інші первинні документи (накладні, акти, договори) та податкову звітність, що пов’язана з предметом перевірки у повному обсязі (абз.1 п.85.2 ПКУ) Обов’язок надати документи виникає у платника податків після початку перевірки.

Окрім того, контролюючі органи мають право отримувати від платників податків, а також від установ НБУ, банків та інших фінансових установ довідки, та/або копії документів про наявність банківських рахунків.

Слід зазначити, що згідно з законом № 2121 «Про банки та банківську діяльність» та ПКУ інформацію, що до обсягу і обігу коштів на рахунку платника податків, у тому числі про ненадходження в установлені строки валютної виручки від суб’єктів господарювання, інформацію про договори боржника про зберігання цінностей або надання боржнику в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа (пп. 20.1.5 ПКУ) контролюючи органи мають право вимагати тільки за рішенням суду.

От же, кажучи простою мовою, ДФС бачить тільки те, що у платника податків є поточний рахунок. Більш детальну інформацію ДФС може отримати у разі перевірки, а вимагати від банківської установи інформацію про рух та наявність коштів на рахунку платника податків ДФС має право тільки за рішенням суду.

І останнє питання, яке виникає на тлі вищесказанного:
— а яким же ж чином податківці виявляють незадекларовані суми, як що доступу до поточних рахунків платників податків у них немає?

Не слід забувати, що юридичні особи, які мають договірні стосунки з ФОПами та виплачують їм дохід, щоквартально подають звіт за формою 1-ДФ, у якому відображено усі виплати фізичним особам підприємцям та самозайнятим особам. Саме завдяки цьому податківці з легкістю можуть відслідкувати незадекларовані суми доходу, які отримали ФОПи на свій банківськмй рахунок.

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Надо все делать на blockchain, с открытыми узлами, где каждая транзакция подтверждена контрактом/тендером, за что именно она идёт, паралельно запретил вывод денег из этой системы, за исключением получения их конечным исполнителем в виде зарплаты. Любая организация, которая прямо или косвенно является контрагентов государства, обязана использовать этот кошелёк.
Таким образом, все государственные деньги — только в крипте, с открытыми узлами. Пришёл транш МВФ — любой гражданин Украин может полностью проследить историю этих денег. Заплатил налогов, предположим 10.000 грн — можешь зайти в кошелёк (оплата только криптой) и проследить как государство потратит именно твои деньги — на зарплату учителям (даже будет видно кому именно), пенсии, ремонт дорог, притом в последнем случаи история транзакций будет прослеживается аж пока эти деньги не дойдут до конкретного рабочего Васи.
Будет Вася тратить их на водку или на проституток, это уже его личное дело, эти транзакции прослеживается не будут.

Забавный эффект от «не читал дальше заголовка»

Як це допоможе прибрати таку добре обкатану корупційну схему: dou.ua/...​rums/topic/23347/#1300375 ?

Предложение действительно хорошее, но это на уровне законопроекта должно быть)

Марина,

ви у пості фактично дали відповіді на свої питання))

ДФС знає про рахунок, але не бачить транзакції по ньому, і без рішення суду або перевірки побачити не може.

1ДФ допоможе з розрахунками в Україні.
Багато учасників цього форуму отримують також на ФОП виплати від нерезидентів. У такому випадку завдяки 1ДФ податкова всього обороту не побачить.

моніторинг активно діє з боку НБУ і банків.
Наприклад людина не може легально інвестувати в іноземні акції та облігації в рамках e-ліміту, якщо у неї немає офіційних доходів!

Дякую, Любомире, за коментарій. Насправді моніторингом займається окремий підрозділ Фінмон, він жеж і є відповідальним за експортно/імпортні операції, їх відповідність. Але зновуж таки, наша законодавча система морально застаріла і в статті я висвітлювадла законодавчі норми які не передбачають передачу інформації без рішення Суду.
Те що практика може бути інша — так звичайно як і в багатьох питаннях.
Насправді Податковий Кодекс потребує карденальних реформ і осучаснення.

Усім відомо, що при відкритті поточного рахунку платником податків, банківська установа надає контролюючим органам інформацію, що до відкриття цього рахунку.

Мені невідомо. Можете привести цитату з документа який забов’язує банки це робити? Бо далі ви ведете мову про рахунки юридичних осіб що займаються підприємством та окремої групи фізичних осіб що займаються тим самим без реєстрації юридичної особи.

Іншими словами, з того що банк відкриває

поточного рахунку платником податкі

зовсім не слідує що

ДФС бачить тільки те, що у платника податків є поточний рахунок

Це ваша власна вигадка.

На оце питання маю відповідь:

а яким же ж чином податківці виявляють незадекларовані суми, як що доступу до поточних рахунків платників податків у них немає?

Їм про це стає відомо з інших джерел: фінансовий моніторінг, кримінальні справи які не обов’язково відкриті против платника податку, а де платник є просто одним з агентів з ким мав справу той против кого відкрита справа, ну і банально «хтось повідомив та надав відомості».

Доброго дня! Дякую за коментар.
Насправді в самій статті є відповіді на ваші уточнення:
1.

Згідно із статтею 69 Податкового кодексу України

, банк зобов"язаний надати інформацію до дфс про відкриття рахунку фоп.
2. ДФС не має доступу про рух грошових коштів на рахунках, про свідчить також інформація з кабінету платників та пку.
3. Всі товариства в обов«язковому порядку подають звіт 1ДФ в якому відображають суми перерахованих коштів фопу, та його код інн.
Фінансовим мониторингом займається не фс а нбу)
«хтось повідомив» — якщо хтось має свідчення, то в такому разі цей хтось має написати заяву до дфс від свого ім"я, заяви анонімно не приймаються, телефонні свідчення також.

звичайно є, але звіти 1дф, які подають контрагенти, відобразать дохід фопа

Підписатись на коментарі