.NET Fest: полная программа конференции на сайте. Присоединяйся к самому большому .NET ивенту
×Закрыть

Customer Development як джерело інвесторів, клієнтів та нових ідей — інсайти з ITEM Product Kyiv 2019

7 червня 2019 в Києві пройшла перша в Україні спеціалізована конференція з Customer Development — ITEM Product Kyiv 2019. Івент пройшов в стилі команди ITEM, для якої не буває дрібниць: круто і красиво було все, від доповідей та інтерактивних форматів, до особливої атмосфери на афтепаті .

Фішка конференції — унікальні умови для спілкування на практичні теми. У складі учасників було багато як тих, хто відвідує конференцію вперше, так і постійних відвідувачів подій від ITEM. У залі можна було зустріти представників Evo, Comfy, Eva, DataArt, Softserve, Oracle, Levi9 та інших. Протягом кава-брейків, обіду та нетворкінг сесії продакти із самих найрізноманітніших компаній обговорювали з колегами складності, успіхи і механіки інтерв’ю, які працюють.

Кейноут-спікер Етьєн Гарбуглі зазначив:

«Great organization from start to finish. The team clearly invested a lot of efforts in making sure presenters would be comfortable. The participants were really interested and asked great questions throughout the events. Overall, I really enjoyed the conference. Great work.»

Тетяна Авлочинська, що приїхала на конференцію з Мінська, прокоментувала подію так:

«Клевый ивент — все очень дружелюбно и по-домашнему, много живых людей с горящими глазами. Приятный подбор спикеров и практические форматы — спасибо организаторам!»

На відкритті конференції засновник ITEM Анна Іжевська розповіла, як народився ITEM Product Kyiv 2019.

Як народилася ідея конференції

«ITEM відомий по Україні та за її межами великими конференціями на 800-1000 осіб, так званими ITEM Global, де декілька потоків, багато різних форматів, велика виставка партнерів і загальна тема — розвиток IT-бізнесу. Незважаючи на те, що ці заходи незамінні для нетворкінгу, натхнення, знайомства з трендами, наші учасники відзначають, що практичної, прикладної освітньої складової в них іноді недостатньо.

Ми завжди задовольняли потребу в освітніх подіях з вузьких профільних тем практичними воркшопами від кейноутов: в різні роки воркшопи для учасників давали Том Гілб, засновник Agile, Gigi Wang, світовий експерт з розвитку IT-бізнесу (серед її численних клієнтів SAP, AT & T, Electronic Arts), Steven Parry, директор в Lloyd Parry Intl., Adaptive Business Consulting і багато інших спікерів із світовими іменами. Такі воркшопи збирають 15-30 учасників, у яких є потреба знайти відповіді на конкретні професіональні питання.

А цього року ми вирішили спробувати новий формат, спрямований саме на освіту, спілкування і знайомства між людьми однієї професії з одними і тими ж болями, — невеликі сезонні конференції на вузьку тему.

Тему для першої конференції ми обрали не випадково. Customer Development — світовий тренд, дуже популярний на заході сьогодні. Глибинні інтерв’ю та спілкування з клієнтами для розробки mvp і визначення бізнес-моделі використовують і Google, і Facebook, і ближчі до нас Grammarly, Readdle та ін. Це логічне продовження питання, яке ми підняли на останньому великому ITEM: як перейти від бізнес-моделі аутсорс і аутстаффа до продуктової розробки? І давати клієнту цінність, а не просто «ресурс».

Як проводити глибинні інтерв’ю? Де брати респондерів? Як масштабувати результати? Як потім збудувати систему продажу і вивести продукт на ринок? А головне, як зробити це все з України в Штати, Канаду, Європу, і взагалі по всьому світу?

Ми вирішили організувати захід, де можна знайти відповіді на ці питання. Ми запросили кращих продактів з Португалії, Германії, Канади, Білорусі, та України, зібрали їх на одній сцені і створили умови для спілкування експертів в залі. Чи вийшло це? На це питання ми чекаємо відповідь від наших учасників."

За вже доброю традицією за підбір спікерів і форматів відповідав Сергій Бережний, Director of Product Development DAESA, DataArt Group, а модератором конференції виступила Євгенія Клепа, Executive Director в 1991 Open Data Incubator.

Бліц: CustDev від спікерів світового класу

Перший спікер — Лідія Терпель, засновник Skyworker. Сервіс з’єднує кандидатів і компанії, роблячи найбільш релевантну вибірку по необхідним навичкам і побажанням перших та других. Наразі сервіс знаходиться на етапі предзапуска.

Лідія розповіла про те, що глибинне інтерв’ю з кастомерами — це тільки перша сходинка взаємодії з ними. Розповіла про лайфхаки, які для СustDev використовуються в Skyworker. Кейс Лідії цікавий тим, що респондентів інтерв’ю вона перетворила на інвесторів проекту. Божевільний ритм кастдеву дозволив їй зрозуміти, що дослідження клієнтів — тільки перший крок у воронці роботи з інвесторами.

Другим спікером був Сергій Кудряшов, Head of Product в YouTeam. Це сервіс, що допомагає стартаперам з усього світу, знайти команду розробників для свого продукту.

Сергій розповів про несподіваний ефект інтерв’ю з кастомерами. Користувачі, яким не пітчать і не впарюють, починають щиро цікавитися продуктом, і з часом стають клієнтами.

Володимир Кучканов з Competera розповів про те, які CustDev ідеї можна почерпнути у великих компаній. Деякі ідеї здаються дорогими, а інші доступні майже кожному з нас. Одна з корисних для етнографічного дослідження — провести півдня зі своїм користувачем (наприклад, на конференції) і зрозуміти, що він за людина.

Після обіду на сцену вийшов кейноут спікер — Етьєн Гарбурглі, автор бестселера «Lean B2B: Build Products Businesses Want». Етьєн розвинув 2 старатапа як кофаундер, 4-рази був засновником компаній, він знаний експерт з UX-досліджень, і працював більш ніж з 25 бізнесами по тематиці кастдеву.

Етьєн розповідав про те, як перестати літати в хмарах міфів про стартап-компанії, і почати робити продукти насправді потрібні бізнесу, тобто такі, за які бізнес готовий платити гроші. Системні та прикладні слайди про те, що кращий спосіб поговорити з кимось — це особиста рекомендація, що потрібно структуровано підходити до всіх питань, починаючи від списку респондентів і закінчуючи списком питань для інтерв’ю.

Наступним спікером був Павло Педенко, сo-founder в Growth Marketing Stage та Raply. Він розповів про враження з шаленого роад-шоу з метою кастдеву по Китаю. В доповіді йшлося про різницю менталітетів, особливості бізнесу і про те, як системно проводити інтерв’ю з клієнтами.

Після доповіді Павла був дуже незвичайний і затребуваний формат нетворкінгу, в який включилися всі учасники конференції. Під час конференції експерти заявляли, які питання вони готові обговорити з учасниками, а учасники формували додатковий список питань до експертів, які бурхливо обговорювали під час нетворкінгу.

Можна було вибрати «гурток» за інтересами: скоринг кандидатів, механіка опитувань, масштабування, інтерпретація результатів — можна було знайти цікаву тему з будь-якого питання про продукт і Customer Development.

Після цього формату виступали Andrej Balaz та Rene Bastijans, партнери в Revealed. Вони звернули увагу учасників на те, що час легких перемог залишився в минулому. Продуктів багато, конкуренція висока, і навіть на незначному трафіку необхідно активно вивчати дані і чітко стежити за кожним кроком користувача.

Завершила конференцію неймовірно енергійна і яскрава Тетяна Авлочинська з PandaDoc, яка розповіла, як побудувати таку систему, де збір 30 глибинних інтерв’ю в тиждень і інтерпретація даних працює чітко як годинник і не проходить в режимі авралу.

Новий формат конференції: практичні інтерв’ю

Паралельно з доповідями в лаундж-зоні йшли практичні інтерв’ю. Теорія без практики не працює, тому завдання майже кожного спікера після свого виступу було провести інтерв’ю з учасником так, як ніби він і є персона для дослідження по продукту спікера, тобто preach what you teach.

Крім кастдев інтерв’ю спікери також задавали питання про бізнес, про методи, і відповідали на запитання учасників.

Цей формат став як би паралельним потоком конференції. Там звучали інсайти, факапи, успіхи, а також інформація не менш цінна і практична, ніж на доповідях. В учасників було так багато питань, що інтерв’ю для запрошення наступного спікера доводилося переривати, і бажаючі йшли спілкуватися з виступаючими особисто, ще вужчим колом.

Відгук одного з учасників конференції щодо цього формату:

«Практичні інтерв’ю! Це топчик! Дуже круто, найцікавіша частина конференції! І те що не було купи людей, усі в темі, із кожним що спілкуєшся — цікаво!»

Закриття конференції пройшло в урочистому форматі: були розіграні цінні призи від партнерів, а також квиток на воркшоп Етьєна Гарбуглі. А до 20:00 учасники перемістилися в Creative States на афтепаті.

Афтепаті з Silicon DrinkAbout і воркшоп Етьєна Гарбуглі

Афтепаті ITEM Product Kiev 2019 пройшла спільно з Silicon DrinkAbout — це нетворкінг- ініціатива, вечірки, які щоп’ятниці проходять в Києві щоб створити умови для спілкування і знайомств в IT. За діджейським пультом на вечірці стояла Директор Upwork в Україні, ангел фрілансу Katerina Bozhkova, aka Rina — випускник DJ School Amsterdam і єдина дівчина-dj в українському tech ком’юніті. У залі можна було зустріти Іллю Кенінгштейна, засновника Сreative States. Атмосфера свята, літній Апероль-шприц і стильний інтер’єр простору створювали ідеальні умови для спілкування з питань, заданих на конференції.

А на ранок суботи на деяких учасників чекав традиційний формат конференцій ITEM — практичні воркшопи з кейноут- спікерами. Етьєн Гарбуглі провів практичний воркшоп, на якому видав майже покроковий алгоритм як визначити проблему для продукту, як вибрати ключових респондентів, як їм писати, щоб вони відповідали, і які ключові питання задавати. Воркшоп був в форматі лекція-практикум, після лекційного блоку учасникам давали завдання на 20 хвилин, а бажаючі могли презентувати свої відповіді і отримати фідбек Етьєна.

Конференція ITEM Product Kyiv 2019 — сама по собі експеримент від команди ITEM. Те, що вдалося зібрати так багато людей зі словом Product у назві посади, і цілий день говорити на таку глибоку і цікаву тему — ознака того, що формат має право на життя.

Цей експеримент від компанди ITEM підтримали партнери конференції — генеральний фінансовий партнер Concord Bank, платіжна система Payoneer і компанія DevOps консалтингу OpsWorks Co.,

Організатори чекають відгуків учасників про захід, а також починають готуватися до осіннього ITEM Global, який пройде в Дніпрі зовсім скоро, 3 листопада 2019.

До зустрічі на ITEM!

Автор: Марія Смірнова-Матрос

LinkedIn
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Подписаться на комментарии