Конференция по DevOps практикам — DevOps Fest, 20-21 марта. Cпикеры и доклады на сайте >>
×Закрыть

AR & VR в індустріалізації

Вчора мав змогу відвідати крутий івент, який був присвячений VR та AR технологіям у бізнесі. Мене потішило те, що дані технології почали досить стрімко розвиватись в Україні та наші компанії на одному рівні конкурують з західним та й взагалі задають тренди в цій галузі. Так як я знаходжусь ближче до «виробничої промисловості», хотілося б висловити кілька думок з цього приводу опираючись на можливості використання цих технологій на промислових підприємствах.

Абревіатури AR/VR до недавнього часу для більшості промислових підприємств в Україні були чимось незрозумілим та інопланетним. Зараз все дещо змінилось: визначено основні use case та параметри оціникиї їх ефективності. Проте, однією з проблем, як на мене, являється цілковита апатія з боку підтримки держави, фінансування AR/VR технологій, а також дуже слабке патентне право, яке перешкоджає роботі над великими закордонними проектами.

Для впровадження технологій доповненої та віртуальної реальності на промислових підприємствах потрібне цифрофе середовище. Разом з тим, VR, а особливо AR проект може запустити за собою цілу хвилю технологічних змін.

Для ефективного використання AR підприємству необхідно мати IT-інфраструктуру, наприклад, вирішити питання з захищеними каналами інтернету, а також оцифрувати багато внутрішні бізнес-процесів. Наприклад, AR-окуляри для обслуговування та ремонтів обладнання рекомендують вбудувати в ERP-систему. Крім того, AR/VR-технології не рідко працюють на стику з іншими технологіями, зокрема, штучним інтелектом. Отже, можна виділити наступні кейси використання цих технологій:

Віртуальна реальність VR

Кейс 1. Проектування в віртуальної реальності

Можливість переглядати промислових об’єктів в віртуальному середовищі, виявляючи колізії і помилки на ранній стадіях без необхідності фізичного прототипування.

Кейс 2. Візуалізація цифрового двійника підприємства

Можливість переміщення по цифровому двійникові підприємства в реальному масштабі, внесення змін в дані прямо в VR.

Кейс 3. Навчання співробітників у віртуальній реальності

Віртуальні тренажери для персоналу, що дозволяють відтворити будь-яку ситуацію на промисловому підприємстві, в тому числі, відпрацювати послідовність дій у разі надзвичайної ситуації, освоїти нове обладнання, пройти курс з підвищення кваліфікації.

Кейс 4. Віддалена взаємодія у віртуальній реальності

Можливість співробітникам, віддаленим один від одного, обговорити в наочному форматі той чи інший промисловий об’єкт/продукт, заощадивши час фахівців і витрати на відрядження.

Кейс 5. Віртуальний огляд виробничої дільниці

Актуально для небезпечних виробництв, економія на відрядженнях.

Доповнена реальність AR

Кейс 1. Цифрові інструкції

Покрокові рекомендації, що дозволяють співробітнику здійснювати складальні операції, операції з обслуговування та ремонту обладнання з прив’язкою до конкретних вузлів устаткування.

Кейс 2. Віддалений помічник

Віддалений фахівець на моніторі комп’ютера бачить те саме, що і співробітник на підприємстві за допомогою камери на окулярах. Передбачена двосторонній голосовий зв’язок, можливість за допомогою цифрових інтерфейсів в просторі розміщувати необхідну інформацію.

Кейс 3. Накладання цифрової моделі на фізичний об’єкт

Шляхом порівняння дозволяє виявити колізії та помилки при виробництві або будівництві.

Кейс 4. Навігація по промисловому підприємству, складу

Дозволяє вирішити логістичні завдання всередині підприємства, крім того, позначити небезпечні ділянки виробництва.

Кейс 5. Продаж продукції промисловим підприємствам

Демонстрація майбутнього продукту клієнтам або партнерам — його характеристик і можливостей — в форматі інтерактивних анімованих 3d-моделей в розмірі 1: 1. Актуально, якщо продукт складний і важко транспортується.

Основні бар’єри для впровадження VR та AR технологій

Законодавчі норми

  • Відсутність можливості сертифікувати навчальні VR/AR курси
  • Слабке патентне право
  • Відсутність законодавчої бази, яка б регламентували використання цих технологій на промислових підприємствах

Соціальні бар’єри

  • Довгий процес затвердження та впровадження нових технологій на промислових підприємствах
  • Непідготовленість спеціалістів, відсутність навичок та досвіду взаємодії з подібними технологіями
  • Відсутність в компаніях профільного керівника, який би керував впровадженням VR/AR технологій

Економічні бар’єри

  • Високі затрати на створення інфраструктури для впровадження таких технологій
  • Висока вартість
  • Відсутність механізмів розрахунку ефективності впровадження подібних технологій
  • Відсутність маштабних рішень

Обмеження VR та AR пристроїв

  • Погана ергономіка
  • Малий кут огляду
  • Низька автономність

Як на мене, обидві технології перспективні і будуть розвиватися — і не тільки в промисловому напрямку. VR хороший для освіти, комп’ютерних ігор і віддаленого спілкування (VR Facebook). У той же час, доповнена реальність має відмінні перспективи стати невід’ємною частиною нашого повсякденного життя, тому що дана технологія не вимагає повного відриву від реального світу. Ви можете отримувати інформацію з доповненої реальності в роботі, в побуті або на відпочинку, ведучи свій звичайний спосіб життя. І саме тому, в цілому, рішення доповненої реальності будуть застосовуватися набагато частіше віртуальної в найближчі кілька років.

LinkedIn
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
і не тільки в промисловому напрямку. VR хороший для освіти, комп’ютерних ігор і віддаленого спілкування (VR Facebook). У той же час, доповнена реальність має відмінні перспективи стати невід’ємною частиною нашого повсякденного життя, тому що дана технологія не вимагає повного відриву від реального світу. Ви можете отримувати інформацію з доповненої реальності в роботі, в побуті або на відпочинку, ведучи свій звичайний спосіб життя. І саме тому, в цілому, рішення доповненої реальності будуть застосовуватися набагато частіше віртуальної в найближчі кілька років.

Это уже длится несколько лет, а все никак не взлетает.
Почему же рынок мобильных взлетел за пару лет так, что не догонишь, а VR/AR не летят??
Дайте подумать...
Может, потому что сносный андроид смартфон можно взять за 300$, а гугл глассес за 2300$. Наверно поэтому, да.

смартфоны сели поверх технологии мобильных телефонов, мобильные стали новыми радиотелефонами, радиотелефоны стали новыми проводными телефонными аппаратами.
а VR пытается развиться на ровном месте — народу не привита потребность в этой технологии.

Одна из российских компаний пыталась использовать VR. Получили вирусный конъюнктивит. Про этот опыт знают и боятся внедрять.

Подписаться на комментарии