Як стартапу вийти на ринок Нідерландів?
Провівши дослідження ринку про пріоритетні країни для масштабування, ми виявили високу зацікавленість Нідерландами серед українських стартапів та скейлапів.
І це не дивно, адже за даними Forbes, Нідерланди посідають 4 місце у світі серед країн «найкращих для ведення бізнесу». Країна знаходиться на 17 місці серед найбільших економік світу та є
З огляду на це, команда TechUkraine вирішила провести подію «Як стартапу вийти на ринок Нідерландів?», яка відбулась 17.12 в іHUB. Під час заходу учасники дізнались про Нідерланди з перших уст від представників посольства Нідерландів, ознайомитись з можливостями, умовами ведення бізнесу, культурними особливостями країни від DutchBasecamp, почули історії успіху українських технологічних компаній Cardiomo та BeSure Healthcare, які уже там працюють, а також познайомитись зі спікерами під час нетворкінгу.
Отже, що потрібно враховувати при виході на ринок Нідерландів?
1. Культурні особливості країни
На основі книги «Карта культурних відмінностей» («The Culture Map: Breaking Through the Invisible Boundaries of Global Business») провідний спеціаліст міжнародних проектів DutchBasecamp Емілі Вербунт продемонструвала харакретні риси поведінки та сприйняття нідерландців, врахування яких буде вкрай корисним, налагоджуючи взаємодію з іноземними партнерами. Цікаві інсайти:
- Нідерландці та українці найбільш схожі у питаннях оцінки результатів, тобто дають максимально прямий фідбек, а також готові до конфронтації у разі незгоди. Доволі близькі ми і у дотриманні обумовленого графіку та часу.
- У чому ми кардинально різні — це у лідерстві: нідерландці є прихильниками егалітарності, тоді як українці віддають перевагу ієрархічності. Наслідком цього є також формат прийняття рішень: нідерландці ставлять у пріоритет консенсусну модель прийняття рішень, а українці схильні до формату «зверху-вниз», тобто остаточне затвердження на топ рівні без залучення нижчих ланок менеджменту. Щодо довіри, то нідерландці значно більш бізнес-орієнтовані, тобто акцент на постановку та реалізацію задач, тоді як українці в першу чергу приділяють увагу взаємовідносинам між учасниками.
2. Отримання візи. Опції:
- стартап віза: доступна терміном на
1-2 роки, актуальна для стартапів на етапі перевірки гіпотез, тестування продукту на ринку; - підприємницька віза: доступна терміном
2-3 роки, для проектів зі стійкою бізнес моделлю)
3. Історії успіху українських команд
- Ксенія Бєлкіна, співзасновник медичного стартапу Cardiomo, розповіла про досвід виходу проекту на нідерландський ринок, отримання фінансування та проходження акселераційної програми в Rockstart Healthand, яка надає доступ до найкращої європейської системи охорони здоров«я, до ринку та капіталу, менторську підтримку та супровід юристів, маркетологів, PR, постійний офіс.
- Ольга Чумакова, співзасновниця BeSure Healthcare, поділилась покроковою інструкцією, завдяки якій її власна компанія відкрила офіс в Гаазі, розпочала співпрацю з Гаазькою бізнес-асоціацією, місцевими R&D центрами, а також розповіла про фандрайзингові можливості та потенціал нетворкінг зв’язків.
Подія відбулась за підтримки GIZ Ukraine та Посольства Нідерландів в Україні в рамках програми Going Global, ціллю якої є сприяння та поширення успішного досвіду серед української стартап спільноти, надання можливостей для відкриття нових ринків і масштабування для вітчизняних технологічних продуктів та сервісів, створення середовища зростання та об’єднання українських підприємців, які ведуть свій бізнес на міжнародних ринках.
Не пропусти нашу наступну подію — «TechUkraine: виклики екосистеми, надбання та плани 2020». Більше новин від TechUkraine читай тут.
TechUkraine — платформа, яка базується на прагненні посилити українську технологічну екосистему та вивести Україну у лідери технологічних країн світу. Заснована у 2019 році, TechUkraine стала логічним продовженням Експортної стратегії України для ІТ сектору на
Корисні посилання:
techukraine.org
www.facebook.com/techukraine
12 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів