Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 5
×

Технологічна сингулярність

Кажуть що в найближчому майбутньому настане час, коли технологічні зміни почнуть відбуватись з такою швидкістю що наша цивілізація не зможе контролювати й зупинити їх, що призведе до непередбачених наслідків для нас. Прогнозують що це буде 2030-2040 роках й називають це технологічною сингулярністю.

Як на мене це вже відбувається давно, й ми живемо в світі де купуючи надруковану книжку про технології, ти отримуєш вже застарілу інформацію, бо за час який потрібен на її видавицтво, ці технології вже зробили крок вперед, де читаючи статтю про нові технології що скоро будуть випущені в використання, ти розумієш що в наступному проекті тобі доведеться вже вчитись їх використовувати, де старі способи передачі й отримання інформації застаріли. Університети не те щоб не вміють навчати чомусь новому, вони навіть не знають чому саме потрібно навчати. Але при цьому, люди продовжують витрачати 5 років на вивчення того, більша частиня з чого їм ніколи не знадобиться. Книжки, Текст є дуже не ефективними способами передачі бо потрібно багато часу на читання, й 80% інформації в багатьох книжках безкоринта. Просте вивчення Теорії й її запам’ятовування вже втратили сенс.
Здавалося б, самостійне навчання це вихід, але й тут не все так просто... Самостійно шукати актуальне й правильне джерело інформації в тому форматі який підходить для ефективного сприйняття тобою в цьому океані дуже не просто. Скажете можна знайти ментора який буде допомагати! Але їх не багато й на всіх не вистачить.

Я трохи думав над тим, що ж з цим робити? Й хочу поділитися з Вами своїми думками:
1. Створити портал на якому при реєстрації людина буде проходити тест й по результатами того хто вона є їй буде надано рекомендації що їй буде простіше вивчати й виконування яких задач буде приносити задоволення. Наприклад:
Інтраверсивність + педантичність + ідеалістичність= QA
комунікативність + емпатія + цілеспрямованість = РМ
Генератор ідей + педантичність + Є любов до порядку й зрозумілості = BA
Й т.д.
По результатам тесту буде перевірено наявні знання й досвід, й після того як людина вкаже що вона хоче досягнути й скільки часу на це згодна\може витрачати, портал:
— сформує освітню траекторію\графік\план
— й на кожному з етапів буде пропонувати матеріали для засвоєння
— та покаже людей які проходять цей єтап зараз та пройшли його недавно. Це потрібно для того щоб вони допомагали й стимулювали один одного (розуміючи що хтось вивчив більше ніж ти за той же період людина буде мати більше бажання наздогнати чи випередити й може запитати як це вийшло у іншого).
— Перевіряти засвоєння знань потртал буде надаючи практичні завдання, частину яки можна\потрібно буде робити разом\командою.
2. формування траекторії\графіку\плана портал буде робити збираючи інформацію про потреби роботодавців автоматично (Linkedin, Вакансії, ...), чи роботодавці будуть самі розміщати їх з врахуванням свої потреб, планів й можливостей.
3. матеріали для навчання які буде пропонувати портал він буде отримувати від користувачів, які вже успішно пройшли цей шлях (це може бути безкоштовний чи платний матеріал)
4. На порталі буде використано:
— Gamification. Щоб всі могли потішити своє его Level-Up-ами
— будуть видаватись артефакти
— Буде валюта яка буде видаватись за досягнення\навчання як оцінки
5. Портал не обмежений тільки ІТ чи країною.
6. ...
Ідей що й як це можна реалізувати багато, але їх всі потрібно випробовувати на практиці...Писати й показувати їх можу довго. Кому цікаво, можу провести презентацію разом з фінансовою моделю. Це вже варилось в форматі стартапу й є навіть крапля його реалізації, але команда розпалась, так як там були тільки теоретики.
Тут Win-Win-...-Win, виграє цивілізація, суспільство, роботодавці, навчальні заклади, держави.

Чому я це все написав?
1. Щоб Ви сказали мені чи це не бред?
2. Може хтось це вже зробив й просто я про це не знаю?
3. Можливо Вам це подобається й можете приєднатись до команди?
4. Чи можете допомогти знайти інвестора, чи підкажете де його краще пошукати? В Start-Up seed фонди пробували, й в Україні класичним бізнесменам які займаються торгівлею подобається, але не заходить
5. Croudfunding правда ще не пробував. У когось є досвід, є сенс пробувати й де\як?

Намагався коротко. Буду вдячний за будь-який фідбек чи допомогу.
Женя.

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Брєд, але бабла підняти можна.

Може вам сюди спробувати www.lift99.co
Схоже до стартапу human.ua ? (школа у смартфоні вже запроваджується osvitportal.lviv.ua/...​oni_mozhlyva_vzhe_sogodni).
Але, скоріш за все, наші навчальні-оцінювальні системи відстають не стільки в оцінюванні теоретичних знань, скільки в гнучкості до інновацій (сприйнятті нових Industry4 трендів): впровадженні AI\AR в навчанні та виробництві. Наприклад, я не чула про впровадження у нас SmartFactories (прогресивного навчання складним системам\механізмам за допомою IOT+AR devices). Розвиток Industry4 (SmartFactories) активно йде в CША\Німмечині\Китаї\Індії (на відміну від нас, де працює аутсорс «мізків на експорт»: молодих взяли, швидко навчили, потім сплавили\викинули, і вже шукають «свіжі» незакомасовані мізки попередніми технологіями).

Lana, Дякую за посилання, буду знайомитись глибше..

Те що зараз робиться (courcera, human.ua, й т.п.) це оцифровка, зміна способу передачі знань\інформації й це класно\корисно. Але це еволюційні зміни, а нам потрібні революційні. Нам потрібно ламати шаблони, й починати усвідомлювати що якщо ти очікуєш що тебе будуть вчити, то з сучасними темпами змін, ти завжди будеш позаду (для того щоб з’явився вчитель, він має витратити час для того щоб вивчити самому, й бажано щоб це буда не чиста теорія).

Те що я бачу, нам потрібно вчитись колективно — вивчати самому допомагаючи навчатись іншим. Те що я написав не претендує на фіналізоване рішення\спосіб, це все потрібно створювати, перевіряти, адаптувати й залишати тільки те що буде працювати, й для вирішення проблеми потрібно зробити систему яка здатна буде еволіціонувати «самостійно».

В 10-му класі ми проходили тест MMPI.

В мене визначили нездатність бути програмістом і пілотом.

Зараз роблю дрони (не сам, звісно).

Думаю, є єдиний спосіб навчання — це коли майстер обирає собі джуна і грає його, поки той не посиньйоріє.

своя курсера з блекджеком і гейшами ?

Этим проблемам уже тысячи лет. Нет реальной проблемы. Знания и технологии развиваются не линейно. Принципиальных изменений еще меньше. Производство обладает свойством консервативности. Не всякое изобретение или открытие внедряется немедленно. Выжидается критическое количество и окупаемость предыдущих вложений. Так что суета обычно перед очередным скачком технологий, все признаки которого налицо. Первый признак это острый дефицит актуальной специальности. Ждем новую архитектуру, язык или не знаю что еще будет. Но что-то будет.

Давайте по-фантазируем что может быть.Квантовые вычисления?Компьютер на новых принципах — ну считаем что у же работает.Какие прогнозы в сзязи с этим?

Це друга сторона проблеми яку доведеться вирішувати..
ИИ вже є, його скоро почнуть використовувати в промисловості, для надання сервісів й потреба в робочих руках дуже скоротиться... При цьому фінансова система буде жити як жила, але способів заробити гроші у людей стане набагато менше....й це відбудеться в короткий час, так що ми не встигнемо адаптуватись...
Далі гроші будуть просто роздавати...але виникає питання як розподіляти, й як стимулювати при цьому нас розвиватись? Ми вже навіть почали робити цю криптовалюту (educat.cash) яка буде генеруватись в процесі навчання. Основна задача надати людям стимул для розвитку й спосіб розподілу грошей коли буде існувати\використовуватись ИИ.
=))

Не эгсбёрт в криптографии, но вроде как есть постквантовые алгоритмы шифрования?

У меня не прогнозы есть, а реальный проект. Компьютер реализующий недетерминированную машину Тьюринга с параллельной работой. Событийная парадигма со структурированной памятью.Она же моделирует нейронную сеть. И язык программирования новый.. Уже и транслятор есть.. И система..И я не думаю что только у меня есть что предложить.. Я только не знаю кому это предлагать.

Все это надо накладывать на предметную область.На ум приходит либо медицина(генетика,новые антибиотики-моделирование лекарственных препаратов и т.д) либо данные с Хабла-анализ по новому так сказать.В финансах не пройдет,тут все уже занято

Промышленная автоматика, умные дома и умный город идеально годится и совсем другой уровень возможностей и сервиса. Ну, и безопасность тоже.. Потому как там не возможно подсунуть (перепрошить) левую программу по причине отсутствия оных вообще.. Сименс и прочие мировые производители убиваются на раз как дети..

У мене є друг який починає робити систему (правда більше схоже на маркетплейс для послуг) для житлових комплексів. Можу дати Ваші контакти, правда я не до кінця розумію Ваш продукт\систему (мої контакти в профайлі...скайп).

Думаю квантовые вычисления переоценены, допустим они сверх быстрые, а что насчёт скорости передачи информации?

Они сверхбыстрые только для определенных задач.

Всё правильно. Проблема не в инновациях. Их полно, написаных в стол. Проблема в инфраструктуре и производстве, для которых не решена проблема получения, хранения, и передачи нужных объёмов энергии. Возможно, как исчерпается нефть — весь наш эпичный прогресс и закончится. Ну и в бюрократии и вцелом устаревшей университетской системы. И в том, что она плохо работает в реалиях капитализма. Который сам по себе работает не идеально.

Текст є дуже не ефективними способами передачі бо потрібно багато часу на читання

А что тогда эффективно? То есть я конечно в курсе, что youtube полон видео типа «настраиваем XYZ и ABC с помощью docker под macos», где нам показывают как некто в течении 45 минут попеременно печатает в терминале и показывает странички в браузере, и зрители переживают, когда он опечатывается в команде «rm», но я не хочу верить что имелось в виду что-то подобное.

Наприклад аудіо, теж відео, Mind Map схеми, Ваш варіант ... =)

Серьезно? Да я со скуки умираю, слушая подкасты или смотря лекции, потому что скорость передачи информации гораздо ниже той, что я могу получить из текста. Удобно разве что если ты делаешь что-то еще. Как может аудио/видео быть эфективнее?

А ви пробували використовувати програми які читають текст, й яким можна задати швидкість комфортну для Вас?... =)))

Смайл в конце намекает, что это таки шутка?) Ибо я не могу поверить в серьезность подобного заявления. Может есть какие-то научные работы, на которые вы можете опереться? Ибо скорость чтения динамична — там где мне нужно осмыслить, я могу остановиться и подумать. А малоинформативные участки я прочту очень быстро. Можно вообще пробежать глазами и проиндексировать. Можно вернуться к уже просмотренному. Текст намного более продвинутый способ передачи информации.

Тут зависит от типа информации.
Если ты показываешь как управлять каким-то UI инструментом, то в тексте можешь не специально упустить какие-то банальные для тебя подробности, а в видео это просто невозможно.

Обычно проблема не в «упустить», а в том, что к моменту когда видео смотрят(текст читают) сам UI уже поменялся.

Чому я це все написав?
1. Щоб Ви сказали мені чи це не бред?

Бажаємо успіху наступного разу
© Соса-сола, напис під кришечкою

То, что вы называете «быстро меняющимися технологиями» — не являются «принципиально» новыми, в том смысле, что они не имеют какого-либо значительного влияния на прогресс человечества.

Это с глобальной точки зрения. Локально, для отдельно взятого человека, это очень важные изменения. Когда ты выучил информацию для работы, а она устарела, пока ты ее учил, и рынку больше не нужен специалист с такой информацией.
Это больше экономические измения, а не прямо в рамках цивилизации.

выучил информацию для работы, а она устарела, пока ты ее учил, и рынку больше не нужен специалист с такой информацией.

Если речь о программировании — то рынку вообще не нужен такой специалист.
Нормальному специалисту понадобится очень короткое время что-бы разобратся в любой новой технологии или языке (которые не так уж часто устаревают и обновляются).

Рынку нужно больше нормальных специалистов, чем он может дать. Поэтому заполняют дырки и посредственными, которые так не могут.

которые не так уж часто устаревают и обновляются

А вот об этом как раз и речь. Этот процесс будет происходить все быстрее и быстрее.

Например, я, как инди-разработчик, каждый год делаю что-то абсолютно новое для меня. И это сложнее, чем просто выучить новый фреймворк. Мне приходится разбираться в рынке, который за год мутировал до неузнаваемости, пока мы пилили предыдущую игру. Получается мои знания уже устаревают раз в год. А будет еще быстрее.

Смысл старпоста, как мне показалось, именно в этом, а не в глобальных изменениях цивилизации вроде полетов в космос, телепортации и прочей фантастики.

Ринки швидко розвивалися завжди.

Візьміть ту ж авіацію.

Э-э-э... мне почему-то казалось, что 60 лет на развитие это не совсем «взрывной скачок» :) - первые работы по ML в 60-х годах прошлого века, в 80-х оно уже активно использовалось... а то, что сейчас гораздо больше народу им пользуется и оно у всех на слуху, так просто процессоры лучше, памяти больше да и данных тоже.

У меня та же логика. 60 лет как ничего нового нет в архитектуре процессора..

60 років тому процесори були багатоядерні?

И что тут принципиального? 40 лет назад делали многопроцессорные машины на мировом уровне даже в Северодонецке. sd.ua/media/70let/part3_5.htm

Но до того же Энштейна было 100 лет работ. Он базировался на работал Максвела, который базировался на работах не помню уже кого.
По сути он просто на работы Максвела посмотрел с другой стороны и получилось.

Лоренса и Анри Пуанкаре. Они вели переписку, и планировали эту же теорию издать совместно в июне. Эйнштейн был в курсе и его работа вышла в мае 1905-года. За что ему физики объявили обструкцию и не приглашали на конференции. С годами это улеглось

1,2 пункти — Артур Кларк «Фах», тільки без фантастики із психоімплантацією знань.

Я читав російською «Профессия» але цей витвір мистецтва належить неперевершеному Айзеку Азімову, скоріш за все Ви мали на увазі його.

Мы в сингулярности с той точки когда погибаем от обжорства вместо недоедания

ї що їй буде простіше вивчати й виконування яких задач буде приносити задоволення.

цікаво, як тест зможе вирішити, що людині це дійсно буде цікаво? деякі все життя шукають себе і кожного разу їм цікаво, простіше вивчати — теж такоє, наприклад цікава хірургія, але хіба це просто вивчати?

Тест не може вирішити, він може підказати до чого у людини є здібності, й що буде даватись легше....А те до буде даватись легше як правило буде приносити більше задоволення.
=)

Чому я це все написав?
1. Щоб Ви сказали мені чи це не бред?

Сам то как думаешь? ))

Технологічна сингулярність

закончилась где-то в первой половине 20 века. После этого считай отупение человечества пошло. Людей вроде эйнштейна, планка, бора больше не делают.

Эпоха чудил с карандашом и листом бумаги прошла, теперь бахают коллайдеры по миллиарду за км.

Захожу в русскую вики ru.wikipedia.org/...​ольшой_адронный_коллайдер
скролю до «Научные результаты». И знаешь ... Ну вообще не впечатляет. Если сравнивать с тем что сделали чудилы с карандашами.

Інтраверсивність + педантичність + ідеалістичність= QA
комунікативність + емпатія + цілеспрямованість = РМ
Генератор ідей + педантичність + Є любов до порядку й зрозумілості = BA

Інтраверсивність + педантичність + ідеалістичність = кухня
комунікативність + емпатія + цілеспрямованість = кухня
Генератор ідей + педантичність + Є любов до порядку й зрозумілості = кухня

все мы повара и поварихи немного.

пост ключница нейросеть генерила

пускай буде ключніці, закусюйте.

Банки досі працюють на мейнфреймах а половина відвідувачів доу саппортить легасі на 8-ій джаві, яка сингулярність альо.

Так кажеш ніби 8 джава то щось погане, а в нові жаби напхали щось корисного окрім дибільної х-ні яка користі не несе ніякої, але її треба вчити щоб розуміти ще на +100599 більше варіантів говнокоду.

Ти не повіриш, але колись мови програмування писалися щоб спростити розуміння коду.

Так кажеш ніби 8 джава то щось погане

Ні, навпаки шось дуже хороше, от я досі на 13 не перевіз свої проекти. Суть в тому що автор пише про сингулярність, а ми тут сидимо на технології якій 10 років.

уважаемый, ну не все же здесь Джависты. есть еще asp.net webforms

Вообще-то ещё дохрена народу 6-ю саппортит))

Так тут же про цивилизацию, а не вспомогательный оутсорс, брезгливо сливаемый в страну третьего мира.

Так тут же про цивилизацию

Я так розумію що відгуки про якість європейських онлайн-банків ви не читали? Від того що нам злили на саппорт легасі, це саме легасі не перестає існувати, та не перестає обслуговувати білих людей в країнах першого світу.

легасі на 8-ій джаві

после вашего комментария начало плакать много Android разработчиков...

купуючи надруковану книжку про технології, ти отримуєш вже застарілу інформацію, бо за час який потрібен на її видавицтво, ці технології вже зробили крок вперед

Очень смешно, когда очередной фреймворк называют громким словом " технологии".

Інтраверсивність + педантичність + ідеалістичність= QA
комунікативність + емпатія + цілеспрямованість = РМ
Генератор ідей + педантичність + Є любов до порядку й зрозумілості = BA

Можно играть лесными эльфами, охраной дворца и злодеем...

Так, й використовувати Ruby для цього. ;)
Це ж буде прикольно...Діти зможуть дуже рано його вивчити.

Фейнмановским лекциям по физике уже 60 лет но они до сих пор акутальны, за исключением пары моментов.
Как развить понимание процесса, научиться применять этот процесс если изучение теории неэффективно?
Как быстро нейросеть научится хакать твой тест?
Если сегодня потребность работодателя vue,а завтра svelte нужно ли мне учить жс или сразу прыгать во фреймворк?
Как понять какой материал подойдет конкретному человеку? Лично я не воспринимаю прикладные штуки в видео, мне нужна книга, а вот мой друг только по видосикам с ютуба и прогрессирует.

Я намагався не використовувати категоричність, й намагався передати, що потрібно створити динамічну «екосистему», яка буде жити завдяки людям\організаціям які будуть нею користуватись. Й точно вона не може підходити на 100% всім й задовільнити всі потреби.

А в чем тогда отличие от курсеры?

Курсера робить значний вклад в цому напрямку, але там багато обмежень:
— тебе учать, й з фіксованим темпом.
Тобто інформація є, її не потрібно шукати, вона однакова для всіх (форма й суть)
— ти не можеш учити
А інформація набагато краще засвоюється коли ти нагаєшся її комусь пояснити
— ти сам маєш обрати що вчити без розуміння чи це потрібно й кому чи для чого це потрібно
А якщо ти дитина, школяр, чи будівельник чи живеш в місті де 90% людей шахтери?
— знання перевіряються тестами чи іншими студентами, тобто просто теорія
А не проектами в команді, тобто практикою
— не можна комунікувати з тими студентами які разом з тобою вивчають курс
Так, можна, але на форумі, де інформації океан.
— gamification, артефакти, електронні гроші відсутні
Тому багато студентів не закінчують обрані курси. Статистику я не знайшов, бо, я думаю, що
вона лякаюча.

Підписатись на коментарі