×

Працювала з дому до того, як це стало мейнстрімом. Кілька перевірених ідей для переходу на віддалену співпрацю

Почалась ця історія більше трьох років тому. У середині грудня 2016 я звільнилась.

За кілька тижнів до Нового року це було сміливо. Без особливого ентузіазму я розіслала резюме на кілька вакансій. Відповідей, очікувано, було дуже мало. Аж тут я згадала, що моя знайома недавно перебралась в Дніпро, і в них в компанії розглядали відкриття позиції для копірайтера. Переїзд точно не входив в мої плани, але поспілкуватися з засновниками компанії було дуже цікаво. Ми назначили співбесіду через скайп і близько години спілкувалися про все на світі. Сталась якась хімія, ми один одному сподобались і почали думати, як би організувати цю співпрацю на взаємовигідних умовах.

Тут варто відмітити, що живу я в Ужгороді. Містечко маленьке, знаходиться на самому кордоні із Словаччиною. Тут гарно, дешево, а головне — дуже зручно подорожувати. Поруч кілька закордонних аеропортів, звідки є купа дешевих регулярних рейсів у всі куточки Європи. Їхати 1000 км на схід не хотілося. В компанії на той момент досвіду віддаленої роботи також не було. Тому ми пішли на експеримент.

Позиція Clockwise Software була чітка — не будувати нашу співпрацю за моделлю «замовник-фрілансер». Я мала стати повноцінним членом команди з усіма плюшками і зобов’язаннями з однією лиш відмінністю — працювати я буду з Ужгорода. І це — одне з найкращих рішень в моїй професійній кар’єрі.

Мені призначили тримісячний випробувальний термін. Опісля я приїхала на два тижні в Дніпро, щоб познайомитися з командою, навчитися розуміти інсайдерський гумор, набратися нового досвіду.

В Clockwise я працюю вже понад три роки. Те, що ми спочатку вважали експериментом, зараз стало цілком робочою схемою. Не зважаючи на тисячу кілометрів між нами, я відчуваю себе повноцінним членом команди.

В умовах карантину для мене не змінилося майже нічого. Тепер всі інші мої колеги також перейшли на роботу з дому і ми з ними в абсолютно рівних умовах. Продовжуємо працювати над тими ж проектами, що й раніше, не змінюючи темпу.

Як на мене, в Clockwise вийшло ідеально налаштувати віддалену роботу для всіх працівників. Як це працює у моєму випадку — розкажу детальніше.

Регулярні мітінги

Раніше, кожного понеділка відбувався Weekly standup. Не той стендап, де жарти жартують (хоча і без цього у нас рідко обходиться), а той, де ми всі обмінювалися новинами на налаштовувались на робочий тиждень.

Адженда така: спочатку керівник розповідав, що нового в компанії, кого наняли, хто звільнився, які події заплановані на тиждень, і т.д. Після цього кожен з працівників повідомляв про статус проекту, над яким він працював останні дні, чим він планував займатися найближчого тижня, чи є якісь блокери, чи потрібна допомога.

Мене завжди підключали до таких мітінгів по відеозв’язку. Я розповідала, над якими статтями працюю, де потрібна консультація технічного спеціаліста. Інколи під час таких мітінгів народжувалися чудові ідеї для контенту.

Спочатку мені здавалось, що це просто втрата часу. Якість зв’язку через скайп була посередньою. Але з часом я зрозуміла всю користь. По-перше, під час мого першого візиту в Дніпро я знала імена всіх колег, їхні ролі, проекти, з якими вони працюють і т.д. Так само, всі знали мене. Якимось чином я пропустила той незручний момент, коли приходиш на нову роботу, не знаєш як поводитись, з ким розмовляти. По-друге, я завжди була в курсі всіх новин компанії. Я знала, коли наші колеги виступали на конференціях, знала, які найближчі події для працівників заплановані, з якими проектами ми працюємо і т.д.

Під час карантину формат трохи змінився. Тепер всі зустрічаємось онлайн в Google Meet, ці мітінги записуються, щоб їх могли переглянути колеги, які не були присутніми на колі. Інформація не губиться, всі завжди в курсі новин компанії. Рекомендую і вам :)

Крім тижневих мітінгів зі всіма працівниками в нас заплановано кілька спеціалізованих колів протягом тижня: ми зідзвонюємось з командою, обговорюємо маркетинг, процес створення статей, презентації, кейс стаді та інші маркетингові матеріали.

Окрім планових, завжди можна домовитись про кол з колегою, попросити консультацію щодо статті, обговорити дизайн презентації або випити кави онлайн. Це так само зручно, як і коли ви сидите в сусідніх кабінетах в офісі.

Чіткі КРІ та регулярні performance review

Слідкувати за віддаленим працівником нелегко. Ніколи не знаєш, чи відпрацьовує він обумовлені 8 годин в день. Але як міряти ефективність роботи? Для цього ми відразу поставили чіткі КРІ.

В мене було кілька обов’язків:

  • писати статті;
  • публікувати їх в соцмережах компанії;
  • публікувати пости на інших ресурсах;
  • допомогати колегам в спілкуванні з замовниками (редагування мейлів);
  • готувати описи компанії та проектів для тематичних сайтів;
  • створювати тексти для презентацій і т. д.

Але головний продукт моєї роботи — статті в блозі компанії. Ми обговорили параметри і затвердили кількість текстів, які я маю випускати в місяць. При перевиконанні плану я отримувала бонус. Якщо в один з місяців я багато працювала з презентаціями чи іншими матеріалами — вони мені також зараховувались.

Приємний момент — кожні 6 місяців на всіх працівників чекає performance review, і віддалені працівники не виняток. Ми з СЕО обговорюємо досягнення і провали за останнє півріччя, складаємо плани на наступний «семестр», думаємо, в який бік я можу розвиватись як спеціаліст. За ці роки з людини яка просто пише текст я перетворилась в універсального солдата. Я все менше пишу сама, але більше працюю з виконавцями.

Створення контенту в Clockwise Software зараз максимально оптимізоване. Над кожною статтею працює кілька людей: seo manager, копірайтер (фрілансер або інша наша віддалена авторка), редактор native speaker, дизайнер, періодично участь беруть також технічні консультанти чи хтось з керівників. А я слідкую за тим, щоб всі ці люди не заважали, а навпаки, доповнювали роботу один одного.

Контакт з усіма працівниками

В мене немає одного супервайзера, який дає мені завдання і затверджує його виконання. Я контактую майже з усіма колегами. Я звертаюсь по консультацію до девелоперів, коли потрібно написати технічно спеціалізовану статтю, спілкуюсь з командою розробки, коли некоректно працює адмінка сайту, ми з дизайнером обговорюємо оформлення статті і т.д.

З першого дня моєї роботи я маю доступ до всіх основних каналів в Slack, можу брати участь в обговореннях чи кидати мемчики в Random (пам’ятаєте, спочатку я згадувала внутрішні жарти?). Там же можу зв’язатися з будь-ким з колег, включно з керівниками.

Важливим є безпосередній контакт з CEO компанії. Я можу в будь-який момент написати йому чи назначити колл, якщо мене щось турбує.

Відпустка

Це саме той момент, якому найбільше позаздрять всі фрілансери. Як працівник компанії, я маю право на 22 оплачувані вихідні в році. Але це ще не все. Інколи я влаштовую собі роботу на виїзді — відвідую друзів у Львові чи їду на вихідні в Німеччину, беру з собою ноутбук і працюю в потязі, в кав’ярні, чи в коворкінгу.

До того ж, я завжди можу попрацювати у вихідний і заслужити собі додатковий оплачуваний day-off. Таку гнучкість важко знайти в інших компаніях.

Корпоративні плюшки

Нарешті, добрались до найприємнішого пункту :)

В мене вдома є повний набір мерчу компанії (іменна чашка, футболка, худі, еко-сумка). Як і кожен працівник компанії, я отримую 50% компенсації за спорт та навчання. Мені покривають не лише участь у профільних конференціях чи тренінгах, а й половину витрат на дорогу та проживання, якщо івент проходить в іншому місті.

Щопівроку я приїжджаю в Дніпро на два тижні, щоб побувати у вирі подій. Тут на мене чекає маленька квартирка в центрі, купа корпоративних заходів і спілкування з цікавими людьми.

Але найцікавіше — це, звісно, корпоративи. Їх щороку є два: традиційний новорічний і літній, на честь дня народження компанії. І кожного разу вони проходять в іншому місті. За ці три роки я вже побувала в Одесі, Вінниці, Запоріжжі, Бердянську, Харкові. І звісно, крім стандартного святкування в ресторані завжди є активні розваги: квест, рафтинг, лазертаг, заплив на піратському кораблі, прогулянка катакомбами, аквапарк... На ці корпоративи нас завжди запрошують з половинками, яким компанія покриває також 50% витрат на житло та дорогу і 100% витрат на ресторан та заплановані активності.

Більшість корпоративів проходять на сході країни, куди досить непросто дістатись з Ужгорода. Тому мій чоловік вже давно не приїжджав на ці івенти. Але тим не менш, про нього завжди пам’ятають, колеги часто просять передати йому привіт. Інколи він жартує, щоб я і не думала звільнятись, поки він ще хоч раз не побуває на нашому корпоративі. Здається, мій шеф з ним у змові :)

Як організувати власну віддалену роботу

Більшість часу я працюю з дому, хоча в мене бували різні експерименти.

Коли я тільки почала працювати віддалено, мені дуже не вистачало взаємодії з людьми. Тому ми скооперувались із знайомими фрілансерами і протягом року знімали офіс в центрі міста.

Плюсів було багато. По-перше, в мене були справжні колеги, з якими ми бачились щодня, мали свої внутрішні жарти, ходили разом на обіди і вітали один одного з днем народження. Крім того, ми разом піклувались про побут — вчасно замовити воду в офіс, полити квіти і т.д.

Але з часом я зрозуміла, що робота в офісі забирає в мене багато сил і часу. Кожного дня я витрачала близько двох годин на збори і дорогу в офіс і назад. Крім основної роботи в мене не було сил ні на що, хоча ідей було багато. Я вирішила взяти паузу на місяць, але в офіс так і не повернулася, моє місце в цій кооперації зайняв інший хлопець.

Потім був великий період домосідства. Я працювала виключно з дому. Мінімум спілкування з людьми, мало руху в житті — мені швидко набридала ця одноманітність, натхнення не було зовсім.

Тепер я, здається, близька до того, щоб створити ідеальну систему роботи для себе. Я стараюсь комбінувати роботу з дому з роботою на виїзді. Приблизно 50% часу я вдома — це припадає на ті дні, коли в нас заплановані дзвінки з командою. Все таки, вдома їх проводити найзручніше. В деякі дні я вибираюсь в кав’ярню — знайшла для себе чудовий заклад з приємною музикою і хорошою кухнею, там завжди тихо і затишно — легко сконцентруватись. Там часто зустрічаю знайомих — можемо разом пообідати, поговорити про життя та роботу. Інколи забігаю в коворкінг — коли потрібен стабільний інтернет і мінімум відволікань.

Таким чином я знаходжу баланс між соціалізацією та концентрацією щоб підтримувати стабільну продуктивність роботи.

Звичайно, карантин вніс корективи в роботу. Тепер я вдома 24/7. Але мені пощастило, що ми живемо в приватному будинку. Завжди можна попрацювати за ноутбуком на терасі. Також, перерви між роботою стали активніші — догляд за садом ніхто не відміняв. Не заздрю людям, які зараз замкнені в невеликій квартирі. Тим не менш, це треба пережити.

Як організувати себе

А тут найважче. Здається, я досі не маю відповіді на це питання. Але є деякі інструменти, які мені в цьому допомагають.

Записник

Паперовий. Щоб можна було в ньому викреслювати, малювати, робити закладки. В ньому я записую всі можливі задачі, які треба зробити протягом тижня. Там є і завдання по роботі (надіслати дві статті на вичитку редактору, узгодити план нової статті), і загальні речі (відправити звіт в податкову, записатися на шиномонтаж). Біля кожного виконаного пункту ставлю галочку.

Google Calendar

Я досить забудькувата людина, тому всі події записую в календар і ставлю нагадування. В межах компанії, всі мітінги також назначаються через Google Calendar, таким чином ніхто з учасників не пропускає їх. Додатково я використовую віджет, який виводить найближчі 4 події на головний екран телефона — так вони постійно в мене перед очима і менша вірогідність, що я про щось забуду. В моєму календарі занесені всі дзвінки з командою, візити до стоматолога, уроки німецької і т. д.

Slack

Куди ж без нього. Тут всі робочі контакти і комунікація з колегами.

Google Диск

Все, що ми пишемо, ми пишемо в Google Docs/Sheets. Це зручно і швидко. Можна легко поділитися документом, працювати одночасно, залишати коментарі. До того ж, доступ до файлів я маю з будь-якого пристрою (бувало навіть, що мені доводилось редагувати статтю в дорозі з телефона). На диску ми зберігаємо всі ілюстрації до статей. Доступ до папки мають тільки потрібні люди. І що дуже зручно — ти отримуєш сповіщення, коли колеги редагують чи коментують файл, це дає можливість швидко реагувати.

Trello

В мене була спроба замінити паперовий записник на Trello і заносити туди всі свої особисті задачі. Ця ідея так і не прижилася. Але цей інструмент ми і далі успішно використовуємо в команді.

Висновки

Звичайно, віддалена робота — це не лежати в гамаку на березі океану з ноутбуком в руках. Коли ти на березі океану, то треба насолоджуватись моментом і точно не гріх взяти відпустку :)

Коли я шукала роботу, багато компаній відразу відмовляли, як тільки заходила мова про роботу з дому. Але зараз, коли всі вимушено перейшли на віддалену роботу, remote-friendly компаній точно стане більше.

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному5
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Розповім про організацію роботи у своїй компанії. Тут запровадили Scrum и OKR; у нас також постійно відбуваються дейлі мітинги нашої команди, де ми обговорюємо всі зроблені завданні і наші плани, оцінюємо їх; користуємося тайм-трекером Checkiant, наша власна розробка. Під час карантину змінилося лише те, що мітинги у нас тепер по відеозв’язку. У зв’язку з ситуацією наша компанія надає безкоштовний доступ до користування трекером під час карантину.

Компанії з адекватними процесами безболісно перейшли на віддалену роботу. І таких насправді дуже багато, що не може не радувати

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

Ти крутяшка, Софія!! Дякую за поради!

Класна стаття, цікава. Про тулінг скажу от що. Google Calendar це маст хев. В мене так і не вийшло з паперовими записниками — не знаю, може почерк треба покращити. А от малювати схеми на папері — це задоволення. Зараз набирає обороти Notion, як all-in-one wiki-googledocs-trello and more. Ну то таке, молодий проект, але перспективний, на мою думку. Проте я вважаю що зручніше та more powerful за plain text системи, напр. Org, ще нічого не винайшли. А якщо треба щось швидко записати, нічого швидше аніж відкрити Notepad (або Google Keep, якщо тільки телефон під рукою) та почати записувати, немає, як на мене.

Я ще в пошуку ідеальної комбінації, але без паперу і ручки поки не можу обійтись :)

Софійка, пишаюся тобою. Стаття супер!

Привіт. Дуже цікаво, якщо врахувати що я теж з Ужгорода)))

правда ж, важко собі уявити, щоб хтось проміняв життя в Ужгороді на Дніпро, наприклад?)

Якщо чесно то легко)) В мене чоловік з Києва переїхав сюди)

Почему-то у 4-х из 6 предыдущих комментаторов здесь всего 1-3 комментария на dou.

Хм, дійсно. Чому б це? :)

Маркетологи такі маркетологи

в принципі, тут і без розслідувань видно, ще дехто з коментаторів — мої колеги. тут приховувати нічого)
та я здогадуюсь, до чого ви хилите... якщо людина не активна на форумах, то це не робить її автоматично ботом і інструментом в руках хитрих маркетологів.

Це дуже легко читати
Кайф, та й годі)

Дякую за статтю, все по темі, з прикладами та досвідом. Пишіть ще!

Софi, дякую! Дуже корисна та цiкава стаття. I нiт, я не пiдмазуюся ))

Дякую за статтю! Надзвичайно приємно читати таку українську!

Статтю не читав, але автор мені подобається)

я читав, мені подобається і стаття і автор

Чудова стаття, дякую.
Якою мовою спілкуєтеся з колегами?

Спасибі :)
Я розмовляю українською, колеги переважно російською. Але дехто старається в розмові зі мною переходити на українську, це дуже приємно!

Цікаво, а англомовні також?

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

Підписатись на коментарі