Slack, Skype, Trello: Як правильно діджиталізувати курс у ВНЗ

Зміна рутини, у зв’язку із карантином, не могла не відбитися на освіті. У всьому світі частина університетів та шкіл просто закрилися, ще частина  вимушено перейшла в онлайн. Втім, є викладачі та університети, для яких «онлайн»  це не екстренний режим роботи зі студентами, а давно звична схема співпраці. Можлива вона завдяки таким програмам, як Slack, Skype, Trello та бажанню. Детальніше про це — від Ярослава Клочника, викладача програми «Інтернет речей» в НУ «Львівська політехніка».

Зараз я працюю у компанії SoftServe, але також, паралельно, займаю посаду асистента в Національному університеті «Львівська політехніка» і викладаю програмування на програмі Львівського ІТ Кластеру «Інтернет речей». У мене є кілька пар на тиждень і усі вони проходять дистанційно. Лише екземенаційна сесія і комісійний тиждень проходять офлайн, але, гадаю, що і ці процедури ми переведемо в онлайн.

Ще чотири роки тому, коли інноваційна програма «Інтернет речей» в Львівській Політехніці лише стартувала, ми відразу вирішили навчатись дистанційно. І такий режим стосувався майже всього: начитування лекційного матеріалу, проведення та перевірки лабораторних робіт, менторства з проектними роботами. Ця програма була першою з вже 14ти інноваційних програм, особливість яких — максимальне залучення працівників ІТ-індустрії до викладання та роботи зі студентами.

Саме тоді керівник освітнього напрямку Кластеру Зеновій Верес долучив мене, як ментора, до однієї з студентських команд. Тоді ми почали використовувати Slack, Skype та Trello для спілкування і координації нашої спільної зі студентами роботи. Переважно вся робота проходить дистанційно, лише кілька раз на місяць ми фізично зустрічаємось для проведення ретроспективи.

Я не вимагаю паперові звіти на своїх лабораторних/курсових/проектних роботах. «Як таке можливо?», — запитаєте ви. Все просто. Є, наприклад, Git — система контролю версійності коду, яка дозволяє переглянути всю історію роботи студента над завданням. Існує Trello, щоб продивитись хід виконання проектних задач. Ми щотижня проводимо статус мітинги/планування по Skype, де кожен розповідає про те, що зробив і що робитиме далі. Всі презентації проектів студенти розміщують на Google Drive. Під час здачі лабораторних робіт студентська група має доступ до Google документу, де розписані завдання і базовий список можливих запитань для захисту.

Також в окремому онлайн документі Google Spreadsheet є списки груп та оцінки за кожну лабораторну роботу. Цей документ доступний для усіх студентів в режимі коментування. Також в цьому документі студенти записуються до викладача для захисту самої роботи на певний час протягом пари. Захист відбувається через Zoom, де студент демонструє свій екран, та проходить процедуру здачі: перевірку історії комітів у Git, демонстрацію коду, а також відповіді на запитання.

Також у нас є кілька Slack каналів, погрупованих по різних темах і предметах: Mobile Development, Software Design, Programming, Databases, Computer Graphics. У студентів є можливість задавати запитання у будь-який час та отримати конструктивну відповідь від спеціалістів. Доступ до Slack мають лише студенти, викладачі і ментори — сторонні люди не можуть потрапити туди без запрошення від адміністраторів.

Також ведеться постійний запис начитаного лекційного матеріалу, який ми викладаємо на загальнодоступні ресурси. Так, кожен має можливість ще раз переглянути лекцію, якщо щось пропустив або не зрозумів.

За чотири роки у моєму досвіді було кілька цікавих історій. Наприклад, я проводив пари з аеропорту, сидячи на сумках, з ноутбуком на колінах, приймав лабораторні. Це трішки дивувало людей навколо. Особливо процес виставлення балів і виховна робота щодо майбутнього студентів, які майже не відвідували навчання. Також я проводив пари з Австралії, під час відрядження. Після виснажливого робочого дня, приблизно о першій ночі за місцевим часом, я сідав за ноутбук і вмикав Skype, щоб дві години опитувати і пояснювати матеріал студентам. Далі о 7 ранку я йшов на роботу. Чесно кажучи, не вельми весела процедура, але воно того вартувало. Мені здається, що я перший викладач в історії Львівської політехніки, хто майже місяць проводив пари із Сіднею.

Звичайно, за чотири роки ще не все перенесено в онлайн. Найважчою складовою є проведення контрольних робіт, опитування всіх студентів одночасно, лабораторні роботи з мікроконтролерів, які вимагають доступу до самих мікроконтролерів. Однак у зв’язку з теперішньою світовою ситуацією наш процес почав все більше трансформуватись та адаптуватись до нових реалій.

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Найважчою складовою є проведення контрольних робіт, опитування всіх
студентів

Спробуйте Moodle і проблема відпаде. А Zoom замініть на Hangout.

на работе скайп фо биз

я вижу мс тимс в твоем будущем

Закройте внз за не надобностью и проблем не будет

Цікаво як Політехніка оплатила ваш робочий час, коли Ви перебували в Австралії?

Наразі, це — в більшості, волонтерство

DOU перетворився на платформу «отчётов о проделанной работе»?

великий вам респект за таку роботу!
бо я зараз навчаюсь на трохи менш розпіареній кафедрі ПЗ на 3 курсі в тій же Львівській політехніці, так у нас викладачі не завжди на імейли відповідають, не кажучи вже про слак і тому подібне. так, видно хтось викладачів заставив таки лекції проводити в зумі, бо перших два тижні карантину ніякої комунікації з викладачами взагалі не було. а тепер проводять лекції на від’єбись по 20 хвилин, бо безкоштовний зум більше не дозволяє.
а всього лиш не вистачило декількох балів, аби вступити на іот, сумно.
отака от освіта :)

> Sub Cluster Lead of Integration Platforms

Смешной тайтл, что-то вроде Delivery Unit Manager.

Скільки акаунтів треба тримати водночас? Щоб поразважати дітей хіба. Чомку не робити все в одній платформі з різними плагінами?

Різні потреби та підходи вимагають різного тулсету. Тут не питання в акаунтах, а в тому, щоб якісно закривати певні моменти віддаленої роботи/навчання.

Така схема була тільки у вас чи загалом у всіх викладачів ?
Просто цікаво як обійшли необхідність присутності на парах та паперових курсових (сам також іноді пари проводжу).

Ми перетворили курсові роботи, у проекти, на початку кожного семестру студенти діляться на команди та вибирають тематику проекту, а в кінці кожного семестру — захист цих проектів, на захист запрошують незалежне журі (спеціалістів з різних галузей/відділів різних ІТ компаній) яке і виставляє частину балів. Ще частину виставляє ментор, котрий працював з командою на протязі семестру + коміти в гіт + статуси + Трелло борд і це все трансформується у загальні бали

Підписатись на коментарі