Як провести AWS Well-architected review та Immersion Days у віртуальному режимі
Я Infrastructure Solution Architect в SoftServe, працюю в нашій глобальній COE (Center of Excellence) групі в США. Онсайт дає переваги в швидких комунікаціях, оперативних відгуках та значно спрощує укладання нових договорів з клієнтами. Так було до карантину, тепер же офіси та бізнес-центри закриті, а вихід на вулицю нерекомендований без нагальної потреби.
Нижче наводжу тенденцію, яку ми вже можемо помічати, або ж побачимо як масовий тренд вже у найближчому майбутньому. Поступове переведення бізнес-процесів у цифровий формат почалося ще до оголошення карантину, проте, на мою думку, пандемія значно пришвидшує цей процес.
FlexJobs, Annual Research; 80% of businesses use social collaboration tools for enhancing business processes; Owl Labs’ 2017 State of Remote Work report
Наприклад клієнтське discovery, яке зазвичай відбувалось з приїздом наших спеціалістів в офіс клієнта, тепер проходить у віртуальному режимі. Під час discovery, ми визначаємо, які проблеми потрібно вирішити, бізнес- та користувацькі потреби, технічні прогалини, складнощі та можливості, майбутні практики, досліджуємо як технологія може допомогти, ймовірні ризики та чи наша пропозиція відповідатиме бізнес-запиту.
З оголошенням карантину моя робоча частина життя значно трансформувалась.
В цій статті я хочу поділитись власним досвідом проведення Well architected review та Immersion day у дистанційному форматі.
Well-architected review (оцінювання систем на основі кращих практик AWS фреймворку) — це, грубо кажучи, спрощена версія discovery, яка також передбачає живе спілкування з клієнтом, дослідження його екосистеми. Однією з головних цілей well-architected review також є вибудувати первинну довіру між клієнтом та виконавцем.
AWS Well-Architected Framework допомагає компаніям:
- Порівняти наявний об’єм робіт до найкращих практик AWS.
- Надає рекомендації для покращення певних процесів.
- Розуміння блокерів для швидкого їх подолання та розгортання роботи.
- Знизити та пом’якшити ризики.
- Приймати обгрунтовані рішення.
Під час Well-architected review, ми заглиблюємось в деталі інфраструктури клієнта, процеси, дизайн застосунків і запитуємо необхідну інформацію, щоб показати потенційні проблеми, з якими ми можемо допомогти.
Well-architected review це випадок знайомства з абсолютно новим клієнтом, його специфікою та потребами, частина presale активностей без попередніх робіт чи домовленостей. Мій досвід discovery та WAR показує, що коли я знаходжуся безпосередньо в офісі клієнта — це зробити легше: я можу краще розпитати та обговорити інформацію зі стейкхолдерами, використати обідні перерви для нетворкінгу, швидше спланувати нараду.
В цифровому Well-architected review все залежить від ефективної та оперативної комунікації. В такому режимі немає можливості провести 8 годин безперервно з клієнтом, відсутня гнучкість, яка є перевагою онсайту. В онлайнових нарадах потрібно вміти зосереджувати увагу слухачів на собі, адже завжди є опція «mute» та вимкненої камери.
Я для своєї роботи обрав наступний алгоритм:
- готуємо чіткий та регламентований план нарад, тему та наперед продумуємо, хто зі стейкхолдерів повинен бути присутнім (адже немає можливості піти в «іншу» кімнату і покликати спеціаліста);
- замість одного
8-годинного дня, проводимо дві3-годинних сесії, де погоджуємось, що 3 години ми не відволікаємося, включаємо камери та звук; - за кілька днів після початку роботи, пишемо лист — summary, де описуємо наш прогрес, які залишилися блокери і надсилаємо клієнту. Головний стейкхолдер протягом кількох годин організовує мітинг, на якому присутні всі стейкхолдери, де ми пояснюємо ситуацію і проблема/потенційний блокер успішно вирішується.
Наша команда однією з перших застосувала віртуальний формат Immersion day (клієнтські воркшопи в рамках AWS-фреймворку).
Цільовою аудиторією воркшопів є представники бізнесу, які ніколи раніше не користувалися хмарними технологіями. Також воркшопи необхідні для детального розуміння розробниками можливостей застосунку хмарних рішень AWS.
Звичайний формат воркшопів передбачає, що наша команда з solution architects приїжджає до клієнта, або в певну домовлену локацію і ми проводимо зустріч, на якому показуємо презентації з хмарних технологій, даємо базові терміни, спільно з потенційними клієнтами виконуємо тестові практичні завдання.
Більшість часу займають, власне, практичні завдання, квізи для перевірки знань, постійна підтримка від Partner Solution Architects та Q&A сесії (формальна та неформальна).
Нижче наводжу tips and tricks, які допомагають зробити якісний івент в режимі онлайн:
- Презентацію показуємо слухачам та в реальному режимі пояснюємо ключові меседжі.
- Immersion Days розділяємо на 3 дні по 3 години (раніше тривалість була 8 год протягом дня). Між сесіями ми даємо «домашнє завдання» та забезпечуємо ongoing support.
- Тестові практичні завдання та Q&A сесії трансформуються у «домашню роботу»: два demo-стріми (за результатами кожного модуля). Тобто ми презентуємо demo-ролик, де проходимо по консолі сервісу, показуємо як він створюється, які можуть бути загрози у випадку, якщо сервіс створено неправильно і які є шляхи вирішення. Модуль закривається і слухач отримує домашнє завдання.
- Забезпечується ongoing support для інтерактивного режиму, наші
4-5 спікерів працюють в режимі 24/7 (бо маємо в команді людей з України, США, Канади, які можуть позмінно долучатись). Протягом цього часу зазвичай виникають питання по «домашній роботі», коли виконавці починають масштабувати завдання на свій бізнес. - Здобуті знання перевіряються квізами, адже людям завжди цікавий момент змагань. Ми для інтерактиву використовуємо онлайн гру Kahoot!, за результатами набраних балів учасники отримали подарунки від Amazon.
- Питання з обідами також вирішується, адже воно було частиною/ритуалом Immersion days on-side, за допомогою служби доставки. Таким чином учасники забезпечені їжею і готові слухати контент :)
Головною змінною можу зазначити перехід до візуального мислення. Презентуючи ідею, напрацювання чи аналітику, ми повинні підготувати вичерпну презентацію, розуміючи, що люди мають отримати всю необхідну інформацію з надісланого документу.
Проблемою віртуального івенту залишається відсутність елементарних networking hours, які відбувалися під час обговорення тестових практичних завдань, в обідню перерву, під час неформальних вечерь — як частини процесу комунікації
Наводжу також прикладовий набір технологій та ресурсів, які допомагають нашій команді в віртуальних Immersion Day та Well-architected review.
Загалом, за наявності добре сформованої та злагодженої команди, всіх необхідних технології та вже трансформованих методів в remote-friendly форматі, онлайн discovery може бути більш успішним та не менш продуктивними ніж його офлайнова версія.
На мою думку, після завершення карантину в нас поменшає поїздок на onsite, адже а онлайнові активності не лише заощадять фінансові та часові ресурси ІТ-компаній та розробників, але й дозволять суттєво прискорити результат для клієнта. Адже: якщо раніше треба було їхати на onsite, повертатись, писати звіт і відправляти його клієнту, то зараз все це можна зробити протягом кількох днів.
Немає коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів