Что нужно знать о закрытии (ликвидации) ФЛП в 2020

Ликвидация физического лица-предпринимателя в Украине состоит из 2 этапов:

1. Ликвидация по реестру (1 день) — со следующего месяца уже не нужно уплачивать налоги.
2. Налоговая проверка (средние сроки 3-12 мес) — проводится по решению налоговой в течении 3 лет после ликвидации или по заявлению.
Важный момент, если будет налоговый долг/штрафы, при повторных регистрациях ФЛП не возьмут на учет на упрощенную систему. Это нужно учитывать, так как на общей системе нужно платить 19,5 % с прибыли. Если же проверка не была проведена в течении 3 лет, то долги будут списаны.

Алгоритм действий (с налоговой проверкой):

1. Подать государственному регистратору заявление о прекращении деятельности по собственному решению.
2. Обратиться в контролирующий орган с заявлением о проведении документальной внеплановой проверки.
3. Подготовить первичные бухгалтерские документы для проведения проверки (договоры, акты, счета и тд).
4. Подать в налоговую инспекцию декларацию за последний базовый налоговый (отчетный) период.
5. Обеспечить окончательные расчеты по налогам по деятельности.
6. Провести сверку расчетов с бюджетами и целевыми фондами.
7. Закрыть все счета ФЛП в банках, получить справку про оборот за последние 3 года, справку про закрытие счета.
8. Пройти документальную проверку, оплатить налоги/ штрафные санкции (при наличии).
После завершения проверки и выполнения денежных обязательств, ФЛП будет снят с учета в контролирующих органах.

План действия и сроки могут изменяться исходя из деятельности ФЛП, оборота, наличия долгов, штрафных санкций и других факторов** (налоговая, инспектор, отпуска, подписание обходных листов, утеря документов/дела, проблемы с реестрами и тд).

Из хороших новостей, указанные выше действия можно поручить представителям по нотариальной доверенности.

Мы более 8 лет сопровождает ИТ-бизнес, в том числе по вопросам регистраций/ ликвидаций. Все что требуется — разовая встреча у нотариуса и передача нам документов.
Наши контакты: +380 67 674 47 21 / [email protected]

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Доброго дня!Питання до фахівців . З 2018 року являюсь фопом на спрощеній системі 3тя група,займаюсь продажем мобільних та комп’ютерних аксесуарів , по власній дурості не вів книги обліку доходів і витрат, всі платежі здійснювались покупцями виключно готівкою,але з первинних документів на жаль якщо їх так можна назвати ,дублікати звичайних товарних чеків які видавались за вимогою клієнта ,чи можуть на мене чекати серйозні наслідки якщо на вимогу податкової показати первинку(при закритті) ,я подам ці товарні чеки???

У більшості випадків перевірка здійснюється при ліквідації з ініціативи ДПІ або за власною заявою. «Просто так» — майже ні. Відповідно, якщо ви поки що не плануєте ліквідуватися — питання риторичне.

По суті — варто дивитися на вимоги ДПІ під час конкретної перевірки, наявні документи та враховувати актуальний стан законодавства. Головна позиція ДПІ — платити податки з отриманого прибутку. Якщо ви не декларували прибуток — знову, питання риторичне :))

На сьогодні книги обліку скасовані й облік з 2021 можна вести у «зручний» спосіб. Практики по цій частині ще немає. У деяких випадках простіше «загубити» книгу при перевірці й сплатити за це штраф.

Як висновок — рекомендую усі можливі документи зібрати за попередній період, перевірка можлива лише за 3 останні роки, а на майбутнє — вносити кошти через р/р або просто декларувати, й зберігати собі чеки.

Якщо залишилися предметні питання або потрібна індивідуальна консультація з аналізом документів, з радістю допоможемо: +380 67 674 47 21 / [email protected] Trustme Law Firm

Дякую. Можете навести кілька прикладів популярних проблем, які зустрічаються при такому закритті?

Звісно!)

Перша та найскладніша проблема — час + людський фактор. У процесі задіяні багато осіб з ДПІ та підписання обхідних листів різними підрозділами. Інколи вимоги та побажання йдуть всупереч положенням закону. З останнього (це прям ТОП) — технічна неможливість ДПІ закрити обхідний лист, оскільки «недаєпрограмма» тому що поданий раніше звіт та оплату не зарахували. Зі сторони ФОП все «чисто». Зараз вирішуємо питання на рівні керівництва та через скарги.

2 — зарахування оплат, платежів за попередні періоди та своєчасне подання звітів. Навіть, якщо це зроблено вчасно, інколи це потрібно доводити. Як наслідок, слід регулярно перевіряти електронний кабінет та зберігати підтвердження оплат/ подачі звітів.

3 — перевірка ДПІ здійснюється за місцем реєстрації. У кожному місті свої особливості. У Києві достатньо все прозоро та просто останній час. У таких регіонах як Дніпро, Харків, Житомир все через постійні нагадування та контроль.

Перед визначенням дій та чи йти через перевірку, слід ретельно зважити усі + / -. Адже заборгованність по ЄСВ — безстрокова. Лайт варіант — звірка з ДПІ та стан розрахунків в електронному кабінеті. Але й там бувують збої та недостовірна інформація.
Також, досить часто ми реєструємо по 10-20 ФОП для ІТ-компаній або під конкретні проекти. Усіх ФОП супроводжує бухгалтер компанії/ проекту. Після виходу з проекту до нас часто звертаються самі учасники з побажанням закрити ФОП та перевірити попередні періоди.

а чи не краще замість оцієї «внепланової перевірки» просто зайти в свій кабинет на cabinet.sfs.gov.ua і подивитись стан розрахунків із бюджетом? :-D

І не кажи!

А чем закрытие в 2020 отличается от закрытия в 2019? :-)

тем, что это уже 2020 :))

Новий рік, нова рекламна стаття ;-)

Обратиться в контролирующий орган с заявлением о проведении документальной внеплановой проверки.

А зачем втюхивать своим клиентам идею о написании заявления о проверке, если фоп это делать не обязан никак и никогда?

Нужно увеличить всеми способами стоимость своих услуг и оказываемых работ?
Другого повода не вижу.

Уважаемый Silent Watcher, я рад, что ваш опыт в ликвидациях и знаниях законов помогает давать советы про категорическую ненужность проверок. Но, с вашей позицией не согласен.

Если кратко:

— все случаи нужно рассматривать индивидуально исходя из предыдущего периода, оплаты налогов и планов в будущем. каждый из вариантов имеет свои + / -.

— никто не обязывает к ликвидации, но если не сделать это самостоятельно, 3 года можно ждать уведомление о долге с налоговой. А если долг добровольно не будет погашен, например, письмо не было получено, с последующей блокировкой карт / счетов при принудительном взыскании.
Часто такой вариант не подходит: не хочется неопределённости, регистрация ФЛП от проекта к проекту и нужна упрощенная система, длительный выезд / ПМЖ за границей, сомнения в правильной оплате налогов/ подаче отчётов за предыдущие 3 года и тд

— если вы уверены в оплате налогов, отсутствии долгов и/или не планируете повторную регистрацию, а также не смущает возможность проверки налоговой, можно не проводить проверку.
Но, как по мне, такое решение должно быть с пониманием всех нюансов.

— если вы уверены в оплате налогов, отсутствии долгов и/или не планируете повторную регистрацию, а также не смущает возможность проверки налоговой, можно не проводить проверку.
Но, как по мне, такое решение должно быть с пониманием всех нюансов

Ну от ви в статті якраз жодних нюансів не пояснили, навіть не вказали що цей крок не є обов’язковим, які його плюси/мінуси. Коментар Silent Watcher абсолютно доречний — напарюєте.

Игорь, ценю ваше мнение, но остаюсь при своем !) Это не консультация, а общая информация, изложена в том стиле, как автор считает нужным, и также указано, что "

План действия и сроки могут изменяться исходя из деятельности ФЛП

".
Из практики — у нас есть случаи, где мы не рекомендуем проводить проверку, как и такие, где настаиваем на этом. Принимать решение на основании общей информации, все равно что самолечение) В любом случае, информация для размышления у вас имеется.

Это не консультация, а общая информация, изложена в том стиле, как автор считает нужным,

Маєте на це повне право. Так само як і читаті мають повне право вказати на вузьколобість вашої подачі і свідоме напарювання додаткових послуг, які не є обов’язковими, користуючись тим, що люди не зовсім розуміються на цих нюансах. Це вам теж як інформація для роздумів про етичність вашої позиції.

Я, як software developer, можу напарювати усім своїм клієнтам якісь доппослуги, які не є для них обов’язковими — і мати з того копійчину. І не пояснювати жодних нюансів, стверджуючи що це «просто треба». А можу пропонувати ці доппослуги лише в тих випадках, де вони дійсно потрібні конкретному клієнту. Аргументовано. Особисто я віддаю перевагу другому варіанту, а перший вважаю неетичним.

Дякую за відгук, звернемо увагу на стиль викладення інформації. Можливо, внаслідок того, що ми працюємо з юридичними питаннями щодня, інформація «сама собою розуміється».

Не було мети «впарити» ліквідацію. Ми кожний випадок розглядаємо індивідуально та надаємо предметні рекомендації з поясненнями для чого це і що буде. А вже сам ФОП приймає остаточне рішення, зважуючи +/-/подальші дії.

Можливо, внаслідок того, що ми працюємо з юридичними питаннями щодня, інформація «сама собою розуміється».

Читаючи матеріали від спеціалістів в тій сфері, яка не є моїм профілем, я б хотів отримувати детальну інформацію з поясненням суті та причинно-наслідкових зв’язків. Інженери та програмісти, як правило, це люди яким важливо знати «як воно все влаштовано» та розуміти логіку всіх дій. Сподіваюсь, розуміння цього факту дозволить вам подивитись на інформацію під іншим кутом.

Не було мети «впарити» ліквідацію

Питання не в ліквідації, а конкретно до одного пункту — про письмове звернення за позаплановою перевіркою. З вашого тексту випливає, що це обов’язковий етап (який, до того ж, тягне за собою кілька інших пунктів з вашого списку). Саме через це виникає враження що ви «напарюєте» додаткові послуги. Чому б не написати мінімальний (обов’язковий) порядок дій, а потім додати щось на зразок «однак варто врахувати такі потенційні ризики (далі перелік можливих проблем через непогашену заборгованість чи штрафи), і, виходячи з нашого досвіду, ми б радили перевірити все, аби спати спокійно і уникнути цих можливих проблем в майбутньому (і далі перелік додаткових кроків)». Хіба так не було б інформативніше?

Ми кожний випадок розглядаємо індивідуально та надаємо предметні рекомендації з поясненнями для чого це і що буде. А вже сам ФОП приймає остаточне рішення, зважуючи +/-/подальші дії.

Ось якраз про це було б дуже цікаво почитати. Про якісь конкретні кейси і як вони вирішувались, «яким боком» вилізли ФОПу та ін.

чудово, підготуємо декілька релевантних матеріалів.

Важный момент, если будет налоговый долг/штрафы, при повторных регистрациях ФЛП не возьмут на учет на упрощенную систему.

Прям вообще никогда или просто через один год брать упрощенку можно?

в течении 3 лет после ликвидации может быть как проверка, так и «висеть долг». потом все списывают за истечением сроков давности. у нас были случаи, когда отказывали во взятии на учёт на упрощенной после 2 лет с момента ликвидации из-за долга.
как вариант, если имеются сомнения о долге, можно взять акт сверки до повторной регистрации.

Ну а якщо немає боргів?

тоді підстави для відмови у взятті на облік на спрощену систему будуть відсітні !)

Ну от на цьому й треба фокусуватися в статтях. Треба чітко давати розуміти «не-юристам», що до чого. Випадки відмови в постановці на спрощену форму оподаткування при повторному відкритті ФОП через борги — рідкі випадки. В більшості випадків немає боргів і немає причин у відмові. І навіть якщо ви відкриваєте заново і спливає якийсь борг і вам відмовляють, то ви просто сплачуєте той борг, чекаєте початку наступного кварталу і знову подаєтесь на спрощену форму. Але в більшості випадків нічого такого не буде, тому що жодних боргів не буде. Відповідно, для більшості людей це взагалі неактуально. Ви напарюєте ряд послуг, які є лишніми. Не пояснючи навіщо.

Из налогового кодекса выходит что оплатил долги — со следующего квартала все как с чистого листа. В крайнем случае с 1 января

К сожалению, нет так. Если бы все было так просто, то ФЛП закрывали и открывали каждый квартал / год).
Проверка по НКУ может осуществляться за последние 3 года деятельности и этот срок отсчитывается с последней даты подачи отчетности. Статус ФЛП (ликвидирован или нет) для этого роли не играет.

Что не так? Закрылся, написал заявление на проверку, проверили *вот в этом месте и появились долги* оплатил и с нового квартала новый фоп.

Зачем фоп открывать и закрывать каждый квартал?

по факту оплаты долгов — само собой разумеется. это уже написал в комментариях выше. вопрос в самой проверке — насколько быстро проведут.

Підписатись на коментарі