Apple Macintosh Classic. Огляд від #SNCMUSEUM

Вдалий запуск Apple 2 дозволив компанії експериментувати з новими способами взаємодії користувачів з їх персональними комп’ютерами. Для Apple, що тільки стала займатись експериментами в ще ніким не відкритій області взаємодії користувача з комп’ютером, а саме графічного інтерфейсу, дороговказом була компанія Xerox.

Завдяки графічному інтерфейсу користувач міг відразу отримати від машини те, що потрібно без прочитання довгих інструкцій. Але Xerox, не дивлячись на всю інноваційність ідеї не вважали її успішної в подальшій перспективі, бо в той період величезною популярністю користувалися системи, керовані текстовим інтерфейсом, який до того моменту вже був вдосконалений і став звичним для багатьох. Apple все ж вирішила зробити ставку на цій новій технології та її першим втіленням стала Apple Lisa.

Оскільки досвіду в створенні таких систем у Apple не було, перша проба обернулася невдачею — громіздка система з дуже не великою бібліотекою програмного забезпечення і ціною в 10000 доларів не припала до вподоби звичайним користувачам, на відміну від професійних видавництв, які були тільки раді, унаслідок зручної верстки журналів та оформлення документів. Джобса такий розклад не влаштовував. Він хотів, щоб такі системи як Apple Lisa були не тільки простими, а й доступними. Так і почалася розробка Apple Macintosh. Назва для нової системи взяли з назви відомого сорту яблук McIntosh та злегка змінили назву, щоб не вступати в судові тяжби з правовласниками торгової назви «McIntosh», якою володіла компанія «McIntosh Laboratory». Перший концепт Macintosh, як дешевої і доступної для розуміння машини належав одному із співробітників — Джеффу Раскіну, та його ідеї відкидалися самим Стівом Джобс, але Джобс все ж розгледів весь потенціал і вирішив приєднатися до команди розробників і взяти управління над розробкою в свої руки. Почавши з апаратної частини, а потім з програмної, витіснивши тим самим початкового керівника — Джеффа. Випуск цієї машини був призначений на січень 1984 року.

Під час запуску комп’ютера Джобс влаштував пресконференцію, на якій він явив публіці Macintosh, почавши з ефектного представлення комп’ютером самого себе, за допомогою програми MacinTalk, яка була здатна імітувати людську мову за допомогою динаміка. Macintosh викликав фурор серед фанатів Apple та IBM. Користувачі встали перед складним вибором чому віддати перевагу: збору свого персонального комп’ютера, який потім буде працювати на складній і архаїчної операційній системі з текстовим управлінням або вже зібраному комп’ютеру з встановленою системою на ній, яка, до того ж інтуїтивно управляється за допомогою комп’ютерної миші.

Багато людей не були до такого готові, а тому і ставилися до нової системи з побоюванням. Джобс, стверджував, що Macintosh настільки революційний, що його клавіатура позбавлена ​​"зайвих" кнопок, таких як стрілочки, а люди будуть виконувати всі операції виключно комп’ютерною мишею, і клавіатура знадобиться лише для тексту. Незважаючи на досить слабку продуктивність і високу ціну, яка, за сьогоднішнім курсом, складає 6100 доларів, комп’ютер, все ж, зумів знайти свою фанатську базу та пробитись на перспективний ринок масових комп’ютерів. Однак, рада директорів Apple бачила ситуацію дещо інакше і не схвалювала рішень Джобса з його авантюрною ідеєю Macintosh, оскільки не дивлячись на свою новизну, він все ще не окупався. Ексцентричний характер Джобса теж не обнадіював вкладників, що призвело до звільнення Джобса зі своєї ж компанії. Але історія Macintosh на цьому не закінчується — було вирішено змінити політику компанії і зосередитися на розробці більш потужних і дорогих машин, що призвело до появи таких систем як Macintosh Plus, Macintosh SE, Macintosh 2СX, Macintosh 2CI і Macintosh 2FX , кожна з яких коштувала дорожче попередніх шляхом використання більш дорогих і більш якісних комплектуючих. Як показали продажу, деякі були зацікавлені в професійних дорогих системах, нехай і не дуже зручних. Це і призвело до появи Macintosh Classic.

Через поступове зростання вартості кожної наступної моделі лінійки Macintosh простежувалося і одночасне падіння рівня продажів цієї лінійки. Рішенням і став Macintosh Classic. Через це можна відразу зробити висновки про те наскільки бюджетними були характеристики цієї моделі. Варто хоча б почати з корпусу. В основному саме він накладає обмеження на графічну частину. Вирішено було використовувати форм фактор корпусу від найпершої моделі Macintosh 128К. Від нього дістався 9 дюймовий чорно-білий монітор, разом з обмеженням виводу кольорів на екрані, через зменшення оперативної пам’яті.

Її обмежили до 4 мегабайт, що створювало багато труднощів в роботі з професійними програмами, такими як Photoshop, який міг при відкритті файлу зображення зайняти окрім всієї доступної оперативної пам’яті, ще й левову частку внутрішньої пам’яті, не залишаючи тим самим можливості відредагувати відкритий файл. Процесор також не залишився без уваги, було вирішено використовувати Мotorola 68000 на швидкості 8 мегагерц. Була ця модель також позбавлена ​​будь-якої можливості подальшого поліпшення, що призвело до закінчення підтримки модельного ряду Macintosh Classic через 2 роки після його запуску. Від повного провалу на ринку цю модель врятувала тільки її ціна, яка становить, на сьогоднішній курс, 3 590 доларів — найнижча ціна на Macintosh за всю історію існування компанії Apple, символічні 999 доларів. По цій ціні комп’ютер купували переважно школи, через що Macintosh Classic отримав негласне звання «шкільного комп’ютера 90-их».

Програми

Microsoft Word
Результат спільної роботи Майкрософт та Apple. Саме в версії Word для Macintosh, можна розгледіти всі ті особливості Word, які майже не виявлялися через особливості операційної системи ДОС, на якій багато операцій можна було виконати або за допомогою стрілок на клавіатурі, або завченими напам’ять командами на клавіатурі, в той час Word на Macintosh повністю зумів розкрити свій потенціал як найзручніший і найефективніший текстовий редактор завдяки інтуїтивному керуванню на мишкою.

Adobe Photoshop
Редактор растрових зображень, у якому можна було: вставляти текстові вставки, розпізнавати кольори, детально розглядати зображення за допомогою інструменту «лупа», і робити графічні вставки за допомогою інструментів широкого спектра призначення, як, наприклад, інструмент «палець», яким можна розтерти сусідні кольори на поверхні зображення , або ж за допомогою «пензлика» і «олівця» домалювати відсутні фрагменти.

Adobe Illustrator
Редактор векторних зображень, завдяки якому можна створювати не стільки реалістичні зображення, а й красиві мінімалістичні логотипи компаній або ж простенькі, не обтяжені складними контурами картинки. У створенні зображень використовуються переважно прості геометричні фігури, що дозволяє значно знизити розмір створюваного файлу зображення і до того ж дозволяє створювати зображення, які не повинні бути перевантажені зайвими деталями, наприклад схеми.

Ігри

Tetris
Гра, яка і понині вважається класикою. Була розроблена в 1984 році спільними зусиллями Олексія Пажитнова і Вадима Герасимова. Спочатку гра була доступна лише на комп’ютері Електроніка-60. Але видавництво «Spectrum HoloByte» її викупила і видала версію на Macintosh, вклавши в музичну частину російську народну музику, а до графічної — картинки додала зображення знайомі західній людині образи, такі як храм Василя Блаженного, космонавтів, хокеїстів і багато інших.

Prince of Persia
Перший кінематографічний платформер відомий плавною анімацією персонажів і окремих частин оточення. Сюжет гри розгортається навколо порятунку принцеси, яку молодий принц — головний герой, повинен врятувати від візира Джафара. На порятунок принцеси гра дає цілу годину реального часу. За цей час гравцеві належить пройти катакомби, кишать небезпечними пастками і стражниками.

Lemmings
Гра, в якій гравцеві дається управління маленькими звірками — лемінгами, яких потрібно довести до виходу з рівня. Гравцеві дають кілька видів Лемінгів: звичайні, вони йдуть нікуди не повертаючи; лемінги-покажчики, при зіткненні з якими, звичайні лемінги змінюють напрямки руху, і лемінги-підривники, які розчищають дорогу за допомогою підривів.

Gauntlet
Хітова гра від компанії Atari. Її головною особливістю був кооперативний режим, в якому могли брати участь до 4-х гравців. Правила самої гри були прості — на вибір гравцеві давався персонаж певного класу, який мав свої відмінні від інших персонажів здібності, наприклад, лучник добре підходив для зачистки приміщення від злісних мобів на відстані, але був надто слабкий проти ворогів поблизу. Після вибору персонажа, гравцеві давалася великий простір, у якому він повинен був відбиватися від ворогів, які нескінченно відроджуються на спеціально відведених точках. Рівень, за яким бродить гравець розділяється стінами і дверима, до яких можна знайти ключ. Іноді гра дає гравцеві вибір як скористатися ключем: відкрити кімнату в якій знаходиться вихід з рівня або ж відкрити кімнату повну золотом. Гра ділилася на рівні, які можна було відкривати в різному порядку і знаходити різні виходи, що робило гру нелінійної. У версії для Macintosh кооператив був обмежений до 2-ох людей, зберігши всі особливості оригінальної версії.

Kings Bounty
Покрокова стратегія, розроблена студією «New World Computing» — розробниками майбутньої серії «Герої меча і магії». Гравцеві на вибір дається на вибір герой одного з чотирьох класів: лицар, паладин, чарівник і варвар. Обраний герой належить гравцеві до кінця гри, час якої можна виставити на екрані вибору рівня складності. Також як і в «Heroes» наш герой з’являється на величезній території, що відкрита для досліджень. А на цій місцевості зайнятися є чим: можна пошукати артефакти, що дають посилення нашому герою, вивчати околиці, шукати скарби, найняти персонажів для вашої армії, брати в облогу замки або вступити в сутичку з ворожими загонами. Сутичка в грі проходить в покроковому режимі на невеликій карті, юніти з ворожого загону стають в правій частині карти, а юніти героя — справа. Кожен з юнітів має право на один хід і одну дію. Залежно від класу юніта, здатності можуть варіюватися, так наприклад, лучник може, не змішуючись ні на клітку завдавати шкоди навіть найдальшим юнитам, в той час, як селянину або лицареві доведеться спершу підійти до ворога перш ніж завдавати удар.

Переглянути відео від SNCMuseum про Apple Macintosh Classic можна за посиланням: www.youtube.com/watch?v=lZ6fjxnFRFg

Бажаємо Вам гарного дня!

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному3
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Я здивувався, коли почув що Mathematica існувала ще на макінтошах (1988), інтерфейс досить специфічний.
www.youtube.com/watch?v=fJt2KeCWy5o
Пишуть, що саме звідти був запозичений дизайн computational notebooks.
en.wikipedia.org/wiki/Notebook_interface

Спочатку гра була доступна лише на комп’ютері Електроніка-60.

Я грав у тетріс на СМ-1420

Такий експонат я бачив в Державному музеї авіації у 2015р. Тоді там писали, що десь ще можуть і використовуватись такі машини в роботі.
drive.google.com/...​u6Bb6Nhxg3Yzh?usp=sharing

В ХАІ така стояла для роботи зі стендом рактеного двигуна. Окраме шафа там була мультиплекоср даних, тобто АЦП в який були підключені датчик і вона обробляла результати роботи двигуна в реальному часі. Може десь ще вони є, наприклад на АЕС.

О, у меня второй. Никак починить не могу. На материнке кондеры перепаяли , осталась плата питания.

Если в Харькове, можем попробовать помочь, попереставлять модули, проверить все по отдельности. Аналоговая плата в 1 и 2 классике идентичные. В музее есть оба, и 1-й и 2-й классик. На 1-м тоже все кондеры на материнке меняли. Ну и если вдруг есть желание присоединиться к нашему делу по восстановлению компов, то тоже будет круто :)

Увы, Киев. Но буду знать куда обратиться, пусть и удаленно. Выменял его на два новых картриджа струйных для HP у одного верующего в середине 2000-х. Ему он достался от какой-то немецкой религиозной общины.

В Киеве мы тоже есть на Саксаганского 85. Там, правда, команда поменьше, но у нас там есть очень толковый инженер.

Підписатись на коментарі