×

Зміни для ІТ ФОП 2021

Вітаємо у 2021 році! Ми всі, як завжди, сподіваємось, що у цьому році — світ точно зміниться. Не знаю, як щодо змін в світі, але ФОПам змін в новому році точно не уникнути.

Пропоную підготуватися і проаналізувати основні зміни, що чекають ФОПів в 2021 році:

1. Нарешті, з 01.01.2021 скасовано обов’язкове ведення паперових Книг обліку доходу та витрат, Книг обліку доходів.

Отже, тепер, при реєстрації ФОПа (з чим, доречі, тобі з радістю допоможуть наші юристи) тобі не потрібно буде реєструвати книгу обліку доходів в податковій. Проте таке скасування зовсім не означає, що ти тепер і зовсім не маєш вести облік своїх доходів.

Якщо ти ФОП 3 групи єдиного податку, можеш вести облік у довільній, зручній для тебе формі, паперовому чи електронному вигляді, шляхом помісячного відображення отриманих доходів.

Тобто, можете вести облік в блокноті, чи таблиці Excel, а можете продовжувати вести ту саму паперову книгу обліку доходів.

2. З 01.01.2021 мінімальна заробітна плата становитиме 6000 гривень. Відповідно, для ФОПів 3 групи з 01.01.2021 мінімальний розмір ЄСВ становитиме 1320 грн.

3. З 01.01.2020 встановлюються нові граничні обсяги доходів для ФОПів, а саме:
1 група — 167 мінімальних зарплат або 1 002 000 грн.
2 група — 834 мінімальних зарплат або 5 004 000 грн.
3 група — 1167 мінімальних зарплат або 7 002 000 грн.

4. І звичайно довгоочікуване відтермінування обов’язкового застосування РРО.

З 1 січня 2021 року до 1 січня 2022 року не потрібно застосувати РРО (ПРРО) ФОП-єдинникам 2-4 групи, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати (у 2021 році — 1 320 000 грн), незалежно від обраного виду діяльності.

Проте, певні види діяльності все ж передбачають обов’язкове застосування РРО, а саме:
— реалізація технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
— реалізація лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я;
— реалізація ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

По видах діяльності зазначеним вище, незалежно від обсягу доходу обов’язково використовується РРО. По інших видах, якщо протягом 2021 р. не перевищуєте дохід 1 320 000 грн.,то працюєте без РРО.

5. І найприємніший новорічний подарунок для ФОПів перед новорічними святами зробили податківці — 29 грудня ДПС роз’яснила законодавчі норми щодо розрахунків за послуги із використанням платіжних систем, а саме: тепер замовляти послуги через інтернет і розраховуватись за них через LiqPay, Portmone, EasyPay, PayPong, Ipay,ua, City24, Приват24 тощо можна без застосування РРО. (Зверніть увагу, зазначені пільги щодо незастосування РРО не стосуються розрахунків за товари.)

А готівковим розрахунком тепер вважаються виключно приймання готівки безпосередньо від покупця.

Нагадуємо, що при безготівкових розрахунках (в більшій мірі ФОПи сфери ІТ отримують саме таким чином дохід — оплату на поточний рахунок) — РРО Не потрібен!

Надіємось, така позиція податківців є остаточною і ніяк не зміниться в подальших роз’ясненнях та індивідуальних податкових консультаціях.

Наталя Юдіна,Директор в bip.net.ua, t.me/bip_net_ua ; моб.: +380506290469 (telegram)

👍ПодобаєтьсяСподобалось12
До обраногоВ обраному7
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

Ще одна гарна новина для ФОП !!!
ФОП який офіційно працевлаштований може не сплачувати за свій ФОП ЄСВ так, як за нього вже сплачує компанія в якій він оформлений як найманий працівник !!!
www.visnuk.com.ua/...​v-dvichi-ne-splachuyetsya

12.01.2021 оплатила ЕН за 4 кв. Сегодня, 22.01.2021, всё ещё не вижу начисления в личном кабинете. Оплата была по новым счетам. По ЕСВ проблем нет. У кого то есть ещё такая проблема c ЕН?

сплатив ЄП вчора, сьогодні вже є.

а ЄСВ теж 2 тижні не зараховується, тепер цікаво чи буде штраф і пеня

странно, что у меня ситуация наоборот

а у вас пише щось таке «Нарах. плат. самост. о.п. по строку (декл.термiн спл. пот.рiк) Нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соцiальне страхування N 2161ххх вiд 15.01.2021 терм.спл. 09.02.2021»?

схоже що ЄСВ тепер нараховується як і ЄП, по декларації

Да, такое написано. Декларацию уже подала, соответственно есть и запись о «нарахуваннi»

маю на увазі в стані розрахунків з ЄСВ

в ЕВС так же есть, и «зарахування» есть

Позвонила в налоговую, сказали, что проблема распространённая и что информация должна подтянуться после окончания регламентированных работ. Но когда они закончатся, информации нет... Это касается проблем как с отображением ЕН, так и ЕСВ. Можно позвонить в инспекцию своего района и у них должна быть информация об оплате. Так же консультант сказал, что пеня и штрафы на период карантина не начисляются

Доброго дня. Радимо перевірити правильність вказаних реквізитів отримувача. Якщо все правильно, то краще зверніться до податкової

Проверила ещё раз, реквизиты совпадают. Позвонила, сказали, что проблема распространённая и что информация должна подтянуться после окончания регламентированных работ. Но когда они закончатся, информации нет...

доброго дня. краще поїхати особисто до податкової

хахаха..... с 2008 этот ответ всё так же актуален. Украинская отчётность уникальна своей упоротостью

а чому ЄП, його ж можна до 19 лютого.

По ЄСВ реквізити нові в кабінеті платника податків підтягнулися нові десь аж біля 12 січня. Проплатив 13.1.21 за 4й квартал. Але досі не бачу проплати в особистому кабінеті. Назад на рахунок теж не вернулися. Поки що не телефонував у податкову по місцю реєстрації, років 3 тому так робив, щоб переконатися що О.К. Потім перестав телефонувати, так як через день після платежа сума відсвічувала в особистому кабінеті. Так що ще почекаю, коли налагодять.

По ЄП старі ІВАNи, чи теж помінялися. Хто що скаже?

Все поменялися. Теперь платится в областной на общий счет.
А до этого было на региональный(городской).

В кабінеті поки що відсвічує старі рахунки на ЄП.

Я когда смотрел сайт налоговой там был на все коды один счет.
Кабинет сейчас вообще фигня какаято,я вообще его не использую. ДИЕ-оптимизаторы же.
Смотрю в таксере.
и да, мои ЕСВ тоже не дошли.
ЕП пока не смотрел.
Вся эта кутерьма из-за укрупления районов.

та залюбили своїми рехвормами,
«яких пля рехформ вам не хватає» ©

Заморозили би на 5 років податкову систему і нічого б не чіпали.
Це все що вимагаєтся від рехворматорів.
Все одно основні доходи від емісії та ПДВ, тільки мутять воду.

А не, таксер ЕН показывает все еще в город, а не в область.

Я платила ЕН по счетам в таксере, т.е. они могут быть не корректны?

Доброго дня, чи можливо перейти на електронну книгу якщо вже ведеться паперова? Дякую

Доброго дня. Так, можна. Заяву спеціально для такого переходу подавати не потрібно

а можно подробнее? все можно про книгу забыть?

Ні, книгу не потрібно реєструвати в податковій, але вести облік своїх доходів — потрібно. Просто тепер це не обов’язково робити саме через книгу, а можете робити це в електронному вигляді наприклд.
Що саме пояснити детальніше?

Там есть, только калечно сделано надо сделать выписку в конце квартала, ибо «предыдущий квартал» опция отсутвует.

Читал на таксере, что старую нужно хранить 3 года taxer.ua/ru/blog/189. Надеюсь, если она не заполнена, ее можно и не заполнять и просто задиспоузить через 3 года 🙂

Отчетность доходов можно теперь вести в электронном виде. Регистрировать книгу учета доходов необязательно

А можно ссылку почему вы так решили?
Ато было вроде как обратное разьяснение налоговой.

А можно ссылку на обратное разъяснение?

Та мне знакомая бухгалтерша присылала. Я же не проф консультант в отличи от девушек.
Я пока не собираюсь книгу выкидывать, все равно я ее раз в год заполняю.

Заяву потрібно подавати, якщо ви бажаєте реєструвати книгу, якщо ні, то нічого не подаєте.

Ну так большинство такую книгу уже зарегистрировали же.

В 2021 году выбираете просто для себя способ ведения учета — дальше в книге или в файле эксель, например. В изменениях к закону указано, что нужно подать заявление на регистрацию книги, если ФОП все-таки хочет вести книгу — это для зарегистрированных ФОП в 2021 году, или для тех, кто сменил адрес прописки в 2021 году и хочет и дальше вести книгу учета

Да, но в законе НЕ написано как именно вы «выбираете» способ ведения учета и если что налоговому инспектору ничего не мешает сослаться на ваше заявление о регистрации книги учета.
Для новых все понятно. Но закрывать-открывать ФОП ради этого как-то сомнительно.

Конечно.
Но тут есть подлянка. Штраф в нашей стране НЕ освобождает вас от необходимости восстановить книгу. А если вы отказываетесь — ну худший для вас вариант — нарушение условий ЕН и как следствие начисление вам налогов по общей форме.
вообще для ИТ проблема не штрафы, а именно принудительный перевод на общую форму налогов. .Причем вы не можете обратно на ЕН перейтив том же квартале, вот ведь штука в чем.А еще вы об этом только узнать можете в следующем квартале. Итого +20% за полгода

+ 22% ЕСВ от суммы чистого дохода, правда максимум в месяц с суммы в 15 минимальных зарплат, но и это сумма не маленькая (

А для чего открывать и закрывать? Я об этом не говорила) с нового года вы либо дальше ведёте книгу, либо начинаете вести учёт в Эксель. А те предприниматели, которые решил окрывать ФОП с 2021 года, если выбирают способ ведения учёта путем заполнения книги, то подают заявление и книгу на регистрацию. Вот и все

Я уже у вас запрашивал подтверждения.
на основе чего вы это пишите?

Добрий день.
Відповідно до ЗУ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб — підприємців», були внесені зміни до Податкового кодексу, і стаття 177.10 кодексу «стверджує», що «Фізичні особи — підприємці зобов’язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Облік доходів і витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет.».
Також, в статті 296 ПКУ зазначається, що «Фізичні особи — підприємці — платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, ведуть облік у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів.».
Відповідно, реєструвати книгу не потрібно, але вести облік доходів — необхідно.

А функционала в электронному кабинети нема...

Это Украина, детка.
делайте что хотите.

Чи можна відкрити ФОП онлайн, не будучи в Україні?

Так, можна. Якщо потрібна допомога, звертайтеся: +380 96 728 26 99 (telegram)

Вам на майбутнє. Відкрити можна, але закрити не можна онлайн. Онлайн можна тільки подати заявку на закриття, але потім бігати особисто по 9-ти колах пекла совкової абсурдної бюрократії щоб усім рознести папірці, заявки, декілька кілограм копій документів та довести що ти не осел. Або наймати бухгалтера та юриста, які будуть робити цю брудну роботу.

Якщо не буде проблем та боргів при роботі, як ФОП (сплата всіх податків та зборів, здійснення своєї діяльності, відповідно до законодавства України), то і при закритті не буде проблем.

то чергові страшилки від тих, хто працює в чорну)

закривається все онлайн без будь-яких проблем. Сам двічі закривав. Тепер знову відкрив в 2 кліка. Можливо в 15 і було більше гемору. Зараз вести фопа доволі легко

При закрытии онлайн меняется только запись в реестре, само закрытие не происходит. Нужно снять ФОП с учета в налоговой, а это довольно сложная процедура.

А зачем? Что изменится, если фоп останется в налоговой, с пометкой о приостановленной деятельности?

Все, как у незакрытого ФОП. Платить ЕСВ, подавать отчеты.

После снятия с регистрации, необходимость платить ЕСВ пропадает, как и в случае приостановки деятельности. Отсутствуе доходов и закрытые счета = нулевой ЕН.

А почему не подать онлайн заявку на прикращение деятельности, и одновременно на снятие с регистрации? И все. Будет аудит или нет, вас дальше не колышет. Обязанности по уплате налогов более не отягощают ваше существование.

А найняти бухгалтера не можна, якби це все зробив, чи треба особисто?

Ви можете звернутися до нашої Компанії та проконсультуватися по питанням, які Вас цікавлять. Будемо раді Вам допомогти) +380 96 728 26 99 (telegram)

Закрывал фоп в ноябре. Нажимаешь кнопку в Дии, через два дня приходит письмо с подтверждением. Никуда идти не нужно.

Прикольно, тобто можна бути резидентом в іншій країні і відкривати український ФОП.

А снятие с учета не после проверки ли случайно? Закрытие ФОП и снятие с учета это разные вещи вроде бы

biz.ligazakon.net/...​nyat-s-ucheta-v-nalogovoy

После закрытия фопа онлайн проверка никуда не денется — она получается отложится на неопределенный срок. И к этому неопределенному сроку можно потерять документы и вообще много чего может поменяться. Поэтому и рекомендуют «наказать себя сразу» проверкой по заявлению

А для чого його закривати? Нехай собі буде, в чому резон закривання?

приблизно 1% від чистого прибутку середнього по ДОУ, хіба це багато? Це ж вигідніше, ніж платити 35% європейському спрощеному ФОПу.

Смысл в том, что эти 3 года ты не знаешь — будет она или нет

Поэтому и рекомендуют «наказать себя сразу» проверкой по заявлению

Это развод от налогового инспектора

Проверка является обязательной при закрытии? Есть подтверждение?

kyivobl.tax.gov.ua/...​-ark/news-ark/425599.html ФОПом вы перестаете быть. Становитесь физлицом, которое было фопом и должно рассчитаться. Снятие с учета — после проверки

Там нужно смотреть текущую процедуру, но в общем идея такая, что начать закрытие можно онлайн. Или почти все сделать онлайн.

Но в конце есть нюансик — налоговая будет предлагать написать заяву о «добровольной проверке» и если на нее согласиться то будет 9 кругов ада.
А если от нее отказаться — то налоговая сама может провести проверку когда-нибудь потом.

Но по закону даже в первом случае налоговая может провести проверку когда-нибудь потом.

А заяву о «добровольной проверке» просят написать, потому что там для них самих какие-то дедлайны при закрытии ФОП, которые отменяются в случае «добровольной проверки»

Людям просто советуют всякие консультанты без ссылок на документы, они ведутся.
На самом деле проверка может быть выполнена в случае обнаружения проблем у ЛЮБОГО контрагента.
Соответсвенно возможно и две, и три, и четыре проверки и лимитов нет, только основания должны быть(контрагенты).
А это заявление — еще +1 проверка.
А три года документы хранить в любом случае надо, будет проверка или нет, но положено.

Віктор, це було раніше, зараз трохи простіше))) Якщо закривати з аудитом — проблема лише в одному — вмовити інспектора чим скоріш провести аудит

Дякую за інформацію.
Одне питання, наприклад у мене дохід за 2021 рік буде вище 1 320 000 грн, то як саме я повинен застосовувати РРО? Я працюю віддалено і кошти мені перераховують із-за кордону свіфтом. Чи треба просто зареєструвати РРО і він буде просто лежати дома десь у тумбочці?

Если весь доход это безнал, то никакой РРО тебе и при 7-ми миллионах не нужен, РРО нужен при 1.3кк кеша.
P.S. Точнее не совсем так, если бы ты сидел в ларке, и писал бы прохожим(физлицам) софт за наличку, то после 1.3кк тебе пришлось бы его ставить.
А так как тебе платят юрлица по безналу, то тебя это вообще не касается.

При безготівкових розрахунках РРО не потрібен!

Было бы оч неплохо указать это в статье )

Врахувала ваше побажання :)

Підписатись на коментарі