Анонімні пошуку роботи, дурна конкуренція
Анонімні пошуку роботи будуть розвиватись в Україні, а тому хочу зробити розбір помилок для тих хто захоче створити свій варіант анонімного пошуку.
Анонімний пошук роботи який вижив
Djinni.co успішний в Україні і це показує що в Україні схожі проекти життєспроможні.Якщо ж шукати схожі іноземні проекти то більшість, мені відомих, припинили своє існування:
- Mirajobs
- Jobonymous
- Limbo (офіційно припинив свою діяльність)
- Mecruiter (припинив свою діяльність)
- CredHive (припинив свою діяльність)
Маркетинг перестає працювати для розумної аудиторії
ІТ спеціалісти розбираються в своїй сфері, в кого є досвід співпраці з маркетингом скептично відноситься до рекламних текстів, в кого є досвід роботи в стартапі знає яка правда ховається за словами які пишуть для інвесторів.У випадку анонімних пошуків роботи для ІТ: явне перебільшення своїх показників «вже за перший місяць ми набрали аудиторію в 50 000 спеціалістів» чи обман аудиторії стосовно іншого популярного продукту — веде до втрати цієї аудиторії.
В ІТ сфері важливі саме аргументи та чесність.
Jobla.co
Розглянемо Jobla.co — це анонімний пошук роботи який стартував в липні 2019 року, його рекламу могли побачити на сторінках гугла, тому розглянемо рекламні тексти.Почнемо зі сторінки сайту яка має спонукати зареєструватись на сайті jobla.co/uk/signup/joblaco-vs-djinni:
Назва сторінки:
Jobla.co — Jobla.co vs. Djinni. Лучший поиск работы в ІТ для разработчиков, тестировщиков, дизайнеров и проджектов.
звісно очікував сторінку українською мовою, але дивимось далі зміст сторінки:
Jobla.co это Джинни версии 2.0Быстрее, удобнее, точнее. Мы не даем рекрутерам заваливать тебя сообщениями, не заставляем писать описания и дарим подарки за каждый найм. И да, деньги лучший подарок.
порівнювати два сервіси без опису переваг і писати «ми кращі» це програшна стратегія, але будемо розбирати далі:
Джини заставляет писать о себе.На Jobla.co для того, чтобы получить оффер, достаточно выбрать навыки и опыт.
Система проанализирует профиль и предложит только то, что «точно в яблочко».
то «Джинни», то «Джини», раніше вчителі змушували писати «Як я провів літо» а тепер «Джини», ай-яй-яй.
далі частину тексту сторінки пропущу і покажу маркетинговий текст який дратує:
Не упускай возможности! Оффер всего в одном кликеДжин улетает обратно в лампу. Jobla.co дает деньги за успешный найм. Нужно просто найти работу на платформе и сообщить нам. Не упускай возможности!
Після цього тексту як багато спеціалістів зареєструвались?
Розглянемо ще одну сторінку сайту яка має спонукати зареєструватись jobla.co/signup/find-developer:
Мы на 20% дешевле Джинни. Зачем платить больше?
На кого розрахований цей текст?
Коли Djinni обґрунтовував вартість найму то в порівняння ставив вартість найму спеціаліста для компанії
Навіть якщо в 2021 році додатково запустити повну копію Djinni 2015 року з оплатою за найм в 10% (в 2015 році було 20%) то це був би провальний запуск, бо в 2021 році Djinni вже має більшу команду підтримки і спілкується з аудиторією, в даному випадку досвід вирішує.
І на останок розглянемо рекламну статтю від 12 грудня 2019 року tech.liga.net/all/novosti/joblaco-avtomatizirovalo-poisk-raboty-v-it:
сайт уже успел доказать свою эффективность — более 30 тысяч активных кандидатов
за менше ніж півроку і вже 30 000 користувачів, хто знає скільки зараз? хто повірив цьому?
Skyworker.io
Skyworker.io — це анонімний пошук роботи який стартував також в липні 2019 року, так співпало.Почнемо розбір зі статті на Medium «Skyworker — это как Djinni? Чем вы лучше?» ©:
Один человек в своих сравнениях сказал что мы — «это Джин на стероидах». Но по факту, Skyworker и Djinni закрывают для ИТшников разные потребности.
Ця фраза має викликати довіру? Зараз Оля (маркетолог Skyworker) виправилась і почала вказувати джерело у нових статтях, розбираємо далі:
Джин идеален для тех, кому «Ааааа, горит, сегодня уволился, завтра нужна работа», Skyworker подсобит тем, кто хочет четкого понимания, когда и где для него будет самый подходящий вариант.
Вже цією фразою маркетолог зменшив собі аудиторію двічі, аудиторія, кому потрібно зараз, за логікою має скористатись Djinni.co, а аудиторія, яка чітко знає що хоче, і користується Djinni.co, буде сприймати як нападку або маніпуляцію.
Якщо спеціалісту зараз потрібна робота, дуже-дуже, то буде шукати і через LinkedIn і через DOU і через Djinni, і Djinni добре підходить коли вже є робота і хочеш знайти нову, без зайвої уваги.
Дурна конкуренція
Кожен сервіс який буде писати «Ми як Djinni x9999» отримає розчаровану аудиторію, бо будуть очікувати особливість яка є у Djinni і при її відсутності закриють сервіс.Спробувати наздоганяти або писати «ми кращі» буде безрезультатно, доведіть, беріть ідеї у інших популярних сервісів також.
Заведіть свій djinni.nolt.io.
Ще один сервіс для анонімного пошуку роботи
Спеціалісту який шукає роботу вигідно реєструватись на різних сервісах і створювати різні описи, спеціаліста більше побачать, ефект буде як від A/B тестування, тому рекламувати себе як «Ще один сервіс для анонімного пошуку роботи» краще ніж писати «Ми кращі за Djinni.co».Дивіться що подобається аудиторії: коли сервіс розповідає як працює, коли сервіс веде діалог, коли є фотографії команди, бо коли сервіс для анонімного пошуку то спеціалісти хочуть знати кому довіряють дані.
Будьте чесними зі своєю аудиторією, спеціалісти розумні, якщо зробили помилку то визнайте і пробачать, а інакше попадете в схожу статтю в розділ «сервіси які припинили існування».
Якщо сподобалась стаття то можете прочитати ще Порівняння анонімних пошуків роботи для ІТ спеціалістів
26 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів