Expert JS React Developers for TUI wanted. Join Ciklum and get a $4000 sign-on bonus!
×Закрыть

Як Fiverr відкрив R&D-центр в Києві: хайринг і робочий процес

Коли віддалена робота ще не була мейнстрімом і задовго перед тим, як пандемія зробила її необхідністю, ізраїльська компанія Fiverr задумала зробити зручний сервіс для роботи звідки завгодно, аби не з офісу. Цей маркетплейс для покупців і продавців різноманітних послуг відкрився на початку 2010 року, а за десять років відзвітував про річний дохід в $107.1 мільйона.

У грудні 2019 року Fiverr відкрив Research & Development центр у Києві. Крім нього й штаб-квартири в Тель-Авіві, компанія запустила філії в Нью-Йорку, Орландо, Сан-Франциско, Берліні та Лондоні. Скоро Харків доповнить цей перелік.

Розповімо про те, що це за Fiverr такий, чому він обрав саме Київ, як проходив місцевий хайринг, що відбувається всередині і що українські співробітники думають про роботу в компанії.

$5

Все почалося з цікавого, майже екзистенційного питання: що ти готовий зробити за п’ять баксів, і за що ти сам готовий заплатити п’ять баксів? Так з’явилася назва Fiverr — від розмовного слова fiver, тобто «п’ятірка» в сенсі «п’ять доларів». Такою була ціна, яку фрілансер-продавець міг призначити за свій гіг (gig) — так на платформі називають одноразову послугу-пропозицію, яку продає віддалений працівник.

Намалювати лого, відредагувати відео, начитати або написати текст, придумати музику — це все гіг. Пізніше сервіс дозволив продавцям виходити за межі п’ятірки і призначати свої ціни з кроком в ті ж $5. Максимум, який можна запросити за звичайний gig — $10000.

Бо є ще й незвичайний — індивідуальний, кастомний гіг. Якщо, скажімо, клієнт хоче найняти тебе, але серед твоїх опублікованих пропозицій немає підходящої за всіма умовами, ти просто в вашому з покупцем чаті створюєш custom offer. Прописуєш там все, про що ви домовилися: склад послуги, можливі ревізії и доплати за них, дедлайн. Максимальна ціна, яку можна запросити за такий оффер — $20000.

Як це працює?

Просто. Створюєш гіг або кілька зі своїми послугами в категоріях на кшталт «графіка і дизайн», «програмування», «райтинг і переклад», «діджитал-маркетинг» тощо. Виставляєш ціни, терміни, можливі додаткові послуги — і публікуєш.

Пропозиція з’являється в загальній базі — там, де шукають фрілансерів клієнти. Тобто принцип взаємодії — протилежний, наприклад, Upwork. Не ти шукаєш роботу, а завдання шукає тебе. Коли клієнт вирішує тебе найняти, він може або одразу оплатити gig — і тоді час пішов — або спершу написати тобі в особисті повідомлення, щоб обговорити деталі й взагалі дізнатися, чи готовий ти зараз працювати. Ну або замовити індивідуальний оффер.

Плюс є опція tips: якщо клієнт залишився задоволений і відчуває, що непогано б доплатити — прикладом, за більший обсяг роботи — він «накидає» зверху чайові-бонуси.

Сьогодні фрілансери на Fiverr працюють у восьми напрямках, які зі свого боку поділяються на більше ніж 300 категорій. У самій компанії працює міжнародна команда з приблизно 750 людей, серед яких тепер є й українські фахівці. Головний офіс — у центрі Тель-Авіва, а його декор компанія замовляла у своїх же фрілансерів. Ось як описує його CTO Fiverr, Gil Sheinfeld:

«Fiverr’s Headquarters in Tel Aviv resides in the center of Tel Aviv, in a modernly renewed building. The decor is all made by Fiverr Freelancers so there is a great atmosphere and unique design. Everybody sits in an open space, in order to have open communication and collaboration.

The Technology Group is divided into several groups. Each group has several squads, each squad with mixed roles — developers, product and designers. The squads sit together in order to have close proximity to all members and work efficiently. At the rooftop there is a nice balcony with a view of Tel Aviv skyline».

Чому саме Київ і як проходив хайринг

Столицю України обрали для Research & Development центру з двох причин, каже Гіл:

«We have a very strong team, and we wanted to expand to a place with strong r&d culture, and in the same time zone. We found Kyiv meeting both requirements».

Силу українських девелоперів вирішили перевірити за день — влаштували One Day Offer Event. Всі зацікавлені у співпраці інженери зібралися в один час в одному місці. Представники компанії презентували їм свою платформу, розповіли про продукт, про плани та перспективи. Потім — два-три технічних інтерв’ю, спілкування з HR, а наприкінці дня — оффер.

Так сформувалася перша київська R&D-команда. Ось як згадує івент тімлід Володимир Солоненко, який тоді й потрапив до Fiverr:

«До Fiverr я працював у аутсорсі, і уже давно була думка попрацювати у продуктовій компанії. Коли я побачив рекламу hiring event, мене зацікавив формат, і оскільки я тоді саме шукав роботу, я зареєструвався, і впродовж кількох днів до івента побачив ту саму рекламу через інші канали, що справило серйозне враження: компанія знається на рекламі як мінімум.

Я не знав про «Файвер» раніше, але після швидкого дослідження із гуглом отримав позитивні сигнали: компанія молода, динамічно розвивається, один із лідерів ринку, працює без QA. Також мені сподобалося, що київський офіс тільки відкривається.

Хоча я прочитав що на інтерв‘ю будуть алгоритмічні задачі, я не надав тому значення і не готувався до них, про що й пошкодував на першому ж інтерв‘ю. Перша задача ввела мене в шок на кілька хвилин, але потім прийшло натхнення, і далі справи пішли добре. Я отримав ще кілька позитивних сигналів: зі структури інтерв‘ю видно, що компанія дійсно шукає талановитих інженерів, а не спеціалістів у певній технології (що логічно для продуктової компанії); інтерв’ю проводять голови відділів і СТО — значить, компанія ставиться серйозно до цього офісу. Інтерв’ю були дуже цікавими, і атмосфера мені сподобався, відчувався стартап.

Наступного дня я отримав офер, взяв таймаут на два дні — і не скористався ним, бо уже ввечері зрозумів що Fiverr мені підходить, я хочу там працювати, та що там буде цікаво.

Ускладнювали хайринг реалії українського IT. Product mindset в країні тільки зароджується, більшість розробників звикли працювати в аутсорс і змінювати проекти кожні кілька місяців, не дуже занурюючись у продуктову й бізнес-складові того, що вони розробляють.

Перші місяці роботи

Протягом перших трьох місяців компанія продовжувала влаштовувати hiring-дні. Приїжджала команда інтерв’юерів з Ізраїлю — проводили face2face-інтерв’ю, і більшість співробітників отримували пропозицію в той самий день.

Для України це було незвично, багато інженерів не розуміли такого підходу, але все ж погоджувалися брати участь і були здивовані рівнем івенту.

Ось як згадує цей період Erik Ashepa, один з груп-менеджерів Fiverr:

«Wow, it’s crazy how fast one year went by... I remember it very vividly... Me and a team of interviewers traveled every few weeks to Kyiv to interview, support and train our freshly hired engineers... I remember my excitement the first time I saw our platform running on a laptop in development mode in Kyiv. It was super exciting! Also, I’ll always remember our first New Years celebration in SHO, a traditional ukranian cuisine restaurant, and how I made every single new hire raise a toast... This certainly broke the ice :)».

Для Володимира Солоненко стартовий відрізок роботи в Fiverr проходив нелегко:

«Перші півроку у новій компанії це завжди стрес, але у Файвері це відчувалося сильніше, бо learning curve тут довша за більшість компаній, де я працював, і відчуття впевненості прийшло пізніше.

Крім того, саме у моїй команді дуже широка зона відповідальності, велика і дуже динамічна продуктова команда, і в результаті, як правило, ми маємо більше роботи, ніж часу, що теж додає стресу. Але оскільки я сюди ішов не за спокоєм, а за покликом цікавості, то я отримав саме те що шукав.

„Файвер“, як на мене, це компанія-підліток: він що давно переріс масштаби стартапів, але досі зберігає стартапну культуру, і шукає способи ефективної роботи у умовах постійного зростання. Йому ще дуже далеко до бюрократичної структурованості великих компаній, і це мені подобається».

Як і більшості співробітникам українського офісу, Володимиру вперше довелося мати справу з Ruby та Kotlin. Вчити мову й освоювати нові підходи було цікаво, але був і набагато цінніший новий досвід:

«Це робота у режимі total ownership, коли в твоїх руках весь цикл feature, від solution design до maintenance on production. Також цікаво працювати з ізраїльтянами. У них корпоративна культура відчутно відрізняється від компаній Скандинавії та США, з якими я працював раніше».

Особливості найму в Fiverr під час пандемії covid19

Як і іншим, «Файверу» довелося адаптуватися до коронавірусних часів, зміни сталися й в роботі київських інженерів. Щоб R&D-центр розвивався й надалі, потрібно було продовжувати hiring. Наймати по-старому було неможливо — перейшли на remote за схемою: скринінг резюме, телефонне інтерв’ю, home assignment, дві технічних співбесіди, бесіда з HR, згодом трохи змінили і відмінили тестове завдання, трансформулювавши хайрінг у дві технічні співбесіди.

Dana Starik, Talent Acquisition Lead, описує це так:

«Until Covid-19 appeared, we used to visit Kyiv and do a 1-day hiring process in our office. Since Covid-19 appeared, we needed to adjust our recruitment process to a remote process. So nowadays our first stage is an assignment that the candidate can do in his spare time (or during an interview) and the next steps are technical interviews and an HR interview that all conduct in Zoom.

Our hiring process is challenging and not everyone passes all the stages, the reason is that we are really seeking for the best developers to join us and we do not compromise on it. Whoever passes the process and decides to join us will work with talented and amazing people, use advanced technologies, and work on challenging projects!»

Одним з тих, кому вдалося витримати челлендж хайрингу в світі пандемії, був Юрій Дадичін. Для нього початок 2020 року був не надто приємним:

«Ковід, Буковскі, ноу-нейм стартап зі Штатів, кранч, що вже триває два місяці. Так для мене виглядав початок 2020 року. Разом з локдауном в Штатах стався локдаун стартапу. Дєтс іт, подумав я, не час для дурних ставок у небезпечних людей зі стартапами — час співпрацювати з великими гравцями. Буває щастить, буває ні — мені пощастило, рекрутерка запропонувала пройти співбесіду в Fiverr.

Fiverr? Що я знаю про Fiverr? Fiverr — це Ізраїль, а ІТ в Ізраїлі — це алгоритми та референси з колишніх компаній. Подивився про Fiverr на crunchbase і на glassdoor та зрозумів, що це саме моя компанія. Пішов на співбесіду.

Через кодінг-інтервью на три години, одне HR-інтерв’ю, одне інтерв’ю з груп-менеджерами та одне інтерв’ю з CTO, я отримав оффер на позицію тімліда в київському офісі Fiverr та новенький MacBookPro як робочий лептоп. Так почалась моя кар’єра в Fiverr.

Насправді, це не зовсім все: на мене ще чекав цілий місяць щирих привітань від нових колег та дуже добре сформований онбордінг».

Навіть в умовах корони український R&D виявився вдалою ідеєю і успішним проектом. Успішним настільки, що тоді ж до київського офісу вирішили додати ще один — в Харкові. Взагалі, було б трохи дивно, якби компанія, яка зробила собі ім’я як платформа для віддаленої роботи, сама не пережила б переходу на remote. За словами Harel Stern, VP R&D, команда в Києві адаптувалася швидко:

«We replaced our on-site interviews with remote interviews.

We make up for the lack of physical proximity by over communicating on a daily basis. Teams quickly found new and imaginative ways of staying in close touch. Be it a Zoom lunch or coffee breaks, remote house tours or actually setting up dates to meet up in person.

More than anything else, we learned that the close dynamic of a team and the connections that are formed between people are the most important things».

Щоб морально підтримати співробітників під час карантину, віддячити їм за зусилля в незвичних умовах, ну й, просто, мотивувати, компанія надсилала кошики з фруктами, солодощами та іншими дрібними, але приємними сюрпризами.

Як влаштований робочий процес в Fiverr

Офіс знаходиться на 29 поверсі бізнес-центру Gulliver, що на Спортивній площі біля Палацу спорту. Там можна зустріти керівників великих організацій, що мотивує деяких співробітників краще від будь-яких солодощів.

Стосовно самої роботи, інженери в київському R&D мають безпосередній вплив на продукт і саму платформу в цілому, постійно обговорюють це з керівництвом. Внутрішня політика компанії базується на відсутності бюрократії, а також наявної толерантності та відкритості для нових ідей. У пакеті з такими речами завжди йде відповідальність, але, скажімо, фронтенд-девелоперу Вадиму Запорожцю вона не тільки не заважає, але ще й до вподоби:

«На мою думку, найцікавіше у роботі в Fiverr є те, що ти несеш відповідальність за продукт, яким користуються мільйони людей кожен день.Тому постійно треба не тільки виконувати рішення, які тобі кажуть реалізовувати, але й думати над тим, як ці рішення вплинуть на досвід використовування продукту. Менеджмент дослуховуеться до зауважень та порад девелоперів, тому кожний у команді має безпосередній вплив на розвиток Fiverr».

Одним з найбільших челенджів для інженерів Research & Development в Києві стала фактична відсутність QA. Розробники тестують код в середовищі, максимально наближеному до продакшену, тому доводиться кодувати відповідально — щоб потім юзерам на довелося зіткнутися з не приємними несподіванками.

За словами Вадима, велику увагу в Fiverr приділяють архітектурі:

«Архітектура Fiverr базується на мікросервісах, тому усі розробники більшість часу працюють лише над певним функціоналом, завдяки чому майже неможливо завдати шкоду всьому продукту, а сповіщення про помилки приходять специфічно для кожної частини функціоналу. Архітектурі Fiverr приділяється велика частина уваги. Над нею постійно працює одна команда, яка намагається зробити так, щоб розробники менше часу приділяли інфраструктурним речам і більше часу реальній розробці продукту».

Erik Ashepa підтверджує, що ефективність процесів — це зона відповідальності девелоперських команд, а також підкреслює, що формальної заборони на QA в компанії немає:

«At Fiverr development teams are *the* owners of their domains and it’s their responsibility to define and streamline their processes for best efficiency because they know best how to improve their work. There is no *NO QA* policy in Fiverr... It’s just that most teams prefer to lean heavily towards adding more monitoring and metrics to their products and rolling out changes gradually opposed to doing lots of manual checks before deploying... This allows us to move fast! How fast? about 500 deploys a week! Plus rollback is very fast!»

Юрій Дадичін відзначає ще один нюанс роботи — характерну для ізраїльських компаній професійну етику:

«Якщо коротко, то ізраїльтяни дуже прямі та чекають від вас того самого — це викликає повагу. Ізраїль — це про сім’ю, тож Fiverr — це теж сім’я. Ще один із позитивних моментів для мене це — порядок, все повинно бути задокументовано, покрито тестами та узгоджено з усіма, хто може мати відношення до будь якого аспекту вашої роботи. Це буває складно та на перший погляд дуже затримує процес розробки, але насправді, в перспективі одного року це дає неймовірні зизки.

Про особливості співіснування ізраїльтян та українців у спільному робочому середовищі згадує і Ерік. Він зазначає, що вони частково перейняли манери одне одного:

«I find that skill and talent wise IL and UA devs are pretty much the same (because we use the same talent bar for hiring) but there are some cultural differences... Ukrainian devs are much more polite than their Israeli counterparts but after sometime some cultural fusion occurs and both the Israeli get more polite and the Ukraine devs get more impolite :)»

Так що працювати в українському офісі Fiverr цікаво, перспективно, не завжди легко, адже мова йде про виклики, роботу в професійному колективі крутих спеців та інтернаціональній команді.

Важко загадувати що буде далі, проте Fiverr’s journey в Україні лише почався. Будемо тримати руку на пульсі.

👍НравитсяПонравилось6
В избранноеВ избранном0
LinkedIn

Похожие топики

Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Подписаться на комментарии