Apple iMac G3. Огляд від #SNCMUSEUM
IMac G3 — спочатку випущений як iMac, являє собою серію персональних комп’ютерів Macintosh, розроблених компанією Apple з 1998 по 2003 рік. Він був першим продуктом Apple, орієнтованим на споживача, який дебютував під керівництвом нещодавно повернутого тимчасового генерального директора Стіва Джобса. iMac G3 було презентовано на сцені Flint Center у Купертино та є першим продуктом компанії Apple, який спроєктував британський дизайнер Джонатан Айв.
Стів Джобс після свого повернення почав змінювати свою компанію ззовні та зсередини. Станом на 1997 рік компанія розробляла та підтримувала 7 лінійок продуктів по декілька моделей в кожній. Лише за
Власне цю ідею розвивали і в iMac. На відміну від свого попередника та решти інших комп’ютерів, котрі випускалися з 14″ моніторами, котрі видавали не дуже гарну картинку. Джобс вирішив випередити своїх конкурентів та зробити монітор з діагоналлю 15’’ і роздільною здатністю екрану 1024×768 пікселів, що на той момент був найкращим серед конкурентів. Цей комп’ютер мав можливість забезпечити зручний доступ у Всесвітню Мережу, завдяки вбудованому у корпус модему та заздалегідь встановленому браузеру Sherlock. Саме інтернет став однією з причин появи літери «i» у назві iMac.
До цього, iMac завершив підтримку старих пристроїв, котрі під’єднувалися через старі порти. До iMac G3 додали новий вид портів USB, котрий ще не мав підтримку серед багатьох виробників. Cаме формат USB досі використовують та оновлюють. Останнім приводом для покупки новенького iMac став його дизайн, як казав Джобс: «Наш комп’ютер ззаду виглядає краще комп’ютерів наших конкурентів спереду. Він наче з іншої планети. Кращої планети. Планети з кращими дизайнерами». Ззаду він виглядав краще завдяки напівпрозорому корпусу, котрий давав можливість розгледіти деталі та компоненти цієї машини.
Успіх iMac G3 в області маркетингу і продажів сприяв повороту Apple від фінансового краху в кінці
Характеристики iMac G3
iMac G3 дуже добре запам’ятався своїм незвичним дизайном та ще більш незвичними технічними рішеннями. Так розробники iMac-у відмовилися від системи вентиляційного охолодження на користь пасивного охолодження через отвори в верхній частині корпусу, у вигляді знаку бездротової мережі. iMac G3 мав вбудований Wi-Fi модем на 56.6 кілобіт швидкості та слот для Ethernet кабелю моделі 10/100Base-T. Поруч з ними дуже зручно розташовуються два USB порти версії 1.1 зі швидкістю передачі даних 1.5 Мегабайт на секунду, в котрих було виправлено багато помилок з попередньої версії. Був доданий жорсткий диск на 6 гігабайт, половина пам’яті якого відводилася під операційну систему MacOS 9.0, котра давала можливість користувачам увійти у Всесвітню Мережу та надавала функції з’єднання комп’ютерів у локальну мережу. В корпус iMac G3 вбудовано монітор на основі електронно-променевої трубки розміром 15″ з можливістю змінювати роздільну здатність екрану у режимах 640×480, 800×600 та 1280×768 пікселів. За графічну частину відповідає відеокарта на 6 мегабайт пам’яті з вбудованими драйверами OpenGL та QuickDraw 3D, і підтримкою MPEG-2 — стандарту стиснення відео- та аудіофайлів, яка забезпечувала комфортний перегляд фільмів та прослуховування музики.
Програми та ігри, які використовувалися на Apple iMac G3.
Microsoft Word 5.1a
Текстовий процесор, розроблений Microsoft за системою WYSIWYG, яка розшифровується як «What You See Is What You Get», та перекладається як: «те, що ти бачиш — це те, що ти отримаєш». Ця система ідеально підходила під формат комп’ютерів серії Macintosh та її послідовників. Ця програма особливо виділяється своїм приємним дизайном та доброзичливим до користувача інтерфейсом. І в цьому немає нічого дивного — перші версії Microsoft Word були написані колишніми програмістами Xerox, котрі працювали над текстовим процесором для першої операційної системи з графічним інтерфейсом. Ці дії призвели до великої кількості судових позовів, котрими Apple намагалася відсудити компенсацію за крадіжку ідей та розробок зі сторони Microsoft. Підсумком цього конфлікту стало припинення відновлень програмних продуктів Microsoft на комп’ютерах Apple, через що багатьом користувачам Word довелося користуватися версією Word 1992 року випуску аж до 1998 року, коли Apple та Microsoft з подачі Стіва Джобса уклали угоду на надання Apple інвестицій і розробки для її комп’ютерів нових версій програм з комплекту програм Microsoft Office.
Graphing Calculator 1.1
Особливістю цього калькулятору є побудова двовимірних та тривимірних графіків за допомогою рівностей, нерівностей, векторів, тригонометричних та експоненціальних функцій, котрі користувач задає у рядку введення. У Graphing Calculator окрім будування графіків є можливість їх зміни прямо на ходу з допомоги змінної «n», котру можна додати у будь-якому місці заданої функції, з можливістю подивитися на анімацію перебудови графіку, котру потім можна зберегти в окремий відеофайл. Graphing Calculator є опціональною програмою для операційних систем MacOS, починаючи з
Classilla 9.3.3
Спроба ентузіастів модифікувати браузер Mozilla для класичних операційних систем від Apple (а саме для систем MacOS 9 і MacOS 8.6), підтримка якого була припинена у 2002 році. Перша версія браузера Classilla вийшла 30 червня 2009 року і підтримувалася аж до 28 жовтня 2014 року. Робота над браузером була зупинена 4 роки тому і на цей час у своєму поточному стані браузер є єдиним найкращим і в більшій ймовірності єдиним доступним сучасним браузером для вже давно застарілих операційних систем MacOS 9 і MacOS 8.6. Однак же, більшість сучасних сайтів залишаються недоступними для користувачів Classilla через технічні обмеження комп’ютерів. Через обмеженого обсягу оперативної та відеопам’яті та з недостатньо потужним процесором до купи, позбавляють браузер підтримки сучасних та актуальних технологій, що використовуються на цей час: HTML, JavaScript, CSS.
MacDim 2.2.1
Дана програма є звичайним скринсейвером, яка поширюється по моделі Shareware. Однією з основних особливостей є вимога до дуже маленького простору у внутрішній пам’яті. Ця програма має численні опції в число яких входить настройка часу затемнення екрану або його переходу в режим економії енергії, входження комп’ютера в сплячий режим, блокування комп’ютера паролем після входу в сплячий режим, настройка анімацій, які будуть виводитися на екрані під час режиму енергоощадження. У комплект з цією програмою також є After Dark — один з найбільш поширених на той час скринсейвер, який завоював свою популярність завдяки можливості модернізації в вигляді окремих модулів, які могли замінити стандартну анімацію на екрані.
Wolfenstein 3D
Ця гра — дебют маленької команди розробників Id Software. Wolfenstein 3D можна назвати грою, яка популяризувала використання 3D графіки в відеоіграх. Це було можливо реалізувати за допомогою технології Ray Casting. За цією технологію гравець з’являється крапкою на двовимірній мапі, котра зображує карту рівня з видом зверху, і ця крапка кидає проміння в сторону на котру дивиться гравець. Завдяки цим промінням ігровий движок розраховує як далеко і куди саме гравець дивиться, завдяки чому гра масштабує текстуру стіни в залежності від того як далеко летить промінь до самої стіни. Також своєю популярністю гра зобов’язана моделі поширення, завдяки якій гравець отримував невелику частину гри і якщо ця частина йому вподобалася, то він міг придбати решту за невелику суму в
System Shock
Гра, яка випередила свій час майже на десятиріччя. Саме з розробки цієї гри почав свою кар’єру гейм дизайнера славетний Кен Лівайн. Серед праць котрого входять такі серії як BioShock та Thief. Кожна з цих ігор використовувала ігрові механіки, котрі вперше з’явились у System Shock, такі як, наприклад, свобода дій гравця — він міг піти куди завгодно, проходити гру як він вважає для себе комфортніше. В самій грі було опрацьовано багато деталей, про які більшість розробників навіть і не уявляло. Через схожості з грою Doom у графічному плані, System Shock був помилково названий його клоном через що гра не отримала належної популярності. Гра також використовувала технологію Ray Casting, але на відміну від того ж Doom, давала гравцю можливість дивитися вниз і вгору, стрибати, прискорюватися, цілитися зі зброї, нахилятися у різні сторони, перезаряджати зброю (і в залежності від зброї, можна було вибрати тип патронів, котрий більше підходив до конкретних типів ворогів), досліджувати велику космічну станцію, а не переходити із рівня в рівень без можливості повернутися назад та багато іншого.
Майже все, що вперше з’явилось у System Shock сьогодні використовується у тому чи іншому вигляді. Саме через свою інноваційність гра досі має свою власну невеличку базу фанатів, котра досі покращує гру, як ігрова інді студія Night Dive, котра зуміла викупити авторські права на серію і зараз активно працює над рімейком першої гри, демоверсія котрої саме зараз можна завантажити в магазині Steam.
Відео від SNCMuseum про Apple iMac G3:
youtu.be/kcpAi13ZlJA
Бажаємо Вам гарного дня!
8 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів