Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 5
×

Список документов, подтверждающие источник происхождения денежных средств

Ситуация: гражданин Украины, работаю в одной из стран ЕС, обычный трудовой контракт с работодателем, белая зарплата на счет европейского банка.

Задача: перевести деньги в Украину (в евро), для покупки квартиры.

Вопрос № 1:

Правильно ли понимаю, что перевести со своего счета из ЕС на свой счет в украинском банке быстрее и дешевле всего через SEPA платеж — Univesal / Mono?

Вопрос № 2:

Платеж в несколько десятков тысяч евро точно заинтересует фин-мониторинг банка.
Ни один банк не говорит точно, какие документы помогут доказать происхождение средств и требованиями к этим документам.

Кто сталкивался уже когда-либо с таким? Достаточно ли будет запросить у работодателя payslip с печатью (на английском языке) или что именно?

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Ви їх будете міняти на гривню на МБ(1) чи знімати кешем(2)?
1) Треба будуть доки. Які питайте в банку напряму. В деяких банках є «віп» відділення — отам можуть нормально сказати

2) Тут краще з нотаріусом поспілкуватись

PS: питання купівлі нерухомості тут це ще на 4к постів топік

Це треба все одно дізнаватись в конкретному банку. Якщо запросять декларацію, то це проблема.
Раніше податкову цікавили документи, які підтверджують надходження коштів і виплачені податки _на кожний місяць_. Ці документи мають бути перекладені на українську, апостиль не вимагали.
Можливо що пейсліпи можуть підійти, але то вже питання до податкової. Якщо буде документ з податкової типу річної декларації, то в податковій методика така (була раніше) — взяти максимальний за весь рік курс гривні до валюти отримання доходу і перераховувати дохід по цьому курсу. Різниця може виходити «патрясающая». Далі треба заплатити штраф і подати уточнюючу декларацію, і тут було слушне зауваження про військовий збір — невідомо чи він зараховується чи ні.
І тут є ще одна проблема — податкову цікавить ПДФО, а соціальні виплати ні, тому якщо (наприклад) ви заплатили за рік 15% ПДФО тобто income tax і ХХ% у вигляді різних соціальних внесків, то ви автоматично попадаєте на доплату 19.5-15=4.5%.
Але навіть якщо ПДФО більше 20%, то цілком можуть сказати що потрібно заплатити 1.5%)
Тому краще дізнатись все в конкретному банку і з’ясувати з фінмоніторингом всі питання завчасно, інакше це може перетворитись на той ще квест.

За несвоєчасне подання декларації. При отриманні іноземних доходів декларація може подаватись до кінця року, наступного за тим в якому отримані доходи, але заяву про це треба подавати до першого травня. Але це просто адмінштраф, мінімальний має бути)

Так он налоговый резидент другой страны. Кстати, по идее надо бы подготовить соответствующую справку

Це багато разів обговорювалось. Згідно нашого ПКУ є багато критеріїв для визначення податкового резидентства.

И, вроде, все сводится к тому, что если центр интересов там, то суд становится на сторону человека, а не налоговой. Хотя налоговая, конечно, штраф может выписать, а ты потом ходи по судам и доказывай, что ты прав

А податковій плювати на законні аргументи і на суди xD
Маєш паспорт України — ти резидент

Перший же критерій — це постійне місце проживання. Щоб не підпадати під цей критерій, треба виписатись в Україні і стати на консульський облік в країні проживання. Наявність української прописки — це цілком достатній критерій сам по собі, так пояснювали мені колись, коли я якраз декларував доходи в Україні, бо це було вигідніше. Мені важливо було впевнитись що я справді є податковим резидентом в Україні, в разі якщо б компанія вирішила подавати на мене в суд в Європі)

А як можна виписатись і не прописатись в іншому місці?

Мені важливо було впевнитись що я справді є податковим резидентом в Україні, в разі якщо б компанія вирішила подавати на мене в суд в Європі)

Как-то запутанно... То, что вы были налоговым резидентом Украины с точки зрения украинской налоговой, не делает вас автоматически не резидентом другой страны, особенно, если вы им были. Какое вообще отношение имеет налоговое резиденство к тому, в какой стране на вас подадут в суд третьи лица

там проблема була в тому що я був в декількох країнах, і отримуючи доход в одній країні, був ще резидентом іншої (з точки зору компанії-роботодавця). Українське резидентство вирішувало цю проблему, можливо що частково позаяк я декларував свій дохід в країні Х і сплачував різницю в Україні, але залишались ще доходи в країні Y, з яких компанія все одно утримувала всі податки, тому там проблем наче і не було, але в своїй українській декларації я ці доходи не вказував, бо це була б проблема. Але все одно це позбавляло мене необхідності «перераховувати» податки, тим більше що в інакшому разі я мав би повернути суттєву суму компанії завдячуючи так званій tax equalization policy)
це цілком реальна ситуація, яка тягнулась роками, але нічим і не закінчилась, бо інформацію про свої доходи в країні X за наступний рік я отримав через 2 роки тільки, і вже було пізно щось робити.

Дружина працює в банку, каже що ніяких особливих підтверджень не потрібно. Якщо у Вас кошти на рахунку в Європі то вони вже підтверджені. Потрібно відкрити рахунок тут і переказати swift-платежем (з поточного рахунку) або між картками (з карткового рахунку). Про всяк випадок можна взяти виписку з банку про надходження з/п. Нюанси с переказом (комісії і таке інше) треба вже обговорювати в самому банку, який оберете.

«Ні, банк не повинен запитувати про походження грошей, якщо сума є незначною. Походження коштів банки мають право лише у випадку значних операцій — на суму понад 400 тисяч гривень. До речі, раніше цей поріг складав 150 тисяч гривень — тобто, відбулося значне спрощення.

Але треба враховувати важливий момент. Внутрішні правила банку можуть бути більш жорсткими, аніж вимоги закону. Деякі банки і раніше могли питати про походження сум 50-100 тис. гривень, а зараз і поготів. Закон не забороняє банкам бути більш прискіпливими до клієнтів.»
Плюс можуть бути додаткові обмеження для різних типів рахунків, треба консультуватись з конкретним банком.

Хоча з іншого боку
" Як бути з переказом з-за кордону на валютний рахунок? Чи є ліміти, обмеження?

Оскільки йдеться про валютний рахунок наявного та уже ідентифікованого клієнта банку, жодних лімітів на зарахування коштів на рахунок законодавством не встановлено."
Але я б на це не сподівався

Кто сталкивался уже когда-либо с таким? Достаточно ли будет запросить у работодателя payslip с печатью (на английском языке) или что именно?

А что если просто показать свою годовую налоговую декларацию?

Завези через границу наликом по 10к евро в несколько ходок/человек.

С тем, сколько ты потратишь на билеты, проще с карточки снять и купить тут евро.

Гривну через банкомат долго снимать будете

А комиссию за снятие наличных считаете? Плюс разница между продажей-покупкой евро будет порядка 1%, итого набегает несколько процентов потерей, что на сумме, допустим, 30К евро будет 600 — 900 евро.
Я не утверждаю что мой способ правильный и удобный, но если приходиться ездить в Украину то почему бы не захватить с собой кэш.

Сам не в курсе как оно на практике, в свое время нагуглил такое:
i.factor.ua/...​sue-61/article-38243.html
Из того, что я понял, в идеале, чтобы у тебя была какая-то справка, выданная государственным органом (местная налоговая?); ее нужно перевести на украинский и апостелировать.
Еще где-то читал, что наши налоговики могут попросить заплатить 1.5% военного сбора. Он, вроде как, не упомянут в договоре о двойном налогообложении. Поэтому может быть и такое

Підписатись на коментарі