Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 5
×

Висновок ГО «в ІТ» стосовно Проекту 4303 (доопрацьований) 17.03.2021

Добрий день. Сьогодні вранці було відправлено лист до Комітету ВР з питань цифрової транформации України і в офіс Міністрерства цифровий трансформації України.
Наведемо тут лише частину наших думок з цього приводу.

Спостерігаючи реакцію на попередній пост, хочемо нагадати що Організація діє від імені своїх членів, а не від усього світу.

Сподіваюся у всіх, хто ставив запитання «А чи підтримує наша Організація проект закону 4303 або ні» не залишиться питань з цього приводу.

Дякуємо за увагу.
Повний текст можно знайти за цим посиланням, або на сайті Організації.

Висновок:

  1. ГО «в ІТ» розуміє і поділяє бажання Авторів Проекту налагодити кращі умови інвестицій для українських ІТ стартапів.
  2. Організація вважає за необхідне розділити Проект: відокремити основну частину від всього іншого. А саме, за словами Авторів виділити найголовніше: додати фінансові інструменти / редагування в законах захищають інтереси інвесторів і гроші інвесторів в рамках діяльності таких стартапів.
  3. Організація вважає що порівняльна таблиця (в презентації Дія Сіті) можливих відносин між клієнтами / компаніями і співробітниками є тільки частковою і вводить в оману. У доповненні до відсутності матеріалів по відносній таблиці видів зайнятості ІТ фахівців (фоп / найманий співробітник / держслужбовці / не оформлені) дані матеріали є спробою маніпуляції.
  4. Організація не бачить доказів що проблема інвестування в ІТ сектор України є специфікою ведення ділових відносин через контракти і ФОП і відповідно таку заяву оцінює як маніпуляцію.
  5. Організація не бачить порівняльної таблиці за видами діяльності в ІТ сфері (для компаній зі своїм ІТ продуктом, частка ІТ стартапів, частка аутсорсингових і аутстафінгових компаній). Без цієї таблиці і таблиць зазначеної в п3 неможливо зрозуміти кому і як Проект збирається допомогти. Простий приклад: якщо гроші приходять з: 80% аутсорс, 10 продукту і 10 стартапу, а Проект подвоїть тільки стартап — то ми говоримо тільки про 10% збільшення ВВП за рахунок цього Проекту (але про 100% збільшенні в сфері стартапів). Все інше збільшиться як і роками раніше — самостійно (в залежності від світового ринку і локального).
  6. Організація не розуміє чому податкові пільги (новий економічний режим) буде доступний виключно для ІТ сектора, коли так багато секторів потребує розвитку. Якщо нова економічна зона дає + 100% приріст до ВВП всього за кілька років, то чому ця зона не дасть такого ж приросту і в інших галузях?
  7. Організація не розуміє в чиїх інтересах написаний даний Проект, тому що Автори згодні з великим податковим тягарем у компаній, але збираються його зменшити виключно для ІТ компаній (а якщо точніше для ІТ компаній стартапів з іноземними інвестиціями резедентів Дія Сіті або просто ІТ компаній резидентів Дія Сіті). Якщо ж зменшення податкового тягаря позитивно впливає на інвестиції — чому б не зменшити його і для інших секторів, котрі потребують інвестицій?
  8. Організація не розуміє чому виключно для ІТ сектора треба ще раз писати закон, який забороняє «свавілля» силових відомств. Чому не можна стежити за виконанням вже існуючих законів? А якщо написання нового закону з тим же текстом дійсно так продуктивно, то чому ми не можемо ще раз переписати КК України щоб позбутися від будь-якого виду кримінальних справ?
  9. Як додавання ще одного контролюючого органу робить число контролюючих органів менше? Чому додавання ще 1 контролюючого органу робить число корупційних ризиків менше (нам здається їх буде стільки ж АБО на 1 більше)?
  10. Проте Організація визнає практику фахівців переманювати колишніх колег на нове робоче місце. Організація поставила за мету для себе виправляти цю ситуацію на рівні етичних норм ведення справ, навіть якщо це не буде прописано в контрактах ІТ фахівців.
  11. Організація визнає практику залишати результат роботи собі для подальшого використання після закінчення співпраці з Клієнтом, навіть якщо це було прямо заборонено контрактом. Але, якщо зробити огляд ринку, багато компаній як раз і готові платити за «особливі вміння» у вузькій області тобто за минулий досвід, отриманий під час вирішення завдань попередніх клієнтів фахівцем. Ми ж не можемо заборонити хірургам проводити типові операції пацієнтам однаково? Тому слід тверезо оцінювати дану проблему.
  12. Згідно тлумаченням різниці між «робота» і «гіг»: кожна «гіг» є «робота», але не кожна «робота» може бути «гіг». Більш того ми прийшли до висновку що «гіг» є набагато ближче до ФОПу, ніж до найманої співробітнику.
  13. Фахівці останнім часом вчаться фінансової грамотності, тому закладають ризики / відпустки / покупку техніки в вартість своїх послуг. Ринок в даний момент благоволить фахівцям в ІТ сфері, тому нерідко можна зустріти відпустку через місяць співпраці на нового клієнта, бонуси, страховки (великі клієнти мають кращі умови в Страхових компаніях і дозволяють фахівцям-контрагентам отримати такі ж умови на період співпраці). Кожен контракт між клієнтом і фахівцем може бути унікальним саме завдяки відсутності обмежень з боку законодавства. Все залежить від конкретного випадку, вмінню продати свої послуги Клієнту та ситуації на ринку.
  14. Організація не знайшла джерел оцінки можливого зростання З і БЕЗ Проекту Дія сіті, щоб можна було порівняти що втрачає гос-во Україна. Більш того, Автори Проекту стверджують що завдяки Проекту ВВП від ІТ галузі виросте на 100% за наступні 5 років. Але згідно зі статистикою ІТ галузь зросла на 100% за попередні 5 років. Тобто якщо ми припустимо такий же темп зростання наступні 5 років, то і без Проекту приріст складе 100%. Значить Автори Проекту передбачають зниження зростання розвитку в ІТ секторі на наступні 5 років, саме тому треба прийняти Проект, щоб залишити поточний темп зростання. Але в ні в Проекті, ні в Пояснювальній записці немає нічого про зниження темпів зростання в ІТ галузі.
  15. Організації не зрозуміло як Автори Проекту збираються виміряти результат своєї діяльності. Ми, з сфері ІТ, звикли робити виміри ДО змін і ПІСЛЯ змін, щоб показати клієнту що наші послуги справили позитивний вплив, наприклад «Приріст продуктивності збільшився на 10%. Новий дизайн сайту збільшив конверсію на 5%. Автоматизація тестування збільшила швидкість розробки на 30%. Поглиблене тестування призвело до скорочення технічних багів і рейтинг задоволеності користувачів став вище на 20 пунктів. Впровадження нових методик управління командами збільшило продуктивність команд на 10%. Придумали новий функціонал, реалізація якого додала 3% до фін показниками ». З огляду на темпи зростання за останні 5 років і відсутність передумов його зниження, можна нічого не робити і сказати через 5 років що саме через це галузь зросла в 2 рази.
  16. Організація вважає що створення, а головне підтримка ІТ рішення, реєстру резидентів Дія Сіті не може бути безкоштовним. Тому треба додавати кошторис витрат на імплементацію Проекту з державного або інших бюджетів.
  17. Організація також вважає що створення такої «економічної зони» дозволяє компаніям, виділивши ІТ підрозділ ( «ІТ дочка») і завищивши вартість послуг для батьківської компанії, отримаємо чергову «схему» з ухилення від сплати податків на дохід в «батьківській» компанії. По суті це практично офшор всередині країни за винятком виду діяльності. У зв’язку з цим це збільшує корупційні ризики (незаконна фінансову винагороду щоб «ІТ дочка» такої компанії все ще залишалася в «економічній зоні» і вела, можливо реальну, можливо «роздуту» діяльність в сфері ІТ послуг). Ще деталей в документі Антикорупційний висновок.
👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Как в старых добрый традициях. Ваш звонок очень важен для нас. Вот и ответ на наше письмо от Минцифры подоспел.
При цьому Мінцифри вітаються ініціативи представників ІТ-спільноти
щодо напрацювань пропозицій про внесення змін до законодавства з метою
стимулювання розвитку ІТ-індустрії, залучення інвестицій, забезпечення
гарантії та балансу інтересів бізнесу, держави та суспільства; надання
зауважень до вже розроблених Законопроектів тощо.
Принагідно повідомляємо, що викладені в Листі зауваження та
пропозиції взяті Мінцифри до відома та будуть опрацьовані в межах
компетенції при подальшій роботі над впровадженням вищевикладених
ініціатив.

Заступник Міністра Олександр БОРНЯКОВ

Переводить с официального на дворовой, думаю, не надо.
Так же там куча воды, интересно что заикнулись за каких-то там соседей (напомню что у соседей неконкуренция оплачивается от 30 до 50% зп 12-24 месяца).

Хорошо, что вот это

ГО «в ІТ» розуміє і поділяє бажання Авторів Проекту

написано в начале, — не пришлось даже время тратить

В этом и был смысл поставить это первым пунктом.

Чувак, скооперируйся лучше с Рожковым и Чумаковым. Ты здесь не имеешь никакого авторитета на форуме. Это просто пук в лужу (ничем не лучше чем этот коммент).

Спасибо за предложение, но у нас несколько иные подходы. А по поводу авторитета — мы не собираемся с кем-то заниматься измерениями. Это просто еще один канал связи.

А в чем разница? Ну так по верхам для обывателя. Если можно.

Ну мы строим процессы (по крайней мере стараемся) с соблюдением ЗУ. На этом, пожалуй, я закончу сравнение в лоб. Я больше ничего не знаю о «Гильдии ИТ». Неделю назад не было такой организации/бренда/компании.

А вот если сравнивать толпу людей — то конечно моментов куча. Порой вопрос решается в стиле Ляшко с вилами и популизмом, порой в юридической плоскости. Порой частично так, частично так. Нет хорошего/плохого. Зная нашего ИТ «брата» мы пришли к выводу что Ляшко-стайл не вариант для нашей организации. Какой «стайл» у Гильды — я хз. Я бывал у них в чате однажды, когда их было намного меньше. Я им тогда еще камент оставил на доу под манифестом что ли или еще раньше по поводу законности некоторых аспектов деятельности.

В данный момент вот наши «процессы» (как у других я не знаю, поэтому можете сравнить самостоятельно, если есть инфа):
Взять например просто членство. В данный момент членство в нашей организации через сайт или иные средства связи (имейл например) не представляется возможным. Потому что есть такой ЗУ «О защите персональных данных». И если мы говорим что подавать заявки можно онлайн — процессы, которые обрабатывают, сохраняют и т.п. должны быть особые. Нельзя просто взять и начать хранить личные данные людей. Нельзя просто взять и захотеть получить все что хочется. Есть процесс получения личных данных субъектом в любой момент (т.е. Иван, член нашей организации, в любой момент может запросить свои данные у организации). Удаление этих данных. Личные данные людей, не членов организации (допустим им отказали в членстве), процесс получения доступа к личным данным, процесс прекращения доступа (например человек покидает свой пост, согласно которому он ранее имел доступ к личным данным).
Читаем закон — делаем выводы — делаем — ошибаемся — переделываем — повтряем. А не делаем, а потом «в смысле нельзя ?». Почему нет нигде наших Членов Правления орущих от имени Организации ? Не потому что я им запретил или им стыдно признаться на работе. Потому что есть лица, которые могут что-то делать от имени Организации без доверенности. Есть кто может это делать только с доверенностью. Остальные могут сказать что они члены Организации. Закон такой. Если бы я ворвался на Доу с текстом «айда к нам, вот устав, вот с вас такие-то заявки мы за все хорошее, против всего плохого» — лето в Киеве наступило бы раньше от тепла 5ых точек. Потому что 99% (как минимум комментаторов) вообще не понимают о чем речь. Все думают что это что-то типо стартапа в гараже — можно даже не оформляться. Просто толпа. Да, можно и так. Но говорить гос-ву что у них кривые законы и гос-во эти самые законы нарушает, нарушив еще пару тройку законов — не очень хорошее начало. Просто может потом прилететь за это и будет неудобненько. А по поводу толпы — так все видят этот факт. «А кто ты ? Лидер чего/кого ? А, личное мнение — ну мы его услышали, и считаем что это мнение одного, пусть и широко известного в узких кругах». Простой пример в меньшем масштабе — я и сообщество Доу. У вас есть тут свои «авторитеты», а я какой-то рендомный тип. Вы делается 1 в 1, как Минцифры. «А кто ты такой, а шо ты, а куда ты, а кто уполномочил, клоун, давай досвидания, у нас тут все за, а ты тут один против, это мнение одного». Замените слово Организацию на слово «проект 4303» — будет диалог копипаста с «ИТ сообщество» и Минцифры.

Мы не просто группа энтузиастов, которые подхватили хайп вокруг Дия Сити (но и это тоже). Я и другие члены организации управляем организацией — юридическим лицом. Т.е. это 1 в 1 как ООО, например. Просто у нас нет цели заработать. А так все тоже самое. Членские взносы — только через «бизнесс план». В противном случае это сбор денег ради сбора денег. Счета в банках юр лица != счет Ивана или ФОП Иван, ведение отчетности это не написать на сайте/чате/письме «Мы потратим часть денег на домен и хостинг, а еще там по мелочи».

Мы слишком вникли в вопрос, что бы просто кидать фразы «Просто подпишитесь, ставьте лайки и мы изменим мир». Может быть месяца 3 назад. Когда тебе надо за пару недель прочитать около 1000 страниц законов/постановлений (не забываем что ты просто «компьютерщик»), получать «отписки» на оф запросы, которые противоречат друг другу и ЗУ, писать выше и добиваться результата — ты не можешь взять и сказать «Та там изи-пизи запросик написал и дело в шляпе». Мы живем в стране, где по ошибке в обвинительный документ вписали левого человека, вынесли приговор (обвинительный), потом в апеляционном суде признали факт что там «левый» человек, но оставили в силе обвинительный приговор первой инстанции. Т.е. «Да, мы знаем что вы не при делах, просто у Вас ФИО точно такое же, но нам плевать — виновен».

Можете это сравнить с очень скиловым (на практите) разработчиком. Когда приходит клиент, и говорит что ему надо сделать CRUD простой. Так вот многие скажут что это займет пару дней, а один «идиот» скажет что несколько недель. Потому что он уже знает клиента и чем заканчивается «простой CRUD», как часто клиент меняет условия и как часто клиент узнает что ему надо было совершенно другое.

Прежде чем дать вот такой вот ответ на проект 4303 доработанный — мы потратили несколько дней читая проект (это при том что мы его уже читали ранее), пересматривая презентацию, читая выводы комитетов (а не основывались просто на комментариях людей). Я несколько раз менял свое мнение (точно не примут, примут потом доделают, скорее всего не примут). Я до сих пор считаю что проект в текущем виде не должны принять. И ни наша Организация ни Гильдия тут не при чем. Он просто капец какой кривой. Именно поэтому мы предложили поделить этот проект на части, о чем сообщили в профильный коммитет ВР и в МинЦифры. Там есть часть, к которой от ИТ сообщества нет вопросов (т.к. эта часть их не касается) и от профильных комитетов не много вопросов. Эту часть легче всего «пофиксить и вылить в прод» и она даст максимальный профит. Что-то типо 20% работы ради 80% результата. Если, конечно, резульат нужен не просто загнать всех ФОПов ИТ в 1 сущность и потом им крутить руки.

Это если очень коротко

Доброго времени суток.
Первое что понял прочитав ответ — мой вопрос звучал как предъява, поэтому получил ответ в аналогичном стиле)
Каюсь, не имел ничего такого ввиду.

Во вторых спасибо за развернутый ответ.

В третьих тупая шутка: «как же вы тогда не по верхах пишите»

Да я ничего не предъявлял и не видел предъявы в вопросе. Просто описал ситуацию.
По поводу не по верхам. Ну всегда можно популизмом заняться и говорить что Дия Сити/партия/политик/презедент/министр гавно, не прочитав ни строчки проекта. Просто что б тебя поддержали массы. Поэтому я и называю это Ляшко стайл. Не по верхам, это не «дия сити гавно», а документ на 6 страниц почему гавно и что именно, что можно доработать и наши предложения. В сфере ИТ представь что придумали архитектурное решение и просто сидит человек и говорит «гавно», «все гавно». Толку от таких комментариев 0. Как в ИТ сфере, так и в законотворческой.

По поводу сравнения: ну а что еще писать? Я рассказал за текущую работу в одном из направлений. Не мог же я написать что у нас куртизанки лучше и виски дороже? Или там «у нас нейминг лучше». Это ж бред. Мы очень и очень медленные. Через призму ИТ мира мы как стартап, но процессы как в энтерпрайз. Любые решения дают результат через недели в лучшем случае. Кто шарит — это очень плохо для стартапа. И аджайл тут не поможет :))

Ну я себе надумал, все равно так себе была формулировка(моя)
Все ок, прост не ожидал столько текста, мне б было лень )

Они с Дия-Сити радше хотят скооперироваться. Гос-Голиаф выглядит убедительнее.

Ничего не понял, но так же осуждаю! Подлецы!

(возможно речь идет о кооперации ГО «в ИТ» и Авторами Проекта?)

ок, держите в курсе

вы кто такие вообще?

как кто, собиратели статистики проблем в айти dou.ua/forums/topic/33471

Підписатись на коментарі