Коли, кому та чому варто писати відгуки?

В цій темі ми розглянемо ситуації коли варто писати відгуки та чому це важливо для розвитку нашої індустрії.

Доволі очевидні речі

На розвиток ІТ в Україні вплинули високі зарплати та відгуки.

Зарплати в ІТ почали рости завдяки сайтам де спеціалісти вказували свої характеристики та рівень винагороди.
Це levels.fyi, зарплатний віджет DOU та результати зарплатних опитувань.
Як результат ці дані використовувались на співбесідах як аргументація.
Компаніям які відмовлялись визнавати статистику стало складніше наймати спеціалістів, але згодом підняли свої винагороди.

Відгуки стали інструментом перерозподілу спеціалістів між компаніями.
Спеціалісти звісно вибирають компанії з кращими умовами, а інші компанії можуть покращити умови або залишитись на узбіччі.

Отже наш свідомий вибір компаній з гарними умовами впливає на покращення умов у всій індустрії, вода камінь точить.

ФОП на стероїдах

Я починав працювати по КзПП в якому була відпустка та лікарняні.
Коли бізнес для оптимізації податків перейшов на модель ФОП то залишив відпустку та лікарняні, щоб уникнути відтоку спеціалістів з компанії.
Ці дні відпустки та лікарняні записані тільки в офері, це бумажка без юридичної сили.
Компанії стараються дотримуватись цим усних умов щоб утримати спеціалістів.

Варто писати відгуки про приховану малу відпустку

Коли в Україні почали зростати ціни на продукти то це замаскували зменшенням упаковок. Так було молоко 1 літр за 20 гривень а стало 0.85 літра за 20 гривень.
Те саме стосується шоколадок.
Але якщо з продуктами все видно на етикетці то малі відпустки відсутні в описі вакансії.

Я вже звик до стандартної відпустки в 24 календарні дні (20 робочих днів), якщо брати відпустку на два тижні то рахують як 12 календарних днів.
Коли я читаю опис вакансії а там відсутня відпустка то раніше очікував що це стандартна відпустка в 24 календарні днів.

Вважаю що в описі вакансії має бути інформація про відпустку, очікую 20 робочих днів (20 working days|20 business days), також зустрічав 22 та 24 робочі дні та навіть 28 working days.
З власного досвіду зустрічав рекрутерів, з психологічною освітою, які аргументували малу відпустку «так у всіх великих компаніях», що насправді обман.

Отже якщо вам запропонували вакансію де прихована відпустка то попросіть рекрутера додати інформацію про відпустку до опису вакансії.
Якщо відпустка менше стандартної а рекрутер відмовився додавати то будь-ласка напишіть відгук про це, можете додатково виділити.
Якщо у вакансії відпустка 20 робочих днів а в офері вже менше то відгук треба писати.
Один такий відгук, хоч трохи, але покращує індустрію, вода камінь точе, а метал ріже.

Варто писати відгук про приховані умови

Є умови які значно зменшують відгуки на вакансію, це таймтрекер, поліграф та різноманітні заборони.
Якщо компанія ці умови одразу вказала у вакансії то вважаю все гаразд.
Якщо такі умови з’явились на етапі підписання оферу або договору з’явилась «заборона шукати нову роботи» то про таке варто писати відгук.

Варто писати відгук, якщо відмовляються показати договір до підписання оферу

Вважаю що компанія разом з офером має відправляти договір про співпрацю та NDA, щоб спеціаліст міг з ним ознайомитись.
Якщо компанія відмовляється надати договір то варто писати відгук.

Варто писати відгук коли затримують зарплату

На DOU повно тем коли компанії затримували виплати, адміністрація DOU пора вводити новий тег!
Водночас є випадки коли компанії, які затримували виплати, наполягали на відпрацюванні двох тижнів.

Компанія порушує умови виплати прописані в договорі.
Компанія вимагає відпрацювати два тижні згідно договору.
Чому ви на це ведетесь?

Найсумніше коли в компанії затримують зарплату а керівництво продовжує приїзджати на машині в офіс, замість метро, їздити на конференції та жити на повну як і раніше.
Реальна історія: в компанії затримали на місяць зарплату а в той же час власник компанії поїхав на конференцію де оплатив стенд за $5000+.
У спеціалістів є лояльність, але якщо компанія затримує виплату зарплати більше тижня то варто писати відгук та поділитись відгуком з колегами, щоб уникнути ситуацій коли затримка оплати в місяці.

Варто писати позитивні відгуки

Мені часто складно писати об’єктивний відгук про компанію в якій працюю зараз, але якщо продовжую працювати то значить комфортно.

Епілог

Написання відгуків схоже на мурашиний алгоритм:

У основі алгоритму лежить поведінка мурашиної колонії — маркування вдалих доріг великою кількістю феромону.

Вважаю що досвідчені спеціалісти мають писати відгуки та направляти індустрію правильними шляхами-компаніями.

👍НравитсяПонравилось4
В избранноеВ избранном0
LinkedIn
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Но отзывы будет читать любой адекватный соискатель, это компании должны понимать и без тыканья их лицами в отзывы о них.

Як написати відгук, якщо це заборонено або суттєво обмежено (наприклад, тільки позитивні відгуки) через NDA? Вважаю, що dou потрібно запровадити прозору систему написання анонімних верифікованих відгуків. Я не користуюсь галочкою «опублікувати анонімно» саме через те, що немає механізму переконатися в тому, що зв‘язок з профілем в linkedin не може бути відновлений після публікації відгуку.

Відгук про компанію в якої NDA забороняє писати критику:

Перед прийняттям оферу будь-ласка уважно читайте договір та NDA:
Плюси:
  • Хороший монітор

Мінуси:

  • NDA
  • NDA
  • NDA
  • NDA
  • NDA
  • ...
  • NDA
  • NDA
  • NDA
  • NDA
  • NDA

Вот так и появилось первое правило бойцовского клуба: нельзя говорить про нда

Многие люди не верят пока сами не убедятся. Ты им говоришь, что разводилово и кидалово, а они все равно верят в какую-то аферу и идут туда. У каждого свои иллюзии, и выйти из этих иллюзий человек может только сам, прикладывая какие-то усилия, чтобы докопаться до сути, иначе никак.

Я бы сказал, что нет такого понятия как негативный или позитивный отзыв, есть понятие честный (искренний) и нечестный (неискренний) отзыв конкретного человека. А опыт каждого всегда уникален, иногда с позитивным результатом, иногда с негативным. Но право человека на отзыв об опыте где-либо должно охраняться законом в идеале.

Истинная свобода слова в Украине в проблемном состоянии, как и «правоохранительные» и регуляторные органы. Поэтому нужно быть аккуратным и действовать в рамках законов и формальных правил. Так как всякие мутные конторы и гнилые люди обычно к ним и взывают после «неправильных» для них отзывов.

И еще, добро может победить зло, только используя инструменты добра. Инструментами зла (местью, гневом, подлостями) победить зло невозможно.

Добро и зло — понятия не абсолютные, и базовых понятий нет вообще. Они определяются исключительно правилами игры. Соответственно игра по правилам = добро, против правил = зло.

Месть — единственный уравновешивающий мотив против зла, там где иные правила игры не установлены, либо нет механизма их исполнения, что есть почти одно и то же с позиции зла. То есть когда ты правила готов нарушать, тебе всё равно, лазейка ли это в правилах, либо же просто некому тебя наказать.

По той же причине правоохренительные органы право не охраняют. Они всего лишь внутреннее войско феодала и ничего кроме. Они охраняют его власть, и не упускают возможности сами поживиться. Боятся только армии, да и то не везде (смотри Донбасс).

Касательно IT — поинтересуйся для начала, кто стоит за владением этими конторами. И результат может тебя сильно не порадовать. Соответственно, и понятия наследуются оттуда. А законы... они не работают. Даже сами судьи принимают решения не по закону. А по своим понятиям и традициям. Вплоть до того, что судья не примет решения в твою пользу просто потому, что у неё не оказалось под руками документа, с которого скопипастить текст решения.

Добро пожаловать в поведенческую психологию. Это тебе не в Сатурн пальцем показывать.

Я считаю что отзывы надо писать не только про ИТ компании, а вообще про всех. Потому что прилипнуть можно и на мебели к примеру, я уже не говорю про стройку.

Я нескольким сотрудникам неоднократно говорил про dou и отзывы на нем, и каждый раз встречный вопрос: «а что за dou?». Да и с итальянским сайтом то же самое. Объяснение не приводит никуда.

Еще трабла в том, что банально грамматическим подкованных не так много.
Простыня отзыва, написанная безграмотно, не стоит вообще ничьего потраченного времени: ни написавшего, ни пытающихся ее прочитать.
Грамотные инженеры, по видимому, вымываются из страны, либо стареют и уходят на пенсию.

Написав негативный отзыв на контору, которая хоть что-то из себя представляет, можно нарваться на различные негативные потери для себя: от репутационных до финансовых (если в данный момент в конторе работаешь). Потому зачастую отзывы оставляются либо положительные, либо никакие. Для негативных отзывов отлично подходят анонимные платформы типа eb**oe.it и т.п. — там действительно кладезь полезной информации с одной стороны, но с другой — анонимно можно писать любую дичь и никогда не знаешь, написал ли отзыв реальный сотрудник компании, или это просто происки конкуррентов и прочих обиженок. Что с этим делать — я не знаю. Сдавать позиции точно нельзя, потому что иначе в перспективе будем работать «за еду», но и рваться в бой сломя голову — тоже чревато.

Я работал как-то в маленькой конторе, не буду называть её, про которую были плохие отзывы. И там было всё отлично. И работал в крупной конторе, тоже давайте сейчас обойдёмся без названий, про которую в Интернете одни позитивные отзывы — а там внутри была дичь полная. Называть эти конторы и описывать ситуации уже смысла нет, потому что то было в Симферополе до оккупации, и сейчас там уже никого не осталось.

Про затримки виплат треба писати однозначно бо такі ситуації все одно вилазять але з більшими втратами для індустрії

Это согласен. Я вообще не понимаю, почему люди продолжают сидеть на том месте, где им не заплатили денег, и на что-то надеяться. Нет денег — ухожу и пишу отзыв. Я понимаю, могут быть какие-то одноразовые косяки и задержки на неделю, например, но несколько недель для меня лично — край.

Ну не знаю. Лягушку варят постепенно а людям зарплату перестают давать резко. Разве что, может, убаюкивают росказнями, что нужно ещё вот немножко потерпеть и всё-всё будет зашибись.

убаюкивают росказнями

+ потрібно визнати собі, що ви пропрацювали безкоштовно місяць (тиждень)

Я всегда читаю сначала на dou, а потом перехожу на анонимные в интернете, вот там то вся правда и будет. Вообще большинство просто бояться писать от своего имени, а вот такие закрытые отзывы всегда более правдивые.

Насправді все це є легко підроблюваним. Кого не спитай із організаторів подібних агрегаторів даних — усі починають втирати «какує-то діч», а саме, що люди повинні залишати справжні відгуки, а якщо хтось залишив неправильний, вони за це відповідальності не несуть, і далі подібну маячню.

Інакше кажучи, ринок лимонів у повний зріст. Шахраї на ньому не просто мають перевагу, а ще й знищують усіх окрім шахраїв. Інакше кажучи, з людьми як із мурахами це не спрацює. Якщо нема покарання за підробку та відверту клевету, то покарання буде тим хто цього не робить.

Ласкаво просимо у реальний світ.

Приклад: якщо введуть ДіяСіті, а треба буде найняти джунів, їм дійсно платитмуть вказану ставку. На папері. А в реалі вони матимуть віддати керівництву частину грошей готівкою. Як знаю? Ця схема працює в силових органах ще з часів Януковоща. І звісно ж «непереманювання» саме для того і вводять, щоб платити якнайменше, а як що не так — тупо вишвирювати з-під Дії, щоб не міг працевлаштуватися.

Я писав про відгуки DOU де є підтвердженні профілі, так їх можна підробити, але доступні для перегляду інші коментарі, статті, теми автора, щоб зрозуміти правдивість відгуку.

Завжди вражає наївність підходу. Це не задачка на літкоді, написана під готове рішення, а проблема планетарного рівня, яка не має вирішення ані в цілому, ані часткового, яке мало б хоча б якісь ознаки стабільності.

Де є інформація — там є її підробка. Причому підробка зазвичай дешевша — це наслідок жадібності, небажання вкладатися в рішення проблеми, що не одноразово доводила статус № 0 для всього людства. Замість того включаємо страуса та робимо вигляд що її не існує.

Це все одно що ігнорувати обмеженість палива, бо в тебе зараз повний бак бензину. І якщо там все досить передбачувано, то з шахрайством так не вийде — воно не просто використовує найновіші технології, саме шахраї є володарями найбільших фінансових ресурсів, тобто можливості шахрайства напряму спонсоруються саме тими, хто найбільше від того втратить.

Тому запевняю, навіть якщо ти цілий день думатимеш над проблемою, «гарного» рішення ти не знайдеш. Бо підробка інформації відбувається абсолютно на всіх рівнях. І навіть часткове тимчасове рішення — продукт серйозних інвестицій і грошей, і часу, і командних зусиль. Бо повторюся, війна йде з драйвером № 0 в новітніх технологіях.

Єдиним урівноважуючим механізмом підробки інформації є конфлікт. На усіх рівнях. Там де конфліктів нема чи вони заборонені — інформація є підробленою, а судження на її основі — хибними. І похибка з часом лише зростає.
Конфлікт є шкідливим за своєю природою, тому він має бути інституціалізованим. На всіх рівнях, де створює проблеми перевитрати ресурсів або цуг-цванг ситуації. Тобто, мають бути правила гри, винагорода за гру за правилами, покарання за гру проти правил. Але сам механізм так само не можна вважати надійним, він зазнаватиме тиск з метою підробки інформації.

Тому найнижчим рівнем суспільних процесів, «зоною росту», імунною від створення механізмів підробки — є конфлікт сам по собі. Але ж конфлікт диструктивний, тому ріст — дуже-дуже малоймовірний випадок. Зона росту має бути створена штучною, в якій буде інституціалізовано конфлікт, але НІЧИМ окрім власне конфліктів та побудови відносин (на основі пошуку рівноваги протиріч) вона не займатиметься, тобто, не матиме корисного навантаження. Особливо фінансового. Бо фінансовий механізм завжди перемагає у короткострокових конфліктах, і завжди програє по ресурсах. Так само як і механізм грубої сили.

Оце й є «задачка із зірочкою». І вирішити її настільки ж складно, як наркомана відмовити від наркотику, коли в нього прямо зараз є доза. Лише замісна терапія.

Велкам в теорію ігор по правилах поведінкової психології. І нехай тебе не дивує неймовірна кількість і різноманіття нашарувань ІЛЮЗІЙ що до швидких рішень. І на будь-якому рівні ти можеш обирати, чи грати за правилами, чи шахраювати. Проте маєш розуміти: у тебе в моску залізобетонно прописані 4 домінантні вектори поведінки, кожен з яких підкріплює сам себе, майже незалежно від результатів (бо вони передбачувані) — і не ти їх обираєш, а вони тебе. Є ще й п′ятий — конформізм. По ітогу майже всі обирають саме його, тому суспільство ну дуууууже інертне.

PS. Ти також обрав конформізм. Але все ще намагаєся рипатися, вважаючи що має бути хтось сильно кращий за тебе, всемогутній, який нічого не боїться та не від кого не залежить. І саме він має створити якісь механізми, які зроблять поганим людям погано, гарним людям гарно. Вибач, боґа нєт. А інформацію що є гарним, а що поганим — тупо підробляє під себе переможець. Конформістам пофіг, кого підртимати. Навіть якщо саме вони оплатять бенкет (завжди так стається).

Можливо, варто усвідомити, що ти контрактор-ФОП надаєш послуги, а не працюєш, як штатний працівник, і перестати оперувати таким поняттям, як «відпустка» і її похідними — офіційна, стандартна, мала, прихована і т.д.

Тоді усні домовленості перетворяться в більшу винагороду та відпускні-лікарняні за свій рахунок, якщо працювати на хороші компанії то вважай те саме.

часто складно писати об’єктивний відгук про компанію в якій працюю зараз

От ось це)

Подписаться на комментарии