Авіація vs ІТ: історія світчерки з Чернігова

Вітаю, мене звати Дарина, мені 30, і я світчерка :) Якщо серйозно, то я — «екс»: райтерка, держслужбовиця, репетиторка з англійської та бортпровідниця Emirates Airline з базою в Дубаї, і, здавалося, на останньому можна було б і зупинитися, утім в один з моментів я зрозуміла, що необхідно зробити вибір.

Нерідко чую питання «Чому?», і готова відповісти. На той момент вже було розуміння: якщо продовжувати, то додому до рідних і близьких повернуся ще не скоро. Робота в авіалініях — це подорожі, постійна зміна локацій, яскраві емоції, нові смаки, але ж і рутина, «нєрвішки», недосипи, щорічне підтвердження всіх ліцензій з низкою екзаменів. Мені подобалася робота в небі, але я розуміла, що хочу чогось більш перспективного та у рідному місті. Отже, коли підійшов час підписувати другий контракт і складати екзамени вже вчетверте, я розуміла, що треба ухвалювати рішення: повертатися чи залишатися в небі.

В очікуванні пасажирів. Emirates crew

Тут, думаю, зрозуміло, що мені хотілося перемкнутися на щось нове, перспективне та добре оплачуване, як і авіація, але в рідному місті та з можливістю використовувати інгліш. За заданими критеріями пошуку — орієнтир був очевидним — IT. Вакансія Customer Care Agent у Snovio якраз була вдалою знахідкою, яка допомогла мені приєднатися до світу IT.

За майже три роки роботи в Snovio — роки нових відкриттів та дослідження можливостей — мені відкрилась прогресивна ІТ-спільнота Chernihiv IT Cluster, успішні проєкти якої наближують Чернігів до великих міст України за рівнем доходів та значно перемагають мільйонники у комфортності життя.

Я активна людина, а отже, одразу вирішила, що хочу взяти участь в житті Чернігівського ІТ-кластеру, про який розповім більше трішки згодом.

Чому не столиця

Чернігів — моє рідне місто, тож вже мало мою прихильність. Це один з найкрасивіших обласних центрів України, історичне серце якого стоїть у попередньому списку на віднесення до Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.

Місто невелике, основні локації можна оглянути за день, втім, по області стільки цікавих місць, що я вивчаю досі.

Окрім історичних локацій, є чимало можливостей для сучасного відпочинку: туристичні комплекси зі SPA, екстремальними видами спорту та екоорієнтованістю.

Чернігів — ідеальна work-life balance локація. Порівняно доступна нерухомість, гарний сервіс, недалеке розташування від столиці (трохи більше ніж годину на авто), динамічний розвиток, екологія: ліс, річка...

Доходи ІТ-спеціалістів у remote-світі вирівнялися у розрізі регіонів. І тут ще одна перевага малого міста: можна заробляти значно більше, а витрачати значно менше.

До того ж у меншому місті легше знайти себе у громадській роботі, що швидше спрацьовує на видимий результат (про це трохи згодом).

ІТ для «не-технаря»

Звісно, розробники — «кістяк» індустрії. Однак сучасні вимоги до бізнесу роблять її доступною і для гуманітаріїв. Мова про маркетологів, бізнес-аналітиків, проєктних менеджерів, дизайнерів, копірайтерів, менеджерів з підбору персоналу тощо. Моє особисте відкриття — агент по роботі з клієнтами, або Customer Care Agent.

Перш ніж знайти себе у Snovio, я спробувала ще пройти співбесіду у відділ маркетингу іншої чернігівської компанії. Що таке маркетинг я не зовсім тоді розуміла, копірайтинг не зацікавив, а отже, напрям подальшого руху був мені очевидним. Співбесіда, офер і от я — гуманітарій — працюю в ІТ.

Досвід попередньої роботи допоміг швидко інтегруватися. Адже вміння знаходити спільну мову навіть з найбільш вибагливим клієнтом стало в пригоді. У роботі з користувачами, як і в небі, треба створити всі умови, аби клієнт почувався в безпеці, треба знайти потрібні слова, щоб підібрати варіант, що влаштує всіх.

Згодом у Snovio з’явилася вакансія HR. І я вирішила спробувати ще раз (без співбесіди не обійшлося, звісно). У моєму випадку HR був і рекрутер, і івент-менеджер, і кадровий робітник. Тож постала задача з багатьма невідомими. На щастя, профільна література та низка онлайн-курсів допомогли зрозуміти, в якому напрямі рухатися далі. Самоосвіта нині must have, був би час і бажання.

Сучасний HR повинен мати розуміння бізнес-домену компанії. Тобто чітко усвідомлювати не лише основні тенденції ІТ-ринку, а й сильні та слабкі сторони безпосередньо своєї компанії.

Збирати та аналізувати дані: від очікувань колег до зарплатних та соціальних пропозицій на ринку. Як наслідок, вміти швидко та якісно адаптувати та доносити інформацію.

Згодом специфіка роботи змусила замислитися, як популяризувати регіональний ринок і залишати кадри як в місті, так і в наших компаніях. І ось: «Привіт, Chernihiv.IT. Давай дружити!». Чернігівський ІТ-кластер засновано у 2017 році. Членами кластеру є місцеві компанії, які працюють у сфері e-commerce рішень, автоматизації бізнес-процесів, створення сайтів, розробки продуктів та рішень для бізнесу.

Через рік участі Snovio в кластері я вирішила, що хочу брати активну участь в його житті. Таке волонтерство приносить задоволення, особливо коли бачиш, як зростає те, чим займаєшся.

Моя зона відповідальності у спільноті — програма Chernihiv.IT LOYALTY. Її суть полягає в тому, що працівники компаній (лише члени спільноти) можуть користуватися системою знижок і бонусів на послуги та товари у компаніях-партнерах. Наразі у нас 16 партнерів. Здебільшого це місцеві компанії, однак вже є і кілька мережевих.

Цікаво, що навіть у громадській діяльності простежується моя основна зайнятість. Адже, забезпечуючи роботу програми, мені доводиться застосовувати свої вміння HR: домовлятися з компаніями, враховувати запити членів кластеру та виводити з цього середнє арифметичне.

Чому кластерні організації — це важливо

ІТ-спільноти — це ком’юніті компаній і той ланцюжок, що їх об’єднує. У малих містах цінність кластерів надзвичайно велика: адже галузь ІТ тут розвивається повільніше, ніж у великих містах. Зазвичай кластери беруть на себе місію розвінчати міф про невеликі міста як безперспективні.

Розглянемо на прикладі Чернігова. Місто розташоване надто близько до Києва з манливими пропозиціями. Відтак молодь обирає, на перший погляд, легший і вигідніший варіант — переїзд в столицю. Разом із тим все частіше досвідчені ІТ-спеціалісти обирають релокейт подалі від мегаполісів. Ця тенденція, зокрема, спричинена коронакризою. Нині у невеликому Чернігові активно працюють кілька десятків компаній: це як і філії потужних холдингів, так і офіси місцевих продуктових компаній. Тому кластер працює над тим, щоб бенефіти Чернігові були очевидними для потенційних співробітників наших компаній. Регіональний ринок розвивається шаленими темпами, відповідно спеціалістам є що запропонувати та з чого обирати. А їх зазвичай тут не вистачає.

Діяльність кластеру важлива і з точки зору подієвого контенту та трафіку. До слова, на останній офлайн-конференції Chernihiv.IT було близько 500 учасників. Загалом подієвий трафік Чернігова докарантинного часу був високий. На нашу думку, діловий туризм, зокрема завдяки ІТ-подіям та іншим, має великий потенціал для туристичного потоку до міста, що має зручне розташування та цікаві локації для дозвілля для постробочого проведення часу.

Загалом Чернігівський ІТ-кластер ставить перед собою досить амбітні цілі. Серед них: удосконалення системи підготовки висококваліфікованих спеціалістів в ІТ-галузі, так би мовити, для себе. А також: формування позитивного іміджу Чернігова як дружнього до новітніх технологій та бізнесу. Наш у Chernihiv.IT фокус: освітні проєкти та програми. Так, нам цікаво, аби потенційні висококваліфіковані співробітники залишалися в Чернігові та розвивали регіональну галузь. Водночас мені резонує напрям розвитку ком’юніті та реалізація програм безпосередньо для членів кластеру. За останні декілька місяців ми знайшли кілька десятків партнерів, які співпрацюють з нами в рамках Chernihiv.IT LOYALTY. Крім того, мені імпонують й інші програми кластеру. Скажімо, ціллю Green Office є ZeroWaste Offices. І ми сподіваємося її реалізувати до кінця року.

Висновки

Історії світчерів у ІТ-компаніях, що базуються в Чернігові, — яскравий приклад того, що в ІТ можна потрапити у будь-якому віці та форматі. Навіть увійти в ІТ з неба, як я. Тут знайдеться місце фахівцям з математичним та гуманітарним складом розуму, а можливість добре заробляти та менше витрачати — беззаперечний аргумент на користь вибору роботи в невеликому місті.

Переваги таких міст, як Чернігів, для ведення ІТ-бізнесу ще й у можливості трансформувати середовище під себе через роботу кластерів. Бенефітів розвитку ІТ-галузі тут багато, тому Chernihiv.IT працює над тим, аби вони були очевидними для широкого загалу.

👍ПодобаєтьсяСподобалось12
До обраногоВ обраному0
LinkedIn

Найкращі коментарі пропустити

Займаюся зараз англійською із британцем, йому 48 років, який живе в Кейптауні, а до цього працював щось близько 20 років пілотом в пасажирській авіації, доріс до капітана екіпажу і кинув, повертатись не планує.
Каже спочатку літав у Європі, потім працював капітаном в Flydubai, дубайські авіалінії, а останнім місцем була посада капітана в якихось Китайських авіалініях.

Так от, по його словам, це жесть, а не робота. Само собою, що на тобі величезна відповідальність за життя, але то фігня, а от постійний збій режиму сну, люті овертайми, стресс, а у випадку з китайцями ще й постійний страх, що на тебе хтось за щось донесе і звільнення або навіть тюряжка як ворога нефрітового стержня.

Коротше мужик прийняв рішення займатись декілька годин на день репетиторсвом і вчити джаваскріпт, в подальшому шукати віддалену роботу веб-кодерка.
Так що світчинг в ІТ це не тільки щось унікально-українське.

Дарина написала статью про что угодно: Сновино, айти кластер, Чернигов, но не про про себя и свой путь.

Работаю с Дариной на протяжении всего времени работы ее в нашей компании — она прекрасный специалист и реально старается сделать работу у нас максимально комфортной.

Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Всегда было интересно, но по очевидным причинам не осмеливался задать вопрос: по каким методикам/учебникам/практикам идёт натаскивание бортпроводников силовым методам работы с неадекватами и тер-ми на борту?

занятия по самообороне с тренером, по тер-ам — есть четкие инструкции, ну и поправка на действие по ситуации, ясн дело.

занятия по самообороне с тренером

vs

вміння знаходити спільну мову навіть з найбільш вибагливим клієнтом стало в пригоді. У роботі з користувачами, як і в небі, треба створити всі умови, аби клієнт почувався в безпеці, треба знайти потрібні слова, щоб підібрати варіант, що влаштує всіх.

т.е. сейчас вы бъете клиентов и девеоперов?

Если хорошо себя ведут, то бить можно пряником.

А это идея. Надо задуматься :)

напишу 3-й раз (удалили уже 2 раза).

В авиации таки тоже полно войтишников.
И порог уже ниже чем раньше

Можно сесть за штурвал самолета после трехмесячных курсов? О_о

в авиации не только пилоты (тема не про пилотов же)

Оказывается, у нас нет варн и каст, и можно пойти обучиться и утроиться на работу по какой-то новой для себя профессии.

Оказывается, у нас нет варн и каст

некоторые все же есть. Судьи там или прокурорские.

За штурвал личного самолета — вполне. А так чтобы деньги за это получать — ниже писали, два года

40 часов или около того был минимум для PPL. Для ATPL уже от 1500 часов

Круто, конечно. Мне 40 часов и для нормального уверенного вождения автомобиля было недостаточно, а тут самолет :)

Всего часов побольше, но в 3 месяца можно уложиться

Aviation Skills Development — 200 Hours
Simulator — Cessna 172 w/ Instructor — 15 Hours
Flight — Cessna 172 w/ Instructor — 40 Hours
Solo Flight — Cessna 172 — 10 Hours
One-on-One Ground Instruction — 20 Hours
Pre/Post-Activity Briefing — 6 Hours
Total Course Time: 3 months

В авиации по большему счету пилоты вообще не нужны. Эта та сфера, которая хорошо автоматизируется — научить самолет взлетать/садиться намного проще чем научить автомобиль ездить по городу, а они уже ездят. Плюс у авиационного автопилота есть возможность получать информацию и инструкции из аэропорта, есть глиссада, то есть нет необходимости самом постоянно сканировать обстановку, распознавать объекты.

Скажите «а что если форсмажор ...». Да, были ситуации когда если бы не пилот то самолет разбился бы. Но, ситуаций когда самолет разбился из-за действий пилотов — намного больше.

але ж і рутина, «нєрвішки», недосипи, щорічне підтвердження всіх ліцензій з низкою екзаменів.

Блин, можно подумать что в ИТ этого нет. И тут еще не факт, где этого больше будет...

ЗЫ дык а что по з/п у бортпроводника Эмирэйтс? Неужели HR в Чернигове получает +/- столько-же?

И много вам за год приходится проходить экзаменов для подтверждения права доступа к работе?

С июля прошлого года сдал 5 экзаменов. И это при том, что в прошлом году вджобывал по 10-12 часов каждый рабочий день (в выходные правда не прикасался, старался уделить время семье). К экзаменам готовиться время мог выделить только с 11 до 1 ночи. В таком ритме сдал 3 экзамена за пол года. Да, не сдав их я бы не лишился работы, но... карьерных возможностей эти усилия добавили прилично. В следующем году надо будет ресертифицироваться, так что история продолжается (надеюсь уже без вджобываний).

ну возможно ты замечал ветерок в офисе около 17:45 и приток свежего воздуха
это бегут домой те что не вджобывает по 12 часов

В таком ритме сдал 3 экзамена за пол года.

да, я когда-то 7 за год ввалил

В большинстве случаев в IT эти тренинги дело добровольное, ну разве что ПМ будет подпинывать для развития команды в нужном направлении. Может быть у ИБ-шников построже. В авиации же на каждый чих требования строго формализованы. Ну и полукочевой образ жизни Cabin Crew со временем может надоесть.

кадровицам и то надо тренинги проходить

Кстати, было бы намного интереснее почитать как обыкновенная девушка из миграционной службы стала cabin crew в Emirates.

+1
при том что аэропорта в Чернигове больше нету а в столицу заявлено что неохота
en.wikipedia.org/...​ihiv_Shestovytsia_Airport

Замініть останнє фото на це: i.imgur.com/7B5vqvS.jpg

ооо, які люди :) Вітаю з першою статтею на ДОУ :) Успіхів і кар’єрного зростання!

...вот что конкретно не понравилось так это розетки на фото

кому не плевать на то что тебе не понравилось...

как минимум еще двум людям

да еще и не ровненько!

а вторая так вообще вверх ногами!

когда будет история про айтишника-свитчера, который устроил бизнес по выращиванию травки?

Давайте якусь історію про зворотній світч. Був архітектором — став вирощувати моркву, екс-СТО вигорів та пішов у патрульну поліцію тощо.

Уйти из IT: бывший контрактор Google о возвращении в Киев и смене профессии
dou.ua/...​/articles/from-it-to-art

фаундер ворк.уа реально сейчас выращивает морковь :)

«Мені здавалося, що IT — це про престиж, гроші та свободу». Розповідь фронтенд-розробниці, що пішла зі сфери
dou.ua/...​loper-to-psychotherapist
«Я не хочу так работать». Как медик освоила IT и почему ушла через 3 года
dou.ua/lenta/articles/leave-it
З ІТ-ринку — у фінансовий. Український програміст — про життя й роботу в Канаді та причини повернутися додому
dou.ua/...​les/from-it-to-financial

Диоклетиан. Там дауншифтинг похлеще чем из ИТ :)

Та є такі статті і не одна, тут правда немає бо це ж ресурс про айті а не про вихід

А то правда, що ви самостійно вирішили відмовитися від польотів, чи вас виперли с Emirates як і тисячі інших співробітників через карантини і скорочення рейсів? ))

За майже три роки роботи в Snovio...

а що за карантин і скорочення рейсів був три роки тому? )

Не чула про карантин у 2018, а Ви?

Работаю с Дариной на протяжении всего времени работы ее в нашей компании — она прекрасный специалист и реально старается сделать работу у нас максимально комфортной.

Займаюся зараз англійською із британцем, йому 48 років, який живе в Кейптауні, а до цього працював щось близько 20 років пілотом в пасажирській авіації, доріс до капітана екіпажу і кинув, повертатись не планує.
Каже спочатку літав у Європі, потім працював капітаном в Flydubai, дубайські авіалінії, а останнім місцем була посада капітана в якихось Китайських авіалініях.

Так от, по його словам, це жесть, а не робота. Само собою, що на тобі величезна відповідальність за життя, але то фігня, а от постійний збій режиму сну, люті овертайми, стресс, а у випадку з китайцями ще й постійний страх, що на тебе хтось за щось донесе і звільнення або навіть тюряжка як ворога нефрітового стержня.

Коротше мужик прийняв рішення займатись декілька годин на день репетиторсвом і вчити джаваскріпт, в подальшому шукати віддалену роботу веб-кодерка.
Так що світчинг в ІТ це не тільки щось унікально-українське.

дуже дякую за влучний комент

Де ви його знайшли?

вчити джаваскріп

Ви на бартер домовились?

бартер

Якбижто)
Заходиш на преплей, шукаєш собі викладача — вуаля)
preply.com/en/tutor/1282927

Хоча краще ходіть по моєму реферальному посиланню, обидва отримаєм бонус
preply.com/en/?pref=MjczOTg=

Расскажите, пожалуйста, в двух словах, как вам сама платформа? Давно ли занимаетесь, видите ли результаты? Тоже засматриваюсь на нее, но читала много отрицательных отзывов о проблемах с деньгами, блокировкой аккаунтов и т.п.

Сама платформа однозначно варта уваги.
Про сам процес навчання важко сказати. Проблема в тому, що там може зареєструватись викладачем будь-хто, навіть з нульовими здібностями до викладання та навчання та з далеко не ідеальною англійською.
Особисти я пробував перед цим трьох різних людей, всі були нейтів спікерами.
Спочатку була студентка із США, вона переважно мовчала, мене не виправляла і я сам із неї щось витягував, не сподобалось.
Потім був латинос теж із США, не пам’ятаю чому, але теж із ним не зайшло.
Потім леді із Шотландії. Це був лютий ахтунг. Такого специфічного акценту я ще не чув ні в кого. Натурально тільки кожне друге слово розумів, хоча до цього мав справу з англомовними європейцями, індусами, азіатами, різноманітними американцями. Більше одного урока я не витримав да і той завершив досрочно.
Наразі останній та мій поточний викладач нейтів спікер із Британії, який жив саме в Лондоні і має чітку вимову, ним ніби задоволений, хоча висновки робити ще рано.

Ну і всі мої викладачі брали за урок 10$. Можливо, якщо розглядати вищу цінову категорію, то є шанс зустріти більш професійних викладачів.
Там є люди, які готують ціленаправлено на здачу сертифікату чи підготовку до чогось, але в моєму випадку ціллю є збільшення словникового запасу, говоріння на різні теми, не тільки про роботу та краще сприймання на слух англійської мови.

Спасибо огромное за такую подробную информацию! :) Надо пробовать.

із Шотландії
Такого специфічного акценту я ще не чув ні в кого

Real: www.youtube.com/watch?v=dGwO5XWVGOo

Fun: www.youtube.com/watch?v=hGYMLxQPE_U

більш професійних викладачів

Може на початку треба таких для того щоб отримати базу, але потім краще взяти декілька, щоб зрозуміти наскільки ви можете зрозуміти різні варіанти англійської

Ну и компенсация соответствующая — $10к второй пилот, $20к капитан. Это в Эмирейтс.

Для когось гроші не головне, для когось не головне після досягнення певного рівня.

Після 20 років роботи і аж капітаном певно вже можно і не дуже сильно працювати...

Каже спочатку літав у Європі, потім працював капітаном в Flydubai, дубайські авіалінії, а останнім місцем була посада капітана в якихось Китайських авіалініях.

Между лоукостером FlyDubai и элитными государственными Emirates пропасть

Для пасажира так, а для капітана і другого пілота навряд багато змін, окрім оплати.

с точки зрения процессов — далеко не факт. Есть мнение что в россии самая передовая компания в этом плане — лоукостер победа, а в аэрофлоте и s7 — треш угар и содомия.

у Вас есть конкретная информация про Эмирейтс\Этихад вс ФлайДубай?

она там везде, также как и низкие зп в фублях.
разница между emirates и flydubai сущетсвенная т.к. у первого только широкофюзеляжники и лонгхолы, а на втором 737 (в том числе максы), соотвествено разный график. понятное дело что на широкофюзеляжник после школы пилотов никто не берет :) И во время короноистерии пилоты из emirates были заняты в перевозках масок и прочего, а пилоты 737 остались без работы.

Променять небо и земной шарик на линкедин и красные глаза...ну не знаю...

красные глаза — это атрибут полетов тоже) if you know what I mean

Променять небо и земной шарик на линкедин и красные глаза...ну не знаю...

А еще стрессы, внештатные ситуации с бухими, недовольными и буйными пассажирами, обновления экзаменов и лицензий, еще хз как это совмещать в случае, если захочется детей завести. Даже анекдот на эту тему :)

Бизнесмен летит куда-то по делам, в аэропорту зашел в туалет, смотрит — мужик толчок драит. Проходит мимо и узнает своего одногруппника.

— О, Саня, привет, а ты что тут делаешь?

— Да вот, уборщиком работаю.

— Ты ж, вроде, умный парень, давай ко мне в контору, поработаешь, подучишься, через год будет хорошая должность и зарплата.

— Спасибо тебе, конечно, за предложение, но авиацию я не брошу!

недовольными и буйными пассажирами, обновления экзаменов и лицензий, еще хз как это совмещать в случае, если захочется детей завести

мало чем отличается от ИТ
токо еще и оглохнешь

А ты поди пилотом работаешь? Отмазки что нет образования не подходят. $70к и 2 года интенсива и ты пилот в любом возрасте и с любой начальной подготовкой. И это взрослая авиация. Легкая и того доступнее и быстрее в плане обучения. Бортпроводником вообще за 3 месяца можешь стать, вперед, покоряй земной шарик )

И какая зп у бортпроводника?
Питание, проживание?
А у пилота?

у второго пилота 3-10к баксов, у командиров — 5-20к баксов. Зависит от авиакомпании и типа самолетов, на которые есть лицензии. В китае платят существенно выше рыночного, там дикая нехватка кадров.

А что надо чтоб курсы пилотов открыть?

лицензия, ну и по мелочи: инструкторы, самолёты, тренажеры, аэродром, учебные помещения...

сайт-лендинг и немного в таргет «хочешь получать 20к $ в месяц? вкатывайся джуном-пилотом на авиагалеру за 2 месяца».

У Емирейтс, бортпроводник — $2-3k, второй пилот — 10k, капитан — 20k. Китайцы вроде платят не сильно меньше, но там с овертаймами хуже. В любом случае, можно быстро отбить начальное вложение и зарабатывать побольше чем в ИТ, а ведь в Эмиратах еще и налогов вроде нет, то есть цифры выше практически чистыми.

Ну то-есть как сеньор в хорошей локации? Не густо

от типа вс зп тоже сильно зависит(кэп условного atr72 всегда будет зарабатывать гораздо меньше второго пилота на a380) А также от опыта, доп нагрузки(пилот-инструктор, проверяющий и тд)

Питание и проживание обеспечивают, причем у пилотов там чуть ли не личный водитель есть. Ну и понятное дело шаровые полеты каждый год в этой авиакомпании и компаний партнеров.

Проблема в том что в возрасте здоровье уже не то. И может оказаться что потратив $70К и два года — карьера пилота может закончиться в любой момент после непрохождения медкомисии. Это пугает.
А легкая авиация да, довольно доступна, но это хобби а не метод заработать денег.

Дарина написала статью про что угодно: Сновино, айти кластер, Чернигов, но не про про себя и свой путь.

Ну бо по суті вона не в ІТ світчилась, а просто стала HR

Говорят у пилотов эрекция ухудшается.
Но и у айтишников тоже

Так і бортпровідниця це не пілот.

розетки криво висят на последнем фото

Кластер розеток.
Надпись тоже горизонт сильно завален

Підписатись на коментарі