Нішеві ІТ-спільноти помирають?

Привіт, ДОУ

Помітив, що в українській ІТ-екосистемі генерується набагато більше контенту, ніж потрібно аудиторії. Ледь не кожна компанія запускає власну серію мітапів або ком’юніті розробників. Кожен рік з’являються нові конференції, їх теми стають більш гранулярними. Свого айті подкасту або ТГ-каналу не має тільки лінивий.

Мені здається, що така кількість контенту набридла аудиторії. Відносно малі незалежні тусовки по інтересам ще до карантину ледь нашкрібали 10 відвідувачів, зараз ситуація погіршилась. Цінність великих конференцій упала. Якщо раніше умовна XPdays сприймалась як справжнє свято, то зараз «meh, хтось інший за місяць привезе того ж спікера, сходжу потім». Ютуб розривається від записів подій, які ніхто не дивиться.

Мені здалось, чи дійсно йде інфляція цінності ІТ контенту? Якщо так — яку цінність повинна запропонувати ІТ-спільнота, щоб бути унікальною на фоні десятка таких же?

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

ну так, рыночек порешал

Это побочный эффект работы PR менеджеров, рекрутеров, да и некоторых технолоджи менеджеров которых галеры понабирали от хорошей жизни. Их работа как раз в том, что бы погромче кричать о галере на всех углах. Для этого всякие митапы, хакатоны, конференции, хвалебные статьи на ДОУ, прохладные истории про внедрение аджайла и т.д.
В теории это должно показать что на этой галере не просто гребут «от забора до обеда» а еще и думать надо. На практиве все самое интересное, про что рассказывают на конференциях — это не реальные проекты — а прототипы, которые пилят сидящие на бенче или студенты в овертайм!
Вот такой парадокс: в свободное время (вместо сна) на галере можно заниматься очень интересными R&D проектами на передовых техноголиях. А вот рабочее время продано клиенту что бы грести легаси.
В итоге все эти «спильноты» превратились в тусовку «вы*бщиков» и «ваитишников». Кто уже вкатился срочно пишут статьи и лижут микрофон ради промошина — а кто еще мечтает приходят что бы их заметили и взяли на борт.

З іншого боку, я б не сказав, що ринок ІТ-конференцій в Україні перегрітий, особливо локальних. Багато конференцій проводиться на периферії?
Ми в IT Discovery провели конференцію Java Fest в 2016 році своїми силами, і з тих пір більше Java-конференцій в Одесі не було.
А до цього попередня була в 2013-му році.

З іншого боку, я б не сказав, що ринок ІТ-конференцій в Україні перегрітий, особливо локальних. Багато конференцій проводиться на периферії?

А за багато з них ви були б готові заплатити ту ціну, що вони ставлять?

Я розумію, що у організаторів є купа витрат і можливо хтось навіть практично нічого не заробить.
Але при цьому є ціна і є товар. Умовні 100-200 багзів наче й не великі гроші для ІТшника, але що людина отримає за ці гроші?

Умовні 100-200 багзів наче й не великі гроші для ІТшника, але що людина отримає за ці гроші?

Кстати да, если конференция бесплатная — на нее придут все подряд. Особенно бредово бывает когда организатор вкладывается в жрачку за свой счет (и получает уборку территории в довесок).

Если кто-то хочет сделать конференцию с хоть какой-то ценностью, то за нее стоит брать деньги, чтобы просто отсечь массу.

Наведіть приклад конференції в Україні, яка була безкоштовною

Бывают разлитые «митапы» где будет 1-2 доклада, там бывают организаторы предоставляют еду.

Мітапи так, особливо від великих компаній. З іншого боку, якщо там закладено харчування, то швидше за все воно не буде безкоштовним.

якщо там закладено харчування, то швидше за все воно не буде безкоштовним.

Такое постоянно, особенно галеры

Было такое в начале 10х, когда это делали люди сами, а не галеры

А навіщо люди ходять в кінотеатри, якщо кіно можна подивитися і вдома?
Для мене наприклад було б цікаво послухати наживо крутих спікерів з-за кордону, поспілкуватися з ними і з іншими учасниками.
Плюс розважальна складова — конкурси, квести і т.д., які дуже непогано були організовані на JavaDay і JEEConf до карантину.

А навіщо люди ходять в кінотеатри, якщо кіно можна подивитися і вдома?

Аналогія — перша ознака нерозуміння питання. Вже вкотре переконуюсь.
Ось ви на __документальні__ фільми часто в кіно ходите?

В кіно ходять за красивою картинкою, за шоу.
Проблема ІТ конференцій в тому, що вони часто перетворюються на шоу, при тому часто з клоунами, які просто наслідують крутих шоуменів (типу Баруха) і ще з рекламщиками ... сорян євангелістами/девелопер адвокатами
Професіональної складової дуже мало, бо публічні виступи — це окремий скіл.
У нас ходять на спікерів, а не на контент, такий ринок.

крутих спікерів з-за кордону, поспілкуватися з ними і з іншими учасниками.

1) Про що і з ким ви спілкувались останнього разу? Як це змінило вашу повсякденну роботу?
2) Давайте уявимо, що ми на конференції. Про що нам з вами розмовляти? Як ви плануєте почати розмову? А ще часто на конференції ходять пачками.
Типовий нетворкінг на професіональній конференції виглядає так:
Ваш однокурсник, якого ви не бачили Х років, знайомить вас зі своїм колегою зі схожою до вашої спеціалізацією. В ІТ такий підхід розбивається об той факт, що у нас немає кластерів ні на рівні вишів (купа людей зовсім з іншою освітою) ні на рівні роботи (люди, що сидять на різних проектах в одній компанії можуть навіть не перетинатись)

Тот случай когда прошлые 3 фильма в кино были именно документальными)))

Тот случай когда прошлые 3 фильма в кино были именно документальными)))

Ліл. Що за фільми? (якраз шукаю чого б подивитись)

Один не зашел, а вот другие 2 могу посоветовать: «Дом Пьера Кардена» (к сожалению, в Жовтне он был на 90% на французском и с английскими сабами, лучше смотреть дома), «Фантом всесвіту! / A phantom of the universe!» про чёрную материю в сферическом кинотеатре, ВДНХ

Мені здається, що потенційна аудиторія всіх цих івентів вже дуже чітко поділилася на групу «вайті в айті», якій тупо не вистачає знань дивитися ці івенти і справжніх розробників, які давно розбилися по своїм дуже вузьким нішам і вивчили в них вже приблизно все можливе.

Не зовсім згоден.
Зрозуміло, що інформації море. Але головна мета конференцій і мітапов, як на мене, — навіть не отримання інформації, а соціалізація і розширення своїх професійних контактів.
Не повірю, що після півтора років карантину і удаленки люди не хочуть спілкуватися наживо.

Спид не нужен, давай с презервативом

так есть еще ж другие интересные заболевания

От лобковых вшей презервативы не спасают

обычный мусорный контент которого полно в инете по всем направлениям. как и китайский ширпортреб — качество обратно пропорционально количеству

Думаю, если бы XP Days снова решили провести, то желающих было бы очень много. Лично мне не интересно смотреть онлайн, оффлайн совсем другие ощущения. И пускай я не смогу разорваться между 3мя потоками и в какой-то из слотов для меня не будет ни одного интересного спича — не беда, туда приходят за атмосферой, которой онлайн не будет :(
Взять тот же Embedded Fest — позадалбывать дурацкими вопросами ребят на стендах с живыми проектами и попялиться на железо бесценно.

Дійсно, є відчуття що відбулося перенасичення. Навіть по динаміці зростання дописувачів та переглядів у своєму каналі змушений костатувати факт що engagement людей падає, втім така ж картина спостерігається у моїх «конкурентів».

Для мене особисто було дивно що відео з RailsConf мають по парі тисяч переглядів. А це, на хвильку, конфа світового рівню а не якийсь дрібний мітап.

Був на твоєму виступі про скляну стелю на Zlit кілька років тому, і на моїй пам’яті це був найбільший нішовий мітап за останні роки. На решті івентів де був — 20 відвідувачів вже вважалось багато

Zlit кілька років тому, і на моїй пам’яті це був найбільший нішовий мітап

Що ви вкладаєте в поняття «нішевий»?
Подивився про той Зліт, нічого нішевого не побачив, досить широкий спектр «поговорити про життя»

В моєму розумінні нішовий — не присвячений конкретній технології, а розрахований на певних людей. Наприклад Зліт — ком’юніті рєбят з BeerJS (Сергій Фролов), які робили тусовку «для своїх», а вийшла глобальна двіжуха в якій завжди цікаві спікери.

Втім, були окремі конференції по вузьким напрямкам (наприклад про GraphQL), тому під класичне визначення «нішовості» теж підпадає :)

Потому что контент, да простите, мой французский, полное дерьмо (merde), фестиваль нарциссов, графоманов и словоблудов. Многие организаторы не скрывая ставят ориентацию на планктон, потребителей курсов и прочих, которые сами не привыкли доставать информацию, другие делают из этого хайринг ивенты, информация — не цель, а средство заманить людей, а люди просто товар. Например, у меня после SIGGRAPH — любой региональный ивент вызывает приступ тошноты.

Теж правда, але як тоді шукати діамант з якісним контентом в купі компосту?

Тренуй нейромережу — запускай стартап з фільтрування гідного контенту.

Можно тренировать на фломастерах

Многие даже не скрывают, что выступают на конфах и ведут блоги, как часть своего Performance plan )). Который обычно спускается менеджером бойцу просто для того, чтобы тот хорошенько за*бался и отстал.

ага, хочешь повышение, калякай в блог как минимум

Відносно малі незалежні тусовки по інтересам ще до карантину ледь нашкрібали 10 відвідувачів, зараз ситуація погіршилась. Цінність великих конференцій упала.

От тільки це пов’язано не з кількістю подій, а з:
— доступністю інформації;
— якістю цих подій.

Якщо раніше умовна XPdays сприймалась як справжнє свято, то зараз «meh, хтось інший за місяць привезе того ж спікера, сходжу потім»

В моєму (і багатьох знайомих) випадку скоріше «meh, я вже бачив цей виступ рік тому на записі конфи, яка була 2 роки тому»

Якщо так — яку цінність повинна запропонувати ІТ-спільнота, щоб бути унікальною на фоні десятка таких же?

Не яку, а просто мати цінність. Для кожної спільноти буде щось своє. Але спільноту треба розвивати і підтримувати, а це робота на яку треба витрачати час.

Це зветься дорослішання. Цінність того лайна і до карантинів була не більше стаканчика халявного попкорну. Просто помітили, що якщо бабло перестали тринькати, час перестали витрачати — і нічого не змінилося — то може і не треба було?

Судячи з трендів ДОУ, найсоковитіша тема має бути про трактор.

Так найцікавіше ж завжди в кулуарах

Чесно кажучи, дивно це чути, бо нічого подібного і близько не бачу. Може це через те, що я взагалі не користуюсь помийками, типу «ТГ-каналів».

Чим користуєтесь? Що для вас цінне і де його берете, якщо не секрет?)

Користуюсь Twitter та RSS, підписаний на пару десятків різних компаній та людей. Хоча, якщо говорити саме за українські ІТ-спільноти, то підписаний тільки на ДОУ.

Twitter
не помойка

ахахахххаа

Ну на самом деле твиттер все еще напоминает старый интернет. Нюдсы там по четвергам можно постить и все дела. Помойка — да. Но в некоторых моментах лучше соседних помоек.

И контент туда подвозят все еще от первого лица, например джейл коммьюнити еще в прошлом году было очень активно как в постинге, так и в обсуждениях 0-day/vulnerability вещей. Альтернатива — reddit

Кожна компанія хоче бути самостійною та виростити в себе популярного автора статей чи блогера, через 2-3 статті вважають що цей автор щось значить для спільноти та беруть в нього інтерв`ю.

Хоча набагато продуктивніше, замість вирощування своїх авторів, купувати статті у вже популярних-вільних авторів, це дорожче бо платити треба грошима ніж лояльністю.

Згоден, те, у чому є потреба — завжди виживає. Інше питання, що затребуване часто не знаходить свою аудиторію через велику кількість подібного.

Плюс виникає питання, затребуване для кого? У кожної людини свої запити, які розпиляються ще сильніше в перенасиченій контентом ІТ-екосистемі. Приклад якщо мені корисні знання по Django — я йду в спільноту, присвячену Django. Якщо таких спільнот багато і вони ± однакові — навряд я буду сильно входити в якусь з них і прив’язуватись до неї. Якби така спільнота була одна — моя увага була б сконцентрована виключно на ній.

Сподіваюсь, думка зрозуміла :)

Это же не одномоментный процесс. Один поломался, на его место придут два новых. А количество инфо-мусора тем временем растет и найти что-то действительно ценное крайне сложно.

Я к тому, что эволюция, хоть и присутствует, никак не решает описанной проблемы :-)

Разумеется, у процесса есть длительность )

Я как раз о том, что это бесконечный цикл.

в українській ІТ-екосистемі генерується набагато більше контенту, ніж потрібно аудиторії

Ні
Екосистема просто не поєдналась з аудиторією через дегенеративні алгоритми ют

Я не тільки про ютуб. Забагато контенту в цілому, і онлайн і офлайн. Через що зменшується цінність кожного окремого шматка контенту

Коли мені ют буде пропонувати 5-10 каналів про пітон з тдд українською — я погоджусь з вами

Є потреба в саме україномовних Ютуб-каналах? Для інших галузей це важливо, але в айті більшість знайомих мені авторів навпаки йдуть в англомовні сегменти. Більше аудиторія і немає потреби перекладати «коміт/деплой/мердж реквест» на літературну українську :)

Ага
Тіки чомусь рфіяномовні все ще ліплять відосики

Бо в них є відносно великий внутрішній ринок і доволі непогані відосики.

Є потреба в саме україномовних Ютуб-каналах?

Джуни. Проводив опитування серед студнів 3 курсу: 24/84 сказали, що для них буде проблемою читати статті/дивитись відео англійською мовою. (Так-так, профпридатність всі діла)

відьна каса © :)

Нажаль скоріше:
Для чєго етот украінскій язик? Пачєму всє не могут разгаварівать па рускі?

Ще можете знайти відос дурепи, яка жалілась, що курсач змушують українською писати, а вона видатна науковиця з російськомовними думками.

русский язык лучше только тем, что на нём говорит больше людей, в целом такой же бесперспективный как и украинский, именно по этой причине на обоих языках контента мало и он запаздывает за английскис

Для чєго етот украінскій язик?

А для чего? Ну-ка расскажи

А для чего? Ну-ка расскажи

Я вже навіть особисто вам розповідав і не раз.

Так вы и не собираетесь переубеждаться

Именно, я наоборот тех ко меня попробует принудить стать украинцем/веганом/социалистом etc. собираюсь бить

Об этом коммьюнити тоже в курсе, потому уже никто и не утруждает себя объяснениями

Проводив опитування серед студнів 3 курсу: 24/84 сказали

А всі інші що казали і чи якось верифікувались їх реальне володіння?

А всі інші що казали і чи якось верифікувались їх реальне володіння?

19 сказали, що не проблема. Інші не відповіли. Реальне володіння не перевірялось. Сказали, що проблема таки 26, а не 24.

Інші не відповіли

Тобто
19 — можуть
26 можуть змінитись, бо осягнули, що це проблема
інші навіть ще не зрозуміли, що це проблема

Ледь не кожна компанія запускає власну серію мітапів або ком’юніті розробників.

Это такой хайринг завернутый в личину митапа. Сколько из них прожило более чем 2 раза? Просто после двух раз эффективность такого хайринга падает почти в ноль, галере становится неинтересно, все свободны.

Ютуб розривається від записів подій, які ніхто не дивиться.

Давайте возьмем SO. Наибольший траффик и плюсов в карму дают очень банальные вопросы, но с которыми сталкивается подавляющее большинство, т.е. уровень джун+.
Сложные, нишевые вопросы интересуют трех с половиной анонимов.

Якщо так — яку цінність повинна запропонувати ІТ-спільнота, щоб бути унікальною на фоні десятка таких же?

Нужно ориентироваться на уровень джун+.

Это такой хайринг завернутый в личину митапа

Ви проти чи так сильно хочете літкодити на папері?

Сложные, нишевые вопросы интересуют трех с половиной анонимов.

оптиміст)
Такі питання цікавлять тільки того хто задавав і то не завжди

Підписатись на коментарі