ІТ-інформатори в українському ютубі

Привіт, якщо у вас вроджене відчуття справедливості, гарна дикція, то у вас є можливість почати свій ютуб-блог про ІТ.
В цій статті я буду переконувати вас, чому це важливо, покажу аудиторію, мотивацію та гроші.

Хто такий інформатор

Інформаторами я буду називати ІТ-фахівців, які в ютубі роблять огляди на проблем в ІТ, підозрілі компанії, вакансії, пропозиції від рекрутерів та курси. Зазвичай такі огляди складаються з критики. Вибрав назву «інформатор», але якщо знаєте кращу, то поділіться в коментарях або збережіть назву в секреті та створіть свій ютуб-блог.

Канали, які вже є:

Книга скарг під назвою DOU

Дуже велика частина проблем вирішується через відгуки на DOU:

  • Рекрутери згадують про важливість зворотного зв’язку.
  • Роботодавці згадують про важливість вчасної оплати.

Відгуки допомагають оминати компанії, де є тайм-трекери, поліграфи, овертайми, маскують роботу під тестове завдання, підписують на спам.

Відгуки допомагають оминати компанії, де рекрутер розголошує роботодавцю, що їхній фахівець шукає роботу через Djinni.

Відгуки допомагають оминати компанії, де відкликають офер, а кандидат залишається без роботи.

Про важливість відгуків вже писав раніше: «Відгуки про компанії та їх наслідки для усіх» та «Коли, кому та чому варто писати відгуки?». Але не всі читають DOU, не всі, хто читають DOU, читають відгуки на DOU @mayorOfSomeUkrainianCity.

Так ви можете прийти в нову компанію, на обіді запитати у колеги про якусь статтю про Go на DOU і побачити здивоване обличчя «Що за DOU?».

Або псевдоакадемія «ВШАГ» продовжує далі набирати собі абітурієнтів, хоча й має проблемні відгуки на DOU та італійському сайті.

Одного форуму DOU мало, щоб повідомити про проблеми.

Як і навіщо IT-фахівці розвивають українськомовний YouTube

Цій статті вже рік, стаття обов’язкова до прочитання, бо автори розповідають про свій досвід. Ці ж автори зможуть прорекламувати ваш канал, якщо домовитесь. Хоч автори й працюють в ІТ, але тематика каналів різноманітна: від котиків та фізичних вправ до подорожей.

У DOU також є свій ютуб-канал DOU, який зараз налічує 12 200+ підписників. Зазвичай обговорюють популярні за тиждень теми з форуму DOU, запрошують гостей, розігрують футболки. Такий канал допомагає розширювати аудиторію DOU, яка може вмикати відео як аудіоподкаст під час роботи.

Аудиторія

Потенційна аудиторія — це всі українські ІТ-фахівці, а це 210 000+ ФОПів у 2021 році, стаття про це на DOU, скільки ІТ-спеціалістів в Україні: +29 тисяч за рік. Аудиторія з кожним роком збільшується на 20+% без втручання держави.

Якщо рахувати аудиторію, яка дивиться ютуб, то це 50 000+ підписників на каналі Dima Maleev.

На DOU поки 12 200+, але якщо до кінця 2021 року буде також 50 000+, то Владислава отримає бонус від DOU, тому підписуйтесь, тисніть дзвіночок.

Мотивація

Гроші можуть стати додатковою мотивацією для створення контенту, так у Діми Малєєва є патреон та реклама у випусках. Раптом що, то стаття не про рекламу каналу Діми, як може здатись, а про створення каналу з критикою та освітленням проблем в ІТ-спільноті. Я готовий підтримувати вас на патреоні.

Різноманіття вибору

Я розглядаю цю вільну нішу інформаторства, в якій буде місце для кожної спеціальності: дизайнер вже є, залишається достатньо місця для тестувальників, розробників, системних адміністраторів та менеджерів, бо в кожного свій унікальний формат технічної співбесіди.

Критика та хейт

Навіть вашу критику будуть хейтити, особливо перші випуски. Але якщо захочете красиво відповісти, то ця відповідь забере багато вашої творчої енергії, яку ви могли скерувати на нові випуски чи зберегти для сім’ї, врахуйте це.

Огляд хейту та критики:

Розкрутка

Як вже писав раніше, можна домовитись про рекламу з українськими ютуб-блогерами, Притула кожні пів року робить мобілізацію та рекламує україномовні канали. Або створювати теми на DOU для реклами своїх випусків, таких прикладів повно.

Петиція «Стоп Дія Сіті!»

Цього разу петиція Стоп Дія Сіті! набрала потрібні 25 000 голосів, але коли збір голосів сповільнився, то потрібний був розголос, якому сприяли ЗМІ та ютуб-блогери StopDiiaCity. А попередня петиція «Відмінити ІТ creative» не набрала потрібних голосів, всього 20 012, в такому випадку наявність інформатора могла значно допомогти.

Епілог

Ніша для людини, яка буде розповідати про сумнівні компанії, тестові завдання, накручування відгуків курсами та все інше, про що пишемо на DOU, — вільна та вміщає різні ІТ-спеціалізації.

👍НравитсяПонравилось3
В избранноеВ избранном0
LinkedIn
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
огляди на компанії, вакансії, пропозиції від рекрутерів та курси.

а чи є в цьому сенс?

просто звучить трохи нудно. дивитись блогера заради новин типу «в компанії Х відкрилась вакансія W» я би не став. ну це моя суб’єктивна думка, може комусь таке і цікаво щодня дивитися.

Канал, де не клянчать патреон, мерч, не обсирають компанії, не влаштовують розборки між блогерами, у автора норм дикція, не роблять огляд подій, а просто скрінкастять розробку моєї гри Дике Поле: Чумаки, живцем як воно є :)

youtube.com/user/dgladkyi

я думав інформатори це стукачі/щури

Думаю далеко не тільки у мене слово «інформатор» асоціюється зі словом «стукач». Тому вам краще підібрати інше слово для описаної тут мети.

Мне тоже резануло слух:

informer — a person who informs on another person to the police or other authority.

Давайте тоді пошукаємо варіанти: активіст, євангеліст, дегустатор, сомельє, адвокат, усюди з приставкою ІТ.

IT-блогер не залежно від платформи розміщення цих самих блогів.

А що поганого у застигматизованному слові стукач? Це просто один зі способів зробити світ кращим.

Імго, інформатор — надто вузька тема.
Згоден, що було б класно, якби в українському YouTube з’явилося декілька таких.

Але я залюбки буду дивитись:
— IT-новини від Діми Малєєва
— українсько-англійський дизайн-словник від Rist
— ігроновини від OldBoi, з підтримкою #StopDiiaCity і ексклюзивними інтерв’ю розробників S.T.A.L.K.E.R.

Коротше, я про те, що ютубер, тема якого зачіпає українське IT має великий шанс отримати підтримку спільноти (у тому числі й грошову). І це прекрасно.

Бачив, теж сьогодні почав їх обох патронити)

Так ви можете прийти в нову компанію, на обіді запитати у колеги про якусь статтю про Go на DOU і побачити здивоване обличчя «Що за DOU?».

Бо на одну статтю про Go приходиться 50 тем про трактор, хіромантію, «які підгузки продаються біля цього ЖК і чи варто їх купувати?»

Тому що технічні статті потребують більше сил для написання.

Наприклад цю тему вчора ввечері написав, а потім редактори DOU навели красу щоб опублікувати сьогодні.

А технічні статті можу від 3 до 10+ вечорів писати.

Ну і виникає запитання, нащо йти на доу за go, якщо можна піти за ним на умовний хабр чи медіум?

Статті з рейтингом 50+ на головній Хабра зараз:

Опыт подключения приёмника Logitech Unifying к интерфейсу M.2

Архитектура процессора Эльбрус: стоит ли все это своих денег?

Как мы ускоряли ввод текста на смартфоне: динамическая сетка в Яндекс.Клавиатуре

Комплексные числа и геометрические узоры

Как устроен «Русский медвежонок» — оплот психодела и здравого смысла в образовании

Опыт авиации: как «черные ящики» изменили систему образования

Сговор и жульничество в академических кругах

Подледная жизнь вне Земли: что мы знаем о Европе, спутнике Юпитера

Почему современная наука основана на вере?

Её высочество Пуля

Шо я роблю не так? го хабр 1 к статей Звісно там є багато «пачіму все далжні пісать на го, а хто ні сможет умрьот» або го згадується мимохідь, ну так і на доу он недавно була тема «Golang: почему стоит выбрать это направление» без жодної строчки коду.

На DOU про Go поки мало пишуть, але якщо хтось захоче приєднатись то я готовий допомогти з вибором теми.

Йти на DOU за Go вже варто із-за якості статей та їх унікальності:

Редактори вичитують тексти, виправляють помилки та роблять текст кращим.
Ще можна продавати рекламу вакансій в статтях, зазвичай це $150 як ціна гарячої вакансії на DOU.
Ще можна продавати рекламу вакансій в статтях, зазвичай це $150

Ярославе, наскільки я розумію, будь-яка прихована реклама в статтях заборонена. Це суперечить як редакційній політиці DOU, так і закону України «Про рекламу», який зобов’язує маркувати статті, що містять платний промоушен, знаком «Реклама».

Якщо я помиляюся, нехай редакція мене поправить.

Я зараз пишу цей коментар та бачу зправа блок «Гарячі вакансії».

В своїх статтях я рекламую Go вакансії компаній, які мені подобаються, бо поважаю читачів, зазвичай в цих компаніях працюють друзі або колеги з попередніх проєктів.
Якщо я готовий розглядати вакансію то можу її прорекламувати.

Якщо б стаття була суцільною рекламою то дійсно такі статті треба маркувати, але ЗМІ це обходять.

Визначення:

Відповідно до законодавства України реклама — це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

Можливо я ухилився від питання стосовно закону України про рекламу, але будемо вважати, що в статтях в мене рекомендації, бо сили вкладені в написання статті значно більші за гроші отримані за рекламу.

«Реклама має бути чітко відокремлена від іншої інформації, незалежно від форм чи способів розповсюдження, таким чином, щоб її можна було ідентифікувати як рекламу.» (Закон України «Про рекламу», стаття 9)

Якщо блок «Гарячі вакансії» відокремлений від іншої інформації — це ok. Якщо ти розповідаєш про вакансію в статті, дотримуючись журналістських стандартів, і не отримуєш за це жодної винагороди від компанії — це теж ok, це журналістика. Коли ти береш гроші, твій матеріал автоматично перетворюється на рекламний.

Це я тобі кажу як людина, яка сама регулярно робить огляди вакансій (звичайно, безкоштовно для компаній).

Врахую при написанні наступних статей.

Подписаться на комментарии