ІТ-інформатори в українському ютубі
Привіт, якщо у вас вроджене відчуття справедливості, гарна дикція, то у вас є можливість почати свій ютуб-блог про ІТ.
В цій статті я буду переконувати вас, чому це важливо, покажу аудиторію, мотивацію та гроші.
Хто такий інформатор
Інформаторами я буду називати ІТ-фахівців, які в ютубі роблять огляди на проблем в ІТ, підозрілі компанії, вакансії, пропозиції від рекрутерів та курси. Зазвичай такі огляди складаються з критики. Вибрав назву «інформатор», але якщо знаєте кращу, то поділіться в коментарях або збережіть назву в секреті та створіть свій ютуб-блог.
Канали, які вже є:
- Joshua Fluke (Fullstack Developer, Salt Lake City, UT, USA) 454 000+ підписників на ютубі.
- Эрик, «Хроники веб-дизайнера» (дизайнер, Харків) 5250+ підписників на ютубі.
Книга скарг під назвою DOU
Дуже велика частина проблем вирішується через відгуки на DOU:
- Рекрутери згадують про важливість зворотного зв’язку.
- Роботодавці згадують про важливість вчасної оплати.
Відгуки допомагають оминати компанії, де є тайм-трекери, поліграфи, овертайми, маскують роботу під тестове завдання, підписують на спам.
Відгуки допомагають оминати компанії, де рекрутер розголошує роботодавцю, що їхній фахівець шукає роботу через Djinni.
Відгуки допомагають оминати компанії, де відкликають офер, а кандидат залишається без роботи.
Про важливість відгуків вже писав раніше: «Відгуки про компанії та їх наслідки для усіх» та «Коли, кому та чому варто писати відгуки?». Але не всі читають DOU, не всі, хто читають DOU, читають відгуки на DOU @mayorOfSomeUkrainianCity.
Так ви можете прийти в нову компанію, на обіді запитати у колеги про якусь статтю про Go на DOU і побачити здивоване обличчя «Що за DOU?».
Або псевдоакадемія «ВШАГ» продовжує далі набирати собі абітурієнтів, хоча й має проблемні відгуки на DOU та італійському сайті.
Одного форуму DOU мало, щоб повідомити про проблеми.
Як і навіщо IT-фахівці розвивають українськомовний YouTube
Цій статті вже рік, стаття обов’язкова до прочитання, бо автори розповідають про свій досвід. Ці ж автори зможуть прорекламувати ваш канал, якщо домовитесь. Хоч автори й працюють в ІТ, але тематика каналів різноманітна: від котиків та фізичних вправ до подорожей.
У DOU також є свій ютуб-канал DOU, який зараз налічує 12 200+ підписників. Зазвичай обговорюють популярні за тиждень теми з форуму DOU, запрошують гостей, розігрують футболки. Такий канал допомагає розширювати аудиторію DOU, яка може вмикати відео як аудіоподкаст під час роботи.
Аудиторія
Потенційна аудиторія — це всі українські ІТ-фахівці, а це 210 000+ ФОПів у 2021 році, стаття про це на DOU, скільки ІТ-спеціалістів в Україні: +29 тисяч за рік. Аудиторія з кожним роком збільшується на 20+% без втручання держави.
Якщо рахувати аудиторію, яка дивиться ютуб, то це 50 000+ підписників на каналі Dima Maleev.
На DOU поки 12 200+, але якщо до кінця 2021 року буде також 50 000+, то Владислава отримає бонус від DOU, тому підписуйтесь, тисніть дзвіночок.
Мотивація
Гроші можуть стати додатковою мотивацією для створення контенту, так у Діми Малєєва є патреон та реклама у випусках. Раптом що, то стаття не про рекламу каналу Діми, як може здатись, а про створення каналу з критикою та освітленням проблем в ІТ-спільноті. Я готовий підтримувати вас на патреоні.
Різноманіття вибору
Я розглядаю цю вільну нішу інформаторства, в якій буде місце для кожної спеціальності: дизайнер вже є, залишається достатньо місця для тестувальників, розробників, системних адміністраторів та менеджерів, бо в кожного свій унікальний формат технічної співбесіди.
Критика та хейт
Навіть вашу критику будуть хейтити, особливо перші випуски. Але якщо захочете красиво відповісти, то ця відповідь забере багато вашої творчої енергії, яку ви могли скерувати на нові випуски чи зберегти для сім’ї, врахуйте це.
Огляд хейту та критики:
Розкрутка
Як вже писав раніше, можна домовитись про рекламу з українськими ютуб-блогерами, Притула кожні пів року робить мобілізацію та рекламує україномовні канали. Або створювати теми на DOU для реклами своїх випусків, таких прикладів повно.
Петиція «Стоп Дія Сіті!»
Цього разу петиція Стоп Дія Сіті! набрала потрібні 25 000 голосів, але коли збір голосів сповільнився, то потрібний був розголос, якому сприяли ЗМІ та ютуб-блогери StopDiiaCity. А попередня петиція «Відмінити ІТ creative» не набрала потрібних голосів, всього 20 012, в такому випадку наявність інформатора могла значно допомогти.
Епілог
Ніша для людини, яка буде розповідати про сумнівні компанії, тестові завдання, накручування відгуків курсами та все інше, про що пишемо на DOU, — вільна та вміщає різні ІТ-спеціалізації.
29 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів