Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 30
×

Українські школярі 10-11 класів зможуть вивчати основи штучного інтелекту на уроках інформатики

Усі статті, обговорення, новини про AI — в одному місці. Підписуйтеся на DOU | AI!

Мінікурс з основ штучного інтелекту для школярів 10-11 класів з’явився на освітній платформі від UNICEF за ініціативи вчительки інформатики львівського ліцею «Сихівський» Оксани Пасічник.

Робота над курсом проходила в рамках діяльності експортного комітету з розвитку ШІ в Україні, за словами Олексія Молчановського, директора академічних програм в Українському Католицькому університеті.

«Наша мета була за умов мінімальної бюрократії інтегрувати теми з ШІ у шкільні навчальні програми з інформатики. Виявилося, що це цілком можливо і не потрібні ніякі погодження МОН — є варіативна частина, куди ми пропонуємо вчителям додавати ці теми, а за матеріали та методичну складову ми подбали» — пише Олексій.

З чого складається курс

В рамках курсу школярі зможуть:

  • ознайомитись з поняттям штучного інтелекту та прикладами його застосування;
  • отримати розуміння чим відрізняється сильний ШІ від слабкого;
  • ознайомитись з історією зародження галузі ШІ, її основними поняттями та зрозуміти місце ML в области слабкого ШІ;
  • ознайомитися з основними підходами машинного навчання;
  • отримати уявлення, яким чином відбувається навчання моделі;
  • поекспериментувати з навчанням на різних наборах даних і порівняти результати;
  • обговорити переваги/недоліки використання ШІ для різних зацікавлених сторін;
  • ознайомитись з проблемою упередженості, дотримання етичності у розробці технологій ШІ;
  • обговорити етичні виклики збору та використання персональних даних;
  • ознайомитись з можливостями, обмеженнями та загрозами застосування технологій штучного інтелекту в контексті інформаційної безпеки;
  • ознайомитись з внеском технологій ШІ в зміну професійної діяльності в різних сферах;
  • ознайомитись з типовими задачами ШІ в різних сферах.

У курсі наведені теоретичні матеріали, питання для організації семінарів, практичні завдання для індивідуальної та групової роботи та розширений перелік посилань на додаткові ресурси.

«По змісту — це цикл уроків про штучний інтелект. Повністю за чинною програмою!!! Першу тему 10 класу (оте от про Інформаційні технології в суспільстві) розглядаємо через технології штучного інтелекту: і про вплив на суспільство, і електронне урядування, і кібербезпека, і все-все, що там у програмі є. Все це доповнено прикладами, конкретними лінками на доступні інструменти, а ще — питаннями для обговорення. Бо саме обговорення потрібні для того, щоб сформувати власні уявлення і власні судження про цю сферу. Ну і ще попробувати пару-трійку технологій, як мінімум для того, щоб розуміти наскільки широко цей самий штучний інтелект вже проник у наше життя» — написала ініціаторка курсу Оксана Пасічник.

Над курсом працювали: Оксана Пасічник, Олексій Молчановський, В’ячеслав Осауленко, Вероніка Тамайо Флорес.

Автори будуть вдячні за коментарі, відгуки та пропозиції щодо курсу за адресою [email protected]

📚 Дивитись курс «10-11 клас. Інформатика. Штучний інтелект»

👍ПодобаєтьсяСподобалось4
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Курс виглядає як звичайний підручник, написаний людиною, яка зацікавлена в тому, щоб поставити галочку «написати книжку». Учні та їх інтереси не мають значення. Бажання зацікавити поняттям штучного інтелекту, що воно, як воно не помічено. Якби мені це запропонували в школі, я б не дуже зрадів.

Коли я в школі був класі в 6 побочив я коло майстерні робота. Каркас такий з головою й на колесиках. Все чекав коли ж воно можна й мені туди буде.
Гарна була ініціатива. Але той вчитель спився і втратив інтерес.
Ну хоч коли підріс з’явилися компютери...
Взяв що міг в нього.

Так що багато залежить від людей.
Прлграма швидше теорія і може якийсь софт з візардами. У школярів не вистачить математичної бази

Чергова клоунада від МОН. Лишається тільки сподіватись, що вона приверне увагу до теми штучного інтелекту у більшої кількості школярів, ніж закріпить стійку відразу до неї

в статті чітко написано, що це ніяка не ініціатива МОН

А с каких пор учителя сами решают что преподовать? Есть утверждённая программа Министерства Образования — по ней и учат.

программа позволяет адаптировать ее на месте, к примеру в блоке «Алгоритмы» не прописано какой язык изучать и как, только тезисы для уроков.

Как — не описано, но указано что должен уметь/знать учень после.
Какой язык бы не выбрал, учитель должен следовать указанным критериям, потратив при этом указанное число часов.

Варіативна складова без погоджень формально. Все це було і є і навіть у селі. Надто нового не бачу.

Если будут читать те же учителя информатики, которые рассказывают про дурацкие колонтитулы в ворде, то инициатива бестолковая. Нужны компетентные преподы.

А если упор на самообразование, то это вообще смешно, школьники сами могли в интернете горы контента прочитать при желании.

тут головне школяра зацікавити, а не дати конкретний навик.
Безглуздо очікувати, що навіть самий топовий препод і спец в галузі ШІ зможе навчити чого школоту за десяток уроків, а от поселити цікавість і спонукати обрати ІТ спеціальність у ВУЗі, а не економіку-право-філологію-психологію, оце має бути ціль.

і потім школота зацікавлена іде у вуз там усе списує на 3-му курсі вступає у який небуть ібмам вуз тяк сяк дотягує і диплома «за спеціальністю мл ші» має а то і не до тягує і не має але яка разніця бо вже чистий профіт а що окрім базвордів там під кришечкою ніх ну то норм. то так і задумано кому сьогодні треба та вся ваша арифметика

По симфону воды с ерфиксом приняли и, совсем освежевши, начали расспрашивать левшу: где он и чему учился и до каких пор арифметику знает?
Левша отвечает:
— Наша наука простая: по Псалтирю да по Полусоннику, а арифметики мы нимало не знаем.
Англичане переглянулись и говорят:
— Это удивительно.
А левша им отвечает:
— У нас это так повсеместно.
Они говорят:
— Это жалко, лучше бы, если б вы из арифметики по крайности хоть четыре правила сложения знали, то бы вам было гораздо пользительнее, чем весь Полусонник. Тогда бы вы могли сообразить, что в каждой машине расчет силы есть, а то вот хоша вы очень в руках искусны, а не сообразили, что такая малая машинка, как в иимфозории, на самую аккуратную точность рассчитана и ее подковок несть не может. Через это теперь нимфозория и не прыгает и дансе не танцует.
Левша согласился.
— Об этом, — говорит, — спору нет, что мы в науках не зашлись, но только своему отечеству верно преданные.
(к)

прикинь 140 лет а всё там же ж ))

правильная инициатива, вот только по преподователях согласен — не хватает, единицы школьных кадров готовы давать что-то сложнее скретча и МС Офис

Да. И школьная программа не пустит того кто хотел бы поучить детей без пед образования

большинство магистров университетов и часть бакалавров уже имеют педдиплом, даже если закончили тот же мехмат

Підписатись на коментарі