Первинні документи ФОП в сфері ІТ
Всім привіт!
Сьогодні розглянемо, які первинні документи необхідні для ФОП, які надають послуги у сфері IT при отриманні доходу від іноземних замовників, з докладним розбором офіційних роз’яснень цього питання ДПС України та МФУ.
Отже,
ФОП, що надає послуги у сфері IT, для підтвердження джерела походження свого підприємницького доходу, а також законності даного доходу та відображення його у своїх подальших звітах достатньо мати такі первинні документи:
- Виписки банку з поточного рахунку ФОП, за відповідний звітний період, у яких відображено цей дохід;
- Рахунки-фактури (INVOICE), за якими було здійснено оплату ФОП за надані послуги.
Розглянемо офіційні роз’яснення, які встановили ці вимоги:
1. 23.02.2017 ДПС зазначає, що:
Оформлений належним чином рахунок-фактура (інвойс) може бути підставою для відображення в бухгалтерському обліку господарської операції з постачання товарів, робіт (послуг) без складання акта приймання-передачі тільки у разі його оплати, що підтверджується відповідними документами.
Документами, що підтверджують оплату, можуть бути платіжне доручення, розрахунковий чек, касовий чек, розрахункова квитанція, виписка з карткового рахунку, квитанція до прибуткового касового ордера тощо.
Рахунок-фактура може бути складений у паперовій або в електронній формі та повинен мати реквізити, які дають можливість ідентифікувати господарську операцію та її учасників, зокрема: назву підприємства, від імені якого складено рахунок-фактуру; назву контрагента; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь в оформленні рахунку-фактури.
Посилання до цього роз’яснення:
2. Пояснення ДПС, що банківська виписка є первинним документом. — Наказ ДПС України від 05.07.12 № 583 «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо використання банківських виписок як первинних документів»
3. Роз’яснення ДПС, що при експорті послуг достатньо мати — INVOICE.
Насамкінець, хочемо зазначити, що при наданні послуг у сфері IT з метою забезпечення фіксації та контролю дотримання договірних умов (а не для держ.органів України!) додатково МОЖЛИВО оформлювати наступні первинні документи:
- Договір із Компанією — замовником;
- Акти виконаних робіт за відповідні періоди.
Сподіваємося, в результаті цієї структурованої інформації, багато підприємців отримали відповіді на свої запитання щодо первинних документів.
Опитування:
— Чи були у Вас (якщо Ви — ФОП у сфері IT) випадки, коли наші державні регулятори вимагали додаткових документів?
— Чим вони це аргументували?
— Як у результаті вирішувалося це взаємодія?
Напишіть, будь ласка, у коментарях.
Наталія Лозко, Founder, CEO ITAccounting itaccounting.com.ua
Якщо Вам потрібна бухгалтерська, юридична консультація
або бухгалтерський супровід ФОП, ТОВ, звертайтесь, будемо раді допомогти:
114 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів