Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 5
×

Первинні документи ФОП в сфері ІТ

Всім привіт!

Сьогодні розглянемо, які первинні документи необхідні для ФОП, які надають послуги у сфері IT при отриманні доходу від іноземних замовників, з докладним розбором офіційних роз’яснень цього питання ДПС України та МФУ.

Отже,
ФОП, що надає послуги у сфері IT, для підтвердження джерела походження свого підприємницького доходу, а також законності даного доходу та відображення його у своїх подальших звітах достатньо мати такі первинні документи:

  1. Виписки банку з поточного рахунку ФОП, за відповідний звітний період, у яких відображено цей дохід;
  2. Рахунки-фактури (INVOICE), за якими було здійснено оплату ФОП за надані послуги.


Розглянемо офіційні роз’яснення, які встановили ці вимоги:


1. 23.02.2017 ДПС зазначає, що:

Оформлений належним чином рахунок-фактура (інвойс) може бути підставою для відображення в бухгалтерському обліку господарської операції з постачання товарів, робіт (послуг) без складання акта приймання-передачі тільки у разі його оплати, що підтверджується відповідними документами.

Документами, що підтверджують оплату, можуть бути платіжне доручення, розрахунковий чек, касовий чек, розрахункова квитанція, виписка з карткового рахунку, квитанція до прибуткового касового ордера тощо.

Рахунок-фактура може бути складений у паперовій або в електронній формі та повинен мати реквізити, які дають можливість ідентифікувати господарську операцію та її учасників, зокрема: назву підприємства, від імені якого складено рахунок-фактуру; назву контрагента; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь в оформленні рахунку-фактури.

Посилання до цього роз’яснення:

2. Пояснення ДПС, що банківська виписка є первинним документом. — Наказ ДПС України від 05.07.12 № 583 «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо використання банківських виписок як первинних документів»

3. Роз’яснення ДПС, що при експорті послуг достатньо мати — INVOICE.

Насамкінець, хочемо зазначити, що при наданні послуг у сфері IT з метою забезпечення фіксації та контролю дотримання договірних умов (а не для держ.органів України!) додатково МОЖЛИВО оформлювати наступні первинні документи:

  • Договір із Компанією — замовником;
  • Акти виконаних робіт за відповідні періоди.


Сподіваємося, в результаті цієї структурованої інформації, багато підприємців отримали відповіді на свої запитання щодо первинних документів.

Опитування:


— Чи були у Вас (якщо Ви — ФОП у сфері IT) випадки, коли наші державні регулятори вимагали додаткових документів?
— Чим вони це аргументували?
— Як у результаті вирішувалося це взаємодія?


Напишіть, будь ласка, у коментарях.

Наталія Лозко, Founder, CEO ITAccounting itaccounting.com.ua

Якщо Вам потрібна бухгалтерська, юридична консультація

або бухгалтерський супровід ФОП, ТОВ, звертайтесь, будемо раді допомогти:

https://t.me/NataliiaLozko

👍ПодобаєтьсяСподобалось14
До обраногоВ обраному15
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Наталія добрий день. Підкажіть, будь ласка, в мене фін моніторинг запросив документи про джерела доходу. Я надав їм Договір + інвойси підписані моїм ЕЦП + виписку з ФОП рахунку. Вони не прийняли інвойси, вказала причину: надати інвойси коректно завірені електронним підписом або печаткою та підписом з обох сторін. Можете будь ласка підказати нормативно правовий акт на який я можу спиратись, відносно того, що саме інвойс може бути підписаний тільки з моєї сторони? Або інвойс повинен містити положення про те, що оплата по інвойсу є прийняттям пропозиції укласти договір та свідчить про надання послуг?

Доброго дня!

Можете будь ласка підказати нормативно правовий акт на який я можу спиратись, відносно того, що саме інвойс може бути підписаний тільки з моєї сторони?

ЗАКОН УКРАЇНИ Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні — zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14#n155 ст.9 «Первинні документи та регістри бухгалтерського обліку»

Будь який класичний рахунок-фактуру (INVOICE) підписує ТІЛЬКИ уповноважена особа, яка його виставляє.

Якщо у Вас інвойси з електронним підписом, то ЗАКОН УКРАЇНИ Про електронні документи та електронний документообіг — zakon.rada.gov.ua/laws/show/851-15#n34 Стаття 6. «Електронний підпис та електронна печатка»

Також, в цьому випадку слід зазначити , що у Вас є Договір з підписами з обох сторін, банку вже цього повинно вистачити, щоб перевірити джерела доходу.
К інвойсам можуть бути питання у фінмона зазвичай, коли немає Договору.

Якщо буде необхідна допомога у спілкуванні зі службою банківського фінмону, напишіть нам по контактах у профілі, допоможемо Вам.

Наталія добрий день. Підкажіть, будь ласка, в мене фін моніторинг запросив документи про джерела доходу. Я надав їм Договір + інвойси підписані моїм ЕЦП + виписку з ФОП рахунку. Вони не прийняли інвойси, вказала причину: надати інвойси коректно завірені електронним підписом або печаткою та підписом з обох сторін. Можете будь ласка підказати нормативно правовий акт на який я можу спиратись, відносно того, що саме інвойс може бути підписаний тільки з моєї сторони? Або інвойс повинен містити положення про те, що оплата по інвойсу є прийняттям пропозиції укласти договір та свідчить про надання послуг?

Дуже корисна стаття, окреме дякую за надані посилання ❤️

Дякую за фідбек! Дуже рада, що стаття корисна.

Вітаю. Ви пишете, що наразі договір не потрібен, а також не потрібен акт прийняття-передачі. Але з іншої сторони потрібні чеки для підтвердження платежу. Якщо я ФОП, мені достатньо: Зробити інвойс і той, хто оплачує, має додати чек про сплату? Чи я можу просто сформувати інвойс і зберегти квитанція про оплату уже сама зі свого банку?

Вітаю!

Але з іншої сторони потрібні чеки для підтвердження платежу.

Звідки така інформація? У Вас продаж товару?

Ось ви пишете: clip2net.com/s/4jU8EBc Можете пояснити, що тут мається на увазі?

Ось ви пишете: clip2net.com/s/4jU8EBc Можете пояснити, що тут мається на увазі?

З всього зазначеного переліку документів в роз’ясненні ДПС було виділено жирним шрифтом потрібні документи, саме для ФОП в сфері ІТ, які надають послуги для іноземних замовників, а саме — виписка з карткового рахунку.
Для різних видів бізнесу та засобів оплати — відповідні первинні документи. В даній статті розглядається тільки ІТ послуги, які надаються від іноземних замовників.

В цілому не зрозуміло, що мені як фрілансеру в сфері айті потрібно з документів? В мене багато маленьких замовлень від різних клієнтів в сфері реклами протягом місяця. Чи мені потрібно щось з документів, щоб отримувати такі оплати. Наприклад, я протягом місяця отримую 30 платежів по 1000 грн від різних людей. Як мені правильно це робити, якщо я ФОП?

В цілому не зрозуміло, що мені як фрілансеру в сфері айті потрібно з документів? В мене багато маленьких замовлень від різних клієнтів в сфері реклами протягом місяця. Чи мені потрібно щось з документів, щоб отримувати такі оплати. Наприклад, я протягом місяця отримую 30 платежів по 1000 грн від різних людей. Як мені правильно це робити, якщо я ФОП?

Тут важливо — ЯКИМ ЧИНОМ Ваші замовники з Вами розраховуються.
Для детального індивідуального аналізу кейсу Вашого бізнесу, Ви можете звернутись до нашої Компанії, Вас проконсультують.

Наталія, добрий день! Підкажить будь ласка таке питання. Рахунок фоп відкрито в серпні, потрібно ще було одразу відкрити рахунок фоп в банку, я цього не знала, и вивела невелику суму просто на картку банка, 100дол. Потім вже випадково узнала что так не можна и тільки на рахунок фоп. В іншому банку відкрила рахунок фоп, і зараз вивожу гроші на рахунок фоп. Сфера IT, гроші з payoneer. Мені потрібно заплатити податок з суми яку вивела просто на картку чи забути про ту першу суму? не знаю як поступити, переживаю що може бути штраф якщо якось перевірять..Дякую!

Наталія, добрий день! Підкажить будь ласка таке питання. Рахунок фоп відкрито в серпні, потрібно ще було одразу відкрити рахунок фоп в банку, я цього не знала, и вивела невелику суму просто на картку банка, 100дол. Потім вже випадково узнала что так не можна и тільки на рахунок фоп. В іншому банку відкрила рахунок фоп, і зараз вивожу гроші на рахунок фоп. Сфера IT, гроші з payoneer. Мені потрібно заплатити податок з суми яку вивела просто на картку чи забути про ту першу суму? не знаю як поступити, переживаю що може бути штраф якщо якось перевірять..Дякую!

Доброго дня! Необхідні додаткові дані, напишіть, будь ласка, на telegram Компанії, Вас проконсультують.

Підкажіть будь ласка , якщо банк запитав інвойс для зарахування платежу на рахунок фоп, а він оформлений заднім числом, з цим можуть виникнути проблеми? дякую!

він оформлений заднім числом

Не зовсім розумію, що означає — оформлений заднім числом?
Інвойси створюються для Замовника, тобто — 1. Створили інвойс, 2. Відправили інвойс Замовнику, 3. Замовник Вам оплатив даний інвойс.

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

Наталія, доброго! дякую за статтю!
фоп 3 гр. ІТ сфера. я маю контракт з європейскою компанією. контракт на англійській мові.
опис послуг в розділі «предмет договору» описаний так що не перекладеється
на українську мову так щоб можна було однозначно опреділити КВЕДи для податкової
декларації.
як правильно зробити?

І з цього приводу в інвойсі використовується опис послуг як «IT Services».
доречі інвойс теж на англійській без перекладу. чи це прийнятно, без перекладу?

в загалі, чи це принципово і критично щоб переклад опису послуг з англійської на українську
однозначно співпадав з наіменуванями КВЕДів ?

і якщо посилаючись на пункт 3 статті, де дпс розяснює «що при експорті послуг достатньо мати — INVOICE», на яких підставах я можу довести податковій що я здійснював діяльність яка описана КВЕДами які я вказав в декларації, якщо в мене в інвойсі написано загально «IT Services» ?

дякую

Доброго дня!

фоп 3 гр. ІТ сфера. я маю контракт з європейскою компанією. контракт на англійській мові.
опис послуг в розділі «предмет договору» описаний так що не перекладеється
на українську мову так щоб можна було однозначно опреділити КВЕДи для податкової
декларації. як правильно зробити?

Достатньо буде, якщо будуть співпадати по своєму сенсу.

доречі інвойс теж на англійській без перекладу. чи це прийнятно, без перекладу?

Краще робити двомовні інвойси.

в загалі, чи це принципово і критично щоб переклад опису послуг з англійської на українську
однозначно співпадав з наіменуванями КВЕДів ?

Ні

і якщо посилаючись на пункт 3 статті, де дпс розяснює «що при експорті послуг достатньо мати — INVOICE», на яких підставах я можу довести податковій що я здійснював діяльність яка описана КВЕДами які я вказав в декларації, якщо в мене в інвойсі написано загально «IT Services» ?

На підставі Призначенні платежу у банківській виписці, яке повинно бути у вас вказано при відправці платежу замовником.

Нралія, дякую за відповідь.
тобто ви радите не брати в розрахунок що описано в «предметі договору» контракта і перелічити ті послуги які я дійсно надаю в опису транзакціі в інвойсі, я правильно вас зрозумів?

тобто ви радите не брати в розрахунок що описано в «предметі договору» контракта і перелічити ті послуги які я дійсно надаю в опису транзакціі в інвойсі, я правильно вас зрозумів?

Ні, не правильно зрозуміли.

виходячі з роз’яснень ДПС і ваших відповідей на мої питання якось так виходить. поясните що я не так зрозумів?

У розділі «Предмет договору» перелік Ваших послуг по сенсу повинен відповідати вашим КВЕДам і, якщо у Вас є підписаний Договір з Замовником, то його необхідно враховувати обов’язково.

ну це cхоже на те, що якщо у мене будуть «красиві» інвойси, то не обовьязково показувати податковій сам договір. ))))
все зрозуміло, Наталія, дякую.

в якості «алевірди» звертайтесь якщо вам потрібна буде якась консультація в IT сфері.

це хоже на те, що якщо у мене будуть «красиві» інвойси, то не обовьязково показувати податковій сам договір.

Договір не є обов’язковим документом при виконанні вищезазначених робіт. Але, будьте уважні, якщо у вас будуть тільки інвойси, вони повинні відповідати всім вимогам діючого законодавства.

в якості «алевірди» звертайтесь якщо вам потрібна буде якась консультація в IT сфері.

Дякую за пропозицію, але у нас є команда, яка обслуговує Компанію по данному напрямку.)

Дякую за статтю! Було дуже корисно!

Дякую за статтю! Було дуже корисно!

Дякую за зворотній зв’язок!

Доброго дня Наталія. Підкажіть, будь ласка, в інвойсі в графі «Дані замовника» чи достатньо вказати його ініціали? Чи обовязково потрібно вказувати ще його адресу?

Доброго дня Наталія. Підкажіть, будь ласка, в інвойсі в графі «Дані замовника» чи достатньо вказати його ініціали? Чи обовязково потрібно вказувати ще його адресу?

Доброго дня! Якщо платіж від фізичної особи, то адреса не обов’язково, необхідно додати номер податкового резидента відповідної країни.

Яку саму інформацію я маю вказати про замовника? Якщо замовник звичайне фіз лице з України, чи достатньо його прізвища/імя/по-батькові?

Якщо замовник звичайне фіз лице з України, чи достатньо його прізвища/імя/
по-батькові?

Прізвище, ім’я — згідно даних його загранпаспорту.

Дякую! А якщо він стає ФОПом, потрібно вже вказувати, що він ФОП, чи можно так і залишити його ініціали?

А якщо він стає ФОПом, потрібно вже вказувати, що він ФОП, чи можно так і залишити його ініціали?

Якої країни він резидент?

Україна, зараз він фіз. лице, але скоро оформить собі ФОП, тому і питаю чи потрібно мені нові інвойси у графі «Замовник:» з ним якось по іншому оформлювати потім?

Вопрос в том, у Вас с ним договор, как с физ. лицом или ФОПом. Исходя из этого нужно исходить, как я понимаю. Для Вас разницы никакой, а он как ФОП будет обязан подавать 1-ДФ при оплате Вам, а как физ. лицо нет. Так я понимаю эту ситуацию.

При розрахунках з українськими резидентами не виписуються інвойси ні в якому разі. Інвойси виписуються, коли замовник — нерезидент України.

Для резидентів України виписуються інші документи в залежності від статусу замовника (фізособа, ФОП, юрособа) та в залежності, що ви продаєте — послуги чи товари.

Так, а если продавать физ. лицу услугу, акты ж можно составлять также, как и при продаже услуги ФОПу? И принимать оплату в форме банковского перевода на ФОП счёт по реквизитам?

Так, а если продавать физ. лицу услугу, акты ж можно составлять также, как и при продаже услуги ФОПу? И принимать оплату в форме банковского перевода на ФОП счёт по реквизитам?

Так, звісно можна також.

Дякую за необхідну інформацію, все зрозуміло.

Дякую за необхідну інформацію, все зрозуміло.

Дякую за фідбек!

А если у него нет загранпаспорта?

А если у него нет загранпаспорта?

В такому випадку, його дані, які вказані при реєстрації його банківського рахунку.

Спасибо, пани Наталья! Есть такая ситуация. ФОП 2-й группы подумывает заняться продажей програмных модулей через зарубежный маркетплейс. Как я понимаю, ФОП на 2-й группе может это делать, т.к. програмные модули — это товары, а не услуги, но как это грамотно оформить с точки зрения первичных документов?

Как я понимаю, ФОП на 2-й группе может это делать, т.к. програмные модули — это товары, а не услуги, но как это грамотно оформить с точки зрения первичных
документов?

Так, роздрібна торгівля товарами закордон дозволяється ФОП на 2 групі ЄП.

Всі продажі необхідно буде проводити через ПРРО.

Ваші первинні документи в даному випадку будуть — фіскальні чеки.

Якщо буде необхідна більш детальна консультація, складіть, будь ласка, перелік питань і звертайтесь по контактам Компанії, допоможемо Вам.)

Как я понимаю, маркетплейс организует продажи и переводит выручку после снятия комиссии на счёт Paypal. Как тут ПРРО прикрутить, если маркетплейс чужой?

Как я понимаю, маркетплейс организует продажи и переводит выручку после снятия комиссии на счёт Paypal. Как тут ПРРО прикрутить, если маркетплейс чужой?

До маркетплейсу Ви його не будете прикручувати, Ви його прикрутите до свого ФОПа. )

Наталья, дякую вам за необхідну інформацію.

Наталья, дякую вам за необхідну інформацію.

Рада, що інформація корисна. Дякую Вам за фідбек!

добрий день! працюю напряму з замовником і мені кидають гроші то вже немає такого як в українських компаніях де за тебе роблять усі доки інвойси і тд, у мене по факту є тільки один договір і все, але я так розумію що треба інвойси, мені казали що якось можна робити це самому в односторонньому порядку, хочу розібратись з цим також і робити всі інвойси і де взяти шаблони, користуюсь на фоп монобанком, у них немає шаблонів

Доброго дня!

у мене по факту є тільки один договір і все

Необхідно дивитись умови даного Договору. Якщо він відповідає вимогам законодавства України та в ньому передбачено складання інвойсів, в такому випадку, додавати відповідні інвойси на кожне надходження від даного Замовника.

мені казали що якось можна робити це самому в односторонньому порядку

Так, можна, але він повинен бути вірно складений.

де взяти шаблони, користуюсь на фоп монобанком, у них немає шаблонів

Напишіть нам на телеграм — t.me/NataliiaLozko, я відправлю Вам шаблон інвойсу, по якому не виникає питань ні у податкової, ні у фінансовому моніторингу банків.

дякую за вашу роботу!

Дякую за фідбек!

Доброго дня. Питання таке: якщо у призначенні платежу немає номеру інвойсу та договору теж , це вважається помилкою? Інвойси створені на ті суми, які надходили, але в призначенні не вказано номер. Лише стоїть, за які послуги (а вони зазвичай однакові)

Доброго дня!

Питання таке: якщо у призначенні платежу немає номеру інвойсу та договору теж , це вважається помилкою?

Якщо ви маєте на увазі порушення законодавства, то прямої норми такої немає. Але, у подальшому, рекомендую попереджати замовників, щоб вони вказували ці дані в призначенні платежу. В такому випадку, ви забезпечити себе від необхідності доводити податковій взаємозв’язок інвойсу та відповідного надходження.

Дякую за відповідь!

Якщо буде необхідна допомога, звертайтесь.

Здравствуйте! Нашел на этом сайте пример инвойса (goo.gl/2rKksB). Подскажите, пожалуйста, для чего нужны банковский реквизиты заказчика? Какую информацию они несут. Заказчик может иметь счета в нескольких банках и оплачивать через них, тогда потенциально инвойс может содержать некорректную информацию. Как итого, можно ли их удалить или это чем-то регламентировано?

Доброго дня!

Подскажите, пожалуйста, для чего нужны банковский реквизиты заказчика?

По реквізитам Замовника для інвойсу буде достатньо
— юридична назва Компанії — Замовника;
— реєстраціїний номер з державного реєстра відповідної юрисдикції.

Здравствуйте, Наталья! Спасибо за быстрый ответ. А скажите, пожалуйста, нужно ли Инвойс привязывать к номеру договора (соглашения), т.е. «Рахунок № 1 до угоди № 2» или можно обойтись без упоминания? Где-то видел пример подобного, но, мне кажется, это лишнее.

Доброго дня!

А скажите, пожалуйста, нужно ли Инвойс привязывать к номеру договора (соглашения), т.е. «Рахунок № 1 до угоди № 2» или можно обойтись без упоминания? Где-то видел пример подобного, но, мне кажется, это лишнее.

Звісно посилання на Договір не обов’язкове, враховуючи те, що при отриманні доходу від іноземних замовників, НАЯВНІСТЬ Договору не обов’язкова.
З первинних документів від Замовника у Вас обов’язкова наявніть тільки ІНВОЙСУ.
Всі подробиці у даній статті.)

Це просто якесь свято :). Благодаря Вам жизнь немного стала легче. Спасибо, Наталья!

Це просто якесь свято :).

Дякую за фідбек.)

Благодаря Вам жизнь немного стала легче.

Дуже приємно.

Спасибо, Наталья!

Рада допомогати!

Здравствуйте, Наталья!

Надеясь на Вашу доброту, хотел бы получить небольшую консультацию. Пытаюсь выставить счет (с тестом типа «этот счет является актом», «стороны не имею претензий»), как в этом примере goo.gl/2rKksB. И вот тут мой работодатель уперся в «confirmation that Parties have no claims to each other and have no intention to submit any claims». Короче не нравится ему (точнее юр.отделу) вот это вот «claims» и все, что связано с претензиями

Вопрос, если я правильно понимаю, что первичные документы — это «виписка по счету» и «счет-фактура», ну и, возможно, «соглашение о предоставлении услуг» (ну так написано в статье), то могу ли я убрать весь дополнительный текст о том, что «счет — является актом» ну и всякие приписки, т.е. чистый счет-фактура? И акт о выполненных работах мне не нужен, верно? При оплате работодатель укажет в платежном поручении, что оплатил «такой-то счет №ХХ от такой-то даты».

С другой стороны в статье есть упоминание про «Оформлений належним чином рахунок-фактура (інвойс)». Инвойс (пример по ссылке) БЕЗ текста после таблицы является «офрмленным должным образом»?

Заранее благодарен.

Доброго дня!

Надеясь на Вашу доброту, хотел бы получить небольшую консультацию.

Тут питання скоріше не у доброті, а у вільному часі ;)

как в этом примере goo.gl/2rKksB

Не відкривається. Відправьте, будь ласка, мені шаблон, по якому ви заповнювали свій інвойс — по нашим контактам в телеграм, я розгляну і надам Вам відповідь.

Наталья, 100500 баллов Вам в карму. :) В очередной раз восстанавливаете мое равновесие. Спасибо за консультацию!

Наталья, 100500 баллов Вам в карму. :) В очередной раз восстанавливаете мое равновесие.

Дякую)

дякую, гарне роз’яснення, як і інші статті від Наталі!

дякую, гарне роз’яснення, як і інші статті від Наталі!

Щиро дякую за відгук!

підкажіть, якщо я працюю по типу фрілансу (з іноземною компанією), але не хочу «світити» ані банку, ані податковій наш договір, чи можу я просто кожен місяць створювати інвойси з описом наданих послуг і підписаним обома сторонами, або все ж таки договір має бути?

Доброго дня!

чи можу я просто кожен місяць створювати інвойси з описом наданих послуг і підписаним обома сторонами, або все ж таки договір має бути

Так, це можливо. Договір не є обов"язковим первинним документом.

підкажіть, якщо вже пройшло 4 дні з реєстрації ФОП, а в кабінеті платника податків досі не стоїть група та відсоткова ставка ЄП, чи треба бити тривогу?

Доброго дня!

підкажіть, якщо вже пройшло 4 дні з реєстрації ФОП, а в кабінеті платника податків досі не стоїть група та відсоткова ставка ЄП, чи треба бити тривогу?

Зазвичай на облік єдиноподатників податкова ставить протягом доби після реєстрації ФОП. У Вашому випадку вже, звичайно, потрібно дзвонити до податкової, уточнювати. Якщо раптом у Заяві про реєстрацію ФОП Ви не вказали, що Ви стаєте на Єдиний податок, то Ви протягом 10 днів після реєстрації ФОП можете додатково подати Заяву до податкової про постанову на єдиний податок.

Доброго дня!
У кожному окремому випадку треба дивитися детальніше на всі нюанси підприємницької діяльності та давати конкретні відповіді, щоб запобігти помилки. Напишіть, будь, ласка по контактам нашої компанії.
З повагою, директор IT Accounting, Наталія Лозко.

Вказуй суму, що реально зайшла

Добрый день. Я ФОП 3-ей группы. Подскажите, могут ли акты вполненных работ составляться раз в пол года и при этом выплаты происходить раз в месяц? В договоре есть такой пункт «Заказчик оплачивает Подрядчику оговоренную сумму на условиях предоплаты». В результате получается к примеру сумма в декларации за полугодие не совпадает с суммой по актам за полугодие. Могут ли у налоговой возникнуть вопросы по этому поводу?

на каждый платеж сформируйте инвойс, иначе да, «будут вопросы»

Добрый день! Если в Договоре прописан этот момент, то вопросов не будет, но, также, как уже верно Вам ответили — инвойсы должны быть сформированы на каждый платеж обязательно.

Но если в призначенни платежа не указано что он на основании инвойса, а указан только номер договора, разве такие инвойсы будут иметь значение?

В Вашем случае, в назначении платежа должна быть ссылка на инвойс и на реквизиты Договора.

Прошу помочь любым советом, очень актуально (я думаю не только для меня). Работаю в компании, игровой (не автоматы, не казино, не скам, а игры для пк, мобайл платформ). Компания работает легально в РФ, так же есть сотруд. в Белоруссии, Украине.

Хочу получать легально зп, платить налоги...ФОП 3я группа сделаю, дальше как? SWIFT единственный способ? Владелец предложил меня прописать как владельца одного проекта у нас, я отказался, такое не хочу.

Зачем? ЗП 7к+. Может кто так работает или имеет предоставление что и как...

Добрый день! Необходимо учесть много нюансов, в Вашей нестандартной ситуации необходима консультация юриста. Напишите по контактам: itaccounting.com.ua/ua, Вам все подскажут.

Добрый день!
Подскажите, пожалуйста, нужно ли делать инвойс на двух языках — укр и англ, или полностью на английском тоже подходит для налоговой?

Добрый день! Инвойс необходимо составлять на 2х языках.

А что делать когда: прошла оплата по инвойсу, но в описании платежа не указали номер инвойса и цель платежа (в платеже есть только имя компании и ФИО фоп) ?

В таком случае, желательно, заключить Договор с заказчиком, где в разделе — Предмет Договора прописано, за какие услуги Вы получаете оплату.
Если Вам необходимо детальнее (требования украинского законодательства к Договору и др. нюансы), можете написать по нашим контактам, Вам помогут.

А если я ФОП 3 гр, єдиний податок, предоставляю услугу физическому лицу на территории Украины, выставляю ему счет-фактуру (правильно оформленную), нужно ли мне подписывать акты? Имеется ввиду не не ВЕД, а внутренние операции. Услуги IT предоставляются.

Добрый день! Самое главное — у Вас должен быть Договор с заказчиком услуг — налоговым резидентом Украины. Акты нужны будут, если они будут предусмотрены этим Договором.

то есть в таком случае счет-фактура + выписка не проходят? Нужно обязательное заключение договора?

Да, такой пакет документов достаточен только при оплате заказчиком — нерезидентом Украины (ВЭД)

Нужно обязательное заключение договора?

При расчетах в Украине, Договор является обязательным документом.

При выставлении инвойса зарубежному заказчику описание услуг должно соответствовать КВЭДу ФЛП, или достаточно общей фразы ? Какая тогда правильная формулировка для КВЭД 62.01, например ?

Добрый день, Виктор! Да, конечно должна соответствовать. И при КВЭД 62.01 должна выглядеть так — Payment for computer programming services, как вариант.

Наталья, спасибо за быстрый ответ, с вами приятно иметь дело :)

Я правильно розумію, що на інвойсі достатньо лише мого підпису? Це важливо хоча б в контексті того, що завжди можна буде оформити його заднім числом у випадку перевірки чи коли загубив.

Звісно, мова йде про той випадок, коли по ньому проведена оплата і є виписка (тобто коли рахунок-фактура заміняє акт виконаних робіт).

Да, все верно. Но инвойсы необходимо все таки оформлять ДО оплаты. Есть банки, которые требуют инвойсы по каждому поступлению денежных средств. И в инвойсе должны быть указаны все остальные регистрационные данные, идентифицирующие плательщика.

Дякую. На всякий випадок відправив листа в податкову на консультацію.
Звісно, до оплати, так і робимо, зазвичай.
Слава богу, мій банк не вимагає ніяких документів, питання стосується чисто податкової.

Стосовно реєстраційних даних — обов’язкове ЄДРПОУ, чи достатньо назви і адреси?
В законі не знайшов чіткіших вимог

Юридического адреса и названия достаточно.

Спасибо за свежие разъяснения ГНС.

достаточно иметь следующие первичные документы:
Выписки банка с текущего счета ФЛП, за соответствующий отчетный период, в которых отражен этот доход;
Счета-фактуры (INVOICE), по которым была осуществлена оплата ФЛП за предоставленные услуги.

Обидно, конечно, но получается, что 10 лет назад, что сейчас полностью легально принять платеж от иностранных компаний всё также невозможно.

Заморачиваться со Swift переводом захочет не каждый — обмен адресами, походы в отделения — к чему лишние неудобства. PayPal нет и не предвидится. А Payoneer в назначении платежа указывает в поле плательщика ФИО фрилансера — будто бы ты сам себе на счет переводишь деньги, что запрещено законодательством Украины.

AdSense вообще указывает в назначении платежа

НП:HONORARIUM КИБ:USD0,00 Пл-к:/123456789 GOOGLE IRELAND LIMITED GORDON HOUSE BARROW STREET DUBLIN 4, IRELAND, D04 E5W5

Проверит налоговая — а там гонорар. Что запрещено принимать на счет ФОП.

Другими словами, составить правильную первичную документацию для отчетности в Украине тот ещё pain in the ass. И вряд ли в ближайщее десятилетие что-то изменится.

Такое впечатление, как будто фрилансеров насильно выталкивают из страны в Грузию.

Добрый день!

Обидно, конечно, но получается, что 10 лет назад, что сейчас полностью легально принять платеж от иностранных компаний всё также невозможно.

Оформление первичных документов в соответствии с законодательством страны, в которой ведется предпринимательская деятельность и есть легальное оформление.

Заморачиваться со Swift переводом захочет не каждый

Тут все индивидуально, но обычно проблем с этим нет)

AdSense вообще указывает в назначении платежа

НП:HONORARIUM КИБ:USD0,00 Пл-к:/123456789 GOOGLE IRELAND LIMITED GORDON HOUSE BARROW STREET DUBLIN 4, IRELAND, D04 E5W5

Проверит налоговая — а там гонорар. Что запрещено принимать на счет ФОП.

Нет такого запрета в законодательстве. Понятие «гонорар» не равно «роялти»

А Payoneer в назначении платежа указывает в поле плательщика ФИО фрилансера — будто бы ты сам себе на счет переводишь деньги, что запрещено законодательством Украины.

Во всех банках по разному. Плательщиком в платежах от Payoneer в Монобанке отображается — PAYONEER INC. В Приватбанке — Кред.задолж.Payoneer Inc.

Другими словами, составить правильную первичную документацию для отчетности в Украине тот ещё pain in the ass. И вряд ли в ближайщее десятилетие что-то изменится.

Если необходима индивидуальная помощь, обращайтесь, наладим Вам все оформление в соответствии с Вашей конкретной ситуацией.
Наш подход — консультирование с конкретными ссылками на законодательные акты в спорных ситуациях, а не голословное субъективное мнение.
Вы будете уверены в правильности оформления первичных документов по получению Вашего дохода.

Добрый день. Спасибо за статью.

В платеже от Adsense нет ни номера инвойса, ни информации за какие услуги оплата, договора с Google тоже никакого нет. Получается для Adsense нельзя получить никаких первичных документов. Я правильно понимаю?

Добрый день! По платежам с Google, Вам необходимо распечатать Договор — оферту с Google и, при необходимости, в банк и в налоговую предоставлять его в качестве первичного документа. И на каждый зашедший платеж формировать INVOICE.

Спасибо. Но, ниже вы писали, что в назначении платежа клиент должен указывать номер инвойса. Без этого инвойс получится по сути фейком? Ведь инвойс и платеж никак не связаны. Или факта платежа будет достаточно, чтобы подтвердить такой инвойс перед налоговой в случае какой-то проверки.

Да,

в назначении платежа клиент должен указывать номер инвойса

это обязательное условие, если нет Договора на предоставление услуг.

В Вашем случае, так как есть Договор-оферта, инвойс не обязателен.
Но, так как в законодательстве такой нюанс не прописан, советую получить в налоговой ПИСЬМЕННУЮ индивидуальную консультацию по Вашему вопросу. Тогда, в случае проверки, Вы будете защищены на 100%.
Если необходима помощь, обращайтесь, будем рады помочь.

А Payoneer в назначении платежа указывает в поле плательщика ФИО фрилансера — будто бы ты сам себе на счет переводишь деньги, что запрещено законодательством Украины.

P.S. Что касается вопросов по Payoneer, рекомендую ознакомиться с этой статьей — dou.ua/forums/topic/32265. Думаю, что Вы получите ответы на Ваши вопросы.

Спасибо за напоминание про необходимость выписки банка по доходам с текущего счета ФЛП как первичного документа. Всегда полезно почитать и напомнить себе обязательные правила ведения документов ФЛП. Статья отличная!

Благодарю!

Всегда полезно почитать и напомнить себе обязательные правила ведения документов ФЛП.

Согласна)

Выходит можно на любое получение средств на счет фоп сделать инвойс где будет написано что это за ИТ услуги, хоть деньги могли быть отправлены за что угодно, так как подпись второй стороны не нужна?

Добрый день! Инвойс является достаточным первичным документом, только после его оплаты, которая будет отражаться в соответствующем периоде в Выписке банка. В вашей выписке банка будет отражено Назначение платежа, которое указывает Заказчик при отправке платежа.

подпись второй стороны не нужна

 По логике, это и является заменой подписи, ведь если Заказчик указал это Назначение, точно также он и подпись в Инвойсе может поставить, так как Назначение платежа 3-е лицо не сможет указать.
Да, в соответствии с законодательством, на данный момент такие требования.

Назначение платежа в Выписке банка должно соответствовать следующим основным моментам:
1. Вашим ФЛП КВЕДам;
2. Назначению платежа в оформленном инвойсе.

А як розрулюється ситуація, коли свіфтом валюта по інвойсу капає на розподільчий рахунок банку, і там накопичується? Доходом вона стає лиш тоді, коли ФОП продає її і отримує гривню на свій гривневий рахунок. Оці гривні звітуються у звіті про доходи, і задокументовані виключно заявкою на продаж валюти. Виходить не зовсім зрозуміла колізія, коли гривні, що вважаються доходом і підлягають декларуванню, поступають на рахунок ФОПа із суттєвою затримкою відносно оплачених валютою інвойсів.

Доходом (с которого нужно платить 5% и отчитываться) считаются деньги которые упали на 2600 после 2603 (розподільчий рахунок), и считать их нужно по курсу НБУ на момент поступления. Деньги на 2603 не накапливаются, они обычно в тот же или на следующий день попадают на 2600. Потом их можно продавать, не продавать, снимать налом — это уже никак на вашу бухгалтерию/отчётность не влияет.

Потом их можно продавать, не продавать, снимать налом — это уже никак на вашу бухгалтерию/отчётность не влияет.

А как же курсовые разницы?

фопам не идет в доход курсовые разницы

У ФЛП не учитываются курсовые разницы

Добрый день! Подскажите, пожалуйста, согласно чему у ФЛП не учитываются курсовые разницы?

Добрый день!

Подскажите, пожалуйста, согласно чему у ФЛП не учитываются курсовые разницы?

Согласно Налоговому кодексу Украины и разъяснениям налоговой по этому поводу — раздел 107 zir.tax.gov.ua/main/bz/search/?src=ques

А як розрулюється ситуація, коли свіфтом валюта по інвойсу капає на розподільчий рахунок банку, і там накопичується

Не накапливается, а максимум на следующий день автоматически начисляется на Ваш текущий счет — 2600.

Доходом вона стає лиш тоді, коли ФОП продає її і отримує гривню на свій гривневий рахунок.

Доход расчитывается на дату поступления иностранной валюты на Ваш текущий ВАЛЮТНЫЙ счет по курсу НБУ на дату поступления валюты.

Виходить не зовсім зрозуміла колізія, коли гривні, що вважаються доходом і підлягають декларуванню, поступають на рахунок ФОПа із суттєвою затримкою відносно оплачених валютою інвойсів.

Надеюсь, выше уже все разъяснила, если еще остались вопросы, напишите, разъясню подробнее)

Добрый день. Я всегда расчитывала так, как Вы указали: "

Доход расчитывается на дату поступления иностранной валюты на Ваш текущий ВАЛЮТНЫЙ счет по курсу НБУ на дату поступления валюты.

Но сейчас читаю довольно свежие статьи, в которых пишется, что есть ноанс с комиссией, которую может удержать банк при переводе SWIFT: «Якщо під час розрахунку за надані послуги з суми виручки банк утримує комісію за послуги з переказу коштів, то доходом у грошовій формі ФОПа-спрощенця є повна сума виручки з урахуванням комісії банку, яку зазначили в інвойсі. Саме цій дохід відображають у обліку платника єдиного податку. При цьому дохід в іноземній валюті перераховують у гривні за офіційним курсом гривні до іноземної валюти, встановленим НБУ на дату отримання зазначеного доходу на рахунок.»

Так что выходит, что если банк при переводе удержал комиссию, то нужно считать доход не по сумме поступления, а по сумме инвойса.. Хотела узнать Ваше мнение, как лучше подойти к такой ситуации? По сумме захода денег или по сумме инвойса?..

Доброго дня! Згідно Податкового Кодексу України, а саме:
п. 292.1. Доходом платника єдиного податку є:

1) для фізичної особи — підприємця — дохід, ОТРИМАНИЙ протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній пунктом 292.3 цієї статті. При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, доходи у вигляді бюджетних грантів, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності;
Сподіваюсь, відповіла на Ваше питання). В першу чергу звертаємось до першоджерела, а не до роз’яснень.

В вашей выписке банка будет отражено Назначение платежа, которое указывает Заказчик при отправке платежа.

Т.е. в назначении платежа клиент должен указывать номер инвойса? Что если там нет такой информации? Но с другой стороны есть контракт в нём указана сумма, которая приходит на счёт.

Добрый день, Оксана!

Т.е. в назначении платежа клиент должен указывать номер инвойса?

Да.

Но с другой стороны есть контракт в нём указана сумма, которая приходит на счёт.

Если есть Договор с заказчиком, то отсутствие номера инвойса в назначении платежа в выписке банка уже не так критично.
В каждом конкретном случае много нюансов. Если необходимо более детально проанализировать Ваш кейс, обращайтесь. — 097 0 900 300 (VIBER, TELEGRAM)

Наталья, как всегда, в понятной и доступной форме все подробно расписала. Огромное спасибо!

Добрый день! Благодарю, стараемся максимально кратко и просто, насколько возможно, расписать основные моменты.

Підписатись на коментарі