Е-резидентство в Україні

Оприлюднено Постанову КМУ № 808, якою запроваджується експериментальний проект для спрощення реєстрації та ведення підприємницької діяльності через Портал Дія. За допомогою комплексної електронної публічної послуги «е-Підприємець» можна буде отримати 24 послуги.

Нагадаємо, Уряд підтримав реалізацію протягом 2021–2022 років експериментального проекту щодо спрощення умов для започаткування та провадження підприємницької діяльності шляхом отримання комплексної електронної публічної послуги «е-Підприємець».

Тепер же з’явився й сам текст постанови КМУ від 04.08.2021 р. № 808. У ньому викладено перелік послуг (загалом їх 24), які надаватимуться через систему «е-Підприємець». А також затверджено Порядок надання комплексної електронної публічної послуги «е-Підприємець».

Крім того, у постанові зауважено, що:

  • фізичні та юридичні особи добровільно приймають рішення щодо участі в експериментальному проєкті щодо спрощення умов для започаткування та провадження підприємницької діяльності шляхом отримання комплексної електронної публічної послуги «е-Підприємець»;
  • реалізація експериментального проєкту не впливає на можливість отримання фізичними та юридичними особами зазначених нище послуг в альтернативному порядку, передбаченому законодавством.

Які послуги надаватимуться через систему «е-Підприємець» та будуть у нагоді фахівцям IT сфери?

  1. державної реєстрації фізичної особи підприємця;
  2. державної реєстрації змін до відомостей про фізичну особу — підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань;
  3. державної реєстрації створення товариства з обмеженою відповідальністю на підставі модельного статуту;
  4. державної реєстрації переходу товариства з обмеженою відповідальністю на діяльність на підставі модельного статуту;
  5. подання повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунка;
  6. реєстрації платником єдиного податку;
  7. реєстрації реєстратора розрахункових операцій та програмного реєстратора розрахункових операцій, а також пошуку фіскального чека;
  8. відкриття банківського рахунка.

Перелік послуг, що входять до складу комплексної електронної публічної послуги «е-Підприємець», може бути збільшений або зменшений протягом строку реалізації експериментального проєкту відповідно до рішення Міністерства цифрової трансформації та Міністерства економіки з урахуванням пропозицій центральних органів виконавчої влади.

У межах реалізації зазначеного експериментального проєкту послуги надаватимуться через Єдиний державний вебпортал електронних послуг та вводяться з урахуванням готовності його програмних та технічних засобів.

Порядок надання комплексної публічної послуги «е-Підприємець»

Комплексна електронна публічна послуга надаватиметься за бажанням особи, яка має намір започаткувати та/або провадити підприємницьку діяльність на підставі поданого в електронній формі запиту (заяви).

Надання комплексної електронної публічної послуги здійснюється на підставі:

  • одного запиту (заяви) заявника, сформованого за допомогою програмних засобів Порталу Дія,
  • і документів та/або відомостей, необхідних для надання публічних послуг, що входять до складу такої комплексної електронної публічної послуги, за умови застосування заявником кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису.

Портал Дія забезпечуватиме можливість вибору заявником публічних послуг, які він бажає одержати у складі комплексної електронної публічної послуги.

Відповідальність за достовірність відомостей, що містяться в заяві, нестиме заявник, якщо інше не встановлено судом.

Оплата адміністративного збору за отримання електронних публічних послуг здійснюватиметься за допомогою програмних засобів Порталу Дія під час формування заяви.

Інформування заявника про результати надання публічних послуг здійснюватиме держорган, який надавав таку послугу, в день її надання за допомогою засобів телефонного, електронного (в тому числі засобами Порталу Дія) або поштового зв’язку.

У разі коли за результатами надання публічних послуг передбачено видачу документа, такий документ може бути отриманий за вибором заявника у відповідного державного органу, який надавав таку публічну послугу, або не пізніше наступного робочого дня з дня надання публічної послуги надісланий заявникові рекомендованим листом за рахунок заявника.

Публічна послуга з відкриття банківського рахунка надається у складі комплексної електронної публічної послуги банківськими установами, що мають дійсний укладений договір з Мінцифри щодо надання такої послуги з використанням Порталу Дія.

Так ось, наші рекомендації — якщо, Ваша діяльніть розвивається та потребує допомоги додаткових фахівців-іноземців для субпідряду, дана послуга може бути Вам у нагоді. За її допомогою Ваши субпідрядники будуть мати можливість зареєструвати ФОП в Україні та працювати з Вами, як налоговий резидент України. В данному випадку Ви уникнете додаткового податкового навантаження, про який ми розповідали окремо у відповідній статті.

22.11.22 Україна здійснила найважливіший крок в цьому напрямку 6 жовтня 2022 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України щодо особливостей оподаткування підприємницької діяльності електронних резидентів» («Закон»). Старт е-резидентства планується з 1 квітня 2023 року.

Бухгалтерський, юридичний супровід вашого бізнесу, консультація -

Чат у телеграм — t.me/NataliiaLozko

Наталія Лозко, Founder, СEO IT Accounting

itaccounting.com.ua/ua

+38 097 0 900 300 (Viber, Telegram)

👍ПодобаєтьсяСподобалось6
До обраногоВ обраному3
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

22.11.22 Україна здійснила найважливіший крок в цьому напрямку 6 жовтня 2022 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України щодо особливостей оподаткування підприємницької діяльності електронних резидентів» («Закон»). Старт е-резидентства планується з 1 квітня 2023 року. — ips.ligazakon.net/...​cument/view/ji04694g?an=2

06.10.2022 Прийнято Закон про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування підприємницької діяльності електронних резидентів. — itd.rada.gov.ua/...​billInfo/Bills/Card/25973

Всі документи в електронній формі, всі листування з ДПС онлайн, всі розрахунки — безготівкові.
Хто не може бути е-резидентом:

— громадяни країни-агресора РФ
— внесені в «чорний список» FATF
— особи, які мають дохід в Україні (окрім пасивного)
Список країн, громадянам яких дозволено стати е-резидентами, України визначає Уряд.

Такі ж самі умови, що і у звичайних резидентів України.

То есть обязательная продажа, а потом вывод на ключ карту и 12,000 грн в неделю с банкоматов?

Согласна! Но с другой стороны первичная документация по предоставлению услуг IT с ВЭД и так уже достаточно упрощена. Согласны? Если убрать инвойсы, необходимо будет увеличить требования к назначениям платежей, которые указываются при отправке оплаты Заказчиком, а также другие требования в отношении банков на международном уровне.

Международные платежные системы — это отдельная тема)

Підписатись на коментарі