Для чого і як розробникам писати статті

Привіт! Я — Олександра Дзигал, Product Content Manager. Хочу зробити спілкування розробників з навколишнім світом простим і ненав’язливим. Відповідаю на питання про те, як навчитися писати легко, навіщо розвивати професійний бренд і чим він може бути корисний.

Текст — це математика з формулами, тільки замість цифр ми використовуємо літери.

Розберімось, що це означає, а також, для чого писати статті. Бо якось один розробник мене спитав: «Навіщо писати статті? Порахуємо ROI? Я заробляю набагато більше, ніж ця писанина може коштувати».

Перше

Нічого не робиться відразу, завжди потрібно докласти певних зусиль. Написати одну-дві-три-п’ять статей і чекати, що це відразу спрацює, нерозумно.

Цикл життя текстів: жило було бажання написати щось — виносили план — народився текст — подорослішав він (відредагували, погодили) — потрапив матеріал на DOU — розповіли про нього друзям, запостили у соцмережах — поспілкувалися з аудиторією — відстежили охоплення — запам’ятали свої learnings — вибрали нову тему — протестували її на колегах — розробили структуру кращою, ніж попередня — виписали її — розмістили матеріал! Повторюємо багато разів, поки не сформується свій стиль і не вималюється стратегія!

Друге

Писати потрібно вчитися. Усі вміють викласти думки на папір, і тільки деякі можуть зробити це цікаво, із захопливим сюжетом, свіжими або складно здобутими фактами, порівняльними характеристиками, зрозумілими висновками. Стільки інформаційного шуму і води навколо, а ви спробуйте зробити матеріал, який покаже вашу експертизу так, щоб все IT охрініло ахнуло, конкуренти пошкодували, що ви не в одному потягу, а у всіх HR засвербіли руки на такого кандидата.

Легко сказати, що вам це не потрібно, продовжувати працювати так, наче й нічого не було, і думати, що іншим просто щастить. Важче сісти й написати розумну, цікаву статтю.

Щоб писати хороші матеріали, потрібно запам’ятати кілька простих порад.

Іноді що простіше, то краще — додайте конкретики

Нікому не цікаво читати про вашу компанію або досвід у розмазаній новелі на три й більше сторінок. Будьте точні у своїх висловлюваннях, намагайтеся донести суть, спираючись на цифри та факти. Читач хоче зрозуміти вас із перших рядків. І до останніх він дістанеться лише в разі повного занурення в тему. Організуйте це!

Уривок, який я написала для замовника

Тестуйте свої ідеї

Тема може не зайти аудиторії. Ваша впевненість у тому, що це точно має бути цікаво всім — не гарантія того, що матеріал злетить. Обговоріть основні поінти з колегами, зберіть інформацію, почитайте інші матеріали, закиньте кілька думок на тематичні форуми — прислухайтеся до своєї цільової аудиторії та напишіть корисну статтю. Навіщо писати в стіл і думати, що все це не працює, попри те, що ваш дорогоцінний час витрачено?

Коментар розробника до тексту про важливість розвитку особистого бренду і написання статей в IT

Трохи гумору не завадить

Якщо думаєте, що гумор зіпсує ваш tone of voice — забудьте про це. Стиль оповіді буває різним, а гумор тільки полегшує ваші думки й робить їх кращими для сприйняття людиною по той бік екрану. Емоції впливають на пам’ять. Відчув емоцію — запам’ятав. Якщо вона приємна або корисна, то точно залишиться в голові.

Наприклад, у Comfy давно вивчили цю тему і часто жартують. При цьому це завжди доречно.

Давайте читачеві цінність

Розкажіть історію або кейс, який має універсальну цінність, яку можна застосувати. Покажіть, що спрацювало, а що ні. Розкажіть про нові челенджі або свій підхід до їх вирішення. Не пишіть про те, що ви кращий, ніж були раніше — поки що ваша особистість нікому не цікава. А ось якщо розповісти, чому і як ви стали кращим — це інша річ.

Створіть чек-лист для свого матеріалу і дотримуйтеся його

Важливо розкрити тему, дати цінність, вшити нитку гумору і донести ідею. Чи не забагато для одного тексту? Ні, якщо не розпливатися водою у всіх пунктах. Створіть чек-лист і викреслюйте те, що вже написали. Не додавайте нічого, що не було згадано у вашому плані. Так, у вас вийде швидко донести інформацію, не втративши між зайвих рядків її ідею.

І останнє

На завершення хочу розповісти, як це працює у мене. Пишу, чесно кажучи, так собі. Це навичка, яка швидко напрацьовується. Мені не потрібна муза. Відпочинок — так, а муза/натхнення — ні. Я конструюю тексти за допомогою різних інструментів.

Наприклад, якщо тема приходить від замовника разом із брифом, я можу відразу ж перейти до вивчення ТЗ і його реалізації. Але мені, напевно, як і всім, більше подобається будувати мережу контенту власноруч — відстежувати запит і реакцію аудиторії.

Я починаю роботу над матеріалом зі збору інформації, її вивчення та аналізу. Після цього виділяю головні поінти, формуючи структуру майбутнього тексту. Далі пишу та приводжу до ладу написане, після чого даю почитати редакторові/менеджеру продукту/піарнику тощо. Обговоривши з рецензентом, я правлю або дописую, якщо в процесі обговорення з’являються цікаві думки.

Головна порада на сьогодні звучить просто: вивчіть основи поведінки споживачів свого контенту. Навчіться думати, як вони, почніть враховувати їхні бажання і потреби. А тепер оптимізуйте інформацію і «подавайте гарячою».

👍НравитсяПонравилось8
В избранноеВ избранном5
LinkedIn
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Хочу висловити свою думку з приводу technical writing, тим більше що я за свою кар’єру написав близько 30 статей, з них близько десятка тут на ДОУ.
По-перше, не кожен пост на форумі — це стаття, це може бути просто матеріалом, швидше за все це так і буде. У статті є своя структура і вимоги до вмісту.
Навіщо ІТ-фахівцям писати статті, якщо їм за це ніхто не заплатить?
1) Це допомагає розвивати таку частину soft skills, як якісний knowledge sharing і mentoring, який потрібен senior (а іноді і middle) фахівцям. Я зустрічав відмінних спеців, які прекрасно розбиралися в технологіях, але дуже погано могли пояснити щось іншим.
2) Це частина свого бренду (як проекти на GitHub), яким можна похвалитися на інтерв’ю або в своїй компанії на performance review
3) Правильне написання статті іноді допомагає глибше розібратися в матеріалі і технологіях, уточнити для себе спірні моменти
4) Публічна стаття передбачає коментарі та спілкування з іншими ІТ-фахівцями, обмін досвідом та думками, які є частиною соціалізації і допомагають вийти за рамки своєї експертизи та отримати нові знання.

Вважаю ваш коментар кориснішим за усю цю статтю.

Просмотры есть, срач в комментариях тоже — однозначно статья успешная. Написано именно то, что спровоцировало аудиторию.
...и конечно критиковать всегда проще, чем писать) но иначе и жить было бы скучно)) всем мир)

Ось гарна причина почати писати статті щоб критикувати інших!

Заявленная тема не раскрыта. Ответа зачем нет. Именно зачем определяет формат коммуникации с аудиторией.

а гумор тільки полегшує ваші думки й робить їх кращими для сприйняття людиною по той бік екрану
...
Наприклад, у Comfy давно вивчили цю тему і часто жартують. При цьому це завжди доречно.

интересуйся не количеством а качеством твоих почитателей не нравиться дурным для человека похвально
(к)

youtu.be/35nJbkxE4iM

Не писал статьи до тех пор, пока моё время банально не купили, пообещав заплатить корпоративными loyalty points, за которые затем купил отличные беспроводные наушники.

Пока основной мотивацией был «личный бренд», «структурирование собственных знаний» и т.д. и т.п., не было вдохновения писать.
Как только пообещали что-то материально-ощутимое и реально полезное — о, чудо! — вдохновение сразу же появилось)
Совпадение? Не думаю.

Остался лишь вопрос, на который отвечать не нужно: А читают ли вообще то, что ты писал, или это писанина ради показателей? Независимо от ответа, платят — пиши. Только не на DOU :)

Версия с матами — для прекрасного.ит, без матов — для ДОУ :)

беспроводные наушники

а эксклюзивная фирменная футболка DOU была ниже пороговой (для мотивации) стоимости? :-)

Футболки с логотипами уже девать некуда))

Це дуже індивідуально.
Теж не можу мотивувати себе ничім, окрім грошей :) І розмір мотиву має постійно зростати :-D

Так розумiю, не кращий матерiа, порадьте де що почитати бiльш цiкаве

Так і не зрозуміло для чого. З чого робимо висновок, що автор тупо з′їхав з теми, намагаючись нав′язати ідею ніби ви вже погодилися автоматично, що вам то треба.

А давайте я дам справжній критерій: Вам за це платять? Очевидно, що якщо ви маєте позицію «Content Manager», то так, вам треба чимось доводити потрібність своєї туші.

Ба більше Олександра вигадала розробника який зневажливо відноситься до написання статей.

Бо якось один розробник мене спитав: «Навіщо писати статті? Порахуємо ROI? Я заробляю набагато більше, ніж ця писанина може коштувати».

Які вона потім подаватиме як контент :)

Ви приколюєтеся або справді не розумієте, навіщо люди пишуть статті (книги) на технічну тематику?

З цієї статті — анітрохи. А якщо хочете написати свою статтю, реальну, а не цей корпо-булшит — то ви в правильному місці, пишіть окремим топіком.

Дерьмовенькая статья — бесполезна и бессмысленна. Хорошая статья — это информационное обеспечение конкурентов.

Я за то, чтобы ИТ-знания/"ноу-хау" оформлялись в виде продуктов (разумеется, с закрытым кодом) — и продавались за баблос.

Хм. Не думаю, що перший приклад «Правильного тексту» зміг би зацікавити «так, щоб все IT охрініло»:

«Управление бизнесом — сложный процесс. Компании нуждаются в улучшении процессов... Основная составляющая налаженной работы — бизнес-процессы.»

Достатньо було б залишити тільки одне речення про «бізнес-процес».

Краткость — сестра таланта. И тёща гонорара.

щоб все IT охрініло

Так є ж такий сайт, нехай туди напише :)

склалося враження, що в деяких компаніях запостити статтю на ДОУ чи іншому тематичному ресурсі входить в вимоги до промоушену на новий рівень, або як складова річного асесмент/каріер плану для middle+ рівнів — чи це так?

Ні, зазвичай розробників просять допомогти маркетологам, які нічого не розуміють у технічній частині. Але є і такі компанії, які роблять це частиною плану розвитку.

Ну це дивлячись де. Я наприклад свої статті писав на ті теми, що мну цікавили. І мене більше цікавили каменти та ідеї звідти. А годний маркетолог — це той, що допоможе з вичиткою, та зверне увагу, де написано «ніпанятно»

То для чого розробникам писати статті?

Так, ви праві. Забула у тексті послатися на попередній матеріал. Та ви й без того добре та багато пишете)

Щодо того, що я контент-менеджер, це — посада. Думаю, ви в курсі) Але, мабуть, не дуже знаєте, що ці люди не лише наповнюють сайти контентом, а ще й створюють його.
Я не розказую, як потрібно розробникам писати, а допомагаю їм у цьому. Саме у цьому полягає моя робота. А у своєму блозі лише раджу це робити та розповідаю про те, як писати простими словами про складне. От і все.

Дякую за коментарі!

Для чого і як розробникам писати статті
Забула у тексті послатися на попередній матеріал.

То ви в заголовку оголосили, що відповісте на питання чого, а відповідь на це чого лише посилання на іншу статтю?

Заголовок до статті було змінено модератором)

Заголовок до статті було змінено модератором)

Oleksandra Dzyhal, то ви забули послатись на попередній матеріал чи заголовок змінено редактором?

Бо як я знаю то у автора статті є час щось повернути в статті, навіть після того як редактор вніс правки.

Схоже, що авторка з тих людей, які не відповідають на питання :) Бо немає що відповісти. Або просто не розуміє питання.

Найімовірніше авторка очікувала що її будуть хвалити як в попередній статті.

Але то була стаття в стрічці, там в основному корпоративний булшит, і любителі такого контенту. А тут вона візьми та піди в народ...

Вам відповідей не треба. Ви нормально тут і без мене публіку розважаєте.)

Щодо того, що я контент-менеджер, це — посада. Думаю, ви в курсі) Але, мабуть, не дуже знаєте, що ці люди не лише наповнюють сайти контентом, а ще й створюють його.

Ви ж самі вказали в статті що пишете тексти:

Уривок, який я написала для замовника

О, ви це помітили. Класно тоді)

А у своєму блозі лише раджу це робити та розповідаю про те, як писати простими словами про складне.

У розробників є KISS principle:

KISS, an acronym for keep it simple, stupid, is a design principle

KISS у вакансіях на DOU.

Так для чого розробникам писати статті?

Статті на московському хабрі допомагають розробникам знаходити роботу, багато раз читав в коментарях про це. ДОУ тільки-тільки починає розвиватись як ресурс із технічними статтями, можливо з часом він стане аналогом хабра, якщо деякі інші конкуренти не перехоплять ініціативу.

На московському хабрі є компанії які наймають відділи для написання статей та розкрутки бренду.

В статті, яку ми зараз обговорюємо, відсутня відповідь на питання для чого розробникам писати статті.

якщо деякі інші конкуренти не перехоплять ініціативу

devzone.org.ua ?

Строго кажучи — ви праві. У заголовку і на початку статті задається це питання, але воно губиться, і далі ми бачимо відповідь на інше питання. Але це ж не настільки важливо, я відповів на це питання, якщо ви хотіли почути відповідь на нього.

На московському хабрі є компанії які наймають відділи для написання статей та розкрутки бренду.

Так, є, але вони публікують не більше половини постів (на скільки я пам’ятаю статистику хабра).

я відповів на це питання, якщо ви хотіли почути відповідь на нього

Дуже хотів почути, але ще є і інші відповіді на це питання, а тому коли побачив заголовок то логічно очікував, що в статті буде хоча б парочку відповідей.

якщо деякі інші конкуренти не перехоплять ініціативу — devzone.org.ua ?

Чесно кажучи, це я на себе натякав, старожили ДОУ про це мабуть пам’ятають. Я ще не закинув ідею створення українського хабра. Навіть Node.js-фреймворк написав у першу чергу для цього.

Чесно кажучи, це я на себе натякав, старожили ДОУ про це мабуть пам’ятають.

Цікаво буде почитати!

Навіть Node.js-фреймворк написав у першу чергу для цього.

Є багато кодогенерацій на Go, якщо є бажання то можемо обсудити, розповім перспективи.

Як бачу така ідея стає популярною.

Як бачу така ідея стає популярною.

Ні — непопулярною, але для своєї ніші є перспективною.

Є ще codeguida.com. Коли вони стартували (приблизно у 2015 році), у них була провідна ідея: «Головне — контент, а функціональність — то другорядне». Як показав час, це хибна ідея, вона працює лише у випадку, коли у вас працюють професійні журналісти. У них мабуть частіше з’являються технічні статті, ніж на ДОУ. Хоча, майже завжди переклади з англійських ресурсів.

На ДОУ, схоже, все частіше з’являються технічні статті, але функціональність можна значно покращити в цьому плані...

Привіт! Я — Олександра Дзигал, Product Content Manager.
Для чого і як розробникам писати статті

Product Content Manager розповідає як розробникам треба писати статті, що далі?

Розберімось, що це означає, а також, для чого писати статті. Бо якось один розробник мене спитав: «Навіщо писати статті? Порахуємо ROI? Я заробляю набагато більше, ніж ця писанина може коштувати».

І розробник правий! Скоріше це ви йому почали розповідати, що варто починати писати статті, а вже потім розробник вас запитав.

Нічого не робиться відразу, завжди потрібно докласти певних зусиль. Написати одну-дві-три-п’ять статей і чекати, що це відразу спрацює, нерозумно.

Що саме має спрацювати?

Стільки інформаційного шуму і води навколо

Скажіть в яку категорію мають відносити вашу статтю?

а ви спробуйте зробити матеріал, який покаже вашу експертизу так, щоб все IT ахнуло, конкуренти пошкодували, що ви не в одному потягу, а у всіх HR засвербіли руки на такого кандидата.

Як HR-и можуть оцінити технічну статтю? У вас хибні враження стосовно цілей написання статей та результатів.

Будьте точні у своїх висловлюваннях, намагайтеся донести суть, спираючись на цифри та факти.

Де ви взяли 70%?

Як HR-и можуть оцінити технічну статтю

По досвіду ніяк. Вони оріентуються по базвордс, або по вказівці — фас отого, бо він може в цьому щось тямить.

Подписаться на комментарии