В Україні створять стандарт цифрової доступності: державні сервіси стануть «ближчі» для людей з інвалідністю
В Україні планують створити стандарт цифрової доступності. Це має зробити державні сервіси доступнішими для людей з інвалідністю, повідомляє прес-служба Міністерства цифрової трансформації.
Зокрема 14 вересня Мінцифра й Програма розвитку ООН в Україні оприлюднили результати двох досліджень щодо цифрової доступності, а також презентували план дій щодо розв’язання виявлених проблем із доступністю цифрових сервісів для людей з інвалідністю.
Що досліджували
У першому дослідженні («Інклюзивність і права людини на передньому краї. Доступність сервісів та інструментів електронного урядування для громадян в Україні») протестували 82 вебсайти державних органів влади та 7 сервісних платформ — банкомати й термінали в державних органах. При цьому дослідження засвідчило, що всі ці ресурси не є на 100% доступними.
«Необхідно використовувати універсальні рішення: вебпортали та мобільні застосунки мають бути доступними для різних груп користувачів та користувачок у своїй базовій версії. Також важливо проводити тестування на фактичну доступність усіх нових вебпорталів і мобільних застосунків. До процесу тестування важливо залучати людей з інвалідністю, які користуються допоміжним (асистивним) ПЗ», — заявив співавтор першого дослідження й автор другого Дмитро Попов.
Відомо, що друге дослідження («Міжнародні практики щодо доступності мобільних застосунків державних органів влади») вивчало, як регулюються питання доступності в інших країнах світу і чи можливо застосувати цей досвід в Україні. Також проаналізовано досвід 14 країн-лідерів із цифрової доступності, що допомагає сформувати чіткий план дій.
«Необхідно переконатися, що всі цифрові ресурси в Україні цифрово доступні, та створити гарантії того, що державні кошти не можуть бути використаними для фінансування недоступних онлайн-ресурсів», — підкреслив старший радник із питань демократії та прав людини у ПРООН Ніколай Сондербай.
У підсумку за результатами досліджень була створена інфографіка з основними проблемами. Серед них — недостатня контрастність тексту щодо тла, мову сторінки не вказано чи вказано некоректно, відсутність текстових позначок для елементів.
Крім того, автори дослідження виявили, що термінали в державних органах загалом погано адаптовані для людей з особливими потребами.
Що хочуть змінити
Для покращення доступності цифрових сервісів для людей з інвалідністю в Україні планують:
- на законодавчому рівні прийняти стандарт EN 301 549. Усі сайти та мобільні застосунки, які розробляють державні органи, повинні будуть відповідати йому;
- зробити ДСТУ обов’язковим для органів виконавчої влади;
- призначити державний орган, що відповідатиме за цифрову доступність;
- впровадити систему тренінгів і навчити відповідальних за цифрову доступність осіб;
- ухвалити закон про цифрову доступність.
Водночас конкретні терміни реалізації вказаних кроків наразі не вказуються.
Відомо, що проєкт «Електронні, інклюзивні, доступні: підтримка цифровізації державних послуг в Україні» реалізується ПРООН Україні в партнерстві з Мінцифрою за фінансової підтримки Швеції.
Нагадаємо, в Україні на сьогодні зафіксовано 2,7 млн людей з інвалідністю.
12 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів