Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 5
×

В Україні очікується близько 20-30 поглинань IT-компаній до кінця року — CEO Alcor

Невеликі аутсорсери в Україні зараз починають «тонути», тож до кінця 2021 року на ринку очікується близько 20-30 поглинань IT-компаній. Про це заявив CEO Alcor Дмитро Овчаренко на зустрічі асоціації IT Ukraine, пише Mind.

За підрахунками Овчаренка, у найближчі три-чотири місяці може бути закрито 20-30 угод про продаж IT-компаній. При цьому раніше такого ажіотажу не спостерігалося.

«Подробиці розкривати не можу, поки угоди під NDA. Наведу обтічний приклад: канадський інвестор зайшов в Україну та відкрив понад 280 гарячих фінтех-вакансій. Незабаром з’ясувалося, що оперативно найняти таку кількість фахівців украй складно. Їм простіше купити компанію, у якій мінімум 200 розробників. А охочих продати актив зараз чимало. Проєкт досяг якогось рівня. Кілька років засновники намагалися зростати, але не вийшло з тих чи інших причин. І вони вже готові вийти з гри або з допомогою інвестора зробити ривок», — пояснив CEO Alcor.

Чи готові розробники до укрупнення ринку

Своєю чергою засновник, президент Miratech Микола Роєнко констатував, що нині триває «висмоктування» розробників із маленьких компаній. У зв’язку з цим, вважає він, ринок незабаром переформатується.

Аналогічні міркування і в президента IT Ukraine, СEO Intellias Віталія Седлера.

«Гадаю, незабаром спостерігатимемо укрупнення ринку. Невеликим компаніям із простою моделлю бодишопінгу стає складніше зростати і конкурувати з більш технологічно розвиненими колегами, які продають експертизу, рішення тощо. Розробники переходитимуть у більш зрілі бізнеси», — переконаний він.

При цьому топи IT-компаній не називають імен кандидатів до завершення угод.

«Ще два роки тому не чув про охочих вийти з бізнесу. Зараз же в Україні вже чимало компаній, готових продаватися. На цьому хиткому ринку вони стали відчувати себе менш впевнено й почали приймати пропозиції. Думаю, незабаром буде чимало таких історій», — зазначив СEO Intellias.

Менеджери аутсорсерів припускають, що більшість угод буде укладено з невеликими компаніями, що співпрацюють зі 100-300 фахівцями. А повторення кейса GlobalLogic навряд чи варто очікувати (навесні цю — третю за величиною IT-компанію України — купила Hitachi Ltd за $9,6 млрд).

Хто потенційні покупці

Седлер розповів, що чув про можливих покупців із України, Польщі, країн Балтії, які думають про придбання. Наприклад, недавно Ciklum купив чеського аутсорсера CN Group.

«Угоди, про які знаю, — за участю інвесторів із США, Франції, Великобританії, Канади», — доповнив Овчаренко.

Тим часом співзасновник, член ради директорів SoftServe Тарас Кицмей (ТОП-2 в Україні) заявив, що фахівці компанії постійно моніторять привабливі активи, але поки рано говорити про укладення договору.

«По-перше, зараз ринок перегрітий, ціни дуже високі. По-друге, нас цікавлять компанії з унікальною експертизою, яка допоможе SoftServe зробити істотний ривок. А купувати активи з експертизою, яка в нас уже є, — поки не бачу сенсу. Навіть при виході на нові георинки. Зараз простіше й дешевше найняти і/або виростити фахівців нашого профілю», — пояснив Кицмей.

На його думку, ключовими покупцями українських активів, ймовірно, стануть фінансові компанії, у яких немає експертизи в розробці.

«Зате у них легкий доступ до грошей, і вони готові вливати великі інвестиції», — підкреслив він.

Чи ростуть мультиплікатори

Крім того, як розповів СEO Intellias, в IT-індустрії немає єдиної методології, за якою оцінюються активи.

«Вартість компанії може залежати від десятків факторів: обороту, маржинальності, спеціалізації, унікальності експертизи, зрізу клієнтів (компанія, якій 70% виручки приносить один замовник, буде оцінена дешевше) тощо», — пояснив Седлер.

Водночас він уточнив, що в середньому мінімальний мультиплікатор для більш-менш нормального активу — 6 ЕBITDA: «Крім того, часто невеликому активу вигідно влитися в більший і отримати частку».

За словами Овчаренка, останнім часом мультиплікатори різко підскочили за рахунок величезного дефіциту фахівців — до 6-9 ЕBITDA.

«Ймовірно, через рік-два ажіотаж знизиться. Але найближчим часом фактор „скаженості“ може зіграти на руку продавцям. В оцінку закладаються не лише поточні показники, а й перспективи. А далі — чиста магія: як вдасться домовитися. Припускаю, що середній „чек“ за угодами, про які знаю, буде близько $10 млн», — заявив CEO Alcor.

Читайте також, як змінювався топ-10 ІТ-компаній України, про креативний кампус, який SoftServe збирається побудувати на території колишньої колонії у Львові, а також про те, як Ciklum купила чеського розробника програмного забезпечення.

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

200+ уже вряд ли как по мне, реальнее 100-150. Потому что 200+ это уже компании которые работают уже с более-менее серьезными клиентами по низким рейтам и крупнякам потом необходимо время, чтобы перевести людей или повысить рейты (а это потери, ведь покупали тушки а не контракты), а контрагент серьезный бизнес и просто так прервать контракт не получится.

Тема для статті як не вистрелити собі у ногу, або як боротись з олігархами щоб народити нових зруйнувавши цілу галузь.

Невеличкі компаніі завжди тонуть, але не через зміни на ринку, а через брак власних компетенцій) Проте, якась частка таки перемогає за право на життя :)

200 человек — это невеличка компания?

200 человек — это невеличка компания?

200 человек, это временное недоразумение, которое часто закрывается, если не растет до 2000 тысяч.

У меня контора росла от 6 человек до 30 и назад до 6. За 6 лет и я в ней 6 лет.
Пилят свой продукт, бабло вовремя платиться.

Для меня 200 человек — это огромезная контора.

Статья про аутсорс. О продуктовых компаниях в ней нет речи. В продукте совсем другая система оценки стоимости, явно не 6-9 EBITDA.

Привіт Леша! Відчувається фінансова закалка :)

Працюю близько 2 років на компанію яка налічує не більше 30 осіб — ніяких проблем не помітно. Оплата в 2 рази більша за бодішопи (до цього працював в бодішопах, включаючи найм людей і комунікацію з клієнтами на різних етапах — тому трішки орієнтуюсь які там рейти і як і кого продають) + хороший пакет опціонів — хоча так це не «бОгатий аутсорс» де 100500 людей.

Поддержу, лучше мерять не количеством, а доходом сотрудников :)

Скоріш за все ви маєте якийсь конкретний кейс під цим питанням, але я його не знаю) Тому можу лише видати свої абстрактні роздуми на тему.

З персонального досвіду сотня людей — дуже великий челендж. 200 людей може бути як екстремальний кейс, де організаційно це все ще несвідома сотня, так і наступний крок після кризи.

А так-то 200 чел — все ще не системна компанія. Навіть 1000 чел не факт що системна) Інше питання, що ця системність дає конкретній людині на конкретній ролі? Бо погляди на неї можуть бути як позитивні, так і негативні

Сложная ситуация с кандидатами — это отговорки.
Я лично думаю, что владельцы мелких компаний отлично понимают что будет после запуска Дии Сити в комплекте со всеми другими законами, требованиями, аудитами, который не за горами и этот факт — очень сильно серьезная угроза.
И прорабатывают варианты, в том числе и продажу.

Так а что будет ?

что будет после запуска Дии Сити в комплекте со всеми другими законами
Гадаю, незабаром спостерігатимемо укрупнення ринку. Невеликим компаніям із простою моделлю бодишопінгу стає складніше зростати і конкурувати з більш технологічно розвиненими колегами, які продають експертизу, рішення тощо.

Это, если перевести на человеческий, значит, что мелочь не пройдёт аудиты, критерии и прочие бюрократические квесты для Дии Сити и вынуждена будет под давлением закрыться?

Аутсорсера покупают ради клиента, а если заходит крупная компания, то она просто переманивает работников, зачем тратить деньги на покупку да ещё и тушек с раздутыми тайтлами? Ну получит стадо джунов, проданных как сеньоров, что дальше?

увы, тут уже давно своя атмосфера.
вся эта шняга крутится и работает вопреки логике.

Нет не обязательно. К примеру был прецендент с заходом во Львов Глобал-Лохика. Сначала попробовали переманивать, потом предпочли просто купить готовую компанию.

InterObject здається купили не в останню чергу через клієнтів. Але й через досвід в хардверній розробці.

«Гадаю, незабаром спостерігатимемо укрупнення ринку. Невеликим компаніям із простою моделлю бодишопінгу стає складніше зростати і конкурувати з більш технологічно розвиненими колегами, які продають експертизу, рішення тощо. Розробники переходитимуть у більш зрілі бізнеси», — переконаний він.

«Ще два роки тому не чув про охочих вийти з бізнесу. Зараз же в Україні вже чимало компаній, готових продаватися. На цьому хиткому ринку вони стали відчувати себе менш впевнено й почали приймати пропозиції. Думаю, незабаром буде чимало таких історій», — зазначив СEO Intellias.

Дія.Сіті вже діє?

Підписатись на коментарі