Як боротись з нав’язуванням московського язика в рекламі на FB
Вітаю, в моїх мовних налаштуваннях на FB встановлена українська мова та англійська мова, але частину реклами я продовжую бачити московським язиком, а тому вирішив боротись з цим нав’язуванням, опишу як визначити нав’язування та як боротись.
Таргетинг реклами
Щоб реклама працювала ефективно, потрібно вибрати аудиторію, яка буде бачити цю рекламу. Для цього в таргетингу встановлюють локацію (країна або місто), вік, мову та інтереси (програмування, мистецтво, будь-що). Коли я дивлюсь стрічку новин та бачу рекламу, то можу клікнути на налаштування конкретної реклами та побачити її таргетинг. Зазвичай бачу вік від 18 до 65 років та локацію Київ.
Оплата за рекламу
Зазвичай рекламодавцю доступні два види оплати CPC (cost per click) та CPV (cost per view), CPC — це оплата за клік, а CPV — це оплата за показ. Є ще CPM (cost per mile) = 1000 CPV. Якщо кожен, хто бачить рекламу, буде по ній клікати, то рекламодавцю доведеться переплачувати або зовсім відмовлятись від реклами.
Реклама з нав’язуванням московсього язику
Нав’язування московського язику — це коли текст в рекламі написаний московським язиком, а в таргетингу встановлена локація Україна, Київ, Судак або будь-яке інше українське місто. Є три види нав’язування:
- таргетинг мови відсутній
- в таргетингу одразу встановлено дві-три мови: українська мова, англійська мова та московський язик
- найнахабніший, коли текст московським язиком, а в таргетингу ставлять українську мову
Як боротись з нав’язуванням московського язика
Боротись дуже просто: дивитись таргетинг реклами, якщо в таргетингу нав’язування язику, то клікати по рекламі, замість вподобайки ставити angry face 😠, писати в коментарях до реклами «Використовуйте правильний таргетинг мови в рекламі на FB».
За бажання можете перейти на сторінку рекламодавця та написати там негативний відгук. Навіть якщо ви бачите рекламу повторно, то все одно клікайте, ймовірно, гроші за клік повторно спишуться з рахунку рекламодавця.
Ставити angry face 😠 також важливо бо є рекламодавці, які платять за накрутку вподобайок до реклами, а у випадку angry face 😠 доводиться створювати рекламу заново та переплачувати за накрутку.
За бажання можете зробити скріншот реклами, щоб було видно, що то московський язик, а в таргетингу вибрана українська мова, щоб потім цей скріншот додати до вашого відгуку. Також можете в коментарях до реклами залишати посилання на цю тему. Якщо вам лінь дивитись таргетинг, то просто клікайте по рекламі та ставте angry face 😠.
Хто займається нав’язуванням
Великі банки, ЗМІ та забудовники (навіть злобудовники) дотримуються закону України про рекламу, а ось порушують маленькі компанії, які мають московські корні, хоча українські також порушують.
Що робити, якщо вам заблокували коментарі до конкретної компанії
Ви в FB є товаром, рекламодавці платять за рекламу (ви для них трафік) мають більше прав та можуть заблокувати вас на своїй сторінці. Якщо таке сталось, то ви можете додати посилання на таку сторінку в коментарях до цієї теми. Користувачам, які перейдуть за вашим посиланням в майбутньому буде показана таж реклама, бо ще є таргетинг «показувати аудиторії яка контактувала зі сторінкою». Якщо ви заблоковані, але продовжуєте бачити рекламу, то сміло клікайте.
Нахабна бездіяльність та маскування
Є компанії, які мають основну сторінку на FB, прикладу EnglishDom, але створюють додаткову сторінку на FB EnglishDom, щоб з неї запускати рекламу з нав’язуванням московського язику. Або ж купують ботів, які в коментарях огризаються за компанію.
Список компаній які нав’язують московський язик в рекламі
- EnglishDom
- Affise
- LIFTA.SPACE
- Ringostat
- A-Level
- Median ads & School
- Binotel
- PrimeLab
- skillsetter
- GeekBrains
- BigMoney University
- Growth.Band
- XYZ School
- Affmy
- Дмитро Гордон
- YES Language School
- leeloo.ai
- Skyeng
- LABA
- SkillUP
- ActPro
- Luxoft
- NIX Solutions
- Web Academy
Додав компанії про які хоч десь чув, а так список значно більший.
Як боротись, вже описав раніше.
Найкращі коментарі пропустити