Методи аналізу фондового ринку. Фундаментальний аналіз

Фундаментальний аналіз — один з двох основних методів аналізу ринку.На відміну від технічного аналізу, де аналіз базується на поведінці та психології натовпу, в основі фундаментального аналізу лежить аналіз економіки, галузі,окремих компаній.

Засновником такого аналізу став Бенджамін Грехем який в період 1930-1940 опублікував 2 основні книги по цьому аналізу: «The Intelligent Investor: The Definitive Book on Value Investing» та " Security Analysis«.

Фундаментальний аналіз допомагає інвестору відповісти на питання «скільки повинна коштувати акція? »," яка справедлива ціна акції ? «. Якщо акція «недооцінена» на основі показників, інвестор купує, якщо «переоцінена» — «продає» або утримується від купівлі.

Існують 3 основні рівні аналізу

1.Аналіз емітента.

Мета: виявлення емітентів, акції яких недооцінені / переоцінені для їх покупки або

продажу за допомогою різноманітних показників (інвестиційних, рентабельності та інші)

Метод: порівняння показників емітента:

● з аналогічними показниками інших емітентів,

● з середніми показниками по галузі,

● з його ж показниками за інші періоди.

Джерела інформації: баланси, річні звіти та інша звітність.

2.Галузевий аналіз.

Різні галузі по різному реагують на ту чи іншу ситуацію в економіці.

Приклад

Стабільні галузі (Стабільний попит на послуги гарантований незалежно від стану економіки) — харчова промисловість

Сировинні галузі (галузі мають сильну залежність від вартості сировини) — нафта, металургія, видобуток золота

3.Аналіз макроекономіки в цілому (динаміка рівня ВВП, рівень інфляції, безробіття, курси валют і т.п.)

Фундаментальний аналіз проводиться 2 основними методами: аналіз зверху вниз та аналіз знизу вгору. Аналіз зверху вниз охоплює більш широкий погляд на економіку, починаючи з усього ринку, а потім звужуючись до сектора, промисловості та, нарешті, до конкретної компанії. І навпаки, аналіз знизу вгору починається з конкретної акції й розширюється, щоб врахувати всі фактори, що впливають на її ціну.

Аналіз зверху вниз використовують в основному управляючі інвестиційних компаній та фондів. Аналіз знизу вгору використовують приватні інвестори.Вони здебільшого аналізують лише компанії не заглиблюючись в оцінку галузі, а тим більше економіки.

Переваги

Можливість отримати більшу дохідність, ніж в середньому по ринку. Для успіху при грамотному аналізі достатньо вдало інвестувати в 7 компаній з 10.

Недоліки

Етап аналізу займає більше часу (для ефективного аналізу однієї компанії потрібно 5-8 годин)

Не можливість застосовувати в короткостроковому періоді ( дні, місяці )

Ринок дуже часто буває нераціональним. Ніхто не може спрогнозувати, коли ринок приведе ціну ‘’ недооціненої" акції на думку інвестора до справедливої вартості.

Р.S. Цей метод ефективніший за технічний аналіз та може принести результат, але для цього, приватний інвестор повинен любити математику, приділяти декілька годин оцінці та мати терпіння (підходить для довгострокових інвестицій)

Більше корисної інформації на телеграм каналі t.me/Investeringer

👍НравитсяПонравилось1
В избранноеВ избранном1
LinkedIn
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Подписаться на комментарии