Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 5
×

Технології та прибирання: як фідбек користувачів допомагає поліпшити функціонал застосунків. Приклад EcoHike

Привіт! Мене звати Юрій Голованов. Я Senior Project Manager у GlobalLogic та менеджер проєкту EcoHike — безкоштовного інтерактивного застосунку EcoHike, мета якого зробити Україну чистішою. Нещодавно відбулося його оновлення — в аплікації з’явилося більше функцій та можливостей. Робота з фідбеком користувачів допомогла нам покращити інтерфейс продукту та розширити його функціонал. Також ми зробили EcoHike GDPR-орієнтованим. Застосунок відповідає європейським стандартам захисту приватних даних користувачів.

У статті я розповім, як працювати зі зворотним зв’язком, які методики для пошуку рішень використовувати, щоб результати були ефективними, а залученість користувачів високою. Цей матеріал буде корисний для тих, хто працює із застосунками та витрачає багато часу на роботу з фідбеком користувачів.

У чому проблема

EcoHike — застосунок, який об’єднує українців для прибирання всієї країни. За його допомогою можна позначити на карті забруднену або щойно прибрану ділянку та влаштувати власну екоподію. Часто в активістів-мандрівників бракує часу на прибирання, і EcoHike допомагає вирішити цю проблему. Все, що потрібно — сфотографувати забруднене місце та поставити мітку на карті в програмі. Інші активісти зможуть її побачити та прокласти свій наступний маршрут таким чином, щоб прибрати місцевість. Про технічні особливості застосунку я вже розповідав. Під час роботи над ним ми стикнулися з двома проблемами: UI/UX-вдосконаленням і низькою залученістю.

З моменту запуску застосунку в серпні 2019 року ми отримали багато відгуків щодо його інтерфейсу. Наприклад, виявилося, що нижня панель і поле пошуку є занадто великими. Таким чином карта займала на екрані менше місця. Це ускладнювало роботу з нею. Також користувачі зверталися з проханням додати можливість редагувати чи видаляти мітки, уточнювати їхні координати. Ми детально проаналізували фідбек і провели роботу над помилками.

Ще одна проблема, до якої ми були готові, — низький рівень залученості людей до екоініціатив. І якщо функціонал програми може вдосконалити команда розробників, то в популяризації потрібна тривала системна командна робота. Її позитивний результат — зростання кількості юзерів, які залишають фідбек про застосунок.

Як розв’язували проблеми

Активні користувачі застосунку — цінне джерело інформації. В Україні є екоактивні люди, які регулярно беруть участь у днях прибирання. Вони — наша перша фокус-група, що ділиться враженнями від аплікації та підказує нові ідеї. Ми спілкуємося з ними на екоівентах, аналізуємо коментарі в App Store та Google Play Market. Це допомагає оцінити ситуацію загалом, розкласти запити користувачів на складові й детально їх пропрацювати. Ми відповідаємо на коментарі з резонною критикою, також багато фідбеку оформляємо в User Story і вносимо це до майбутніх фіч. Користувачі мають хороші ідеї, які ми плануємо втілити в життя в наступних версіях застосунку.

Для популяризації EcoHike та підвищення рівня залученості аудиторії ми використовуємо маркетингові інструменти, проводимо колаборації з туристичними клубами, місцевими органами влади та екоорганізаціями. Найкращий результат показували партнерства та колаборації. Наприклад, ми запрошуємо лідерів думок і журналістів на презентації оновлень EcoHike. Тоді ми присутні у соцмережах і маємо підтримку медіа.

Активно співпрацюємо з регіональною владою. Так, у 2020 році ми підписали меморандум з Львівською міською радою. Спільно з департаментами екології та ІТ ми організовували онлайн-представлення застосунку, влаштовували дні прибирання в парках «Погулянка» та «Цитадель». Крім того, підписали меморандум з громадською організацією «Пласт», співпрацювали з «Моршинською». Всього провели понад 120 івентів, організували за допомогою застосунку понад 22 екоподії, у рамках яких було створено 36 міток, а прибрано — 24.

Уже цього року вперше в історії EcoHike став офіційним застосунком World Cleanup Day 2021, який відбувся в Україні 18 вересня. Ця акція проходить щорічно в 180 країнах світу за участю мільйонів людей. В Україні її організацією займається всеукраїнський молодіжний рух Let’s do it Ukraine спільно з міжнародним рухом Let’s Do It World.

Оновлений застосунок — додаткові можливості. Що змінилось після аналізу фідбеку

Спілкування з користувачами надважливе. Основна задача екозастосунків — полегшити роботу активістам, зробити її зручною та організованою. Це скорочує витрату ресурсів і сприяє більш ефективному розв’язанню задач. Тому головний принцип EcoHike — не ускладнювати, а робити доступний функціонал, який максимально зрозумілий кожному.

Тож який фідбек від користувачів ми отримали та що змінили?

Інтерфейс. У попередній версії EcoHike робоче місце екрану було використано неефективно: пошуковий бар і меню займали половину робочого простору. Ми зробили повний редизайн продукту — підняли вище поле з пошуком і зменшили меню. Завдяки цьому робоча ділянка стала зручнішою у використанні, а площа карти на головному екрані збільшилася до 80%. Застосунок загалом став accessibility-орієнтованим — наші UI/UX-команди провели дослідження аудиторії й запропонували низку рішень. У результаті ми адаптували EcoHike під потреби людей з порушеннями зору. Наприклад, зробили кольори в програмі більш контрастними, а розташування об’єктів — більш зручним.

Фотографії. Раніше, щоб позначити засмічену територію, потрібно було додати мінімум три фотографії. Ми вважали, що це допомагає точніше ідентифікувати місце забруднення. Однак робота з користувачами показала, що така кількість фотографій неоптимальна — іноді для опису ситуації та рівня забрудненості достатньо одного знімка. Тож в оновленому релізі — одна світлина із зазначенням локації.

Робота з мітками. EcoHike має лише два статуси міток — створені та прибрані. Деякі користувачі скаржилися на те, що немає можливості редагувати позначки на карті, й хотіли ставити мітки постфактум. Однак максимально точно визначити координати в лісі або горах можливо лише за допомогою функції геопозиціювання. Тому в застосунку можна завантажити фото засмічення за умови, що воно має геолокацію (багато телефонів включають GPS-дані на фото). EcoHike отримує GPS з фото й автоматично показує користувачу мітку на місці, де воно було зроблене. Таким чином можна створити мітку й не бути безпосередньо на локації. Крім того, користувачі можуть коригувати мітку в радіусі 500 метрів.

Фільтрація та пошук. У новому релізі можна відфільтрувати мітки на карті — залишити лише неприбрані або ті, де вже побували активісти. Ще ми поліпшили пошук. Тепер можна знайти будь-який регіон, і карта автоматично «переїде» в потрібне місце.

Карта. Офлайн-карта — це одна з ключових фішок EcoHike, оскільки в лісі чи горах часто немає можливості користуватися інтернетом. У нашої команди є цікавий кейс, пов’язаний з функціоналом онлайн-карт. Для роботи із застосунком ми обрали MapBox — фреймворк, надбудований над картами OpenStreetMap. Однак виникла проблема. Виявилося, що незаконно окупований Російською Федерацією Крим позначається на карті або як суперечлива територія, або як російська. Ми звернулися до розробників карт із проханням виправити цю помилку й позначити Крим правильно — як частину України. Згодом нам повідомили про можливість самостійно виправляти помилки на MapBox, що ми одразу й зробили. Відтепер EcoHike показує Крим суто українською територією.

Дані користувача. EcoHike працює за принципами GDPR — нормативного акта, що діє в країнах ЄС для регулювання всіх дій, які можна робити з приватними даними користувача. Ми уважно ставимось до правил конфіденційності — використовуємо одностороннє шифрування й не зберігаємо приватні дані користувачів. Раніше для того, щоб користуватися програмою, людина мала ідентифікувати себе через Email, Facebook або Apple ID. Сьогодні ж реєструватись не обов’язково. Подивитися мітки може кожен, однак додати нову — лише зареєстрований користувач.

Після нового релізу EcoHike користувач може в будь-який момент видалити дані, які він надав застосунку, але фактично створені ним мітки не видаляються. В оновленому застосунку можна анонімізувати користувача й видалити його належність до мітки. При цьому сама мітка не зникне, адже на неї можуть бути підписані інші люди, так само як і прибраною вона може бути іншими користувачами.

Ми очікуємо, що оновлення EcoHike полегшать взаємодію користувачів із застосунком та сприятимуть розширенню аудиторії. Вже зараз бачимо, як юзери активніше додають мітки та створюють події. Сподіваємося, що ця тенденція буде лише розвиватися.

Плани

На початку роботи із застосунком ми прагнули зробити Карпати чистішими. Потім зрозуміли, що користувачі часто ставлять мітки і в інших місцях, і змінили позиціювання програми. Тепер користувачі можуть позначити забруднене місце, підписатися на мітку й стежити за її статусом.

За два роки EcoHike об’єднав тисячі небайдужих українців — більше ніж 7000 користувачів поставили понад 350 міток, прибрали десятки тонн сміття і понад 100 гектарів парків. Аудиторія застосунку продовжує природно зростати. Це свідчить про успіх й потребу розвиватися надалі.

Ми вже працюємо над покращенням інтерфейсу та створюємо нові види міток (центрів сортування та утилізації сміття). Плануємо додати й елементи гейміфікації. Незабаром користувачі EcoHike зможуть отримувати бали за свою активність. Вони сумуватимуться, а ранг користувачів зростатиме. У довгостроковій перспективі хочемо залучити до EcoHike людей з усього світу й зробити свій внесок у світову екологію.

👍ПодобаєтьсяСподобалось4
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Круто, дякую за статтю. Тепер буду знати про такий застосунок.
Самому завжди хотілось створити щось ось таке корисне для суспільства. І я бачу, що насправді є ще багато питань, в яких можуть стати в поміч цифрові технології.

Додаток завантажив, буду користуватися :)

Ухти, чьоткий застосунок!

Щойно приїхав з Карпат. Шкода що не знав про додаток, так би скористався.
З приводу поширення — ви могли би залучити багато нових користувачів, організувавши кооперацію з популярними магазинами спорядження.

То на яких фреймворках ви робили цей додаток? Якись кросплатформ? MapBox здається лише для iOS працює?

Приложения для iOS и Android нативные. Никаких кросплатформ :)) SDK MapBox есть и для iPhone и для Android

А чому не на кроспратформі?

Ну, as for me если хочешь надёжную качественную масштабируемую апку — то нужно писать нативное приложение. А если хочешь сэкономить на команде, и сделать по быстрячку ну ок, тогда Flutter и всё такое... :)))

Це аргумент. Якщо із бізнес сторони також було таке ж бачення, тоді чому би і ні.

Підписатись на коментарі