Переосмислений підхід до трансформації освіти у сфері IT

Кадри вирішують все — це гасло як ніколи відповідає IT-реаліям. Зараз будь-яка IT-компанія намагається зробити так, щоб співробітники відчували себе щасливими людьми й успішними співробітниками, інакше вони просто підуть з неї, тому що кваліфікованих IT-фахівців з досвідом роботи постійно не вистачає.

Але чому ж тоді на IT-фахівців без досвіду роботи немає такого попиту, а навпаки на одну таку вакансію претендують понад 400 початківців розробників?

Звичайно, на перший і невірний погляд відповідь буде простою: відсутність комерційного досвіду. Але якщо вдатися глибше, то IT-компанії не хочуть наймати фрілансерів, які заробляють самостійно своїм ремеслом, хоча тут і досвіду і комерції — хоч відбавляй. Так в чому ж причина?

Насправді причин кілька, але щоб не витрачати час на їх пояснення — вирішили чомусь назвати «досвідом комерційної розробки», хоча насправді бізнесу важливо виключити ризики від невірних дій початківців фахівців: так, наприклад, випускник університету, який звик програмувати в річищі застарілої системи класичної освіти, очікує, що йому поставлять завдання, нададуть відповіді на всі питання, та у разі неправильного рішення — зможе її переробити, щоб отримати залік.

У той час, як в бізнесі завдання ставляться вкрай розмито, особливо допомагати теж ніхто не стане, а головне — невірний код або помилкова дія можуть завдати величезної шкоди. Наприклад, випадково видалить цінну базу даних, яку збирали не один десяток років, а головне — нікому не стане розповідати чому це сталося, і через брак інформації виправлення такої дії буде дуже ускладнено.

Причини такого страху цілком раціональні: наші школи та університети все ще не позбавилися ярма авторитарної системи, коли з людей штампували гвинтиків тієї самої системи, які повинні слухняно виконувати вказівки начальства і не висовувати носа далі своєї компетенції. У той час, як зараз бізнес хоче фахівців з відкритими поглядами, T-sharpen І Ш-sharpen рівнями компетенцій, умінням говорити «Ні» потенційно неправильним вказівкам керівництва і постійно самовдосконалюватися в різних сферах.

Що саме втрачено в застарілій класичній українській освіті, і чого так не вистачає випускникам, щоб отримати першу роботу в IT-сфері?




Модель класичної освіти


Актуальні вимоги бізнесу


Страх зробити помилку через покарання погані оцінки, провал контрольної та інше.


На помилках вчаться. Отже, їх можна, і потрібно здійснювати — головне, усвідомлювати, виправляти і не повторювати.


Знецінення результату роботи через відсутність практичного застосування отриманих знань і навичок, фокусування на підведення процесу під заданий результат.


Цінність результату роботи повинна бути зрозуміла бізнесу — Ви повинні вміти пояснити, що ви робили, і чому це несе цінність. У бізнесі немає готових результатів, на які треба працювати.


Медіація конфліктів «викладач-учень» повністю відсутня, якщо навіть учень перевершує вчителя — це нівелюється авторитарним підходом («я-керівник, ти-дурень»).


Бізнесу дуже потрібні ті, хто допоможе скорегувати неправильну задачу на початковому етапі. За статистикою опитування найуспішнішого топ-менеджменту високотехнологічних компаній, вони роблять 70% помилок.


Замість вказівки шляху вирішення поставленого завдання — використовуються грубі поштовхи, які вчать вирішувати завдання тільки по одному з варіантів.


Сфері бізнесу потрібно не просто вирішення завдання, а найкраще, найефективніше — і тому, далеко не найочевидніше.


Командна робота відсутня як вид, всі завдання вимагають тільки самостійного вирішення.


Бізнесу не потрібні вузькоспрямовані фахівці, а навпаки — командні гравці, які допомагають один одному.


У разі колективного завдання і його провалу, все фокусується на пошуку винного.


У разі командної роботи, все фокусується на виправленні та поліпшенні.


Образно кажучи, вас вчать десять років про те, що є молоток і ще шість — про те, що є цвяхи.


Бізнесу потрібні ті, хто можуть потрапляти молотком по цвяхах, а не по пальцях.


Ви навчилися на курсах як забивати цвяхи молотком.


За цей час вимоги бізнесу змінилися і тепер потрібні ті, хто забивають дюбеля будівельним пістолетом.

Ми виправляємо всі ці недоліки на наших програмах самоосвіти. Що ми робимо:

  1. Замість розробки власного навчального контенту, ми наставляємо на правильний шлях самостійного пошуку, навчання, застосування і демонстрації результату. Хорошого навчального контенту з програмування вже цілком достатньо.
  2. Замість обліку пройдених годин на програмі ми навчаємо тайм-менеджменту дистанційної роботи — ви можете проходити програму по 8, 6, 4 і навіть 2 години в день!
  3. Замість освоєння теоретичних знань, ми фокусуємося на напрацюванні практичних умінь, спрямованих на конкретний результат. За час програми вам доведеться присвятити реальній IT-практиці більшу частину часу. І в цьому наша цінність навчання.
  4. Як інструмент для практики та одночасного отримання зворотного зв’язку використовується метод, коли два-чотири наших інтерни одночасно отримують результат по одному завданню. Кожен поперемінно виступає то в ролі керівника (ставить підзадачі), то в ролі співробітника (виконання поставлених цілей). Це дозволить підвищити емоційний інтелект і допомогти відкидати помилкові завдання на інтуїтивно-зрозумілому рівні.
  5. Наш метод колаборативної дуальної освіти на основі рішення кейсів дозволив знайти першу віддалену роботу в IT-секторі для випускників без досвіду протягом року!
  6. Найголовніше! У наших програмах немає нудних викладачів. Вам не слід очікувати, що ми будемо читати вам лекції або відповідати на ваші запитання. Ми очікуємо, що ви не будете сидіти та чекати наших відповідей, а самі будете шукати та знаходити відповіді або робити запит куратору, який допоможе знайти вам правильні шляхи для самостійного пошуку.
  7. Але не треба лякатися: у нас є список рекомендованих теоретичних матеріалів, набір практичних завдань і команда інтернів. Як показує практика — за наявністю цього досить мотивовані люди здатні отримати такі навички і самі. Просто з нами це виходить швидше, ніж якби ви робили це поодинці, самі обираючи теоретичні матеріали для вивчення і практичні завдання для реалізації.

Успішність нашої програми обумовлюється не тільки унікальним методом навчання, а й тим, що ми принципово фокусуємося на пошуку талантів для допомоги при працевлаштуванні у сфері IT. Таке стало можливо через зрушення парадигми після карантину, коли офіси IT-компаній масово перейшли в режим віддаленої роботи. Цей тренд відкриває нові соціальні ліфти, які дозволяє, нарешті вибратися за межі свого тісного світу — більше заробляти та бачити глобальні перспективи зростання.

Ми розробили спеціальні конкурсні програми початкового рівня, які допомагають знайти нам по-справжньому мотивованих людей, які будуть цінувати свій і наш час, фокусуючись на результат, а не на причинах, які заважають його досягти. Хочете перевірити свою мотивацію та отримати оплачуване стажування з профорієнтації та акредитації за унікальною програмою IT Паросток? Звертайтеся прямо зараз!

it-sprout.org.ua

👍НравитсяПонравилось0
В избранноеВ избранном0
LinkedIn
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Подписаться на комментарии