У профільному комітеті Ради підтримали законопроєкт № 5376 щодо Дія City з побажаннями ІТ-галузі

Комітет Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики на засіданні 12 жовтня розглянув і рекомендував парламенту ухвалити в другому читанні й у цілому законопроєкт № 5376, який є податковою частиною спеціального правового режиму Дія Сity.

Що затвердили

У Мінцифри запевнили, що тепер у сесійній залі ВР документ розглядатимуть у тій редакції, яка була створена у співпраці з IT-індустрією.

Зокрема, податкові умови спеціального режиму Дія City передбачатимуть:

  • Для компаній, що сплачуватимуть ПнВК, перехідний період щодо обмеження на роботу з ФОП буде таким: із 2024 року витрати на платників єдиного податку не повинні перевищувати 50%, а з 2025 року — 20%.
  • Рівень податкового навантаження на компанії-резиденти залишився таким, яким був проголосований у першому читанні, а саме:
  • спеціальні ставки для працівників IT-компаній: ПДФО — 5%, ЄСВ — 22% від мінімальної зарплати, військовий збір — 1,5%;
  • можливість вибору корпоративного податку — 9% ПнВК чи 18% податку на прибуток;
  • 0% на дохід фізосіб як дивіденди, які нараховані компанією-резидентом за умови їх виплати не частіше 1 разу на 2 роки;
  • податкова знижка (з ПДФО) на суму інвестицій в українські стартапи.
  • Резиденти Дія City, що залишаються на моделі сплати податку на прибуток на загальних підставах, та у яких річний ліміт доходу становить до 40 млн грн, матимуть можливість працювати з ФОП без обмежень на весь час дії спецрежиму.
  • Пільгове оподаткування на зарплати фахівців НЕ обмежуватиметься за єдиним КВЕДом та буде розповсюджуватися на всіх працівників компанії.
  • Умови Дія City будуть зафіксовані на 25 років.

«Тепер боротьба переміщується до сесійної зали», — Асоціація «IT Ukraine»

Як пояснили в Асоціації «IT Ukraine», фактично це означає, що ІТ-індустрії вдалося відстояти податкове навантаження для резидентів Дія Сity: податок на виведений капітал — 9%, податок для фізичних осіб — 5%, військовий збір — 1,5%, а також можливість залучати ФОП для виконання робіт/надання послуг протягом наступних 3-х років.

«Сьогодні Податковий комітет підтримав законопроєкт про податкову частину Дія Сity і ми позитивно оцінюємо це рішення. Тепер наша боротьба переміщується до сесійної зали, тож важливо триматися консолідовано і відстояти до кінця даний текст законопроєкту. Не дивлячись на те, що в ньому ще залишилося багато спірних для індустрії моментів, важливим є те, що нам вдалося відстояти перехідний період у 3 роки. Це дозволить індустрії, котра незалежно розвивалась 30 років, більш коректно адаптуватися до нового режиму», — заявив віце-президент Асоціації «IT Ukraine» з фінансово-правових питань і СEO Alcor Дмитро Овчаренко.

Відомо, що на засіданні парламентського комітету майже дві години тривала дискусія між депутатами, представниками виконавчої гілки влади та бізнес-асоціаціями щодо численних правок до законопроєкту.

Як підкреслили в Асоціації, дворічний досвід постійного діалогу бізнес-спільноти з владою в рамках Дія City продемонстрував його критичну важливість та необхідність сталої комунікації подібних ініціатив.

Що кажуть у Мінцифрі

«Правки, що ставили під сумнів переваги проєкту, відхилено. Вдячний Данилу Гетманцеву, Комітету та всім депутатам за підтримку законопроєкту, який створює сприятливі умови для більш якісного розвитку технологічного сектору. Нам вдалося зберегти ідеологію концепції спеціального режиму Дія City та ключові умови, що були напрацьовані та погоджені з IT-індустрією», — заявив після голосування глава Мінцифри Михайло Федоров.


Нагадаємо, представники IT-індустрії та влада шукали компроміс щодо Дія City у двох законопроєктах, один із яких — № 5376 — стосується податків. Його вже ухвалили в першому читанні.

Однак 6 жовтня комітет Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики почав ініціювати внесення у нього правок, які, на думку IT-спільноти, нівелюють саму ідею проєкту.

Йдеться, зокрема, про підвищення податкового навантаження майже вдвічі, пільгові ставки лише для вузької групи IT-спеціалістів, усунення норми про незмінність податкових умов протягом 25 років, скорочення перехідного періоду для тих, хто обирає ПнВК тощо.

Редакція DOU також зібрала думки топменеджерів українських IT-компаній та позицію Олександра Борнякова, аби зрозуміти, як до цих рішень ставляться компанії і що робитимуть у разі схвалення ініціатив.

👍НравитсяПонравилось2
В избранноеВ избранном1
LinkedIn
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

о, наперсточники дали видимість вишрашу ІТ лошкам

із 2024 року витрати на платників єдиного податку не повинні перевищувати 50%, а з 2025 року — 20%

Тобто, треба буде намалювати схему із збільшення витрат. Наприклад, купувати якусь інтелектуальну власність в своєї ж карманної контори. Якщо це може навіть Старбакс, в IT реально можливо все.

В іншому випадку в Україні до 2024 року залишиться 50% цінних працівників, а к 2025 буде вже 20%. Як в дитячій пісеньці,
il trattore bruum,
il trattore bruum,
il trattore bruum,
ДіяСіті бзззздух

а 0% на 25 лет в прачечную не превратится?

Ніщо не заважає проголосувати ті самі «відхилені» правки у сесійній залі.

Так текста же нет, комитет смотрел на старый проголосованый проект. А там куча «технических неточностей», и мне кажется они там и останутся. Как пример 22% от вознограждения а не он МЗП

Вони знову пообіцяли. Hooray! А тепер можна й випити, під такий тост!

Вопрос, а это исправили ?

ЄСВ — 22% від мінімальної зарплати

Изначально в проекте было проценты от дохода по гиг контракту. Какой номер этой правки?. А то эти недолекие говорили что то была техническая ошибка. Просто неуважаемые ассоциации как правку это не эскалировали.

Пожелаем ЕПАМУ, Аджаксу, Фёдорову, Борнякову и Арахамии чтобы депутаты из большинства были всё так же «принципиальны» и протолкнуть налоги для сдохни-сити не получилось. Тогда этот проект сдохнет сам с собой вместе с репутацией контор поддержавших это дерьмо

p.s. На сколько я помню, экспертное управление Рады назвало сдохни-сити юридическим франкенштейном нарушающим конституцию. Как-то неоднозначненько: тут мы радуемся поддержке, тут — рыбу заворачиваем.

Як писав Арахамія про папєрєдніков, які лізли в IT:

Я верю, что кривыми руками вы разъебете растущую индустрию в хлам и в общем, денег будет значительно меньше
Он меня ещё и в армию хотел отдать

хорошая идея — сколько агрессии было бы направлено в полезное русло, вместо распугивания киевской гопоты и кидания понтов)))

Это при условии, что на их стороне :)

Ну, воевать я ни на какой стороне не буду а вот говорить могу

УРА!!! ГЕТМАНЦЕВ НАС ВРЯТУВАВ!!! (насправді ні)

TL:DR: «мы попытались вас лохонуть по крупному, и у нас не получилось, мы вернулись к сценарию где мы вас лохонем сначала по среднему, а дальше будет видно, что скажете?»

Нагадаю, що пан Федоров вже брехав про зп 4303, що там точно не буде NCA, «ми це виключаємо».
Аж тричі підтвердив в інтерв’ю Данилу Мокрику.
Прекрасний скріншот з головою Федорова і цитатою обіцянки

А потім виявилося, що збрехав. Випадково виявилося, що ціла стаття з договором про покріпачення (утримання від конкуренції) лишилася в законі, що був підписаний президентом.

Тож поки зп 5376 до другого читання не буде опублікований на офіційному сайті Верховної Ради — не раджу нікому вірити пану Федорову.

Бо казати він може одне, а в законі може виявитися зовсім інше.
Точніше, не «може», 100% виявиться зовсім іншим — є навіть список правок, що були ухвалені, 18 штук.

Депутати і чиновники ніколи не брешуть. Просто змінюється ситуація.

Подписаться на комментарии