Сайти пошуку роботи. Як правильно ними користуватися

Привіт, мене звати Юлія Шишенко, я вже 10 років працюю у HR-сфері кар’єрною консультанткою та IT-рекрутеркою. Я щодня користуюся сайтами пошуку роботи та кандидатів (далі — сайти), щоб допомагати спеціалістам знаходити роботу, а IT-роботодавцям знаходити працівників. І у цій статті ми розберемося, хто, навіщо та як може використовувати інформацію, яка зібрана на найпопулярніших в Україні сайтах. А ще навчимося користуватися ними. Бо багато кандидатів втрачають гарні професійні можливості тільки через те, що не розуміють, як це робити.

Сайти не тільки для тих, хто шукає роботу

Вважаю, що професіонали різних сфер несправедливо звертаються до вакансій тільки тоді, коли їм потрібна нова робота. Ось тези, які допоможуть збирати більше якісної інформації для побудови кар’єри. Впевнена, що кожен у цьому списку знайде щось своє та запровадить це у свою рутину.

🔎 На сайтах постійно публікують вакансії з вимогами роботодавця до кандидатів. У мене на консультаціях половина фахівців не знають і не розуміють, що вони мають вміти та знати, щоб працювати у певній компанії чи сфері. У вакансіях це є.

🔎 На сайтах міститься інформація з назвами компаній, рейтинги, відгуки, інформація про стиль роботи та життя компаній. Це все допомагає вирішувати, де кандидат бажає працювати та на що орієнтується у власному розвитку.

🔎 Вакансії чудово підходять для вибору професії. Навчальні заклади публікують маркетингову інформацію, щоб продавати навчання у себе, але самі не знають, що потрібно роботодавцям. А у вакансіях інформації набагато більше, і вона максимально наближена до реальних умов. Хоча, звісно, не всі вакансії мають вичерпний перелік того, що і як треба буде робити на посаді, але дані з них точно стануть у пригоді.

🔎 Вакансії підходять для переходу в іншу сферу. Спеціаліст може обрати напрям і сфокусовано вивчати тільки те, що потрібно буде майбутньому роботодавцю.

🔎 Вакансії допомагають вивчати іншу мову та професійну термінологію.

🔎 Вакансії дають змогу дізнатися про умови роботи у певній сфері та компаніях. Зазвичай компанії пишуть, що саме вони пропонують працівникам.

🔎 Вакансії допомагають складати реалістичний план професійного розвитку. Особливо це актуально для тих професій, де вимагають обов’язкове сертифікування чи постійне підвищення кваліфікації. А ще багато моїх кандидатів не знають, який навчальний заклад варто закінчити, щоб потрапити у певну сферу і чи потрібна для цього взагалі вища освіта. А дійшовши до певного рівня професійного розвитку, не розуміють, що ще такого вивчити, щоб отримати підвищення чи вищу посаду в новій компанії.

🔎 За допомогою вакансій можна відстежувати шлях розвитку бізнесу та ситуацію у бізнесі. Ми також бачимо, коли компанія відкриває нові офіси, нові напрями, виходить на нові ринки, змінює свою структуру тощо.

🔎 Вакансії показують рівень компанії. Всі хочуть потрапити до хороших роботодавців. Але чомусь забувають перед тим, як надіслати резюме, оцінити рівень компанії та порівняти її з іншими. Роботодавці часто самі видають свій справжній рівень культури та проблемні місця. Якщо кандидат періодично переглядає вакансії, то відрізнити хорошу вакансію від не дуже хорошої буде досить легко.

🔎 Вакансії дають змогу оцінити, з ким ви будете працювати у команді. Завжди рекомендую кандидатам, які ухвалюють рішення йти працювати у певну компанію чи ні, перечитати всі вакансії, які є у компанії, та зрозуміти, кандидати якого рівня та кваліфікації потрібні роботодавцю. Це допоможе поставити потрібні питання на співбесіді та детальніше з’ясувати, з ким доведеться працювати та яка організаційна структура компанії.

🔎 Вакансії містять контакти відповідальних за найм працівників. Якщо сьогодні позицій за вашою спеціалізацією немає, то хоча б контакти залишаться, які пізніше можна буде використати.

🔎 Вакансії містять зарплати. Не всі, звісно, але для того, щоб порівняти компенсації у різних сферах і професіях, достатньо. Навіть якщо зі 100 вакансій зарплата буде вказана тільки в 10, ви вже володітимете певною інформацією і це краще, ніж не знати нічого. А якщо переглядати вакансії періодично, то даних буде ще більше.

🔎 Вакансії можуть мотивувати. Якщо ви студент чи поки маєте рівень Junior, але мрієте перейти у певну компанію, то мотивувати себе працювати й навчатися вам допоможуть їхні вакансії.

🔎 Вакансії допомагають роботодавцям. Якщо ви роботодавець і це читаєте, то знайте, що своїми вакансіями ви можете розповісти більше, ніж рекламою. Вакансії допомагають створити якісний бренд роботодавця, мотивувати кандидатів працювати у вас, будувати з вами довгостроковий зв’язок, розповідають, що потрібно вміти та знати, щоб влаштуватися до вас.

Назви компаній

До мене на консультації часто приходять досвідчені професіонали, які не знають, як розвиватися далі в кар’єрі. Вони доходять до певного високого рівня, впираються у стелю і не знають, як вийти на наступний рівень. Ці кандидати кваліфіковані, багато вчаться, мають дивовижні досягнення, за ними можуть полювати роботодавці, але все одно не зрозуміло, куди рухатися у професії. Так трапляється через відсутність правильної інформації про ринок праці, що, своєю чергою, створює стрес і невизначеність.

Вони сидять в офісах роками, працюють на благо роботодавця і не дивляться, що ще є у світі. Роботодавці витрачають тисячі доларів на розвиток свого бренду, не розуміючи, що їхні топові кандидати про них навіть не знають. Нещодавно один з кандидатів спитав про відомого роботодавця, який прямо ганяється за фахівцями цього напряму: «А що це за компанія взагалі?». Чув би це головний HR цієї компанії :)

Що й говорити про початківців. Люди не знають назв компаній і зі списку з 50 роботодавців не зможуть вибрати, де вони б хотіли працювати, а куди б не пішли й за великі гроші.

Якого б професійного рівня ви не були, виконайте невелике завдання: складіть таблицю роботодавців. Нехай вона буде найпростішою, але якщо ви будете хоча б щотижня додавати туди по дві компанії, то вже за рік отримаєте певну аналітику та інформацію про ринок праці.

Якщо орієнтуєтеся на найкращих роботодавців світу, то теж додавайте їх у таблицю. Зробіть її у будь-якому зручному форматі. Головне, щоб вам хотілося з цими даними працювати.

Слово-пошук

У вашій таблиці повинні бути компанії, які мають для вас вакансії. Незалежно від того, шукаєте ви роботу активно чи вирішили лише поспостерігати за ринком праці, ви можете навчитися використовувати пошукові слова, щоб знаходити потрібні позиції. Щоб вакансій було настільки мало, щоб не займати ваш час. І настільки багато, щоб було з чого обрати.

Наприклад, ви працюєте чи плануєте працювати у сфері програмування. Відкриваєте сайт і полі пошуку можна написати тільки одне слово: python.

Не пишіть у формі пошуку на жодному сайті повну назву посади. Це велика помилка кандидатів. Не варто робити, наприклад, так: національний менеджер з корпоративних продажів. Кожна компанія може назвати посаду по-своєму. Якщо у вашому запиті понад два слова, то краще застосовувати Boolean search — інструмент пошуку в рекрутерів, але й кандидати мають повне право користуватися ним:

python AND healthcare — оператор AND допоможе отримати вакансії, які об’єднують обидва (чи й більше слів, якщо вам потрібно) слова. Вакансії, де вказане тільки одне зі слів, у результат пошуку не потраплять.

unity OR c# - оператор OR розширює пошук. Ви отримаєте всі вакансії, які містять хоча б одне з цих слів.

marketing NOT seo — оператор NOT звузить пошук і допоможе не включити у результат пошуку друге слово.

Не на всіх сайтах це працює. Наприклад, на LinkedIn та на Djinni працює, а от на robota.ua та на DOU ні. Але інструмент корисний, тому перевіряйте на улюблених платформах можливість пошуку за кількома ключовими словами. І обов’язково прочитайте інші статті, де детально розповідають про Boolean search та його інші оператори пошуку. Його сьогодні використовують навіть юристи для пошуку в реєстрі судових рішень.

Визначити правильне слово для пошуку — це одне з найголовніших завдань того, хто шукає вакансії. Зробіть це правильно — і ви матимете доступ до всіх можливостей ринку праці.

Яке слово-пошук може бути:

  • назва однієї основної технології, з якою працює кандидат: Java;
  • назва основного інструмента, з яким щодня працює кандидат: SAP;
  • назва сфери, де кандидат бажає працювати: маркетинг;
  • назва інструмента в дизайні: Adobe;
  • загальна назва посади: HR;
  • чи виділити із загальної назви окремий напрям, наприклад, можна записати Digital, а можна окремі: PPC, e-mail, SEO;
  • можна шукати за словами, які є важливими для кандидата: aviation, strategy, IT, software, product тощо.

Але краще не пишіть назву посади без предметної галузі: manager, specialist, головний спеціаліст, Junior, Senior. Вакансії вам, звісно, система покаже, але це буде мікс з різних посад.

Якщо бачите, що вакансії у вашій професії пишуть здебільшого українською, то і запит пишіть українською. Ось чому я пропоную читати вакансії до того, як вам знадобиться активно шукати роботу. Бо до цього моменту у вас вже буде багато інформації, яка допоможе правильно шукати. Наприклад, знати, якою мовою краще писати ключове слово в пошуку.

Локація

Наче немає нічого складного в тому, щоб натиснути кнопку з потрібним вам містом. Але тут теж можна помилитися зі стратегією пошуку. Якщо ви живете у Чернівцях і не шукаєте активно роботу, а лише користуєтеся інформацією з вакансій, щоб планувати власний розвиток, то читати вакансії краще з тих міст, які мають більшу кількість вакансій та роботодавців. Наприклад, можна шукати по всій Україні чи додати великі міста.

Будьте обережні з віддаленими позиціями. Бо коли роботодавець публікує вакансію, то галочки може поставити так, що вона не висвітиться у розділі віддалених вакансій. Сьогодні часто пропонують позиції, наприклад, у Києві, а в тексті написано, що кандидат може працювати віддалено з іншого міста. Це індивідуальна справа кожного, але я раджу обрати стратегію: краще переглянути більшу кількість вакансій, ніж втратити хорошу можливість через неправильні фільтри. Особливо якщо ви активно шукаєте роботу.

Де б ви не шукали вакансії, завжди на сайті звертайте увагу на те, як працює пошук за локацією. На іноземних сайтах може бути пошук за районами міст, за цілими регіонами, у локації може бути вказана адреса штаб-квартири тощо.

Графік пошуку

Пошук вакансій — психологічно складний процес. Для рекрутерів переглянути 200–300 резюме за день — це звична справа, у нас є вміння опрацювати великий обсяг даних вручну.

Для кандидатів же це нетипова та психологічно складна робота. Великий відсоток людей залишаються на старій роботі, де їх не все влаштовує, бо шукати нові вакансії — це монотонна та нецікава справа.

Тому, щоб полегшити це завдання, пропоную своїм кандидатам шукати вакансії тільки за останні 24 години. Їх буде досить мало, щоб якісно опрацювати, й досить багато, щоб знайти потрібну посаду. Щодня можна виділяти на це 10–15 хвилин. Коли процес увійде у звичку, переглядати вакансії стане легше.

Інші фільтри

Далі можна не використовувати жодних фільтрів. Ми не можемо бути впевнені, що вони працюють правильно, тому, щоб не пропустити хороших позицій, я рекомендую краще вручну переглянути більше вакансій. Якраз і отримаєте більше інформації про ринок праці.

Обираємо сайт для пошуку роботи

Цю інформацію я взяла з власного досвіду та не претендую на єдино правильну думку. Сайти можуть позиціонувати себе на ринку інакше, і наші погляди можуть відрізнятися.

Мало сайтів спеціально обирають вузьку спеціалізацію. Проте, коли ми переглядаємо вакансії та списки роботодавців, можемо справді помітити певні тенденції.

DOU — jobs.dou.ua

DOU — сайт для IT-сфери. Переважно тут публікують саме IT-вакансії та вакансії для спеціалістів, які працюють в IT-компаніях. Але ми знаємо, що в IT-компаніях працюють не тільки програмісти та спеціалісти з технічних питань. Тут є прибиральники, секретарі, бухгалтери, юристи, маркетологи, HR та інші.

На DOU публікують і нетехнічні вакансії, але шукати для себе спеціалістів різних напрямів тут будуть здебільшого IT-компанії. У моїй практиці трапляється, що компанії з інших сфер, наприклад, якщо потрібен програміст, щоб зробити сайт, шукають кандидатів не на DOU. Це є помилкою, бо такі вакансії можуть бути відкритими по пів року.

Тобто якщо ви юрист і шукаєте роботу в IT, то краще шукати її на DOU, djinni, LinkedIn. Але якщо шукаєте, наприклад, у сфері будівництва, то таких вакансій на DOU майже не буде. Компанії з інших сфер навіть IT-спеціалістів можуть шукати на інших сайтах.

Тому важливо правильно обрати сайт і зрозуміти, де роботодавець буде вас шукати, а ви будете шукати його.

На DOU багато різної корисної інформації, окрім вакансій. Роботодавці публікують тут свої вакансії у розділі «Робота». І дуже круто, що тут мало фільтрів. Ви можете обрати категорію зі списку чи записати слово-пошук.

«Перша робота» ідеально підходить для початківців і тих, хто планує перейти у цю сферу. Тут і вакансії, і курси на одній сторінці, що досить зручно (що важливо, тут публікуються лише безкоштовні можливості). Теж не рекомендую обирати жодних фільтрів, навіть за локацією. Якщо ви тільки переходите в IT, у вас перед очима має бути багато варіантів, щоб оцінити перспективу, мати мотивацію та розуміти, що ж відбувається на ринку праці.

«Компанії», «Рейтинг», «Топ-50» — сторінки, які раджу відвідувати щодня, поки шукаєте роботу. Компаній багато, і вивчати їх можна постійно. Зверніть увагу, що у «Рейтингу» компанії згрупували за кількістю співробітників у них. Якщо ви шукаєте аутсорсингові компанії, вони будуть на початку. Продуктові розміщуються нижче, бо кількість співробітників тут зазвичай є меншою.

Дехто з кандидатів думає, що на DOU та djinni.co всі вакансії дублюються. Але це не так, бо на DOU публікація вакансій платна, а на djinni.co безкоштовна, тому роботодавці можуть обрати безкоштовний сайт. Віддавати перевагу безкоштовним публікаціям можуть і найбільші компанії.

LinkedIn — www.linkedin.com/jobs

Для пошуку вакансій у LinkedIn (далі — LN) є окремий розділ. Вузької спеціалізації тут немає. Але LN використовують частіше великі та міжнародні компанії. Невеликий магазин в обласному центрі не буде шукати собі бухгалтера на LN, бо він, ймовірно, й не знатиме про цей сайт. Все-таки це великий глобальний сайт і він притягує до себе такі ж великі глобальні компанії.

Розміщення вакансій на LN теж платне для роботодавців. Вакансії тут складають переважно англійською мовою. Дуже зручно тут шукати позиції в інших країнах.

Багато моїх кандидатів підписуються на певні вакансії, щоб вибірка їх надходила на пошту. Але мушу застерегти вас від цього кроку. Бо вибірка інколи дивна, є ризик пропустити справді хороші варіанти. Не лінуйтеся зайти на сайт, написати слово-запит, обрати локацію, обрати «вакансії за 24 години» і переглянути вручну 30–50 вакансій. За назвою посади ви будете розуміти, що вона вас не стосується, і пропустите її. Решту можна буде почитати.

Зверніть увагу, що є два способи подачі резюме — Easy Apply та Apply. Є кандидати, які обирають та подають тільки на Easy Apple. Хоча я рекомендую користуватися обома, якщо компанія та вакансія вам подобається.

Easy Apply — заповнюєте коротку форму, прикріпляєте файл резюме (як бачимо, резюме завжди потрібне кандидату окремим файлом, бо профіль LN ніколи не замінить резюме у процесі подачі, розгляду та співбесід), і відсилаєте роботодавцю. Вся інформація залишається на сайті LN. Рекрутер компанії повинен зайти у свій LN-кабінет і переглянути ваше резюме. На пошту відгук на вакансію та резюме дублюються, але роботодавцям варто стежити, щоб це була робоча скринька, а не особиста скринька рекрутера, яку він використовував ще під час реєстрації на LN.

Рекомендую перед тим, як подаватися на вакансії у LN, спочатку добре відкоригувати та заповнити профіль. Рекрутер може не переглядати профіль окремо, якщо є резюме. Але якість заповнення профілю впливає на те, чи визначить автоматизована система LN ваш профіль релевантним до вакансії. Якщо на думку системи профіль кандидата не підходить на цю посаду, то система його сховає подалі від очей рекрутера.

Apply — система вас переадресовує на сайт роботодавця, і вже там ви заповнюєте форму та прикріплюєте резюме. Звертайте увагу, чи вас переводять справді на сайт компанії, бо буває переадресація на інший сайт пошуку роботи.

Обидва способи подачі підходять. Роботодавець у налаштуваннях може обрати, як буде подаватися кандидат. Сама система LN на це ніяк не впливає. Хоча система публікації вакансій налаштована так, що стандартно вакансія отримує кнопку Easy Apply. Налаштувати Apply компанія теж може, але ця функція трохи прихована від очей рекрутерів. Все ж LN — це соціальна мережа, і її функції спонукають користувачів проводити тут якомога більше часу.

Коли переглядаєте вакансії та знаходите цікаві варіанти та компанії, то не забувайте праву частину сторінки опускати вниз і натискати кнопку Follow біля назви компанії, щоб події та вакансії цієї компанії потрапляли до вас у стрічку.

djinni — djinni.co/jobs

Якщо кандидат шукає саме IT-вакансії і каже мені, що їх замало чи немає, я відразу розумію, що він не користується сайтом djinni.co. Публікація якісного профілю на djinni розв’язує питання з кількістю вакансій. Сьогодні за статистикою там вакансій більше, ніж кандидатів. Хоча компанія може розмістити одну позицію, але взяти на роботу 20 фахівців.

Тут IT-спеціалізація вираженіша, ніж на DOU. І важче знайти роботу адміністративним спеціалістам: бухгалтерам, офіс-менеджерам, менеджерам із закупівель, юристам, фінансистам, перекладачам тощо.

Роботодавці й не проти публікувати тут ці вакансії, але про сайт здебільшого знають програмісти, QA, DevOps, маркетологи, продакт- і проджект-менеджери, IT-рекрутери та HR, спеціалісти з продажів, спеціалісти служб підтримки, дизайнери, бізнес-аналітики та інші вузькопрофільні фахівці.

Багато сайтів працює за принципом: подібне тягнеться до подібного. Роботодавці не будуть розміщувати вакансії там, де немає кандидатів. А кандидати не будуть публікувати резюме там, де для них не буде пропозицій від роботодавців. Але комусь доводиться мислити ширше, ризикувати та змінювати цілі системи :)

Система фільтрів на сайті досить проста, і я з цього радію, бо це зменшує ризики ось таких помилок, як, наприклад, натиснути неправильну кнопку в фільтрі вибору типу компанії «Product, Outsource, Outstaff, Agency».

Багато кандидатів не розуміють різниці між типами компаній, тому натискають тільки одну з кнопок, і є ризик, що кандидат не побачить для себе і половини цікавих вакансій. Є спеціалізації, які у певних типах компаній майже не трапляються. Наприклад, в аутсорсингових компаніях працює набагато менше маркетологів, ніж у продуктових, бо це пов’язано з особливостями бізнесу. Я вже не кажу про те, що й самі компанії часто не можуть визначитися зі своїм типом.

Перевірьмо:

  1. З правої сторони у фільтрах натискаємо кнопку «Маркетинг».
  2. Натискаємо Product.
  3. Отримуємо 885 вакансій (станом на 01.10.2021).
  4. Знімаємо фільтр з Product натискаємо Outsource.
  5. Отримуємо 222 вакансії.
  6. Outstaff — 38 вакансій.
  7. Agency — 124 вакансії.

Уявіть, якщо кандидат-маркетолог шукає вакансії тільки за фільтром Outsource. Тоді він пропускає близько 80% вакансій, які є на ринку. Одна кнопка, а хтось місяцями буде сидіти без роботи.

Вакансії з агенцій рекомендую не ігнорувати, бо великі й відомі компанії теж співпрацюють з ними. Тому не розглядати вакансії від рекрутингових агенцій може означати, що кандидат не побачить ексклюзивних вакансій, які більше ніде не розміщені.

І тут бракує кнопки, щоб відфільтрувати вакансії за датою публікації, але будемо сподіватися, що вона скоро з’явиться, щоб спеціалісти могли якісніше організувати свій пошук.

Сайт djinni.co може підкупити тим, що відразу після публікації профілю вам почнуть писати рекрутери. Але я все ж рекомендую переглядати вакансії і самостійно, бо з компанії, яка вам ідеально підходить, можуть не написати.

Дату публікації профілю на інших сайтах можна оновлювати. На деяких щодня, а на деяких — щотижня. Як я знаю, на djinni це робить система автоматично раз на 60 днів, тому за тиждень-другий, коли ваш профіль опуститься нижче, кількість повідомлень від рекрутерів може зменшитися. Це не дуже зручно для кандидатів Junior-рівня та спеціалістів, чия професія не є дефіцитною на ринку праці.

Djinni — анонімний ресурс для пошуку роботи. Роботодавець не бачить ваш профіль, поки ви не дозволите, щоб система відкрила ваші контакти. Крім вашого профілю, бажаної зарплати, імені, контактів, посилань на портфоліо чи LN, роботодавець бачить ще й коротку статистику. Більшість кандидатів про це не знає, тому публікую приклад. Цю статистику роботодавець бачить незалежно від того, відкрили ви контакти йому чи ні.

Інші українські сайти пошуку роботи

Robota.ua — https://rabota.ua/ua/вакансии

Сайт без чіткої спеціалізації. Здебільшого там розміщують вакансії великі міжнародні компанії й локальний бізнес, бо на цьому ресурсі легко знайти хороших фінансистів, бухгалтерів, маркетологів, спеціалістів з продажу, логістики, офісних працівників, педагогів, перекладачів, спеціалістів сфери обслуговування, спеціалістів для некомерційних та державних компаній тощо.

Працювати із сайтом рекомендую обережно, бо з фільтрами часто стаються метаморфози, коли при натисканні однієї кнопки злітають всі інші фільтри.

Перед тим як шукати роботу, перевіряйте кількість вакансій на декількох сайтах, щоб впевнитися, що робите це в правильному місці.

Сайт платний для роботодавців. Хоча на більшості сайтів в Україні є можливість опублікувати декілька вакансій безкоштовно. Ця стаття для кандидатів, тому не будемо детально зупинятися на тарифах для роботодавців.

Ви можете шукати тут вакансії та надсилати резюме навіть без публікації профілю на сайті. Натискаєте «Відправити резюме», обираєте «Прикріпити файл з резюме».

Якщо зайти на сторінку компанії з усіма вакансіями, то там інформації про компанію та рекрутера, який опублікував вакансію, менше, ніж на djinni.

Зелена позначка «Перевірено» біля назви компанії означає, що компанія надала сайту підтвердження, що вона зареєстрована офіційно, але це не означає, що це відповідальний роботодавець і його якось особливо перевіряли. Це має такий самий ефект, як позначка «Без ГМО» на продуктах. Маркетологи кажуть, що схожі позначки збільшують продажі товарів.

Work.ua — www.work.ua/jobs/by-category

Work.ua теж популярний сайт в Україні. Мені він подобається тим, що має простий інтерфейс та прості форми реєстрації, що зручно для кандидатів. Наскільки мені відомо, тарифи для роботодавців тут нижчі, ніж у вищезгаданих сайтах, тому малий бізнес активно розміщує тут вакансії та шукає співробітників.

Щоб побачити всі вакансії компанії, потрібно натиснути на логотип компанії. Відкриється її сторінка, і вже там потрібно обрати «Вакансії». Хоча зручніше було б, якби ця кнопка була розташована у кожній вакансії.

Відгукнутися на вакансію теж можна без заповнення профілю, але доведеться пройти реєстрацію за номером телефону, якщо попередньо ви не реєструвалися.

Work.ua та robota.ua мають велике значення для невеликих міст, районних та обласних центрів. Але їхній локальний потенціал ще не розкритий. Думаю, що більше роботодавців та кандидатів могли б користуватися ними для локального працевлаштування.

Вони б могли виконувати роль, про яку я писала на початку статті — інформувати людей, які живуть у невеликих містечках про сучасні умови праці, вимоги роботодавців, а ще мотивувати їх змінювати роботу та навчатися.

Кандидати часто скаржаться, що роботодавці ніяк не реагують на надіслані резюме. Сайти тут не винні, бо це задача роботодавців. Хоча сайти могли б розробити методи мотивації для якіснішої взаємодії роботодавців з кандидатами. Бо психологічно важко шукати роботу й залишатися задоволеним сайтом, якщо з 50 надісланих резюме тобі передзвонили тільки два роботодавці.

Сайти компаній

Не забувайте, що компанії публікують вакансії і на власних сайтах. Вони часто є прямо пов’язаними з внутрішніми HR-системами роботодавця, тому резюме звідти потрапляє прямо в систему. Роботодавцю вигідніше отримувати резюме кандидатів через свій сайт, бо за публікацію вакансій не потрібно платити.

У вашу таблицю з роботодавцями я рекомендую додавати посилання на розділ сайтів з вакансіями, наприклад: www.tesla.com/careers.

Знайти на сайті компанії сторінку з вакансіями — ще той виклик. Я не знаю, навіщо роботодавці їх так старанно приховують. Тому краще відкрийте пошуковик і напишіть назву компанії англійською + careers. Якщо шукаєте українські компанії, то загальновідому ринкову назву компанії + вакансії.

Одне з перших посилань буде на сторінку з вакансіями. Але це ще не кінець. Ви можете зайти туди й не побачити списку вакансій. Для цього знайдіть малесеньку кнопочку Search jobs і натисніть її, щоб з’явився список.

Отже, як шукати вакансії

Розумію, що не назвала багато хороших сайтів і ресурсів у статті. Кандидати можуть користуватися тим, що подобається і до чого звикли. Головне, щоб від перегляду вакансій була користь і ви робили це організовано.

Думаю, що головні принципи пошуку вакансій зрозумілі:

1) розробляємо резюме;

2) перевіряємо, на якому сайті є потрібні вакансії;

3) заповнюємо профілі на сайтах;

4) визначаємо слова для пошуку;

5) переглядаємо вакансії щодня за останні 24 години.

Заповнення профілів

Думаю, що про заповнення профілів потрібна окрема стаття. Але найголовніша порада — робіть все ідентично до резюме. Щоб збігалися дати, назви компаній та посад. Якщо ви шукаєте різні посади, то на багатьох сайтах є опція створювати два чи більше профілів.

На жаль, на багатьох українських сайтах пошуку роботи досі потрібно вказувати вік чи інші особисті дані, які не мають стосунку до працевлаштування.

Хотілося б, щоб люди, які відповідають за те, яким має бути продукт, звертали увагу не тільки на технічну сторону, аби все безперебійно та добре працювало, а ще розуміли соціальне значення сайтів для пошуку роботи.

Вірю, що команди та розробники будуть і далі робити такі сайти, щоб професіонали могли знаходити собі нову роботу швидко, легко та без зайвого стресу.

А професіонали будуть використовувати інформацію з сайтів не тільки для пошуку роботи, а й для розвитку кар’єри.

Бажаю всім хороших вакансій!

Якщо у вас є питання про сайти пошуку роботи, обов’язково пишіть сюди: www.linkedin.com/in/yulia-shyshenko

👍НравитсяПонравилось7
В избранноеВ избранном6
LinkedIn
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

большая статья.
спасибо!

Було б добре щоб ДОУ зробило більш зручний інтерфейс для ведення комунікації в середині системи, а не приділяло увагу лише сторінкам з вакансіями компаній.

Доброго дня, так, ця частина на ДОУ дійсно не дуже розвинута, вибачте за незручності.

Але хочеться відмітити, що з іншого боку на ДОУ є досить багато гнучкості, можна вказати пошту для відгуків і переписуватись з кандидатом в пошті (просто натиснувши «Відповісти» у листі про новий відшук на вакансію), можна вказати посилання для відгуків і збирати відгуки через Google Forms або через Workable або через Hurma або через Greenhouse і далі керувати відгуками на вакансії вже через ці системи. Можна взагалі вказати посилання на сторінку вакансії на сайті компанії і тоді кандидат зможе відгукнутись через сайт компанії і його відгук потрапить напряму до БД компанії.

НІЯК не користуватися. Жодної адекватної інформації там нема, суцільний спам і клікбейт. Приблизно те саме, що з квартирами в об′явах ріелторів. Все по законам «ринку лимонів».

Давно помітив, що навіть флагмани наших морів та океанів і не тільки наших якось дивно публікують вакансії на своїх же сайтах. Власне, це стало основним поштовхом — проаналізувати сайти ІТ компаній, що працюють в Україні та/або мають колаборації з розробниками з України. Сторінки вакансій у стовпчику: «Vacancies (Link)». Таблицю зручно виділяти та копіювати в ексель та далі з нею працювати.

marketing-consultant.com.ua/...​ainian-it-companies-data

Подскажите где можно найти работу\стажировку без опыта?

На DOU, до речі, нещодавно з’явилась можливість задавати в пошуку через мінус слова, вакансії з якими треба виключити, наприклад:

PHP-вакансії без WordPress і Magento:
jobs.dou.ua/vacancies/?category=PHP&search=-WordPress+-Magento

Senior Java вакансії без EPAM і Luxoft:
jobs.dou.ua/vacancies/?category=Java&search=Senior+-EPAM+-Luxoft

Trainee вакансії без QA:
jobs.dou.ua/vacancies/?search=trainee+-qa

неплохо было бы написать это под строкой поиска :)

Да, это пока совсем новая фича, еще не успели анонсировать и добавить в интерфейс.

Подписаться на комментарии